• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati StreetF

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiinnostaisko tollai Remuksen täysputkisto, jää hyllyyn notkumaan tällä erää. Kuvalla huomiota

Ducati _side1.jpg
 
1198 kansien hiplailut tehty, mukavasti tuli virtauspenkissä lisää numeroa. etenkin tuo tehtaan pakokanavan kyykkäys on käsittämättömän huono, varsinainen hiplailu oli varsin varsin pientä hifistelyä eikä niinkään edes 'porttausta'. Pienestä on kiinni. Halpoja heppoja lisää
Engine simu näyttäis nyt tällä kombinaatiolla n. 202hp tavoitteeksi, jos vaan imu ja pakoputkisto riittää, kannet kyllä työntää. Modatun putkiston ja 'vaimentimien' sovittelua
WhatsApp Image 2021-01-18 at 9.28.00 PM.jpg
127638959_738634980064328_5181731046072044447_n.jpg
127973579_709959396325418_5991372744338269573_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vittaniemen Sami oikein rukoili, että jätän ton parin sinne 'ihmeteltäväksi' .. no eikai siinä kun halusi tutkia isovenaisen veekakkosen kannen sielunelämää niin. Kuulemma mukaan pitäs olla millin suurempi pakovena, niin sitten alkaa hengittää raikkaasti - eli seuraavat joko R venoilla tai R kannet pohjiksi, mutta lyödään nippuun näillä. Ilmaboksin imureiät kyllä tulee takuuvarmasti limitoimaan tappitehoja
Ite fiilailin ne 1098 pikkuvenakannet, virtauskäyrän muodot samanmoiset eli alkaa taittumaan tossa 10mm noston jälkeen pakonava, mutta pakovenan/kanavan pienuus rajoittaa suhteessa 1198n kansiin. Alla pikkukannen pakokanavan virtauskäyrä
Screenshot_20210119-083429.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Huikee parannus pakopuolella - oliko siellä joku kuristuspatti vai mikä siellä oikein ahdisti?
Jännä nähdä mikä on vaikutus dynossa.
 
Ei siellä ole edes mitään pattia, tai seetikoneistuksesta johtuvaa 'hyppyriä/koloa'.
Ainoa mitä itse tein pikkukansiin ja mitä Sami teki, smoothaa seeti/kanavatransition - eli ei noita tarvitse edes portata/muotoilla. Ja loppu on valujälkien tasoittelua. Seetit noihin tehtiin uusiksi kyllä. Varsinainen 'porttaus' ottaa varmaan pari minuuttia per reikä, kotihifistely ottaakin sitten aikaa ja tahnaa :D

Ducati_pako.jpg
 

Liitetiedostot

  • IMG-20210119-WA0008.jpg
    IMG-20210119-WA0008.jpg
    20,6 KB · Katselut: 119
  • Ducati_pako.jpg
    Ducati_pako.jpg
    20,7 KB · Katselut: 113
Viimeksi muokattu:
Halvalla ei näköjään pääse. Taitaa hyperissä olla sama mittaristo kuin sf:ssä. Mulla oli kyllä ylläpitolaturi kiinni kerta kuussa, mutta olis näköjään ollu parempi napata toinen napa irti kokonaan. Ecu löyty joten sen kanssa voi harjoitella. Tuossa treadissa mainittiin "coils". Kummalta tuntuu jos tuossa tilanteessa sytytyspuolat menee, eihän laitetta ole edes yritetty startata. Enivei, oppia ikävä kaikki.

Päivitetääs tilanne: Japi teki diagnoosin. CAN-väylän signaalit eivät kulkeneet mittariston läpi. Se vaihdettiin ja taas kukkuu (800€). Hyvin lähti vuoden 2014 bensoilla (pienkone), eikä tankkikaan liene turvonnut, pk bensassahan ei ole viinaa.

Ajattelin etten tohon ala mitään korvikemittaristoja virittelemään. Mieluummin pidän sen tehdaskuntoisena, paitsi ehkä taakse vaihdan hiilarihuggerin ton ämpärimuovisen tilalle.

Kyllä Termien höpinä lämmitti vanhan mieltä.
 
No hyvä että virkosi, vaikka rahaa paloikin. Oliko sinulla avain virtalukossa talven yli kun akku tyhjeni?
 
No hyvä että virkosi, vaikka rahaa paloikin. Oliko sinulla avain virtalukossa talven yli kun akku tyhjeni?

Olihan se. Mutta älylaturi oli kiinni noin 3 viikon välein. Talvehtimisolosuhteetkin piti olla kohillaan: https://youtu.be/oMOXoC8tJYE. Soittelin välillä pavarottia ja pausinia ettei tu ikävä.

Vastedes jätän akkukaapelin irti. Voisi kylläkin olettaa että mittaristo on uudempaa revisiota jossa ilmeinen suunnitteluvika olisi korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin tässä on omasta mielestä kaksi asiaa :CAN-väylä ja ajonesto.

Ex-naapuri on autosähkömiehiä ja sanoi, että väylällä olevat autot ottavat ampeeritolkulla virtaa jopa usean minuutin ajan sammuttamisen jälkeen. Väylässä oleva laitteet ilmeisesti sammuvat ohjelmallisesti, eikä virta-avaimella. Oma autokin surisee ja releet napsuvat jonkin aikaa sammuttamisen jälkeen. Kotarin mittarivalot palavat ja kaasuläpän servo sirisee hetken virran sammuttamisen jälkeen. Ducatin ilmeisesti kaasuläpän askelmoottori surisee sammutamisen jälkeen ja ajoneston valo alkaa vilkkua ja sammuu ehkä 12h jälkeen.

Työkaveri (ex-autoasentaja) kertoi, että joissakin autoissa avaimen jättäminen virtalukkoon tyhjentää akun, koska kaikki can-väylän laitteet eivät mene lepotilaan. Jos näin tapahtuu saattaa olla vaikeakin herättää henkiin, sillä nollaa suunnilleen kaiken ja kojelaudassa vilkkuvat kaikki mahdolliset varoitusvalot. Toiset taas heräävät ihan suoriltaan.

Google tietää, että monessa autossa on engelmaa, että can-väylän joku laite tyhjentää akun ja vika on vaikea korjata. On esim radiota volkkareissa ja vaihdelaatikkoa jossakin toisessa.

Jotenkin haiskahtaa siltä, että jos SF:ssä jättää avaimen virtalukkoon, pyörä ei katkaise yhteyttä avaimen siruun eikä aktivoi ajonestoa, vaan jää kuluttamaan vähän virtaa ja tyhjentää akun. Miksi tämä tyhjeneminen nollaa kaiken mittaristosta, on varmasti jokin bugi. Voihan akun kaapelinkin irrottaa ilman ongelmia. Vika ilmeisesti tulee ainoastaan silloin, jos akku tyhjenee avain virtalukossa.
 
. Miksi tämä tyhjeneminen nollaa kaiken mittaristosta, on varmasti jokin bugi. Voihan akun kaapelinkin irrottaa ilman ongelmia. Vika ilmeisesti tulee ainoastaan silloin, jos akku tyhjenee avain virtalukossa.

Sitähän ei tiedä onko vanhan mittariston data tallessa. Siinä kun ei toimi kuin taustavalo. Epäilen että flashissa on joku bitti poikittain. SER-kamaa se kuitenkin on, koska mittariston voi koodata pyörälle vain yhden kerran (ducatin testerillä). Siten sillä ei ole jälkimarkkinoillakaan arvoa vaikka toimisikin. Saattaa olla että avaan sen ja katson, mutta tuskinpa sieltä silmämääräisesti tarkastellen mitään löytyy.

Päättelysi vian syntytilanteesta vaikuttaa kyllä oikealta. Ehkä ajonesto ryydyttää mittariston kun virta loppuu kriittisessä kohdassa. Softabugi tod.näk.
 
Viimeksi muokattu:
Viedään kontrolloidusti juurikin 'lepo'-tilaan. ei niitä voi drop dead sammuttaa, vähän sama kun vetäiset vaikka MACista virrat pois ja boottaat pystyyn, ei se tapahdu 1000mikrosekunnissa - keskimääräinen ihminen ei odota sekuntia virta-avaimella kun aletaan kääntämään. Ei ne sulautetut firmikset ja applikaatiot herää tossa vauhdissa henkiin jos ajetaan täysin polvilleen avaimesta :D
 
Viedään kontrolloidusti juurikin 'lepo'-tilaan. ei niitä voi drop dead sammuttaa, vähän sama kun vetäiset vaikka MACista virrat pois ja boottaat pystyyn, ei se tapahdu 1000mikrosekunnissa - keskimääräinen ihminen ei odota sekuntia virta-avaimella kun aletaan kääntämään. Ei ne sulautetut firmikset ja applikaatiot herää tossa vauhdissa henkiin jos ajetaan täysin polvilleen avaimesta :D

Tässähän nyt ei ollut käyttäjän operaatiosta, akkuhan tyhjeni hissukseen ihan omia aikojaan. Ja laite on avaimesta sammutettu satoja kertoja enkä koskaan ole odotellut yhtään, avain heti irti ja taskuun pyörältä poistuttaessa.

Eikä nytkään virtaa kytkettäessä hätäilty eikä avainta rempattu eestaas. Tiedän kyllä mitä siitä voi seurata. Sekään ei kyllä oikein suunniteltuja laitteita riko, mutta voivat jäädä epäkelpoon tilaan. Olet oikeassa siinä että sammutuskin kestää jonkin aikaa. Prossut toimii 3-5 voltilla, joten niillä on oma stepdown-hakkuri, jonka konkissa riittää hönkää pieneksi hetkeksi. Sitähän en osaa sanoa onko niissä jokin valvonta syöttöjännitteen katoamisen varalta, mutta oli tai ei, niin on mahdollista että joku prossu rämpätessä onkin vielä käynnistymässä eikä kättele muiden kanssa normaalisti.

Virran kytkennän jälkeen tosiaan pyörässä kuin pyörässä on syytä odottaa että mittaristo lopettaa vilkuttelut ja asettuu normitilaan ennenkuin starttaa. Näin oli jo mun 990Advessa. Voi olla ettei kaikissa tarvi, ja jotkut alkaa ehkä startata vasta sitten kun alustukset on tehty.
 
Ämeriikän paskoista tuttu sanonta, jos ei kulje, kromaa se. Nyt ainakin kiiltää, jos ei kulje... vai liikaa aikaa, Kansi #1 kasattu ja säädetty :grin:
 

Liitetiedostot

  • DSC_3085_1612087614978.jpg
    DSC_3085_1612087614978.jpg
    96,7 KB · Katselut: 139
  • DSC_3085_1612089485606.jpg
    DSC_3085_1612089485606.jpg
    92,4 KB · Katselut: 118
Back
Ylös