Ducati StreetF

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En jaksanut nyt alkaa väsäämään täyttä kopiota, jos noilla mininkannuilla ajelu osoittautuu liian happamaksi, niin sitten tehdään ens talvena uusiksi
 
Eilen täräytin tulille talven jäljiltä. Ne paksummat startin kaapelit kyllä selvästi parantavat starttaamista. Eihän se säksätä kuin CBR600, mutta pyörittää tasaisen luotettavasti ja käynnistyy hyvin. Lähti kuin palmun alta.

Toinen positiivinen ilmiö, oli, että kuinka hyvin pyörässä on vetoja. Talvella ajellut Kotarilla, eikä sekään nyt suoranaisesti tehoton ole, mutta ero on vaan niin huima silti. Samoin twinin tärinät eivät tunnu kovinkaan voimakkailta yksipyttyisen jälkeen.
 
Kohtahan se räntäsadekin jo lakkaa, ja lämpötilat saavuttanevat 15 rajan, eli ajokausi alkaa jo kohta juhannuksen jälkeen. Täähän valmistuu käsiin. Raekylpykäsittelyä putkille

Ergal_cam_wheels.jpgCam_timing_1.jpgDucati_exh1.jpgDucati_exh2.jpg
 
Vähän oli harkinnassa, että ostanko tälle kaudelle pyörää ollenkaan, mutta tänään hain talliin StreetFighter 1098. Pari kertaa pyörän livenä nähnyt, mutta suhteellisen harvinaiselle vaikuttaa muuten. Nyt oli poikkeus kun Helsingin seudullakin pari kappaletta oli myynnissä samaan aikaan. Melkoisen hienolle laitteelle vaikuttaa pienehkön ajelun jälkeen.
 
Päivän paras 183hp/142Nm. Ihan jees tälle kesää, ensi talven kansimodaus tiedossa. Näistä ulosmitattiin näillä nokilla maksimit, RS nokilla tarina jo paranis mutta kairataan vähän lisää. Mutta aika raikkaasti tuntuu etupyörä nousevan
45AB56A4-00F9-4C47-B9A1-59DD726B424A.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Luonteeltaan todennäköisesti jotain sellaista mitä uusinkin Streetfighter V4 olisi saanut olla, mutta päättivät että tylsä on parempi. Tässä on vahvaa suorittamista!
 
Päivän paras 183hp/142Nm. Ihan jees tälle kesää, ensi talven kansimodaus tiedossa. Näistä ulosmitattiin näillä nokilla maksimit, RS nokilla tarina jo paranis mutta kairataan vähän lisää. Mutta aika raikkaasti tuntuu etupyörä nousevan
katso liitettä 23718
Olikos sulla tässä 1198 normi vai R:n nokat?
Lukema ilmeisesti takapyöräteho?
 
Viimeksi muokattu:
R-nokat , koneteho. Pakokanava menee tukkoon, eli isompaa venaa ja kanavnaporttailua ensi talvena. Jos jollain löytyy RS nokat, tai tietää jonkun jolla olis, niin vinkkiä tulemaan.
 
B919C27C-7F33-46D4-96E3-099E22421031.jpg
Tässä on vertailun vuoksi minun 1098R käyrä 186hv 171Nm optimistisella penkillä mitattu ja yllättävän korkea on vääntölukema. Ei kai voi olla totta. Piti olla renkaalta, mutta eiköhän se ole ennemmin konelukemia. Pyörässä on koko Termignoni ja erilaiset imutorvet, jotka vei ihan alhaalta väännön, mutta lisäsi muistaakseni 13 hv.
 
Viimeksi muokattu:
7C72F18A-B234-4B4E-B85D-C326047DABC1.jpg
Tässä on minun Superduken käyrä 162hv 138Nm ei-optimistisessa penkissä mitattuna renkaalta. Tässä on koko Akra ja Rottweilerin stage 4 kitti hyvin säädettynä. Huipputehoa on selvästi vähemmän kuin 1098R:ssä takapuolituntumalla.
 
Ei voi pitää paikkaansa tuo 171Nm, edes konevääntöä. Joku glitch.

Mutta, mikä on optimistinen penkki ja mikä pessimistinen , miten se määrittyy :D

Mä olen vaan käynyt vittaniemen penkissä, niin numeraaliset arvot on vertailukelpoisia... mutta ilm. kukaan markkinanumeroita hakeva ei käy samin penkissä :grin: . Mulla tää on enempi experimentaalista testailua, että mitkä modaukset vaikuttaa mihin ja mikä aiheuttaa saturaation.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta, mikä on optimistinen penkki ja mikä pessimistinen , miten se määrittyy :D

Optimistinen näyttää enemmän kuin todellisuudessa on ja pessimistinen näyttää todellisen tai vähemmän. Teho on yksinkertaistettuna vääntö x pyörimisnopeus. Kumpikin on helppo mitata. Noissa penkeissä on erilaisia mittaustapoja ja korjauskertoimia, joilla sitten saa näyttämään jotakin.

kaupallisessa mielessä kadunmiehelle on ehkä parempi olla vähän optimistinen mittaus. silla saa asiakkaalle paremman mielen ja ehkä jopa lisää asiakkaita. Sitten jos oikeasti kehitetään moottoria, pitäisi mittauksen näyttää oikein. Silloin pitää tietää, onko moottori oikeasti hyvä vai ei. Jos alkaa vaparista tulla hurjia lukemia Nm/litra, alkaa olla syytä epäillä mittausta.
 
Motorsporttia. Tuo Ducatin V2 on vähän heppoinen virityskohde. Tunnit tulevat täyteen aikanaan kovassa käytössä.
 
Back
Ylös