• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati V4 katupyörä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja jenkeissä testaajat kauhistelevat kallista hintaa, s-versio 27495 dollaria!

Briteissä S-malli aika tarkalleen 27 000eur. Saksassa 27 900eur. Siinä on autoveronkin jälkeen varmaan halvempi pyörä kuin Suomesta uutena ostaessa? Hitto kun ei tullut napattua kuvaa siitä hinnastosta, muistelen, että veroton hinta oli n. 30 000eur ja veroja n. 9 tonnia.
 
Hmm, eipä ollu Heinon sivulla mainintoja 1260-mallista...vaan eipä nuo edeltävätkään ihan pirkkabudjetilla irtoo.
 
Hinnasto: https://www.dropbox.com/s/c8gole58l8n6ng7/Photo 03-02-2018, 10.18.51.jpg?dl=0

Sliparit jenkeissä 4100$, täysränni 5300$ ja siihen pitää ottaa uudet alakatteet, jotka edellisiin nähden maltillisesti hinnoiteltu 250$. Suomihintoja en tiedä. Jenkkihintoihin tulee yleensä state tax n 10% päälle. Mutta onhan ne halpoja siellä joo.

Kiitos, multistradan ässä on näköjään saman hintainen kuin vanhakin malli, oho, vähän väärä malli tähän ketjuun.
 
Sliparit jenkeissä 4100$, täysränni 5300$ ja siihen pitää ottaa uudet alakatteet, jotka edellisiin nähden maltillisesti hinnoiteltu 250$. Suomihintoja en tiedä. Jenkkihintoihin tulee yleensä state tax n 10% päälle. Mutta onhan ne halpoja siellä joo.
Suomihinnat: Sliparit (Akra-titaani) 3348,- €, täysränni (Akra-titaani) 4960,- € ja alasivukatteet 198,40 €. Alasivukatteet täytyy vaihtaa myös slipareiden kanssa. Sliparisarja sisältää myös racing-ilmansuodattimen sekä uudet ohjelmistot moottorille, DTC:lle, DWC:lle ja DPL:lle. Täysrännisarja sisältää edellisten lisäksi myös uuden ohjelmiston DSC:lle.

Täysrännin speksit:
- Painon vähennys 5,5 kg
- Teho keskikierroksilla +6%
- Vääntö keskikierroksilla +6%
- Maksimiteho +6%
- Maksimivääntö +6%

Sliparien speksit:
- Painon vähennys 4 kg
- Teho keskikierroksilla +4%
- Vääntö keskikierroksilla +4%
- Maksimiteho +4%
- Maksimivääntö +3%
 
Tulee pakosti mieleen että jos ostaskin demarimallin. En varsin moiti, mutten kyllä kehukaan tota elektronista alustaa nykysessä Panissa. Kiinteillä säädöillä ratailut sillä on ajettava. 7kilolla päivittäs alustan ja laittas kelpo vanteet. Hmm.

Keula 2k, takaiskari 1k, vanteet 2-3k riippuen merkistä. Öhlinsien osalta väittäneet aftermarket kaman olevan pykälän parempaa kuin Ducati S-mallien kilkkeet. Voi olla toki muuttunut nyt, kun on sähköistä alustaa jne.
 
Pakko jakaa, nyt on oi oi:wanna::wanna:
27459069_1655151254552399_2585453553337011277_n.jpg

27654587_1655150561219135_6855767368761317112_n.jpg

27336743_1655150224552502_5743182589481320870_n.jpg

27544661_1655150667885791_8837965222376449860_n.jpg

27336499_1655150394552485_3262225376589865094_n.jpg
 
Uskomattoman rumasti nuo putket tossa penkin alla. Muutenkin melkein aina nuo penkin alta tuodut putket näyttää aivan hirveiltä ja pilaa joka pyörän.
 
Uskomattoman rumasti nuo putket tossa penkin alla. Muutenkin melkein aina nuo penkin alta tuodut putket näyttää aivan hirveiltä ja pilaa joka pyörän.

Toi on ihan totta^.. Mielestäni paras esimerkki jossa pyörän lookki on pilattu noilla on vm. 2006-2007 Kawan 10R.
 
En tiiä huomasitko, mutta tossa on kaksi ulostuloa koneen alla ja toiset kaksi tuossa penkin alla. Eli joka pytyltä tulee oma rööri ulos. Sen verran liikkuu palanutta bensaa ja ilmaa pihalle, että paksuja pitkia pitää olla ja paljon.

Ja kun toi pyörän vasen alalaita on jo täynnä pakoputkistoa, niin mihin hittoon ne loput kaks laittaa, jos ei penkin alle?
Sen näköistä hitsaustyötä on suoritettu, että siinä on todennäköisesti muutama eri putken pituus ja paksuus testattu dynopenkissä, että on saatu putkisto toimimaan. Sellainen puuhastelu muuten vaatii oikeasti rahaa ja aikaa.

Täytyy sanoa, että on ärtsyn näköinen, kun tulee vielä tollai takakatteen taakse oikein reilusti. Mutta mielummin mä tommosella kombolla ajelisin, kuin että olisi ulkonäkösyistä napattu tehoa ja ajettavuutta pois.
 
En tiiä huomasitko, mutta tossa on kaksi ulostuloa koneen alla ja toiset kaksi tuossa penkin alla. Eli joka pytyltä tulee oma rööri ulos. Sen verran liikkuu palanutta bensaa ja ilmaa pihalle, että paksuja pitkia pitää olla, ja paljon.

Ja kun toi pyörän vasen alalaita on jo täynnä pakoputkistoa, niin mihin hittoon ne loput kaks laittaa, jos ei penkin alle?

Täytyy sanoa, että ärtsyn näköinen, kun tulee vielä tollai takakatteen taakse oikein reilusti. Mutta mielummin mä tommosella kombolla ajelisin, kuin että olisi ulkonäkösyistä napattu tehoa ja ajettavuutta pois.

Toi laite on ihan järjetön raketti :D. Putkistolla siitä saanee reippaasti yli 200 takarenkaalta. Tarvii paljon ihmetellä, jos pienen kapulan väännön jälkeen tulee Muskin Tesla vastaan.
 
Ducatin veekakkonen ottaa ilmeisesti niin pahasti turpaan sääntöudistuksessa, että voi olla järkevämpi käyttää kausi uuden mopon hieromiseen kuin pään seinään hakkaamiseen.

Motivaationkin kannalta on kivempi ajella palkintosijojen ulkopuolella, jos trendi on nouseva.
 
Ducati jo pidempään tehnyt saman eli vanhalla kisavehkeellä ajetaan yksi lisäkausi vaikka sen myynti jo loppuu. Checa junnasi 1098R:llä vaikka oli Panigale jo ulkona. Ja 999:llä ajettiin kun 1098 oli myynnissä... Nyt mennään 1199:llä vielä yksi kausi ja samalla saavat kehittää V4:sta kisakuntoon. Ja onhan se vielä luokittelematonkin SBK-säännöillä (max 1000cc). Lisäksi kylmiltään ei mikään vehje ole ollut kilpailukykyinen SBK:ssa, Kawalla kesti pari vuotta kehittää, samoin Ducatilla ennen kuin alkoi tulemaan tulosta.
 
Sen näköistä hitsaustyötä on suoritettu, että siinä on todennäköisesti muutama eri putken pituus ja paksuus testattu dynopenkissä, että on saatu putkisto toimimaan. Sellainen puuhastelu muuten vaatii oikeasti rahaa ja aikaa.

Mikä näyttää paremmalta on tietysti makuasia. Mutta työn jälkeä jos katsoo, niin tuo Termi näyttää siltä että sen kanssa on menty siitä missä aita on matalin. Verrattuna:
 
Back
Ylös