Ducati V4 katupyörä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä kyllä näyttää siisiltä mitä noi punaiset..Tuohon vielä seksikäs V4 ääni, niin pornoa:p
21462816_10155152934319833_2478170336537639519_n.jpg
 
epätavallinen ratkaisu nokkien pyöritykseen

The camshafts are controlled by two “silent” timing chains. On the front timing system the chain drives the intake camshaft, which in turn transmits motion to the exhaust via a pair of gear wheels (mixed chain-gear timing system). On the rear timing system, on the other hand, the chain drives the exhaust shaft which transmits motion to the intake line.

ja erityisesti

The chain that controls the timing of the front cylinders is positioned on the right side of the engine and is driven by the crankshaft through a gear on the sprocket of the primary transmission. The one that drives the rear cylinders is situated on the left side of the engine and is driven by a gear that is part of the crankshaft.
 
Johan big bang on ollu motogp "standardi" toistakymmentä vuotta. Katukoneessa vaan lyhentää liikaa kestoikää, joten Yamahan crossplane on ainut viritys tuohon suuntaan ja sekin vaati aika paljon kehitystä, että oli kilpailijoiden tasolla

Honda RC30 taisi olla katupuolen peleissä big- bang syttyjärjestyksellä. Tämä siis alkaen 1987 ja muutaman vuoden eteenpäin. En muista jatkoiko RC45 samaa latua.
 
Vaikken ducatisti tai ole koskaan ducatia omistanut niin jotenkin haikealta tuntuu ajatus ettei enään tule v2. Ducatia voisin joskus harkita pyöräksi, mutta nyt ei ole.mihinkään sellaiseen mieleiseen malliin varaa.

Joten tämmöisellä 4500€ kilo kikseri louskolla ajetaan nyt ja johon sitten tuli tehtyä liki 2000 "remonttia" parin vuoden aikana. Noista varmaan yli puolet oli kyllä vain omia mieltymyksiä. Ei pakollisia tarpeita. Ja tuntuu että toisen 2000 sais vielä menemään.

Itse asiaan takaisin niin tietyllä tapaa ducati on erilainen. Muistaa vielä kun paikallisen huoltiksen pihaan tuli 1098 akran ränniillä varustettuna niin kyllähän kaikki sitä meni töllistelemään ja ihmettelemään. Olisiko ollut vuosi 2007 tai jotain. Soundit olivat lievästi räyhäkkäät ja tyhjäkäynnillä kuulosti vähän siltä että vain lyhyen ajan kysymys koska hajoaa. Jos taas joku tuli jollain pari vuotta vanhemmalla japsikyykyllä niin ketään ei kiinnostanut. Sitten nekin kiinnostivat jos olivat 1000 ja uusinta mallia. Ehkäpä jos ja kun on varaa paremmin niin ostan jonkun v2 duksun tai ehkä vieläkin kornimman morinin 1200 corsaron. Eihän siinä mitään järkeä ole. Eipä tämä kiksukaan ns järkihankinta ollut mutta on siinä jotain mikä pistää aina silloin tällöin pelonsekaisen hymyn pintaan:D:orgmp2::kääk:
 
Kuulostaa pahasti kompromissilta vääntövärähtelyiden kurissa pitämiseksi.

Ducati kirjoittaa:
This choice minimises timing absorption, benefiting performance and reliability.
Kait toi "timing absoption" on jotain nokkakoneiston värähtelyjä :dunno:

Kyllähän tuossa padassa on sen verran eksotiikkaa että ei voi sekoittaa johonkin VFR-myllyyn; pysyy myyntitykit ja merkin fanit tyytyväisinä. Kampurakin pyörii "väärään suuntaan".

Painosta vielä:
Weighing 64.5 kg, the Desmosedici Stradale is only 2 kg heavier than the 1,285 cm³ twin-cylinder Superquadro.
 
Jos noi kuvat pitää yhtään paikkansa, eipä ole syytä lähteä ärrää vaihtaan pois..VFR:n saa halvemmallakin jos sellaisen haluaisin..:D
 
Sytytysjärjestys taitaa olla sama kuin Desmosedici 16 RR:ssä. Stradale näyttää olevan pitkäiskuisempi, jos nämä pitää paikkaansa:
D16RR 86x42,5
Stradale 81x53,5

Noissa videoissa käyntiääni ei kylläkään kuulosta samanlaiselta.
Ulkonäkö noissa punaisissa kuvissa on kyllä karmea. Mustan kuva huomattavasti sirompi, mutta ei mitenkään himottava.
 
Onhan Ducatin nykyinenkin Panigale ylikokonen ja vain R malli ns. laillisella koneella.

Enpä ollut tätäkään tajunnut, kiitos huomiosta.

Mielenkiintoista on tämä kaksilla korteilla pelaaminen. Toisaalta ketäpä se harmittaisi, jos ei ajatus ollut kilpailemaan muiden kanssa samalla viivalla. Tosin kolmantena näkökulmana tonnikyykyn katurelevanssi on jotakuinkin mielenkiintoinen käsite :)
 
Täällä ainakin toivotaan kädet ristissä, että design ei ole tuo, joka on nyt postattu ympäri nettiä. Ei hyvä.
 
^Alakoulun photoshop- kurssin reputtaneen oppilaan tekele on livennyt nettiin.
 
Uusimmassa PB:ssa oli tehtaan sisällä otettu salakuva punaisesta pyörästä. Oli kyllä hämmästyttävän lähellä yllä olevaa...

Pari viikkoa ja toi uutukainen näkee päivänvalon ihan virallisesti. :thumbup:
 
Ei kyllä sytytä yhtään ja valitettavasti se aiempi suttuinen spy shot näyttäisi olevan kohtuullisen lähellä lopullista designia.
 
^Samaa mieltä. Tuo on todella oudon näköinen pyörä. Luultavasti kuitenkin näyttäisi paljon paremmalta omassa autotallissa.
 
Back
Ylös