• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati vs. japanilaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ducati vs. japanilaiset - tyhmä äänestys

• Ennen oli japseja, nyt on Ducati

Ääniä: 0 0,0%
  • Ducati jäi, nyt ajetaan japanilaisella

• Molemmin päin on tullut vaihdettua

• Ducatin ostan heti kun massit riittää...

• Ääniä yhteensä
    0
Sitten mua aina jaksaa ihmetyttää toi olettamus että ducatin ostaa vain sellainen jolla on sitä massia... Pöh ja pöh... Jossain täällä kuulin jopa sanan EKSKLUSIIVINEN... Pisti kyllä hymyilyttään välitömästi
tounge.gif
Kyllä sen Ducatin voi ostaa myös esim. p*rsaukinenkin opiskelija kuten minä.
tounge.gif
Eikä ne perus-Ducatit nyt niin paljon kalliimpia ole ylläpitää kuin esim. japanimopot, ainakaan omasta mielestäni.

Tietty kaikkihan maksaa jos tarpeeksi yrittää, eikä tyhmä ole se joka pyytää vaan se toinen. Ducatin maahantuojan "virallisten" huoltamoiden hintataso on järkyttävä ja totta on, että jos (tällä hetkellä) tahtoo pitää Ducatissaan takuut voimassa se on näihin rahareikiin vietävä...

Tarkastelen omaa pyörääni ihan pyöränä, en minkään Ducati-lasien läpi. Mielestäni tuo on kaikin puolin (ajettavuus, fiilis, äänet jne) mahtava moottoripyörä ja valitsisin sen vaikka sen kyljessä lukisi Hyosung GLXEFICDIGTI-RR 750 Supermonsterbike.. tai vaikka kyljessä ei lukisi mitään.. jos se vaan näyttäisi samalta ja antaisi samat sävärit kuin tuo nykyinen..
inlove.gif

Paitsi, että jos mopon kyljessä lukisi Hyosung, ei sitä olisi tullut edes kokeiltua, jolloin se olisi kauppaan jäänyt.

Pidän itseäni ennakkoluulottomana yleensä, mutta pakko myöntää, että ei sitä ihan ole...

Liityn joukkoon.

Moottoripyöräilyn harrastaminen maksaa minulle tulotasooni suhteutettuna todellakin omaisuuksia. Oikeastaan kaikki, mitä on irrottaa uppoaa pyörään, joka tällä hetkellä on Ducati. Pyörä on kyllä suhteellisen harvinainen ja herättää ihmisissä tunteita puoleen ja vastaan. Huoltoasemilla onneksi kuitenkin poikkeuksetta puolesta, suunsoittajien kantti taitaa jäädä näppäimistölle.

Pyörän maahantuoja on samanlainen euroimuri, kuin muidenkin valmistajien, joten köyhä tekee itse ja etsii osansa, mistä löytää. Pyörä oli samanhintainen, kuin Hondan CBR 600, joka varmaankin yleisarvosanaltaan paras ajamani moottoripyörä, mutta minä tykästyin Ducatiin. Vielä vuosi takaperin ihmettelin itsekin, että eivätkö nämä ole hiukan kalliita, en ollut vielä koeajanut. Tosin rankkaa SS-fanitusta jo vuodesta 1999.

Liityn joukkoon.

Moottoripyöräilyn harrastaminen maksaa minulle tulotasooni suhteutettuna todellakin omaisuuksia. Oikeastaan kaikki, mitä on irrottaa uppoaa pyörään, joka tällä hetkellä on Ducati. Pyörä on kyllä suhteellisen harvinainen ja herättää ihmisissä tunteita puoleen ja vastaan. Huoltoasemilla onneksi kuitenkin poikkeuksetta puolesta, suunsoittajien kantti taitaa jäädä näppäimistölle.

Pyörän maahantuoja on samanlainen euroimuri, kuin muidenkin valmistajien, joten köyhä tekee itse ja etsii osansa, mistä löytää. Pyörä oli samanhintainen, kuin Hondan CBR 600, joka varmaankin yleisarvosanaltaan paras ajamani moottoripyörä, mutta minä tykästyin Ducatiin. Vielä vuosi takaperin ihmettelin itsekin, että eivätkö nämä ole hiukan kalliita, en ollut vielä koeajanut. Tosin rankkaa SS-fanitusta jo vuodesta 1999.
Käytännössä ihmiset aina tykkää mopoista luonnossa ja Ducatista hyvin paljon.

Tietokoneen ääressä asiat on vaan käsitteellisiä ja paljon jää pelkän mielikuvituksen varaan.

On niin eri asia, kun saapuu paikalle sen kuuluisan jyrinän säestyksellä. Siinä yleensä jää kaikki epäolennainen jupina taka-alalle.
tounge.gif

Liityn joukkoon.

Käytännössä ihmiset aina tykkää mopoista luonnossa ja Ducatista hyvin paljon.

Tietokoneen ääressä asiat on vaan käsitteellisiä ja paljon jää pelkän mielikuvituksen varaan.

On niin eri asia, kun saapuu paikalle sen kuuluisan jyrinän säestyksellä. Siinä yleensä jää kaikki epäolennainen jupina taka-alalle.
tounge.gif
tähän sopii se vanha puhelinmainos jossa hemmo sanoo kaverillensa et HOMMAA SÄÄKIN KUNNON VEHKEET NIIN EI TARTTE KAAAAILOTTAA!!!!!
ghostface.gif

No joo, komsiikomsaa... Jos riisikupin omistaja mollaa spagettiraketteja niin ihan samalla lailla nämä wannabee mokkakikkelit kyllä soimaa meitä "tusinamotoristejakin".  
wink.gif
Sitten mua aina jaksaa ihmetyttää toi olettamus että ducatin ostaa vain sellainen jolla on sitä massia... Pöh ja pöh... Jossain täällä kuulin jopa sanan EKSKLUSIIVINEN... Pisti kyllä hymyilyttään välitömästi  
tounge.gif

Mä voisin kyllä itekkin tuollasen 996.sen laittaa kakkospyöräksi ja ajella sillä vain todella hienoissa keleissä. Mut en kyllä siltikään menis väittämään itteäni jotenkin, miten se nyt meni... eksklusiiviseksi motoristiksi.  
tounge.gif
Hohhoijaa... vaihda nyt jo hyvä mies levyä.  
pftroest.gif

tounge.gif

Suurin osa noistakin asioista tapahtuu lähinnä omassa päässäsi.

Noin yleisen keskustelun lomassa tapahtuvat pienet heitothan on normaalia ja se onkin asia erikseen. Mikähän se semmoinen mokkakikkeli nyt sitten onkaan. Jutun pointti oli siis edelleen se, että eipä niitä kyseisiä mokkapintaisia elimiä siellä honta- ja jamahatalkeissa juuri näy samaan tahtiin tulkuttamassa.

Niin ja sitten tuo ihmetys ja kummastus, no ihmettele ihan rauhassa vaan, pieni kulkija, mutta tuokin olettamus on ilmeisesti lähtöisin sieltä peilistä tuijottavan otuksen kupolista. Ainakaan minä en moista ole koskaan kuulutkaan, vaikka asiasta on jopa hiukan nk. omakohtaista kokemusta.

Mitä tulee tuohon usein väärinkäytettyyn lainasanaan eksklusiivinen, en ole jaksanut kaikkia ketjuja kokonaan läpi käydä, mutta enpäs muista missään tavallisissa asiaketjuissa moiseen termiin ja nimenomaan ko. merkin omistajan sanomana törmänneeni. Toki joukkoon mahtuu kaikennäköistä mopoilijaa ja tahallista sarkasmiakin, mutta noin muuten tuokin asia taitaa olla ongelma vain omassa 'ekslusiivisessa' päänupissasi.
wink.gif

Sitäpaitsi ko. sanan useista merkityksistä vain yksi viittaa seurapiirimäiseen 'hienouteen' ja kalleuteen. Minäkin tunnen pari melkoisen 'eksklusiivista' mopoilijaa, jotka ajelevat Hondilla.  
biggrin.gif

Tuo Italon kommentti - "On niin eri asia, kun saapuu paikalle sen kuuluisan jyrinän säestyksellä. Siinä yleensä jää kaikki epäolennainen jupina taka-alalle." pitää kieltämättä paikkansa. Aikoinaan kun ajoi Demari Hondalla paikkaan, jossa oli muitakin mopoja niin korkeintaan päät kääntyivät. Nyt kun hiipii hiljaan samanlaiseen paikkaan, niin syntyy aina "ylimääräistä" liikehdintää ja kohta on pyörän ympärillä porukkaa porisemassa... tylyttäjiä, turisteja, demareita, jne...

Tuo Italon kommentti - "On niin eri asia, kun saapuu paikalle sen kuuluisan jyrinän säestyksellä. Siinä yleensä jää kaikki epäolennainen jupina taka-alalle." pitää kieltämättä paikkansa. Aikoinaan kun ajoi Demari Hondalla paikkaan, jossa oli muitakin mopoja niin korkeintaan päät kääntyivät. Nyt kun hiipii hiljaan samanlaiseen paikkaan, niin syntyy aina "ylimääräistä" liikehdintää ja kohta on pyörän ympärillä porukkaa porisemassa... tylyttäjiä, turisteja, demareita, jne...
Niinhän se käy täälläkin.
biggrin.gif

Halusi tai ei, niin kommenttia ja katsojaa piisaa. Voipi olla häiritsevääkin ajan mittaan. Joskus voi vielä ehkä olla kiva liikkua sillai huomaamatta.

biggrin.gif

Halusi tai ei, niin kommenttia ja katsojaa piisaa. Voipi olla häiritsevääkin ajan mittaan. Joskus voi vielä ehkä olla kiva liikkua sillai huomaamatta.
Sen vähän mitä viitsin käydä paikoissa, joissa on muita prätkiä, perusteella voin sanoa, että ei se SS750-DS1000- malliston prätkän saapuminen ole herättänyt mitään mielenkiintoa. 998 ja 999 on niin harvinainen, että en ole niitä juuri tuolla tien päällä nähnyt, vaikka päättyneellä kaudella kaahasin 10.500 km Bladella. Se voi tietysti myös johtua siitäkin, että minulla on ollut vauhtia vähän reippaammin kuin laki sallii ja Akran kokoputkiston karjunnalta ei kuule kaikenlaisia putputtimia.
033102bebe_1_prv.gif
wink.gif

biggrin.gif

Joo, liiallisen häiriön vuoksi vaihdoin ST2:n punaisesta väristä nykyiseen ST4S:n Senna väritykseen. Norjassa rupesi jo kyllästyttään kun jokaisen lautan juurella tuli lauma tyyppejä kyselemään moposta... Nyt saa olla jo huomattavasti enemmän rauhassa jos vain malttaa ajella vakiorööreillä...

biggrin.gif

Sen vähän mitä viitsin käydä paikoissa, joissa on muita prätkiä, perusteella voin sanoa, että ei se SS750-DS1000- malliston prätkän saapuminen ole herättänyt mitään mielenkiintoa. 998 ja 999 on niin harvinainen, että en ole niitä juuri tuolla tien päällä nähnyt, vaikka päättyneellä kaudella kaahasin 10.500 km Bladella. Se voi tietysti myös johtua siitäkin, että minulla on ollut vauhtia vähän reippaammin kuin laki sallii ja Akran kokoputkiston karjunnalta ei kuule kaikenlaisia putputtimia.
033102bebe_1_prv.gif

wink.gif
biggrin.gif

Näin on!
Kyllä kunnon karjunta aina vakioputkisen ompelukoneen voittaa. Oli sitten pyörä kun pyörä.

Viimeksikin huoltiksella tankatessa tuli muutama kaveri kommentoimaan, että on siinä oikee saundi..

Niin se pittääpi ollakkii.
062802moto_prv.gif

Kun syksy ja harmaa pimeys saapuu, niin kuulee ainakin äänestä, että joku sieltä on tulossa.
smile_org.gif

No joo, komsiikomsaa... Jos riisikupin omistaja mollaa spagettiraketteja niin ihan samalla lailla nämä wannabee mokkakikkelit kyllä soimaa meitä "tusinamotoristejakin".  
wink.gif
tounge.gif

Mä voisin kyllä itekkin tuollasen 996.sen laittaa kakkospyöräksi ja ajella sillä vain todella hienoissa keleissä. Mut en kyllä siltikään menis väittämään itteäni jotenkin, miten se nyt meni... eksklusiiviseksi motoristiksi.  
tounge.gif
Hohhoijaa... vaihda nyt jo hyvä mies levyä.  
pftroest.gif

tounge.gif

Suurin osa noistakin asioista tapahtuu lähinnä omassa päässäsi.

Noin yleisen keskustelun lomassa tapahtuvat pienet heitothan on normaalia ja se onkin asia erikseen. Mikähän se semmoinen mokkakikkeli nyt sitten onkaan. Jutun pointti oli siis edelleen se, että eipä niitä kyseisiä mokkapintaisia elimiä siellä honta- ja jamahatalkeissa juuri näy samaan tahtiin tulkuttamassa.

Niin ja sitten tuo ihmetys ja kummastus, no ihmettele ihan rauhassa vaan, pieni kulkija, mutta tuokin olettamus on ilmeisesti lähtöisin sieltä peilistä tuijottavan otuksen kupolista. Ainakaan minä en moista ole koskaan kuulutkaan, vaikka asiasta on jopa hiukan nk. omakohtaista kokemusta.

Mitä tulee tuohon usein väärinkäytettyyn lainasanaan eksklusiivinen, en ole jaksanut kaikkia ketjuja kokonaan läpi käydä, mutta enpäs muista missään tavallisissa asiaketjuissa moiseen termiin ja nimenomaan ko. merkin omistajan sanomana törmänneeni. Toki joukkoon mahtuu kaikennäköistä mopoilijaa ja tahallista sarkasmiakin, mutta noin muuten tuokin asia taitaa olla ongelma vain omassa 'ekslusiivisessa' päänupissasi.
wink.gif

Sitäpaitsi ko. sanan useista merkityksistä vain yksi viittaa seurapiirimäiseen 'hienouteen' ja kalleuteen. Minäkin tunnen pari melkoisen 'eksklusiivista' mopoilijaa, jotka ajelevat Hondilla.  
biggrin.gif
Tä? Etkai sää reppana ottanu nyt itteesi?
wink.gif
Sori sori...
wink.gif

Minullekin on käynyt noin kun jonain harvoina kertoina olen "pohjamaalatun" mattamustan kauniin Ducatini johonkin muiden motoristien kanssa pysäköinyt. Demari-Hondamiehet on tulleet ihmettelemään, että mikäs tuo tuollainen on... Koskaan en kokenut samaa CBR600:lla...

Olen ajanut nyt hiukka vajaa 900km Monsterilla ja ihmettelijöitä on riittänyt enemmän kuin zrx:llä, jolla ajoin 22 tkm. Ja zrx-ässiä on liikenteessä vähemmän kuin monstereita. Niin että on siinä jotain. Ehkä se riittää, että merkki ei oo japanilainen, väri on punainen ja putket on avoimet. Eihän kyseessä kuitenkaan ole todellakaan mikään kallis, eikä edes kovin harvinainen pyörä (vaikkakin eksklusiivinen). Päinvastoin, ns. karvalakki-Ducatihan toi tonninen monstro on. Mutta aina kääntyy päät kun starttaa.
tounge.gif

Ehkä ihmiset on vaan yllättyneitä, kun se lähti käyntiin... ?

Mutta aina kääntyy päät kun starttaa.
tounge.gif

Ehkä ihmiset on vaan yllättyneitä, kun se lähti käyntiin... ?
Juu, itse huomannut ihan samaa. Aikaisempi pyörä oli zx-6r-99, jollla en koskaan kokenut vastaavaa
sad_orig.gif

Ehkä se on tämä joka meissa ducatisteissa ärsyttää
tounge.gif
..
Niin ja tosiaan, voisko se olla se että he kaikki odottavat jännittyynenä, että käynnistyykö mörkö vai ei..
biggrin.gif

Toinen juttu on tietenkin tuo kytkin ja kilkatus: onko se rikki? heihei - etko kuule kun kone hajoaa justiinsa! kannattaisiko tarkistaa venttiilin välykset? Ei ei se on toi Ducatin kuivakytkin, joka kilkattaa. Äpäileviä katseita ja lopuksi tyypillinen kommenttin -"ei mun Demari Toyotan kuiva kytkin pidä tommoista ääntä...".

Back