• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatidiag... Ecu softaa.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jules
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jules

New member
Tilasin kaapelit (99€ saksan ebay, saa luultavasti halvemmalla jostain muualta) ja latasin softan läppärille. tuntus toimivan ihan hyvin, toistaiseksi poistin SERV varoituksen ja nollasin TPS:n ( pyörä 1098s). Vaihtoehtoina näyttäs olevan mm. ecun modifiointia, uusien karttojen latausta et.etc.
Sori, jos tää on ollut jo täällä.

http://ducatidiag.xooit.com
 
Viimme kesänä tuli testailtuu ducatidiag:lla, hyvä softa. Ostin lisenssin 1098s eculle, lisenssi on ecu kohtainen, oisko ollu sillo 100€. Hyvin onnistu alkuperäisen ecu datan talteen otto ja päivitys vakiosta > Ducatin Performance ecuun. Tuli testattua useampaakin karttaa kesän aikana. Melkein paras tossa on vaihtovalon säätömahdollisuus, vakiona ne vilahtaa turhan lähellä rajotinta.

Tuolta karttoja http://jpl250rs.perso.sfr.fr/MAPS/Ducati/

Nyt on paikallaan nemesis ecu jota voi säädellä reilummin. Pitää viellä hankkia ne isot ramairputket, niin pääsee käyttää säädätyksessä.
 
Viimme kesänä tuli testailtuu ducatidiag:lla, hyvä softa. Ostin lisenssin 1098s eculle, lisenssi on ecu kohtainen, oisko ollu sillo 100€. Hyvin onnistu alkuperäisen ecu datan talteen otto ja päivitys vakiosta > Ducatin Performance ecuun. Tuli testattua useampaakin karttaa kesän aikana. Melkein paras tossa on vaihtovalon säätömahdollisuus, vakiona ne vilahtaa turhan lähellä rajotinta.

Tuolta karttoja http://jpl250rs.perso.sfr.fr/MAPS/Ducati/

Nyt on paikallaan nemesis ecu jota voi säädellä reilummin. Pitää viellä hankkia ne isot ramairputket, niin pääsee käyttää säädätyksessä.
moro. ilmeisesti pitää ostaa se writer ohjelma (100€) millä softaa sit pääsee muokkaamaan. ( karttojen vaihto jne.)
miten se tapahtuu, onko se vain klikklik duuni läppärillä, vai vaaditaanko suurempaakin osaamista..? itse olen aika avuton näissä jutuissa...:D
 
Juurikin niin. writer ohjelmalla voi säätää arvoja muistaakseni rpm limit, vaihtovalo ja nopeusmittari kalibrointi, kilkkailla vaan uudet arvot ja flashata ecu. TPS reset aina flashin jälkeen

Dumppaa ekana alkuperänen ecu data talteen ducatidiag:lla, sitten hakee täältä
http://jpl250rs.perso.sfr.fr/MAPS/Ducati/1098/ DDG filet (kartat) sisältää kyllä muutakin tietoa kun pelkät sytkä ja ruiskutus kartat.

ECM, http://ducatidiag.xooit.com/t557-ECM-A-tool-to-easily-customize-your-data-ECU.htm jolla voi muokata sytty ja bensa puolta, mut ei varmaa kannata paljoo säädellä. Mielenkiintoisin tuossa on vertailla eri ecu ddg filejä. Esim. vakio vs race(ducati performance) välillä on todella isoja eroja(%) erityisesti osakaasu osissa.

Muistaa vaan laittaa vakio ecu datan talteen niin saa aina palattua takaisin toimivaan.
 
Viimeksi muokattu:
Terve!

Sain yhteyden 848:iin dd softalla ja elm327 obd lukijalla. Pari vikakoodia löytyi, mutta yksi asia jäi askarruttamaan ja voisiko joku kertoa tai katsoa omasta pyörästä mitä dd sanoo "Kill switch" kohdalla ? Minulla se on kokoajan OFF eikä sammutus katkaisijan kääntely siihen vaikuta. Vaihde, kytkin ja sivutuki toimii oikein.

--Pasi
 
Juurikin niin. writer ohjelmalla voi säätää arvoja muistaakseni rpm limit, vaihtovalo ja nopeusmittari kalibrointi, kilkkailla vaan uudet arvot ja flashata ecu. TPS reset aina flashin jälkeen

Dumppaa ekana alkuperänen ecu data talteen ducatidiag:lla, sitten hakee täältä
http://jpl250rs.perso.sfr.fr/MAPS/Ducati/1098/ DDG filet (kartat) sisältää kyllä muutakin tietoa kun pelkät sytkä ja ruiskutus kartat.

ECM, http://ducatidiag.xooit.com/t557-ECM-A-tool-to-easily-customize-your-data-ECU.htm jolla voi muokata sytty ja bensa puolta, mut ei varmaa kannata paljoo säädellä. Mielenkiintoisin tuossa on vertailla eri ecu ddg filejä. Esim. vakio vs race(ducati performance) välillä on todella isoja eroja(%) erityisesti osakaasu osissa.

Muistaa vaan laittaa vakio ecu datan talteen niin saa aina palattua takaisin toimivaan.

hienoa, kiitos:thumbup:
 
Mites toi lisenssihomma toimii, kun se on ECU kohtainen. Tarkoittaako se siis että ihan jokaisen pyörän ECUa varten joutuu aina lisenssin hommaamaan vai meneekö lisenssi malleittain? Olen tässä miettinyt olisiko Monsterin ECU:n flashaus höydyllinen vaikka putkistoa tai ilmanputsaria ei olekkaan yhtään muokattu...
 
Mites toi lisenssihomma toimii, kun se on ECU kohtainen. Tarkoittaako se siis että ihan jokaisen pyörän ECUa varten joutuu aina lisenssin hommaamaan vai meneekö lisenssi malleittain? Olen tässä miettinyt olisiko Monsterin ECU:n flashaus höydyllinen vaikka putkistoa tai ilmanputsaria ei olekkaan yhtään muokattu...
Jonkinlainen perusohje on että pidä yhtä ECU sellaisena, jota muokkailet. Silloin yksi writer-lisenssi riittää. Writer on sen 100 € ja lisäECUt 50 €/kpl.

Alkuperäinen koskemattomana ja jostakin halvalla testiECU.
 
Paljonko flashaaminen otti aikaa ? Dumppissa menee minulla n. 30 min ja chrisw (tai jp) sanoi flash menee alle 10 min.

Mulla ei kyllä dumpissa mene kuin 15 min. Riippunee sarjaportin nopeusasetuksista. Kirjoitus tosiaankin tapahtuu nopeammin kuin dumppaus eli 10min. Akku oli laturissa varulta koko operaation ajan sekä koneesta (WinXP) virustorjunnat/verkot pois. Meinasin vielä tuossa lähipäivinä kalibroida nopeusmittarin :jpstyle: Jos onnistuu, myynnissä edullisesti speedohealer Ducatin johtosarjaan sopivilla liitännöillä.
 
Morot vaan. Latasin just diag-softan ja mietin mistä
Ootte noita piuhoja Fiat ja odb kaapelit tilannu?
Tai josko jollain sattuis olee ylimääräiset voisin
Ostaa pois. Pääsis äkkiä noiden karttojen kanssa pelaamaan!
 
Ebaystä tilasin omani. KKL VAG409.1 kaapeli + Fiat Lancia Alfa 3-pin adapteri. Adapterin sähkönsyöttöön vaihdoin liittimen joka sopii diagnostiikkapistokkeen yhteydessä olevaan liittimeen johon tulee sähkö jatkuvasti. Eipä tarvi hauenleukojen kanssa pelata.
KKL kaapelin piirisarjasuositus FTDI, uusimmassa versiossa tuki myös wch.cn piirisarjalle.
 
Voiko ton dumppauksen tehdä vaikkei olis writeria?
Mä meinaan just tein,mutta en löydä sitä karttaa mistään?
Eli mihin se tallentuu??
Lisenssiä odotellessa!!
 
Moro,
toimivat kaapelit löysin www.obd.fi kaupasta ( on ihan Kangasalalainen verkkokauppa), ja osaavat neuvoa mitä tilata kun sanoo että tarvitaan Ducatiin :-) Tilasin kanssa eka satsin Ebay:stä. ( UK:sta) Kiinan poikien "maybe works" mallia ja mun tuurilla tietty ei toiminut.. Hintaa OBD.Fi:ssä 37 ekee, mutta voin sanoa että käytin sen verran aikaa drivereiden yms kanssa että 14€ Ebay kaapelista tuli aika kallis...
 
Omani tilasin:

Black VAG OBD2 OBDII 409.1 KKL USB Car Diagnostic Cable Lead Interface Tool UK
Item# 251096820349 £6.99 GBP 1 £6.99 GBP
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=251096820349
Shipping and handling £3.99 GBP
Insurance - not offered ----
Total £10.98 GBP
Payment £10.98 GBP

ja

Fiat , Alfa Romeo or Lancia 3 Pin OBD to 16 Pin OBD2 Adaptor Diagnostic Cable
Item# 110865343543 £5.99 GBP 1 £5.99 GBP
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110865343543
Shipping and handling £3.49 GBP
Insurance - not offered ----
Total £9.48 GBP
Payment £9.48 GBP

eli yhteensä = 25,7 euroa

Hyvin toimivat. Mutta joo, jos olisi tiennyt että Suomestakin saa ja vielä suht järkevään hintaa niin oisin tilannut varmaan kotimaasta. Jälkimmäiseen johtoon tein virtajohtoihin noin 1,5 m jatkopätkät niin että saa helpommin virrat motskarin akusta.

Win7 64-bit läppäristä laitoin yhteyden nopeudeksi Slow ja itse ohjelman XP compatability modeen niin alkoivat juttelemaan.

TPS oli aluksi 2,8 ja Resetin jälkeen 3,2 joka onkin juuri oikea (pitäisi olla 3,2 +/-0,1) Hypermotard 1100 vuosimallille 2008.:jippikaijee: Jos joku Espoon suunnalla haluaa kokeilla piuhoja niin yksityisviestillä yhteyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli itsekin laitettua kaapelit tilaukseen, käytin suoraan noita samoja linkkejä eBayhin mitä tos oli ja hinnaksi tuli karvan alle 27€ posteineen. Seuraavaksi sitten pitäisi vielä hommata tuo Ducatidiag ja lisenssi omalle ECU:lle. Sen jälkeen sitten ihmetellään mitä niillä saa aikaan :)
 
Pari päivää sitten sinne tehty tunnuskin näytti kadonneen. Saisko joku talteen sen ilmaisen version (ja ehkä sen Getting started -artikkelin)
 
Back
Ylös