• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatidiag... Ecu softaa.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jules
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
moi,

Vertailen tuolla http://boy007.dy.fi sivulla Ecu softeja,
pelailut näiden ideoiden kanssa 2008 jälkeen pyörälle ei saanut
huoltoaikoja ja matkat huoltoon liian pitkät suhteessa työn laatuun.

Otin yhteyttä teamiin ja sain vastauksen:

Hi
Software is still available on http://jpl250rs.perso.sfr.fr
It works will all marelli bikes 7sm,5sm,5am,59m...
Free licence can be get there too
It works on 2 and 4 bores engines

Jp


:jippikaijee:
 
nonii, nyt toimii. oisko kellään jakaa mitään ducatin karttaa testi käyttöön?
 
Osaisko kukaan neuvoa miten tuolla voisi säätää Hypermotard 1100 (2007) vakio ecua?

Suunnittelen kyseisen pyörän ostoa ja siihen sc projectin koko ränniä. Mietin noita säätö mahdollisuuksia....
 
Osaisko kukaan neuvoa miten tuolla voisi säätää Hypermotard 1100 (2007) vakio ecua?

Suunnittelen kyseisen pyörän ostoa ja siihen sc projectin koko ränniä. Mietin noita säätö mahdollisuuksia....
Ajattelin että joku toinen vastaisi.
Tarvitset kolme softaa: Ducatidiag kartan imuroimiseen ECUsta, ECM kartan muokkaukseen, Writer kartan kirjoittamiseen takaisin ECUun. Ducatidiag ja ECM linkit löytyvät ketjusta ja Writeriin vinkki.
Dynotusta, seosten loggausta, tulkintaa, muokkausta ECM:llä, kirjoitus ECUun, iteraatiokierros uudestaan. Ei oikotietä onneen.
 
Ajattelin että joku toinen vastaisi.
Tarvitset kolme softaa: Ducatidiag kartan imuroimiseen ECUsta, ECM kartan muokkaukseen, Writer kartan kirjoittamiseen takaisin ECUun. Ducatidiag ja ECM linkit löytyvät ketjusta ja Writeriin vinkki.
Dynotusta, seosten loggausta, tulkintaa, muokkausta ECM:llä, kirjoitus ECUun, iteraatiokierros uudestaan. Ei oikotietä onneen.

Taitaa olla parempi että jättää homman ammattilaisille... itse kun en ole tehnyt mitään vastaavaa :p

Osaako joku suositella mistä kannattas lähtee kyselemään?
 
Huomenna olis dyno aika ko toimenpiteelle. Voin ilmoitella sitten miten meni. Mulla siis 1198ssa termin sliparit, melu venttiilin servo poistettu samoin lambdat pois käytöstä. Karttoja vaihdellu eculle testi mielessä muutamia mut nyt pääsee penkkiin hieroon kohdalleen.
 
Dynossa piirrelty lambda käyrää koko päivä. Kokeiltiin pari eri ducati performance karttaa, täys putken karttaa sekä slipari karttaa. Molemmat surkeita. Seos heitti täys kaasuvedossa 15-11afr. Laidasta laitaan eri kierrosalueilla. Suurimmaksi osaksi liian laihalla. Osakaasuja ajaessa veti laihalle 5000rpm ja 8000rpm kohdalla kaikilla kaasun asennoilla. Noihin karttoihin en itse ainakaan enää koske. Saatiin tehtyä lähes koko kartta Dynossa afr sinne 13,3 paikkeille. Muutamat pienimmät kaasun asennot jäi vielä tekemättä kun aika loppui. Kaikki vedot mitattiin taaemman sylinterin putkesta.
 
Dynossa piirrelty lambda käyrää koko päivä. Kokeiltiin pari eri ducati performance karttaa, täys putken karttaa sekä slipari karttaa. Molemmat surkeita. Seos heitti täys kaasuvedossa 15-11afr. Laidasta laitaan eri kierrosalueilla. Suurimmaksi osaksi liian laihalla. Osakaasuja ajaessa veti laihalle 5000rpm ja 8000rpm kohdalla kaikilla kaasun asennoilla. Noihin karttoihin en itse ainakaan enää koske. Saatiin tehtyä lähes koko kartta Dynossa afr sinne 13,3 paikkeille. Muutamat pienimmät kaasun asennot jäi vielä tekemättä kun aika loppui. Kaikki vedot mitattiin taaemman sylinterin putkesta.

Kerrotko vielä tarkemmin mitä softia käytitte mihinkin homman ja teittekö nämä uudet kartat siis vakio Ecuun? Paljonko säätäminen maksoi? Missä tehtiin?
 
softat juurikin noin kuin IIDuce sanoi. Ducatidiag + writer sekä ECM. Kempeleessä TT Motorsportin penkissä ajettii ja maksoi 330e. Vakio ecuun tehtiin muutokset, tai tässä tapauksessa minulla on vakio hyllyssä koskemattomana ja toinen mitä säädettiin on pyörässä. Tonne TT on tulossa myös rexxer ecun säätöön joten onnistunee myös sillä tehdä vakio ecuun muutoksia?
 
softat juurikin noin kuin IIDuce sanoi. Ducatidiag + writer sekä ECM. Kempeleessä TT Motorsportin penkissä ajettii ja maksoi 330e. Vakio ecuun tehtiin muutokset, tai tässä tapauksessa minulla on vakio hyllyssä koskemattomana ja toinen mitä säädettiin on pyörässä. Tonne TT on tulossa myös rexxer ecun säätöön joten onnistunee myös sillä tehdä vakio ecuun muutoksia?

Kiitos vastauksesta mutta kovin on kaukana tuo Kempele. Mahtaakohan Etelä-Suomen pajoista löytyä vastaavia osaavia vakio ecun säätäjiä?
 
Back
Ylös