Ducatin huoltohinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Ducatin huoltohinnat
crazy.gif
crazy.gif
crazy.gif
.... Missäs olette teettäneet, mihin malliin, minkä huollon ja millä hintaa?

Löytyiskö (etelä-Suomesta) hyvää, halpaa (tai ees kohtuuhintaista) huoltomestaa, jotka osaisivat näitä italian kaunottaria käsitellä
thumbs-up.gif
?

Jos määräaikaista meinasit, niin eikös sen pitäisi olla kaikissa valtuutetuissa saman hintaista. Näin muistelin lukeneeni ja vielä kysyin Ducatini myyjältä joka vahvisti asian.

Pari vuotta sitten s800ff 10tkm huolto Hailacilla (sis.jakoremmit) oli muistaakseni jotain 700€ tietämillä... Eli nesteet / tarkistukset/ venttiilien tarkistus...

Eli onhan tossa pauttiarallaa 3x japsien iso huolto
tounge.gif

Jos määräaikaista meinasit, niin eikös sen pitäisi olla kaikissa valtuutetuissa saman hintaista. Näin muistelin lukeneeni ja vielä kysyin Ducatini myyjältä joka vahvisti asian.
Joo näin se on, hailacilta tulee osat valtuutetuille ja hinnat tietysti sen mukaisia. Kyselin kyllä viimeksi kun omaani huollatin täällä JKL:ssä että meneekö maahantuojalle osa työkuluista "bonuksena" mutta ei kuulema.

Tunteja oli mennyt 10tkm huollossa 6 ja veloitus kun on siinä 60e tietämillä niin eihän siinä halvalla selviä, eli kyllä se työn osuus noissa maksaa eniten ja pyörälle myös tehtiin tarkistuslistan mukaan 15 eri toimenpidettä sisältäen vielä renkaan vaihdon. Loppusumma oli tällöin 504e joten tuo 700e 20tkm huollosta on mielestäni ihan sopiva, työtunnin hinta kun on mitä on.

Mailasin Tallinnan ducatille. 60% halvempaa on huolto, kysyin vielä mitä siihen kuuluu/onko ruuhkaa, mutta en saanut vastausta. Hehe =)

Luulisi että olisi vieläkin halvempaa, kun talvella katselin että tuntiveloitus olisi 20e luokkaa ja työtunneista kai suurin osa huoltohinnasta tulee. Täytyy itekin kysellä vielä tarkemmin, huoltoaika lähestyy...

Luulisi että olisi vieläkin halvempaa, kun talvella katselin että tuntiveloitus olisi 20e luokkaa ja työtunneista kai suurin osa huoltohinnasta tulee. Täytyy itekin kysellä vielä tarkemmin, huoltoaika lähestyy...
No jaa, taitaa esimerkiksi originaalit hihnat 749/999 malliin olla päälle 150 euroa, jos mennään näiden "listahintojen" mukaan. Paras vaihtoehto on mielestäni itse hankkia tarvittavat osat ja sitten vie jollekin Ducatit tuntevalle expertille.

Mites tuo Tallinnassa huoltaminen vaikuttaa takuisiin..? Ei kai mitenkään? Sitähän voisi harkita "kesälomareissuna". Samalla hieman Vironkierrosta
062802moto_prv.gif
.

Ducatin huoltohinnat
crazy.gif
crazy.gif
crazy.gif

Löytyiskö (etelä-Suomesta) hyvää, halpaa (tai ees kohtuuhintaista) huoltomestaa, jotka osaisivat näitä italian kaunottaria käsitellä
thumbs-up.gif
?
moro. Olen kiertänyt 996:sen kanssa hailacilla petetään ja vedätetään asiakasta. Cuda on kova jätkä muistamaan väärin, eikä osaa korjata pyörää- AP Lahdesta ei muista enää mitään eikä osaa mitään. RM heinon tilat ovat espoossa ja tampereella niin pienet että jos haluat pyörän ehjänä ja naarmuttomana takaisin, älä vie sinne. tuossa jonkun aikaa sitten 2000 € kansisäädön ja huollon jälkeen nokkahihnan kiristäjät olivat väärin kasatut olivat ja meni venttiilejä solmuun alle 1000 kilometrin ajon jälkeen , en suosittele sitäkään.Käytyin salossa myöskin pyörää, mutta siellä ei osarru loggautua koneen säätöohjelmaan tehtaan omalla käsipaneelilla, jäi ruiskun säätö tekemättä. Ducatin ylläpito on niin kallista, eikä täältä löydy yritystä joka osaa tehdä niitä, että suosittelen alkamaan harrrastamaan sitä, ja tekemään huollot itse. Jos et osaa tehdä itse, ja jos sunulla ei ole rajattomasti rahaa, niin myy pyörä pois ja tee jotain muuta, siinä pyörässä ei ole mitään niin hyvää , että sillä kannattaisi ajaa. Alitehoinen, , vikoja, surkeat huollot, kalliit osat, jää kaikille, vaikea saada osia, ym Valitettavasti.

Joo voi olla, en nyt muista tarkkaan mitä tuo suomen hinta on..Mutta meinasi persiilleen tipahtaa ku hinnan kuulin(viron)
biggrin.gif

E:~75% on ero

Ducatin huoltohinnat
crazy.gif
crazy.gif
crazy.gif

thumbs-up.gif
?
moro. Olen kiertänyt 996:sen  kanssa hailacilla petetään  ja vedätetään asiakasta. Cuda on kova jätkä muistamaan väärin, eikä osaa korjata pyörää- AP Lahdesta ei muista  enää mitään  eikä osaa mitään. RM heinon tilat ovat espoossa ja tampereella niin pienet  että jos haluat pyörän ehjänä ja naarmuttomana takaisin, älä vie sinne.  tuossa jonkun aikaa sitten 2000 € kansisäädön ja huollon jälkeen nokkahihnan kiristäjät olivat väärin kasatut  olivat ja meni venttiilejä solmuun alle 1000 kilometrin ajon jälkeen , en suosittele sitäkään.Käytyin salossa myöskin pyörää, mutta siellä ei osarru loggautua koneen säätöohjelmaan tehtaan omalla käsipaneelilla, jäi ruiskun säätö tekemättä. Ducatin ylläpito on niin kallista, eikä täältä löydy yritystä joka osaa tehdä niitä,  että suosittelen alkamaan harrrastamaan sitä, ja tekemään huollot itse.  Jos et osaa tehdä itse, ja jos sunulla ei ole rajattomasti rahaa, niin myy pyörä pois ja tee jotain muuta, siinä pyörässä ei ole mitään niin hyvää , että sillä kannattaisi ajaa. Alitehoinen, , vikoja, surkeat huollot, kalliit osat, jää kaikille, vaikea saada osia, ym Valitettavasti.
Ei kai se nyt niin lohdutonta ole? Kyllä kai joku noista suomalaisista huoltopaikoista osaa asiansa.

Onhan se totta, että tyyristä on Ducatin huolto juu.
cool.gif

Taidan kiikuttaa omani tallinnaan, ku lauttamatkakaan ei mulle kustanna mitään. Tulee samalla tehtyä maakuntakierros
omg.gif

Itselläni vaikutti ostopäätökseen juuri Ducatin varaosien hinnoittelu ja huoltojen hankaluus. Kaikki osat ovat 2-3 kertaa kalliimpia kuin Hondassa. Huolloissa tarvitaan joka paikassa erikoistyökaluja ja nokkahihnoissa vielä oma vaivansa.

Haluaisin kyllä V2:sen tai rivikolmosen. Ei oikein miellytä rivinelosen ominaisuudet. Ducati jää pois em. syistä ja Triumph ei taas tee 1000-1200 kuutioista kyykkää.
Täytynee jatkaa Japseilla, kun niihin riittää rahat ja korjaus onnistuu lekalla ja meisselillä.

Ei missään nimessä kiinnosta luopua Ducatista, järkevää tai ei. Sen ajan mihin on varaa ja enempää ei ehdikään.

A-moottorilla olen huoltanut viimeiset kerrat ja niiltähän tuo käy. Ei ole merkittävästi halvempi, joten Eesti-vaihtoehto kiinostaa kyllä hiukan.

Työtoveri käyttää aina Volvoa Tallinnan Veholla.

R.M. Heinolla Hyperin ekan 1000 km huolto hinta-arvio noin 300 euroa.

Ilmeisesti italiaanojen öljy on tahmeempaa ku tulee hitaammin ulos moottorista - miten muuten siihen kolme tuntia kuluisi?
biggrin.gif

Toki huolto on aika perusteellinen ainakin työlistauksen mukaan.

EDIT: tuossa edellä lueteltu tarinointi Ducatin huolloista voi pitääkin paikkaansa, mutta itse en ole kokenut mitään vastaavaa. Ainakin Heinon huolto toimii Tampereella, Jukka Eerola on asiansa osaava kaveri.

Mut täähän on just niin kallista kuin sen itse kokee. Pitäähän sitä pyörää huoltaakin ja ilmankin voi elää. Tai ainakin ilman sitä Hondaa voi elää  
033102bebe_1_prv.gif

Toi tonnin huoltohan on ihan full kusetusta mallista riippumatta. Uudet öljyt sekä suodatin kiinni ja sitten jotain muttereiden kiristelyä.

Back