• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatin kestävyys!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei täällä kestävyydestä mitään järkevää keskustelua synny.

Ainut selkeä tosiasia näiden vääntöjen perusteella on että japanilaisissa on parempi teho/hinta -suhde ja halvemmat huollot. Taitaa olla helpompia kuristettaviakin. Osta japanilainen. Piste.

**ttu ne ducatit mitään kestä, viimesin mulla oli kolme vuotta. japanilainen ei oo kestäny päivääkään, kojarit on riittäny toistaseks kun ei enempää jaksa kiinnostua. nyt siis pyörä joka kestää omistajallaan keskimäärin kymmenen vuotta, kattotaan ny.
biggrin.gif

ja aiheen aloittajalle suosittelen jaappanilaista moottorpyörää ekaks isoks välineeks.

Ennenkuin hommaat yhtään mitään, niin koeta päättää mistä pidät. Tulee helkkarin kalliiksi ostaa ensin esim. joku Japanialainen ja sitten jäädä kuolaamaan Ducatia ja ostaa se sitten seuraavana kesänä.

Sanoisin, että unohda myös kaikki höpinät kestävyydestä. Jos ajat oikein paljon kilometrejä, niin Ducati on hiukan kalliimpi ylläpitää, eli huollot yms. Jos taas ajelet esim. 5000km kesässä, niin yksi lysti. Enemmän menee rahaa pyörän arvon alenemisessa.

Ducatissa on sopivasti tehoa ja sitä on siinä mielessä helpompi hallita, että se tulee takarenkaan pidon kannalta paremmalla tavalla ulos. Nuo kuusisataset japsit antaa tehoa enemmän ja ylemmillä kierroksilla.

Mutta kokeile nyt ensin, että tiedät. Kyllä Ducatit kestää siinä missä mitkä tahansa muutkin pelit. Mukana on koneen jyrinä eikä ujellus, eli siinä yksi asia, jotta kummasta pitää enempi.

t. Spagu

olisi varmaan kannattanut postata tämä tonne yleiselle puolelle niin vastaukset eivät olisi ehkä niin puolueellisia,eikä syntyisi taas uutta väittelyä ducatistit vastaan muu maailma  
smile_org.gif
Jos kysymyksen asettaja kysyy, onko jollain kokemusta 749/999-malleista, siihen tuskin pystyy Suzuki-mies vastaamaan...  
cool.gif
pyyhi rähmät silmiltä,mä ajan HONDALLA  
wink.gif

cool.gif
No ihan sama mikä japskippo on, arvaa kiinnostaako?
tounge.gif

Tehokitistä...

Mukana seuraa äänenvaimennin, ilmansuodattimet ja ruiskunohjausboksi. Hauskemmat äänet ja ehkä muutama hevonen lisää. Ei mitään mullistavaa.

"Onko Ducati-palstalla ollut liian kauan hiljaista vai mikä on saanut nimimerkin "jst" pohtimaan mopokauppoja... "

Ikä on pian täynnä ja on pakko saada kevari pois alta ja päästä ison pyörän puikkoihin! Vaikka ei ihan vielä voi ajaa mutta olis hyvä olla pyörä ajoissa tallissa valmiina!
Kuristaako aijot vai odottaa sen 2.vuotta, sillonhan se takuu onkin jo sitten ummennut!
biggrin.gif
..Ja kyllä se pysähtyy vaikka ei ole rad.jarruja!

Ajattelin kuristaa päiväksi että saan 25Kw paperit ja heti sen jälkeen kurit pois! Itse olin ajamassa alastarolla viime kesänä täystehoisella Aprilia rs 125:lla ja kahdella kaverilla oli kuristetut pyörät(suzuki sv 650 ja gsx-r 600) ja he eivät päässeet las palmasiin kuin 10-15 Km/h kovempaa ja pysyin hyvin mukana heidän kyydissä, niin kyllä minua ainakin v***ttaisi jos olisi kuussatanen ja joku tulee kevarilla ohi! Ja kun otin viivaa kuristetun -04 gsx-r 600 kanssa niin se tuli ohi vasta kun omassa mittarissa oli vauhtia 100Km/h(koko alkumatka ihan takarenkaassa kiinni). En viitsi maksaa lähes 15k siitä että saan ison pyörän joka ei kulje minnekkään!!
smile_org.gif
Juujuu... jos tehomeininki ja kiihdyttely kiinnostaa, osta suoraan japanilainen tonninen. Niissä on sitä tehoa sitten.

...vaikka eri testeissä ja muutenkin on todettu, että kierrosajoissa on hyvin pieniä eroja kalustosta johtuen, mies se sitä laitetta vie (tai nainen)...

Niin ja Ducatin Superbike-mallit ovat kyllä aika kisamaisia normaalikäyttöön ja ajeluihin. Rankka ajoasento, kova penkki, ei mitään säilytystilaa jne...

Huono se Ducati joka tapauksessa on... Eikös Jyrin mopossa ollut jotain sähkövikaa heti uutena?
tounge.gif

Osta Suzuki
cool.gif

<span style='font-size:7.01pt;line-height:100%'>tää oli sit niinq provo... jopa huono sellainen. Ei herneitä nenuun!</span>

Huono se Ducati joka tapauksessa on... Eikös Jyrin mopossa ollut jotain sähkövikaa heti uutena?
tounge.gif

Osta Suzuki  
cool.gif

<span style='font-size:7.01pt;line-height:100%'>tää oli sit niinq provo... jopa huono sellainen. Ei herneitä nenuun!</span>
Ei siinä mitään vikaa vikaa vikaa ollut. Pientä säätöä niin avot.
cool.gif

olisi varmaan kannattanut postata tämä tonne yleiselle puolelle niin vastaukset eivät olisi ehkä niin puolueellisia,eikä syntyisi taas uutta väittelyä ducatistit vastaan muu maailma  
smile_org.gif
Jos kysymyksen asettaja kysyy, onko jollain kokemusta 749/999-malleista, siihen tuskin pystyy Suzuki-mies vastaamaan...  
cool.gif
Jaa-a? Suzuki-nainen pystyy kyllä.  
tounge.gif
...sinulla on tosin ollut D-merkkiä...

Eikös nettimotossa ollut myynnissä valmiiksi kuristettu 749? Ehkäpä on vieläkin myynnissä?

Tuli vaan mieleen, että jossain olen tollasen nähnyt.

Jaa-a? Suzuki-nainen pystyy kyllä.  
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
........koitetaas pitää tää keskustelu ny tasa-arvosena...
biggrin.gif

Mulla on 749s ja cbr600rr molemmat. Yhtä kovin niillä pääsee radalla, kuskista se on kiinni. ducessa on tosi hyvät jarrut ,soundit( viriputkella) ja ajettavuus. Hontassa vähemmän painoo , hiukan enemmän tehoo ja halvemmat hankinta ja käyttökustannukset.
Hyviä viboja ton ducen kanssa ajellessa , ja mutenkin touhutessa, saa kyllä reilusti enempi ku hontalla ; se on enempi niinku työkalu.

Toi on kyllä tosi toi Italon pointti , et mieti valmiiks minkälainen fillari on se SUN haluamas laite, se kyllä löytyy taajaan pyörää vaihtamalla se oikee , mut kukkaroon tekee aina kipeetä.

biggrin.gif
biggrin.gif
........koitetaas pitää tää keskustelu ny tasa-arvosena...
biggrin.gif

Kyllä ja anteeksi, se oli provo. Tuli nyt vain mieleeni, että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Tietoa saattaa oikeasti olla jollakin, vaikka ko. henkilö ei tänä päivänä Ducatilla ajaisikaan, enkä tässä nyt puhu itsestäni.  
biggrin.gif

Yhtä kovin niillä pääsee radalla, kuskista se on kiinni.  
Samaa mieltä: yhtä hitaasti menen ympyrää, oli alla sitten 999 tai Suzuki.

Ja alkuperäiseen aiheeseen: omakohtaisesti sanoisin, että ekan vuoden Ducati 999 toimi kuin kello. Pyörä oli täysin vakio (vuosi 2003). Toisena vuonna, kun kiinni oli Termin perussetti, jotain pientä häikkää ilmeni. Tänä päivänä pyörä on hengissä edelleen ja omistajalla, joka omien sanojensa mukaan ei aio siitä ihan heti luopua.

Sen sanon kuitenkin, kuten olen sanonut ennenkin, että jos kilometrejä tulee kohtuullisen paljon vuodessa, huolto ei sitten ole ilmaista (= suhteellisen arvokasta) ellei niitä osaa tehdä itse.

Olin tulkitsevinani alkuperäisessä kysymyksessä epäilyä motin kestävyyteen (viittaus sisäänajoon), minulla ei ongelmia ollut itse motin kanssa, siihen luotin kuin vuoreen!
smile_org.gif

Back