• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatin vahvuudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jokohan tämäkin voitaisiin siirtää tuonne jauhantaosioon
wink.gif
Laitetaan harkintaan.
biggrin.gif

Noniin ei ollut sitten minun mielipiteitä, mutta löytyipä seiskapätkistä kunnon testi.
Ei tuollainen testi kiinnosta Ducati-miehiä, pois se täältä!

cool.gif
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif
Kertoo paljon Ducati miehistä.... Toivottavasti musta ei tule tuollainen jos ostan joskus Ducatin.
Hei, ei näitä nettijutusteluita voi ottaa tosissaan. Huumoria kehiin, niin on hauskempaa. Nuo hymiöt kuvastivat todellakin sitä, että kommentti oli vitsiä, humoristinen.

Erilaisten pyörien paremmuudesta keskustelu ei johda yhtään mihinkään. Eri valmistajilla on niin erilainen käsitys optimiratkaisuista.

Jollekin joku iso nelisylinterinen japsi on unelmaa, jollekin taas ei. Nämä asiat ovat puhtaasti mieltymyskysymyksiä, niistä ei voi oikein väitellä. Jokainen tekee oman ratkaisunsa tiettyjen arvojen perusteella.

Ducati tuntuu herättävän tunteita suuntaan ja toiseen. Kyseessä on kuitenkin kone, moottoripyörä, joka edustaa huomattavan erilaista näkemystä oikeastaan kaikkiin japsivalmistajiin nähden.

Jenkkilässä oleva Harley on ehkä omalla tavallaan vastaava valmistaja kuin Ducati, kallis kuin mikä ja epäkäytännöllinen.

Italopaskaa vai ei? Se selviää muutaman vuoden kuluessa omalta kohdaltani. Aiempaa kokemusta on hieman italialaisista pyöristä, positiivista kokemusta. En mene kuitenkaan millään lailla väittämään Ducatia paremmaksi kuin esim. Yamahan vastaavaa tuotetta. Täällä foorumilla käy kuitenkin henkilöitä, joilla on todella paljon ajettuja Ducateja, eikä niissä kai sen kummemmin ole ongelmia?

Monesti jos alkaa miettimään moottoripyörän valintaa, ratkaisevaa on hinta versus ominaisuudet. Esimerkiksi alustaa on vaikea verrata, eli usein on ostettava teho/kuutiot ja ulkonäkö/ergonomia sekä huollettavuus-periaatteilla. Jollekin Ducati näyttää numeroiden valossa erittäin huonolta, jollekin se voi olla juuri sitä mitä hakee.
tounge.gif
Noin se juuri menee...

Vaikka omalta kohdaltani ei sitä unelmaa ole vielä kohdalle tullut. Ensi kesänä olen aatellut käydä koe ajamassa Ducatin, sitten voi kertoa siitä oman mielipiteen. Yksi kaveri joka on aivan totaalinen Honda-mies, kehui Ducatia koeajettuaan 998:n.

Ja piti mun tulla kyselee Ducatista sulta MP-messuilla mutta olit kiireinen tutustuessasi Stormin osastoon...

Loppuun vino pino hyppyläpsy-hymiöitä !

Jokohan tämäkin voitaisiin siirtää tuonne jauhantaosioon
wink.gif
Laitetaan harkintaan.  
biggrin.gif
Mitä suotta harkitsemaan; sulje aihe kokonaan, sillä paska ei muutu helmeksi, vaikka rakennusainetta tuotettaisiin lisää kuinka paljon tahansa.
wink.gif
äläs äläs

samalla perusteella sit pitäis jokainen (merkki)foorumi sulkee...

mun mielestä tää kuitenkin on ollut aika hyvä hehkutus Ducatin puolesta, on niitä huonompiakin nähty ja kaiken lisäksi tässä edes YRITETTIIN heittää faktaa, tai Bike-faktaa ..tai edes jotain (ei ihan sittiä kuitenkaan) ...joka sinällään on ihan hyvä. Ja sitten vielä käytettiin argumentteina Ducati749R:n piirteitä/ominaisuuksia mitkä on hyviä. Vaikee on mennä haukkumaan ducatin alustaa, jos se on täynnä öhlaria, tai brembon jarruja..tai mitä muuta...

no joo..poistakaa mun viestit samalla kun niistä 110% on lähtöisin jostain a(u)nuksen karjalasta...

Vaikka omalta kohdaltani ei sitä unelmaa ole vielä kohdalle tullut. Ensi kesänä olen aatellut käydä koe ajamassa Ducatin, sitten voi kertoa siitä oman mielipiteen. Yksi kaveri joka on aivan totaalinen Honda-mies, kehui Ducatia koeajettuaan 998:n.
vaikka en olekkaan Honda mies henkeen ja vereen..tai no, joku voi olla toista mieltä... mut kuitenkin.. niin se vähä mitä karvalakki 998:a olen ajanut oli kokemuksena mukava ja mainio, jos vaan olisin saanut silloisen XX:n myytyä niin varmasti myös tuo samainen ducati olisi ollut hankintalistalla yhtenä vaihtoehtona.

ja mieluusti tekisin tilaa talliin 998:lle jos sellaisen vaikkapa saksasta löytäisin kohtuuhintaan ja sattuisi olemaan €:tä!

mä yllätin itsenikin..ekaa kertaa olen jyrin kanssa samaa mieltä ducatista...ainakin edes vähän...! ehkä tää (40 v jatkunut tilapäinen) mielenhäiriö johtuu siitä että eilen vaihtu lääkkeet!

Just, eli siis Randy Mamola + muut huippukuskit, jotka ovat arvosanat antaneet, ovat hanurista? Hmmm...

Mikä tekee Ducatista hitaan?

Vastaus: ei mikään.

Mikä tekee näistä hitaamman kuin Ducati:
CBR600RR
GSX-R600
Aprilia RSV1000
Benelli Tornado Tre

ja kaikki testissä olleet pyörät mahtuivat 1 % sisään kierrosajoissa... Hidasta vai nopeaa?
Viittaan tässä nyt kilpapeleihin.

Qatarin ss600-luokan vapaissa treeneissä 749r:llä parhaat huippunopeudet. Huippukuskit - Jurgen esimerkiksi.

Kuutioita enemmän, mutta kierrosajat on ... voi voi...

Mikä tosiaan tekee Ducatista hitaan?

Huonot mutkanopeudet?
smile_org.gif

Lähestulkoon pelkillä normaali huoltotoimenpiteillä oon Ducatin kanssa pärjänny. Vapaakytkinlaakeri pari kertaa vaihdettu ym pientä. Kohta 110tkm mittarissa. Euroopat ja muut yhdessä kierretty. Suurin ongelma omassa ollut 16" renkaitten hankala saatavuus ja hinta viime vuosina. Muutoin ei valittamista. Kolkyt vuotta pyörillä, yli parikymmentä pyörää läpi käyty. Oikea löytyi viimein. Jokaiselle löytyy varmaan omansa. Tää on mun juttu.  
062802moto_prv.gif

2005 eka Supersport kisan 2nd qualifying aikalistoilla kymmenestä ensimmäisestä pyörästä oli yhdeksän ei Ducateja (5 Hondaa, 2 Suznaa ja 2 Yammua). Kymmenes oli ensimmäinen Duksu.
Että näin.

Tärkeäksi tuloslistan tekee se että Tatu Lauslehto on yhdentenätoista.
062802jumpie_prv.gif

klips..

Tuloksia oli enemmänkin, mutta menivät jokseenkin kuin edellä.
Tuloksena testin PARAS kuljettajien arvio yhdessä Yamaha R1:sen kanssa.
Mikä kumma on se asia joka tekee Ducatista niin HUONON, että vaikka se on esim tuon testin perusteella lähes täydellinen joka asiassa, se ei siltikään ole nopea siinä mihin se on luotu, radan kiertämisessä mahdollisimman nopeasti?!?!? Millä/miten siis ryssitään ilmeisen totaalisesti nuo em. ominaisuudet?

Voisitteko valottaa asiaa, kun en ole Ducea koskaan itse kokeillut...

baaa.gif
[/quote]
Niin, se on vaan niin lussu  
wink.gif
 Sen takia kai ajettavuus/alusta tuntuu hyvälle, kun ei joudu olemattoman tehon takia edes koville..

Oiskohan tämä ollut jotain kevyttä provoa??  
tounge.gif
[/QUOTE]
Tuo on juuri se tosiasia testin lopputuloksesta. Tehoa puuttuu.

Jos sitä joku olisi taikonut vielä sopivasti lisää, niin kyseessä olisikin täydellinen pyörä. Ja, mikä yleensä elämässä on tosiasia. Nothing is perfect.
tounge.gif

But still, perfect enough for me...
062802moto_prv.gif

Niin ne Baijerilaiset rivikutoset sopii hyvin liikennevaloissa kiusattaviksi  
biggrin.gif
(piti tämäkin päästä sanomaan). Yleisin härnääjä valoissa on joku 5-sarjan bemu kuskina pukupelle reiskat silmillä. Vielä ei ole tullut M sarjalaista vierelle ja kaikki muut on pesty (myös autolla)...  
wink.gif
Mitä siihen punaiseen tulee niin jätän sen omaan arvoonsa.
Pukupellenäkin olen sen verran realisti, että ei tule mieleen lähteä kisaamaan autolla prätkän kanssa valoista, koska tiedän, miten siinä kävisi, ja reiskojakaan en omista. Prätkällä olen joskus vähän kouluttanut Volvo V70- kuskeja, jotka luulevat Bladea hitaaksi varmaan tylsän ulkonäön vuoksi.
wink.gif
Miksi sitten kisata Bemulla ylipäätään ketään vastaan? Sehän on saksan Saab. Jätin taas yhden ostamatta ettei leimaudu..

Jos on BMW, niin sen olisi ihan pakko olla M-versio, jotta olisi edes moottori pellin alla. Ulkonäkö on kuin petolinnun persus joka on entiselle BMW-friikille kauhistus. Jopa Saksan Volvo eli Remsu on nykyään paremman näköinen.

Honda, no siis OIKEA Honda eli vanha paska Tuutti on ihan eri vehje kuin uudet kyykät. Siinä on ideaa. Mitään hohotoa ei uudesta kyykkähondasta löydy vaikka voissa paistaisi. Nakut sitten eri asia.

Jos siis haluaa kyykyn, jossa on ääni, ei viuuu viuu viuuu vaan vrroooom vroomm vrooom, ulkonäkö, ei tarraihme vaan kliini tyylipuhdas lookki, ajo-ominaisuudet vakiona, ei lisävarusteena, niin ei oikein muita ole kuin Ducati...

Heh.. Oliko tarpeeksi hernepyssy kommentti
062802moto_prv.gif

Back