Tähän tunkioon ei kannattaisi enää puuttua mutta pyörää ei sidota koskaan kuljetuksessa sivutuen eikä keskituen varaan, vaan ohjaustangosta etujousitusta vasten kiristäen niin että laite seisoo pyörillään. Olen kuljettanut pyöriä pakettiautossa,peräkärryssä ja sitonut niitä itse myös laivakuljetukseen eikä ikinä ole yksikään kaatunut. Sivutuki on sitä varten että pyörä nojaa siihen vain omalla painollaan, mihinkään muuhun sitä ei ole tarkoitettu. Jokainen kuitenkin tekee niinkuin parhaaksi näkee, oli insinööri tai ei, omiahan ne vehkeet yleensä on.
Sivutuki päällä ei istuta se ei Ducatissa kestä vaikka Direktiivin mukaan kuulemma pitää
( Direktiivin on tehnyt varmasti Insinööri, hävettää? ), eikä tosiaan
kiristetä hurjasti taljaa.
Sitä tosi asiaa se ei muuta että jos alus joutuu myrskyyn noin 1-2G kiihtyvyydet mahdollisia ja
niiden suunnat vähän vaihtelee. Se tarkoittaa että pyörän oma massa aiheuttaa suuremman
voiman, vähän niin kuin jarrutuksessa.
Kun ostin MTS-620 niin myyjä auttoi sen kärryyn ja sidoimme sen taljalla keskikohan yli
kiinnitys pisteet kuitenkin kärryn päissä, ideahan on estää ettei kaadu, sivuttainen voima,..
.... ideana ei ole painaa kärryä, maata vasten pyörää, se ei auta.
Kärryssäkään tuo sidonta on tarpeellinen äkkijarrutus ja kolari tilanteissa, ei muuten.
Vaikka pyörä on korkea on se massa keksipiste hyvin alhaalla keskellä, se on aika vakaa.
On harvinaista että matkustajalaiva kallistelisi 5-10astetta enemmän, sen verran on kallistusta
jo parkkipaikoilla ja hesan mäissä, ilman sitomista nuo on kaatumatta mulla ollu parkissa Hesassa!
Pyörän kiinnityksestä kärryyn voi lukea vaikka Baja Hillin sivuilta, se ei liity aiheeseen kuinka
pitkään monster 1100 tai Ducatilla pääsee. Threadin aloittajaa voisi kunnioittaa siten että
pysyy aiheessa, kiitos!
Niin se sivutuki direktiivi määrittelee myös kallistus kulmat tasolle jolloin tuen pitäisi
pitää pyörä myös pystyssä, kyllä Insinöörit on tyhmiä, juristi ja ekonoimikin tajuaa että pyörän pitää
pysyä pystyssä!