• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatti 999 AVK:lta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dabster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dabster

New member
Tervehdys tänne Ducati-poppoolle!

Olen tässä "viittä-vaille" Ducati 999:n omistaja ja pyörä haetaan lähipäivinä AVK:lta. Kyseessä on vuoden 2004 malli ja pyörällä on ajettu alle 12 Tkm. Kuvista päätellen kyseessä lähinnä kosmeettiset vauriot ja korjauskustannukset pysyisivät näin kohtuullisina.

Olisinkin tässä tiedustellu, onko täällä kenelläkään tietoa kyseisen pyörän historiasta/missä kippaus on tapahtunut? Jotenkin jäljistä voisi päätellä että radalla on menny nurin, mutta pelkistä kuvista paha sanoa.

Mitä muuta mielestänne kannattaa ottaa huomioon, kun tuollaisesta alkaa itselleen pyörää tekemään. Mitkä asiat tulee tarkastaa (venttiilien säädöt jne. jne.).

Mistäköhän saa kyseiseen laitteeseen esim. lasikuitukatteita ja muuta tilpehööriä mieluusti sopuhintaan.
smile_org.gif
 
No olisko kuvia laittaa tapauksesta?
Kannattaa varautua yllättäviin kuluihin, ja kaikki vauriot ei välttämättä näy päällepäin.
Ainakin nokkahihnat/jako kannattaa tarkastaa että ei ole jako hypännyt tai ylimääräistä romua hihnojen välissä.
 
Minulta voisi löytyä jotakin osaa, kysele enemmän YV:llä. Laita lähinnä mitä tarvitset niin katson mitä löytyy...

Venttiilit olisi pitänyt tarkastaa/säätää 10 tkm kohdalla ja hihnat 20 tkm/2 vuoden välein. Hihnat siis olisi pitänyt jo vaihtaa kertaalleen viime vuonna.

Ulkomaisista nettikaupoista kannattaa metsästää noita katteita. Ducati-Kaemna, Sebimoto jne...

Onnea uuden pyörän johdosta!
smile_org.gif
 
Tässä yksi AVK:n kuva, toista en peijakas enää koneelta löytänyt.

Kuva

Toisella puolella vauriot ovat huomattavasti vähäisemmät/juuri mitään laitettavaa, paitsi peilit on menneet kummatkin ja etukate suht. räjähtänyt. Olen tässä kovin siinä uskossa, että tein hyvät kaupat kun maksan tuosta 8 K€? Parilla tonnilla kuntoon ja alla todella makea ajopeli, jollaista ei ihan joka mutkassa puske vastaan..
cool.gif


Täytyy tosiaan katsella noita osia, jahka haen laitteen kotio ja tutkin nuo vauriot tarkemmin.
 
Sain sen verran tiedusteltua, että pyörä on kaadettu radalla ja se on kaadon jälkeen ajettu takaisin varikolle. Näin ollen voisi olettaa, että kyseessä on ihan soiva peli ja vauriot ovat enemmän tuolla kosmeettisella osastolla.

Rungon mittaus tietysti sitten kertoo jotain, muttei uskoisi noin kevyen mällin laittaneen runkoa vinoon?

Mitenkä muuten tuosta perus ysistä on saatu noin alitehoinen verrattuna S:ään? Teknisiä speksejä kun kattelin, niin moottori on ilmeisesti aivan sama. Onko tuo tehovaje siis tehty vain muuttamalla ruiskunohjauksen mappia, vai/ja onko jotain eroa esim. tuolla pako-osastolla?

Vastauksista jo etukäteen kiittäen..
033102beer_1_prv.gif
 
Mitenkä muuten tuosta perus ysistä on saatu noin alitehoinen verrattuna S:ään? Teknisiä speksejä kun kattelin, niin moottori on ilmeisesti aivan sama. Onko tuo tehovaje siis tehty vain muuttamalla ruiskunohjauksen mappia, vai/ja onko jotain eroa esim. tuolla pako-osastolla?

Vastauksista jo etukäteen kiittäen..
033102beer_1_prv.gif
Ruiskukartoilla ei tehoeroja tehdä. Eri malleissa on erilaisia nokka-akseleita ja venttiilien koko saattaa olla erilainen. Niistä ne pienet erot tehoissa sitten tulevat.

Ei kannata ihan uskoa mitä tehdas lupaa. Joskus noista tulee enemmän ja joskus vähemmän... riippuu mallista, yksilöstä ja huollon tasosta.

Ruiskukarttoja ei pysty sitten muuttamaan ellei vaihda koko moottorinohjausboksia. Käytettyä ei voi käyttää jos se on koodattu edelliseen pyörään.

Siitä tulikin mieleeni:

Muista, että sinun on saatava, HUOM! siis on_välttämättä_saatava punainen avain ja koodikortti, sekä kaksi mustaa avainta pyörän mukana. Muuten esimerkiksi uuden mittariston vaihto ei onnistu ja joutunet hankkimaan kaikki sähkövehkeet uudestaan.
 
Täytyy noita boksi+putkivirityksiä varmaan katsella sitten tuonempana jahka laite alkaa olla muuten täydessä iskussa.

Sen verran keskustelinkin tuon AVK:n myyjän kanssa, että kolme avainta laitteeseen löytyy. Täytyy muistaa vielä pyytää tuo koodikortti, jos vain jostain moinen löytyy.. tarvitaanko tätä muuhunkin, kuin esim. tuon mittarin vaihdon yhteydessä?.
 
En kuulu Ducati poppooseen, mutta täytyy sanoa että hieno peli. Tosta 999 mallista tuli piirrettyä kaikensortin kuvia silloin 2003 kun oma motokuume oli kovimmillaan. Täytyy toivoa ettei mitään ylläreitä tule korjauksen yhteydessä.
 
[Ruiskukarttoja ei pysty sitten muuttamaan ellei vaihda koko moottorinohjausboksia. Käytettyä ei voi käyttää jos se on koodattu edelliseen pyörään.
Millainen prosessi on tuo ECUn vaihto:

vanha irti ja uusi tilalle, ajot jatkuu
vai
vanha irti, uusi tilalle, paritus tms. Mathesiksella ja sitten liikenteeseen.

Kyselee tietämätön.
 
Ecun vaihto: vanha irti ja uusi kiinni. Testerilla TPS nollaus ja co säätö. Voi sen vaan laittaa suoraan paikalleenkin, jos käynnissä häikkää niin sitten testeri kehiin.
 
Ecun vaihto: vanha irti ja uusi kiinni. Testerilla TPS nollaus ja co säätö. Voi sen vaan laittaa suoraan paikalleenkin, jos käynnissä häikkää niin sitten testeri kehiin.
Jatketaanpas vielä vähän.

Oliko se sitten vielä niin että kun käyttää sen punaisen avaimen lukossa ECUn vaihdon jälkeen, niin ECU on koodattu pyörän ajonestolaitteesen eikä ECUa voi käyttää muissa pyörissä ?
 
Ecun vaihto: vanha irti ja uusi kiinni. Testerilla TPS nollaus ja co säätö. Voi sen vaan laittaa suoraan paikalleenkin, jos käynnissä häikkää niin sitten testeri kehiin.
Jatketaanpas vielä vähän.

Oliko se sitten vielä niin että kun käyttää sen punaisen avaimen lukossa ECUn vaihdon jälkeen, niin ECU on koodattu pyörän ajonestolaitteesen eikä ECUa voi käyttää muissa pyörissä ?
Juurikin näin. Ihan varmaa tietoa ei tästä asiasta ole, mutta mikäli et käytä punaista avainta ajonesto jää pois käytöstä ja ecun voi käyttää muissa samoissa malleissa. Muuten tomii kai normaalisti?
 
Noniin, nyt on Ducati saatu vihdoin kotiin ja vauriot vaikuttavat edelleenkin suhteellisen pieniltä. Runkokin mitattiin ja se on ok.

Mittaristokin toimii, lamput vaan taitavat olla palaneet. Pyörän mukaan sain punaisen ja mustan avaimen, yksi avain on kuulemma vielä vakuutusyhtiöllä, joten soittoa sitten vaan sinne suuntaan. Tuo koodikorttikin oli mukana, samoin huoltokirja joka osoitti pyörän käyneen tarvittavissa huolloissakin.

Tällä hetkellä tunnelma on väsynyt, mutta onnellinen. Pyörä näyttää upealta ilman katteitaankin ja niiden hankinta alkaa tästä heti kun vain muilta kiireiltäni ehdin. (alttarille perjantaina
inlove.gif
)

Tässä vähän listaa osista mitä minulle voi tarjota joko yv:n tai sähköpostin kautta:

-etukate
-katteen pleksi
-vaihdepoljin
-vasen sivukate
-penkin aluskate (peräkate ok)
-(pelkääjän penkki, hyvin pieni skrudu -hankitaan jos saa halvalla)
-peilit vilkkuineen
 
Noniin, nyt on Ducati saatu vihdoin kotiin ja vauriot vaikuttavat edelleenkin suhteellisen pieniltä. Runkokin mitattiin ja se on ok.

Mittaristokin toimii, lamput vaan taitavat olla palaneet. Pyörän mukaan sain punaisen ja mustan avaimen, yksi avain on kuulemma vielä vakuutusyhtiöllä, joten soittoa sitten vaan sinne suuntaan. Tuo koodikorttikin oli mukana, samoin huoltokirja joka osoitti pyörän käyneen tarvittavissa huolloissakin.

Tällä hetkellä tunnelma on väsynyt, mutta onnellinen. Pyörä näyttää upealta ilman katteitaankin ja niiden hankinta alkaa tästä heti kun vain muilta kiireiltäni ehdin. (alttarille perjantaina
inlove.gif
)

Tässä vähän listaa osista mitä minulle voi tarjota joko yv:n tai sähköpostin kautta:

-etukate
-katteen pleksi
-vaihdepoljin
-vasen sivukate
-penkin aluskate (peräkate ok)
-(pelkääjän penkki, hyvin pieni skrudu -hankitaan jos saa halvalla)
-peilit vilkkuineen
Hyvä homma, että ei ole suurempia vahinkoja. Selailin päivällä www.desmoworldia ja siellä oli angebote osiossa katesarjoja myynnissä, maalaamattomia mutta kuitenkin. Hinta taisi olla 400€ vähän reilu...
 
-(pelkääjän penkki, hyvin pieni skrudu -hankitaan jos saa halvalla)
-peilit vilkkuineen
Punainen pelkääjänpenkki löytyy tarpeettomana. Samoiten keltaiset vilkut ja polttimot. Todennäköisesti kannattaa katsoa noita peilejä kuitenkin ebaysta. Siellä on välillä kokonaisia katesarjojakin myynnissä, kun ihmiset ostavat ilmeisesti ratapelejä ja sitten riisuvat originaalit osat pois.
 
sanoi:
Punainen pelkääjänpenkki löytyy tarpeettomana. Samoiten keltaiset vilkut ja polttimot. Todennäköisesti kannattaa katsoa noita peilejä kuitenkin ebaysta. Siellä on välillä kokonaisia katesarjojakin myynnissä, kun ihmiset ostavat ilmeisesti ratapelejä ja sitten riisuvat originaalit osat pois.

Mites tuo ebaysta ostaminen käytännössä onnistuu ja suostuvatko esim. nuo sakemannit lähettämään noita osia Suomeen asti?

Löytyykö muuten 999:n jo jonkinlaista korjaus/huolto manuaalia, kun Haynesilta en ainakaan moista löytänyt?

Vasemmanpuoleiselle vilkunkopalle/lasille olisi kanssa tarvetta, jos jollain tuollainen orkkis jossain nurkissa lojuu..

Kaikenlaisia osia saa edelleen tarjota rohkeasti(mitään ei ole vielä tilattu mistään) YV:llä tai s-postilla, tai heittää vinkkiä/linkkiä jos tietää että jollain kaverilla on ylimääräisiä osia kyseiseen pyörään.
 
Kannattaa kysyä myyjältä ensin, paljonko on toimituskulut Suomeen, ennenkuin alkaa tekemään tarjouksia. Oman kokemuksen mukaan toimituskulut heittelevät yllättävän paljon.
 
Back
Ylös