• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 690

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cmas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

cmas

New member
Ilmeisesti palstalla vähissä Duke-kuskit, kun ei ole vastauksia tullut.

Virirööristä en tiedä valmistaako niitä joku muu kuin Akra. Hyvin todennäköisesti kyllä, mutta mistä niitä saa - en tiedä. Muutenhan tuohon vekottimeen kannattaa tehdä samoja muutoksia kuin sm/smc/enduro-osastollekin. Eli
- Tehorajoitus pois pieniltä vaihteilta
- Välityksiä kohdalleen (sm:ssä on oikein hyvä, kun on 15/42-välit)
- Halutessaan nokka-akselin voi vaihtaa (suosittelen)

Sitten tukku kaikennäköistä pientä ihan siihen malliin mistä itse tykkää. Kilpiteline, kahvalämppärit jne.
 
Nopealla googletuksella pönttöjä; Akrapovic, FMF, Remus ja GPR, joista halvin oli Remus, ebay.de, 530 euroa + lähetyskulut, joita ei mainittu.
 
Itelläkin olis kiinnostusta putken ja kartan vaihtoon, mutta hinnoista ei ole tietoa. Akran putki on kuulemma aika kallis
crazy.gif
 
Itse olen räpeltänyt lähes kaiken helpon mitä dukeen voi tehdä.

-Änkkäristä lähti katti ja samalla tuli kiiloitettua pönttö

- ilmanputsarissa lisää reikiä , vakio filsua on turha vaihtaa  
"vapariin".

-akran mappi toi löylyä huomattavasti lisää , vääntö lähtee 1-1,5k alempaa.  ( 1-2 vaihteen rajoitin poistuu mapilla)
 
Onkos tota Akran mappia kukaan kokeillut vakioputken kanssa (siis modaamattoman)?

Alas pitäisi saada lisää jerkkua, nyt tuntuu että ei oikeen pelitä alta kolmentonnin kiekoilla...

Ulkomaanelävät myös juttelivat että tehtaalta olisi tullut uusi ruiskukartta joka hieman parantaisi tota alaväännön puutetta, käsittääkseni päästörajoitusten takia nämä kiulut on säädetty aika laihalle.

Kokemuksia meneekö toi kartan päivitys ihan takuun piikkin vai joutuuko siitä kuinka paljon köyhtymään...?
 
kauko: Pyysin että ottavat pois , kun kävin ajattamassa akran mapin. , ilmeisesti rasti ruutuu valinnasta vain kyse? (käsitin että 1-2 vaihteen rajoitin olisi vakiona pois käytöstä)

Deströyer: akran mappia ei kannata vakiopönttöön laittaa. se tukkii ja tappaa katalysaattorin hetkessä.
Osta uusi pönttö jos haluat ääntä. Vakiostakin saa tehtyä paremmin virtaavan ja hieman äänekkäämmän kun poistaa katin...
->Eikä 690 kone vedä alle 3k kierroksen , 2k on tyhjäkäyntikin
->mapitus vie 30min työn eli BW:llä maksoi 30-40€
tounge.gif
 
kauko: Pyysin että ottavat pois , kun kävin ajattamassa akran mapin. , ilmeisesti rasti ruutuu valinnasta vain kyse? (käsitin että 1-2 vaihteen rajoitin olisi vakiona pois käytöstä)
Jaa, tää onkin uutta mulle. Epäilen hiukan, mut en rupee väittämään, ku en mistään mitään tiiä yleensäkään.
biggrin.gif

On tästä tullu luettua moneltakin palstalta ja monet on kumonnu tuon luulon, et akra-mappi poistaa sen rajottimen. Mut voihan se olla, et se nykyään onkin niin.
smile_org.gif
 
Kanuuna 12 ostitko ton kilpitelineen vai teitkö itse? Kun vakio kuraläppää poistin niin näkyi paljon reikiä eikä ihan heti tullu kunnollista ratkaisua mieleen niiden peittämiseksi fiksulla tavalla.
 
Suomesta kun sais niin ois hieno homma. Ei ole mitään tilejä millä ebay:ssä maksaa
sad_orig.gif
 
Sain aikaseksi tehtyä kilpitelineen itse
062802jumpie_prv.gif


5kpl jäi ylimääräisiä joita voin myydä halukkaille, kuvia tulee joskus. On se parempi kuin vakio
biggrin.gif
 
Lomilla sain viimeisteltyä kilpitelineen. Ei tarvi hajottaa orkkis osia, helppo asentaa  
033102beer_1_prv.gif

2kpl valmiita telineitä halukkaille maksua vastaan


img0134i.jpg


img0132sensured.jpg
 
Herätetääs vanhaa ketjua eloon.

Tuli vihdoin haettuu duke3 kaupasta ja sisäänajot rupee olee loppusuoralla.

Mitäs välityksiä porukat on vaihdellu dukeen? Oli joskus 5v sitte 640 alla ja tuntuu, et se nosti tassua paljon pirteemmin ku duke..

Entäs noitten pönttöjen laita? Akran hinta uutena pari tonttua, joten sen voi luultavasti unohtaa ja käytetyn löytäminen näyttää olevan aika kiven alla. Ktm twinssiltä näyttäis löytyvän remusta ja FMF aika kohtuu hintaan. Mitenhän esim. akran kartta soveltuu näihin pönttöihin?
http://www.ktmtwins.com/690duke/exhaust.html

SB2: voisin poistaa yhen kilpitelineen jos vielä jälellä.
 
Potkitaan tätäkin ketjua ylös. Eräässä toisessa ketjussa oli katkera tilitys 33tkm kohdalla levinneestä LC4:stä, joka on kuulemma täysin normaalia. OK, onhan kyseessä korkean viritysasteen 1-mukinen joten ei voi odottaa samaa kuin japsien rivinelosilta.

Onko tietoa/kokemusta tästä päivitetystä 2010/2011 LC4:stä jonka huoltoväliä on pidennetty? Minkälaista elinkaarta koneelle on odotettavissa?

Vinkkejä koneen elämän helpottamiseksi? Nämä ainakin poimin jo:
- Öljyt/suodatin vaihtoon usein (huolto-ohjelman mukainen väli hulppeat 7500)
- Koneen annettava aina lämmetä kunnolla
- Vältettävä liian isolla vaihteella vedätystä ts annettava kiertää
 
Potkitaan tätäkin ketjua ylös. Eräässä toisessa ketjussa oli katkera tilitys 33tkm kohdalla levinneestä LC4:stä, joka on kuulemma täysin normaalia. OK, onhan kyseessä korkean viritysasteen 1-mukinen joten ei voi odottaa samaa kuin japsien rivinelosilta.

Onko tietoa/kokemusta tästä päivitetystä 2010/2011 LC4:stä jonka huoltoväliä on pidennetty? Minkälaista elinkaarta koneelle on odotettavissa?

Vinkkejä koneen elämän helpottamiseksi? Nämä ainakin poimin jo:
- Öljyt/suodatin vaihtoon usein (huolto-ohjelman mukainen väli hulppeat 7500)
- Koneen annettava aina lämmetä kunnolla
- Vältettävä liian isolla vaihteella vedätystä ts annettava kiertää
Taitaa olla nuo pienillä kilometreillä räjähdelleet LC4 koneet kuitenkin aika harvinaisia...

Eli ei kyllä ole mitenkään ihan normaalia, millään asteikolla.

Ja tällä 690 koneellahan ei ole mitään tekemistä tuon wanhemman konstruktion kanssa, jota ilmeisesti tarkoitit tuolla hajonneella, joten niiden kestävyyttä tuskin kannattaa arpoa noihin vertaamalla.

Se on totta että ei yksimukista voi oikein järkevästi verrata esim samankokoiseen rivineloseen.
Ei hyvässä eikä pahassa.

Eiköhän nuo jo luettelemasi ohjeet auta koneen kestämiseen, vaikkei tuota öljynvaihtoväliä tuosta tehtaan ilmoittamasta edes lyhentäisi.
Eikös ekoissa 690 vuosimalleissa ollut 5000km huoltoväli,?

Tuossa omassa 640a pyörähti viikonloppuna 100000km mittariin, ilman mitään totaalisia koneen hajoamisia...
 
Potkitaan tätäkin ketjua ylös. Eräässä toisessa ketjussa oli katkera tilitys 33tkm kohdalla levinneestä LC4:stä, joka on kuulemma täysin normaalia. OK, onhan kyseessä korkean viritysasteen 1-mukinen joten ei voi odottaa samaa kuin japsien rivinelosilta.

Onko tietoa/kokemusta tästä päivitetystä 2010/2011 LC4:stä jonka huoltoväliä on pidennetty? Minkälaista elinkaarta koneelle on odotettavissa?

Vinkkejä koneen elämän helpottamiseksi? Nämä ainakin poimin jo:
- Öljyt/suodatin vaihtoon usein (huolto-ohjelman mukainen väli hulppeat 7500)
- Koneen annettava aina lämmetä kunnolla
- Vältettävä liian isolla vaihteella vedätystä ts annettava kiertää
Taitaa olla nuo pienillä kilometreillä räjähdelleet LC4 koneet kuitenkin aika harvinaisia...

Eli ei kyllä ole mitenkään ihan normaalia, millään asteikolla.

Ja tällä 690 koneellahan ei ole mitään tekemistä tuon wanhemman konstruktion kanssa, jota ilmeisesti tarkoitit tuolla hajonneella, joten niiden kestävyyttä tuskin kannattaa arpoa noihin vertaamalla.

Se on totta että ei yksimukista voi oikein järkevästi verrata esim samankokoiseen rivineloseen.
Ei hyvässä eikä pahassa.

Eiköhän nuo jo luettelemasi ohjeet auta koneen kestämiseen, vaikkei tuota öljynvaihtoväliä tuosta tehtaan ilmoittamasta edes lyhentäisi.
Eikös ekoissa 690 vuosimalleissa ollut 5000km huoltoväli,?

Tuossa omassa 640a pyörähti viikonloppuna 100000km mittariin, ilman mitään totaalisia koneen hajoamisia...
OK, hyvä tietää ettei koneremontteja ole ihan koko ajan tiedossa. 690:n huoltoväliä tosiaan pidennettiin 2011 5000->7500km, joten kai kotarillakin on luottoa tuotokseensa.
 
Asiasta kukkaruukkuun: voiko Duken bensansyöttöä säätää ilman powercommanderia tai tuneboyta? Pyörässähän on ne valittavat kartat joista vain kolme on käytössä ja loput tyhjiä paikkoja.

Vakiopöntön surinat eivät oikein vakuuta ja katselin Leovincen underbody-sliparia, mutta sitten varmaankin tekisi hyvää säädättää pyörä ko. putkelle. Onnistuuko pelkästään pyörän omalla tietokoneella?
 
Tääl on toinen joka janoaa tietoa tost mapittamisesta! Hyötyykö acran mapista ja paljon? Sain ke leovincen underbody II sliparin. En o kerenny viel laittaa kiinni. Kiitos!
 
Tääl on toinen joka janoaa tietoa tost mapittamisesta! Hyötyykö acran mapista ja paljon? Sain ke leovincen underbody II sliparin. En o kerenny viel laittaa kiinni. Kiitos!
Kun saat kiinni niin kerro miten ääni muuttuu. Tuo Akran mapin vaihtohan onnistuu missä vain KTM-huollossa koska se on valmiiksi tehty kartta, mutta kiinnostaa tosiaan tuo voiko dynossa säätämällä tehdä uutta karttaa ilman erillistä PC/TB:tä. En oo varma kuin hyvin se Akran täysröörin kartta sopii muulle putkelle kuin juuri sille?
 
Back
Ylös