Duke 690

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cmas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
:thumbup: kiitokset tyhjentävästä vastauksesta! Varmaan tää loppukesä mennee ilman mopetia mut jos sitä yrittäs talven aikana panna jokusen roposen sivuun ja hankkis vähän uuemman tällä kertaa ettei tarttis ens töikseen panna hepoa lihoiks. Kattelin et sillä ärrällä ei kauheita saanu, kaks heppaa lisää ja vähän jotain hifihilpettä mut ei kummempia.
Viimeisen sukupolven Duke R mallissa eli 2016-2017 on vakiona Track Pack, jonka joutuu halutessaan ostamaan erikseen normi Dukeen. Sisältää luistonesto, MSR vähän kuin luistokytkin moottorin puolesta, supermoto abs, kallistuksen tunnistava abs. Kolme ajomoodia sport, street, rain jotka vaikuttavat kaasun tuntumaan eivät siis leikkaa tehoa varsinaisesti.

R mallissa on WP:n täysin säädettävä jousitus ja 15 mm pidempi joustomatka; jalkatapit ylempänä niin kallistusvaraa enemmän kuin normi Dukessa. Istumakorkeus on 30 mm korkeampi kuin normi Dukessa. Etujarru ärrässä Brembon M50 monoblokki. Lisäksi R mallissa on vakiona Akrapovic vaimennin..mukavat pörinät ilman db killeriä.

Itsellä ei ole kokemusta normi Dukesta, mutta jotkut väittävät että R tuntuu aivan eri pyörältä. Kannattaa varmaan testata molemmat.
 
Ktm 690 dukessa bensapumppu ongelmaa. Virrat kun laittaa päälle niin ajoittain kuulee kun pumppu paineistaa linjan ja ajoittain ei. Systeemi purettu ja liitokset käyty läpi,ei apua ongelmaan. Suodatin tsekattu. Mitä seuraavaksi?
 
Ktm 690 dukessa bensapumppu ongelmaa. Virrat kun laittaa päälle niin ajoittain kuulee kun pumppu paineistaa linjan ja ajoittain ei. Systeemi purettu ja liitokset käyty läpi,ei apua ongelmaan. Suodatin tsekattu. Mitä seuraavaksi?

Pumppu ja suodatin vaihtoon. Ei nuo tahdo noissa kottaraisissa mahdottomia kestää.
 
Onko porukka minkälaisia kilometrilukemia noilla Dukeilla ajellut mittariin, ja missäkohtaa alkoi tulemaan isompia ongelmia? Itsellä vm.2012 duke kiikarissa jolla ajeltu vähän reilu 20tkm. Eli kiinnostaa toisinsanottuna tietää uskaltaako hyvin huollettua noilla kilsoilla olevaa dukea ostaa.
 
Onko porukka minkälaisia kilometrilukemia noilla Dukeilla ajellut mittariin, ja missäkohtaa alkoi tulemaan isompia ongelmia? Itsellä vm.2012 duke kiikarissa jolla ajeltu vähän reilu 20tkm. Eli kiinnostaa toisinsanottuna tietää uskaltaako hyvin huollettua noilla kilsoilla olevaa dukea ostaa.

Mulla 2015 Duke R ja mittariin tuli just 30tkm - isompia ongelmia odottelen vielä :grin:
20tkm huolto meni mulla pitkäks, mut silti toiminu hyvin, ku öljyt ja suodattimet tullu sentä vaihettua säännöllisesti...
 
Moro, tuli tossa puhdistettua ruisku ja nyt vilkkuu FI valo 9 lyhyttä putkeen. Ohjekirjan mukaan: "Imuputken paineentunnistin sylinteri 1 - sisäänmenosignaali liian matala/korkea". Mitäs tässä kannattaisi yrittää tehdä?

Ollut idle ongelmia ja enää ei pysy ollenkaan käynnissä vaikka kaasua antais.
 
Kyseistä laitetta enempää tuntematta yleisellä tasolla kannattaisi varmaan tarkistaa tuo imupuolen paineanturi. Jos se on suoraan imukurkun yhteydessä niin onko se paikallaan ja tiivisterengas ehjä. Jos se on jossain letkun päässä, niin onhan letku paikallaan, ehjä eikä ole tukossa? Sähköliittimen kiinnityksen ja puhtauden / hapettumien tarkistus, ja tarvittaessa johtosarjan tarkistus, ettei ole hankautunut puhki. Jos anturi ei ole kallis, niin voihan sen kokeilla uusiakin, koska paineanturin mittaaminen kotikonstein ei tyypillisesti ole kovin helppoa.

Ps. Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa ”ruiskun puhdistus” mistä vika alkoi? Vai oliko puhdistuksen motivaatiokin jo joku ongelma toiminnassa?
 
Oli siis jo ongelmia tyhjäkäynnin ja kaasun kanssa. Kävi valtuutetussa huollossa ja vika paikallistettiin tukkoutuneeseen ruiskun suuttimeen ja sen "moottori" oli myös rikki.

Tuo vikakoodi oli omaa tyhmyyttä, ei pitäisi yömyöhään tallissa puuhailla, se liitin oli huonosti kiinni.
 
Kiva nostaa kolme vuotta vanha aihe, mutta minkä teet.

Ei kellään olisi jäänyt ylimääräiseksi kotariin sopivaa TuneEcun kaapelia adaptereineen? Kävin eilen hakemassa -12 690 Duken ja olisi todella mukava tietää, että mikä softa siinä on sisällä. Pyörä on papereissa 32kW, mutta mikä lie todellisuus. Tässä on decat ja joku pieni pönttö, joten niidenkin puolesta softa saisi olla joku muu kuin vakio. Sain tilattua Akran pöntön, joten se puoli on nyt kunnossa.

Tämä yksilö on ollut ensimmäiset vuotensa autokoulukäytössä ja epäilen hyvin vahvasti, että 21tkm kohdalla tehty kansiremppa on enemmän tai vähemmän liian matalilla kierroksilla ajon/liian pitkien öljynvaihtovälien syytä. Tähän on vaihdettu nokka, nokan laakerit, keinuvivut, jakoketju ja jakoketjun kiristin.

Edit. 26.9.22. Todennäköisesti koneen alakerta on myös hajalla. Öljyn seassa on huomattavan paljon laakerisilppua. Tämä lähtee takaisin myyjäliikkeeseen. Harmittaa kun tykkäsin ajaa tällä.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös