• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitten vielä tilasin uudet katjut ja rattaan kun tuntu ketjut olevan hieman huonossa hapessa, välitykset otin 16/41
huutakohan kauheasti enemmän korkeimmilla vauhdeilla? Meinasin että nyt tuntu hieman pitkältä nuo 16/38 välitykset.
Itselläni on 16/40 ja eipä tuota vielä huutamiseksi voi sanoa. Alkuperäiset 17/38 ja 16/38 on aivan aavikkovälitykset. Itseasiassa vaihdon tänä kesänä omaankin pyörään ketjut ja rattaat ja ostin ensin epähuomiossa taakse 41 piikkisen, mutta vaihdoin sen sitten vielä 40 piikkiseen. Netissä on sivuja mistä voi katsella, että miten nuo välitykset vaikuttaa kierroksiin ja vauhtiin esim. http://www.gearingcommander.com/
 
onkos kellään mitään käryä kun vaihtelin nuo nuo ketjut ja rattaat niin huomasin että olis ollu myös nuo vaimennuskumit tuonne taakse tullut mukaan edelliseltä omistajalta, että onko siinä jotain kikkaa saada ne vanhat pois ja uudet tilalle? Tuntu ainakin olevan aika tiukassa ja ei viittiny vielä enempää tutkia kun ajamaankin piti takas päästä...:D Ja sitten vielä noista ratastuksista, voisin sanoo että itelle tuntu olevan todella hyvät nuo 16/41välit:jippikaijee:
 
onkos kellään mitään käryä kun vaihtelin nuo nuo ketjut ja rattaat niin huomasin että olis ollu myös nuo vaimennuskumit tuonne taakse tullut mukaan edelliseltä omistajalta, että onko siinä jotain kikkaa saada ne vanhat pois ja uudet tilalle? Tuntu ainakin olevan aika tiukassa ja ei viittiny vielä enempää tutkia kun ajamaankin piti takas päästä...:D Ja sitten vielä noista ratastuksista, voisin sanoo että itelle tuntu olevan todella hyvät nuo 16/41välit:jippikaijee:

Varmaan vetovasara tai joku ulosvedin?
 
Onkos kukaan löytäny Dukeen 15-piikkistä eturissaa? Itelläki tällä hetkellä 16/41, mut vielä sais pykälän lyhyemmät olla. Meneekö ketjulinja jo perseelleen 15-piikkisellä eturattaalla ja laitan suosiolla 45 taakse?
 
Onko kokemuksia/vinkkejä kaasuvaijerin vaihtoon? Porsi komeesti kun olin avaamassa Lahdenväylälle, hieno fiilis :grin: Sain nytkyteltyä talliin ykkösellä ja kakkosella tyhjäkäynnillä tuon muutaman kilometrin matkan, loppumetrit lykkäämällä kuten KTM:n imagoon kuuluu :)-

E: Kaasukahvan päässä kaikki vaikutti normaalilta. Ilmeisesti sitten toisessa päässä jotakin vikaavikaa. Kahvan vääntäminen ei vaikuta mihinkään ja kahva on ihan hervoton eli ei palauta.
 
Olen kuolannut Dukea nyt jo vähän aikaan, tänään sitten kävin katsomassa liikkeessä ja ottamassa kylmät tyypit.

Nyt niitä juomarahoja Duken ostoon, mitä pitää tarkistaa ja mitkä on tyyppivikoja? Aikaisempaa kokemusta KTM vehkeistä ei ole.
 
Olen kuolannut Dukea nyt jo vähän aikaan, tänään sitten kävin katsomassa liikkeessä ja ottamassa kylmät tyypit.

Nyt niitä juomarahoja Duken ostoon, mitä pitää tarkistaa ja mitkä on tyyppivikoja? Aikaisempaa kokemusta KTM vehkeistä ei ole.

Vesipumpun stefan ja akselin vaihto kandee tehä jos kilsoja yli 25tkm mittarissa. Joissain yksilöissä jumi takaiskarin paluuvaimennuksen säätö. Rata-ajossa voi viedä öljyä vähän reilummin kovien moottorijarrujen takia. Etujarrut on syytä pitää puhtaana, muuten varsinkin kuluneilla paloilla voi jarrupala jumiutua ja jäädä laahaamaan levyä vasten. Muuta ei tule mieleen. Joku 40tkm tuli -07 mallilla pöristeltyä.
 
Olen kuolannut Dukea nyt jo vähän aikaan, tänään sitten kävin katsomassa liikkeessä ja ottamassa kylmät tyypit.
Nyt niitä juomarahoja Duken ostoon, mitä pitää tarkistaa ja mitkä on tyyppivikoja? Aikaisempaa kokemusta KTM vehkeistä ei ole.

Tässä langassahan sulle on 30 sivua triviaalia tietoa...:grin: Omaa Dukea ei ole ollut, mutta kannatta tarkastella onko k.o. yksilöä marinoitu hangessa talvisin: sähköt, lähinnä kait liittimet taitaa olla herkkiä kosteudelle mutta asennekysymyshän toi, ne liittimet on vähän niin kuin kulutusosia... Muuten pätee samat tsekkaukset kuin mille tahansa sporttiselle nakulle :dunno:
Ja ihan kohta yx hiljainen hukkapätkä antaa sulle absoluuttisen totuuden Duken erinomaisuudesta (sitä odotellessa)... :)-
 
Tässä langassahan sulle on 30 sivua triviaalia tietoa...:grin: Omaa Dukea ei ole ollut, mutta kannatta tarkastella onko k.o. yksilöä marinoitu hangessa talvisin: sähköt, lähinnä kait liittimet taitaa olla herkkiä kosteudelle mutta asennekysymyshän toi, ne liittimet on vähän niin kuin kulutusosia... Muuten pätee samat tsekkaukset kuin mille tahansa sporttiselle nakulle :dunno:
Ja ihan kohta yx hiljainen hukkapätkä antaa sulle absoluuttisen totuuden Duken erinomaisuudesta (sitä odotellessa)... :)-

Ei ainakaan mulla ollu sähköissä mitään ongelmaa vaikka yhden talven läpi tuolla tuli ajeltua kun oli samanlaiset kelit kuin tänä talvena. Pakoputkisto tosin ottaa aika rajusti suolasta itseensä jos ei joka reissun jälkeen pese.
 
Ei ainakaan mulla ollu sähköissä mitään ongelmaa vaikka yhden talven läpi tuolla tuli ajeltua kun oli samanlaiset kelit kuin tänä talvena. Pakoputkisto tosin ottaa aika rajusti suolasta itseensä jos ei joka reissun jälkeen pese.

Sö ootkin alan miehiä :respect:, niinku se toinenkin jonka kommentteja ajattelin... (mut se (arvaakuka?) taitaakin olla m-keskuksessa venemessuilla parhaillaan) :;):
 
Juu kyllä perusasiat totta kai tiedän (autonasentajan koulutus taustalla), mutta onko jotakin speciaalia kyseisessä pyörässä. Jotakin ns tikittävää aikapommia mikä pitäis laittaa kuntoon tms? Sitä lähinnä kyselisin.

Mutta joo pitää toi vesipumppu laittaa korvantaakse (ei kirjaimellisesti) :jippikaijee:
 
Itselläni oli -09 vuoden duksu noin puoltoista vuotta ja ajoin lähes uudesta mittariin 34000. Ainoot "viat" tosiaan oli jo Nitrouksen mainitsema takaiskarin paluuvaimennuksen säädön jumitus (iskarihuolto maksoi noin 80€ yhteensä Karkkilassa ja sai odottaessa kun tunnin kesti). Vesipumppuhuoltoa tosiaan myös suositellaan siinä 30 tkm kohdalla tehtäväksi 30 tkm huollon yhteydessä. Tuskin vielä noilla kilsoilla hajoaa, mutta joillain on siinä kolmekympin jälkeen mennyt noita rikki ja sitten pääsee vettä öljyn sekaan. Vesipumppuremppa maksoi itselleni 30 tkm huollon yhteydessä muistaakseni noin +150€. n. 80€ osat ja n. 80€/1h huoltotyö.

Hiton hauska ja hyvä pyörä kyllä on, voisin ehdottomasti suositella, etenkin kun aikaisempi pyöräsikin oli supermoto. Ja joo, etenkin rata-ajossa, mutta myös kadulla syö sitten todella paljon öljyä. Itselläni meni katukäytössä öljysäiliö ihan täydestä ihan kuivaksi lähes 4000km aikana. Radalla se hupenee muutaman päivän aikana ihan silmissä. Bensaa kului myös omassa käytössä 8,5-9L/100km. Halvat ja hyvät modaukset mitä dukeen kannattaa ehdottomasti tehdä on:

- pienentää välitykset (esim +3 piikkiä takarattaalle niin vastaa KTM 990 SMT:n välityksiä) itselläni oli tämä
- vaihtaa orkkisputket toisiin ja vaihtaa ecuun kartta (akran kartat käy kaikille aftermarket putkille)
 
Tuo öljynsyöminen on muuten aika yksilökohtasta. Mulla ei kadulla vieny juurikaan, mutta radalla jonkin verran. Veikkaan, että sisäänajo vaikuttaa tuohon. Jos on saanu happee uudesta asti, ei vie niin paljon ölppää kuin sukkasillaan sisäänajettu.
 
Tuo öljynsyöminen on muuten aika yksilökohtasta. Mulla ei kadulla vieny juurikaan, mutta radalla jonkin verran. Veikkaan, että sisäänajo vaikuttaa tuohon. Jos on saanu happee uudesta asti, ei vie niin paljon ölppää kuin sukkasillaan sisäänajettu.

Kyllä se ainakin tarpeeksi happea sai koko omistusajan reilulla kädellä :grin:, en tosin omistanut sisäänajoaikana vaan vasta 8000 km -> 34 000 km.
 
Kyllä se ainakin tarpeeksi happea sai koko omistusajan reilulla kädellä :grin:, en tosin omistanut sisäänajoaikana vaan vasta 8000 km -> 34 000 km.

Omani hankin 7,5tkm ajettuna. Tuo ko. yksilö oli KTM nordicin koeajopeli, joten voi kuvitella kuinka silkkihansikkain nuo ekat tonnit oli tullu mittariin. :D
 
Tässä langassahan sulle on 30 sivua triviaalia tietoa...:grin: Omaa Dukea ei ole ollut, mutta kannatta tarkastella onko k.o. yksilöä marinoitu hangessa talvisin: sähköt, lähinnä kait liittimet taitaa olla herkkiä kosteudelle mutta asennekysymyshän toi, ne liittimet on vähän niin kuin kulutusosia... Muuten pätee samat tsekkaukset kuin mille tahansa sporttiselle nakulle :dunno:
Ja ihan kohta yx hiljainen hukkapätkä antaa sulle absoluuttisen totuuden Duken erinomaisuudesta (sitä odotellessa)... :)-

Kokemusta on akkukotelon liittimien vedenpitämättömyydestä -> eli jos tulee ongelmia jossa mittari boottailee ajon aikana tai merkkivalot syttyy kaikki kerralla samaan tapaan odottamatta, alaspoileri irti ja suihkimaan liittimiä... Akku saisi mieluusti olla hyväkuntoinen, että starttaa vaivattomasti viileämpinäkin aamuina!

Muita ongelmia ei ole tullut lukuisten LC8:n omistushistoriassa itselleni :grin:
 
Back
Ylös