• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Anteeksi typeryyteni mutta pitäisikö vanhan duken kieppimittari tehdä se "initial check" eli käydä pohjassa kun virrat laitetaan päälle? Mulla ei ainakaan tee.
 
Tuossa olisi kiikarissa tommonen Super Duke, mutta mietin että ylttääkö tämmönen 170cm pätkä ajamaan dukella? -10 malli kiikarissa. Nykyinen on kyl 690, mutta tuossa penkki on niin erimuotoinen.
 
Tuossa olisi kiikarissa tommonen Super Duke, mutta mietin että ylttääkö tämmönen 170cm pätkä ajamaan dukella? -10 malli kiikarissa. Nykyinen on kyl 690, mutta tuossa penkki on niin erimuotoinen.

Kyllä ajamaan yltää. Pysähtyessä voi joutua vähän kurottamaan.
 
Tuossa olisi kiikarissa tommonen Super Duke, mutta mietin että ylttääkö tämmönen 170cm pätkä ajamaan dukella? -10 malli kiikarissa. Nykyinen on kyl 690, mutta tuossa penkki on niin erimuotoinen.

Jos olet lyhytjalkainen ja pitkäselkäinen, voi joutua vähän tarkemmin kattomaan, että mihin pysähtyy, mutta ajossa tuskin on mitään ongelmia.
 
Tuossa olisi kiikarissa tommonen Super Duke, mutta mietin että ylttääkö tämmönen 170cm pätkä ajamaan dukella? -10 malli kiikarissa. Nykyinen on kyl 690, mutta tuossa penkki on niin erimuotoinen.

Kannattaa käydä jossain liikkeessä vaikka koeistumassa tollanen SD990.
 
Kaveri on 165 senttiä pitkä, vieläpä juuri Nitrouksen mainitsemaa pitkäselkäistä ja lyhytjalkaista mallia. Se ajeli ihan ongelmitta Super Dukella jokusen vuoden. Tai ei ainakaan julkisesti uskaltanut valittaa :grin:
 
Kaveri on 165 senttiä pitkä, vieläpä juuri Nitrouksen mainitsemaa pitkäselkäistä ja lyhytjalkaista mallia. Se ajeli ihan ongelmitta Super Dukella jokusen vuoden. Tai ei ainakaan julkisesti uskaltanut valittaa :grin:

Liikkellelähtö ja pysähtyminen on varmaan ollu aika crossipyörähenkistä. Mulla pituutta se 174 ja just ylsi varpaan kärjet maahan Duken päältä. Eipä tuo ajossa haitannu, mutta eipähän tarvinnu pyörän päällä istuen paljon pakitella.
 
Tuossa olisi kiikarissa tommonen Super Duke, mutta mietin että ylttääkö tämmönen 170cm pätkä ajamaan dukella? -10 malli kiikarissa. Nykyinen on kyl 690, mutta tuossa penkki on niin erimuotoinen.

itellä ainakaan mitään ongelmaa ole ollut missään tilanteessa ja pituutta sentin vajaa 170...=)
 
Liikkellelähtö ja pysähtyminen on varmaan ollu aika crossipyörähenkistä. Mulla pituutta se 174 ja just ylsi varpaan kärjet maahan Duken päältä. Eipä tuo ajossa haitannu, mutta eipähän tarvinnu pyörän päällä istuen paljon pakitella.

Meillä varmaan eroja pyörän korkeudessa tai jalan pituudessa. Ite 175cm eikä mitään ongelmia pakitellessa. Molemmat jalat yltää päkijää myöten maahan.
 
Liikkellelähtö ja pysähtyminen on varmaan ollu aika crossipyörähenkistä. Mulla pituutta se 174 ja just ylsi varpaan kärjet maahan Duken päältä. Eipä tuo ajossa haitannu, mutta eipähän tarvinnu pyörän päällä istuen paljon pakitella.
Vähän taisi joutua kurkottelemaan, mutta ei mitenkään ihmeemmin. Välillä saattoi olla joku pirkkokin kyydissä, ja naarmuton mopo oli kun eteenpäin lähti. Toki kaveri tunnetaan lisänimellä Tunkki, eli jalan varaan pystyy varaamaan vähän keskivertokulkijaa enemmän painoa ilman että mopo siitä kummemmin kallistelee. :;):
 
tulipahan renkaat ja vähän muuta haettua valmiiks vaikka ei ees viel tarvi...:D kohtuu edulliseen hintaan misukan road 2 (kouvolassa oli 199e ja suht tuoretta paistoa)

 
Omasta moposta alkaa ilmeisesti kytkimen työsylinteri porsimaan, kytkin irrottaa vasta ihan kahva pohjassa ja on jo ilmattu muutamaan kertaan. Käsittääkseni tyyppivika ja ainakin Oberon tarjoaa varaosana parempaa kuin alkuperäinen. Jätin mopon nyt Vantaan BW:n pihaan ja aattelin käydä huomenna kysymässä kustannusarviota. Jos maksaa taas musti ja mansikoita, niin nilkuttaa himaan ja tilaa kilkkeet netistä. Ei ilmeisesti oo paha rasti vaihtaa itse?

E. Juuh tarjosivat kolmen viikon päähän aikaa :grin: Kiitos heihei ja Oberonin romut tilaukseen..
 
Kysymys duke tietäjille: Kippasin pyörän oikealle kyljelle ja termostaatti sekä siihen tuleva liitin otti osumaa mutta luulin sen vielä toimivan. No nyt sitten kesän ainoana hellepäivänä meinas valoissa pyörä keittää, kun flekti ei lähde pyörimään. Eli ohjaako tuo syylärissä oleva termostaatti flektiä vai kenties jäähdyttimen toisiopiiriä ja miten termostaatin toiminnan voisi tutkia. Eli milloin sinne pitäs tulla virtaa?
 
Syylärissä pitäisi olla oikealla puolella kytkin, joka ohjaa flektiä. Termostaatti näyttäisi olevan sitten eri paikassa. Tuon kytkimen toimintaa voisi testata esim. keittämällä vettä kattilassa ja mittaamalla, että tapahtuuko lämmön noustessa mitään:

https://www.youtube.com/watch?v=lkwJoLBGr9Q

Samaan vaivaan sen kyllä sitten jo vaihtaakin jos ei ole hinnan kiroissa.. :grin:
 
Eli se on juuri kai se sininen 3-napainen mökkylä syylärin oik kulmassa? Ei liene maksa monta kymppiä joten taidan suosiolla tilata uuden. Samalla vaan pitää uusia myös se johdotus minne asti se nyt sitten meneekään.
 
Back
Ylös