• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muuten vielä putkista: Käykääs vilkasemassa Ebay.de ja superduke niin löytyy kuvasarjasta Sil-Motors nimisen Italiayrityksen tekemät hiilariänkkärit. Aika siistin näköiset ja ei kai hirmuhintaisetkaan, olen kyselyä laitellut tilausohjeista.
 
Niin, tuntuuhan sille soppa maistuvan. Yhdessä lehdessä mitattiin 8l/100km keskikulutus, toisessa taas 130 kmh kulutukseksi 9,7 l/100 km... Siitähän niitä tankkausvälejä voi laskea. Kovemmassa ajossa maks. 150 km, normaalisti päässee vajaa 200 km, tosi säästäjä ylikin ehkä. Suunnilleen 150 km välein olen itse tankannut, ja joskus sinne on mennyt 10 l, joskus päälle 14. Aina olen kuitenkin sille seuraavalle bensikselle päässyt. Lisävarusteena saa muuten 18 l hiilikuitutankin, tietysti kohtuullista korvausta vastaan.

Kulutukseen on varmaan osasyynä lyhyehköt välitykset, joten jos ei ole tarkoitus pommittaa vaan joskus ajaa enempi matkaa, niin voisi olla hyvä ajatus vaihtaa vähän pidemmät välitykset.
75-100 km ja valo syttyy. Aika reilusti ruuhka-ajoa ja sitten raivon vallassa loput.
Lyhyet välitykset??? No ei sitten mitenkään voi lyhyiksi kutsua! Hirveät aavikkovälit, etsinkin juuri isompaa takaratasta, saa vielä terhakamman pelin kaupunkiin.

Ostin pyörän Schneiderilta ja kysyin nyt nuista päivityksistä, sanoi että on kahta ohjelmointia: jos on ruiskun säädöt pielessä, niin perusohjelma uusiksi (tyhjäkäynti voi vaeltaa) ja se toinen on akran putkilla varustettuihin dukkiksiiin.

Jos tärinä häiiritsee, niin käykääs kokeilemassa Buellia
033102ass_1_prv.gif
Ihan mahdoton vatkain...
 
75-100 km ja valo syttyy. Aika reilusti ruuhka-ajoa ja sitten raivon vallassa loput.
Lyhyet välitykset??? No ei sitten mitenkään voi lyhyiksi kutsua! Hirveät aavikkovälit, etsinkin juuri isompaa takaratasta, saa vielä terhakamman pelin kaupunkiin.

Ostin pyörän Schneiderilta ja kysyin nyt nuista päivityksistä, sanoi että on kahta ohjelmointia: jos on ruiskun säädöt pielessä, niin perusohjelma uusiksi (tyhjäkäynti voi vaeltaa) ja se toinen on akran putkilla varustettuihin dukkiksiiin.

Jos tärinä häiiritsee, niin käykääs kokeilemassa Buellia
033102ass_1_prv.gif
Ihan mahdoton vatkain...
No joo, se on suhteellista noitten välitysten suhteen. Motarilla tuntuu että välitykset voisi olla pidemmätkin.

Noista ruiskun päivityksistä, onko ne tehtävissä itse vai tarvitseeko viedä pajalle? Nimittäin kotari mainosti ranskalaisilla sivuillaan esim. Akran putkille saatavan uuden ohjelman webshopistaan, josta sitä ei kuitenkaan löytynyt... No käväisen ehkä huomenna Paradisemotossa kysäisemässä. Jotkut käsisuojatkin pitäisi saada että tarkenisi vähän paremmin ajella, en viitsi ruveta kahvanlämppäreitä asentamaan pimeässä tallissa. Mitä sanotte noista:
http://www.ktmshop.fr/detail_prod.asp?id=6744
Lisäksi nuo ilmanohjaimet:
http://www.ktmshop.fr/detail_prod.asp?id=6745

Yhdessä SD:ssä tuon tapaiset näinkin, eikä ne nyt niin pahalta näyttäneet. Tässä kuitenkin funktio, eli käsien säilyminen sulina on tärkeintä, ei ulkonäkö. Ja onhan nuo sentään paremman näköiset kuin ne jättikintaat mitä jotkut talvisin harrastaa. SuperDuken tanko lienee päistään normaalit 22 mm, ei tarvitse sitten mitään adaptereita, joita 28 mm tangolle kaupataan?
 
Näköjään wp:ltä saa siihen nyt ohjausiskariakin. Yläkolmio pitää vaihtaa asennusarjaa varten. Halpahan tuo siis tulee olemaan kuin mikä, joten senkun ostaa pois vaan ja ruuvaa kiinni. Mutta tarvitseeko Superduke sitä, onko kellään ollut ko. mopossa ohjausiskarilla korjattavia ongelmia? Itse en ole tankslappereitä tai woblausta tällä kokenut, enkä kyllä välittäisi kokeakaan.

Ebay.de:ssä oli muuten nyt LeoVincen änkkäreitä, alle 500 €, eli n. puolet Akrojen hinnasta.
 
Nyt on Akra valmistanut kunnon putkiston SD:hen. Panin just kyselyn Schniderille Saksaan. Tulee setissä putket änkkärit ja uusi ruiskun päivitys. Näyttää änkkäritkin istuvan aika siististi
 
Uusi akran putkisto on ihan sikahintainen valitettavasti, 1950-2400 e riippuen alkukäyristä. Näin ainakin ymmärsin schneiderin mailin.
 
Ni, just eilen kysyin niitä Akran änkkäreitä + ruiskun päivitystä, joka olisi asennettuna 1150 €, tehoa tulee lisää kokonaista 6 hp. Paljonkohan tuolla kokoputkistolla, veikkaan 10-15 hp. Hyöty kokoputkesta jää panostettuun rahan nähden aika vähäiseksi, tuskin se enää oleellisesti kevyempikään voi olla kuin pelkillä änkkäreillä. Kai siihen kannattaisi turbo ruuvata jos oikeasti haluaa lisää tehoa.

KTM:n krossien käsisuojat ei kuulemma käy SD:een, joten jäi hankkimatta. Vielä on pärjäilty näinkin. Sen sijaan panostin 100 € ruiskun päivitykseen ja sain 20 hp lisää, eli siinä on nyt vakiokartta. Tuossa on mun mielestä hevosvoiman hinta kohdallaan.

Ja ohjausiskari kuulemma mallista riippuen 'joitakin satoja euroja', alk. 2-300 €, joka kuulostaa jo halvalta. Alkuvuodesta pitäisi saada.
 
Racing Bike 2000-2500€ rosteri tai titanium käyrillä. sisältää mapin ruiskulle. Huom, painoa putoaa 9kg. tehoja n13hv lisää ja vääntöä lisää. Ei varmaan tarvi enää vaihtaa pienempää eturatasta... Putkia saa helmikuun puolivälissä
 
Lieköhän näistä oli jo puhetta aiemmin, mutta tälläistä tarvikeromua löytyisi superiin, saksalaista savupiippuja, pyrstöä ja kilpitelinettä:Hattech
R&G:ltähän on aina löytynyt "tattia" joka melkein joka pyörämalliin: R&G Racing
 
Racing Bike 2000-2500€ rosteri tai titanium käyrillä. sisältää mapin ruiskulle. Huom, painoa putoaa 9kg. tehoja n13hv lisää ja vääntöä lisää. Ei varmaan tarvi enää vaihtaa pienempää eturatasta... Putkia saa helmikuun puolivälissä
Kannattaa sitten tilata nyt (tai viime viikolla) jos haluaa tuota uutta Akran putkistoa ensi kevääksi itselleen.
 
Kenelläkään tietoa onko tämän vuoden SD saanut mitään muita päivityksiä kuin uuden titaanivärin? Ja oliko viime vuoden mallissa mitään erityistä laitettavaa/korjattavaa? Entäs onko omistajilla ollut geelipenkin kaipuuta - ainakin monissa ulkomaisissa mp-lehdissä ainoaksi huonoksi puoleksi kulutuksen (väliä!?) lisäksi on mainittu kova ja epämukava penkki.
 
Ei ole näkynyt KTM:n sivuilla tai paikallisessa lehdistössä mainintoja muista päivityksistä kuin tuo väri. MotoJournalissa oli pieni juttu tulevasta SuperDuke RR -erikoismallista, jossa on muistaakseni erilainen haarukka ja takaiskari, sekä ohjausiskari vakiona, mutta ko. mallia ei kyllä ole missään muualla näkynyt.

Viime vuoden malliin tuli yksi takaisinkutsu jonkun ruuvin takia, jonka vaihtamatta jättäminen olisi voinut aiheuttaa öljyvuodon tms. Muuten ei mitään vikaa. Ruiskun uudelleenohjelmointitarvetta ei kai voine varsinaiseksi viaksi laskea, päivittäminen maksoi 100 € ja nyt peli toimii kuin unelma.

Itse olen pärjännyt vakiopenkillä hyvin, tosin ajo on ollut tämmöistä suurkaupunkipäristelyä lähinnä. Tunnin ajossa ei ainakaan mitään ongelmaa. Pitemmässäkin reissussa tankkausväli lienee sovitettu juuri puutumattomuutta ajatellen...

Nyt on lämpötila nollassa joten ajokelit ei ihan optimaaliset. Ajo on lähinnä sudittelua ja keulimista silloin välillä kun pitoa sattuu löytymään. Ihan hauskaa silti.
 
Itse olen pärjännyt vakiopenkillä hyvin, tosin ajo on ollut tämmöistä suurkaupunkipäristelyä lähinnä. Tunnin ajossa ei ainakaan mitään ongelmaa. Pitemmässäkin reissussa tankkausväli lienee sovitettu juuri puutumattomuutta ajatellen...

Nyt on lämpötila nollassa joten ajokelit ei ihan optimaaliset. Ajo on lähinnä sudittelua ja keulimista silloin välillä kun pitoa sattuu löytymään. Ihan hauskaa silti.
Juup, ihan samaa mieltä. Kaupunki ajossa tulee väkisinkin jumpattua satulassa sen verran, ettei kroppa pääse puutumaan.

Hannoverissakin on plusmiinus nollakeliä, valtaväylät ei ole jäässä, mutta ihan kipeän liukasta silti.
thumbs-up.gif


Eilen sain aikaiseksi tolkun tankslapperinkin, tilannenopeus oli taas tuplat liikaa, joten ohjaus-iskari pitänee hankkia.
En kuites sitä "edullista" alkuperäistä, vaan viritän jonkun muun tuohon.

LeoVincin pöntöt tulee kuites ensin, ensi viikolla tilaukseen Ebaysta, 445€. Halvemmalla ei tunnu prkl löytyvän.
Akralle tarkoitettu kartta sopii nuihinkin.

Btw. Keväällä/kesällä on tarkoitus kurvata Pariisiin joku vkonloppu ihmettelemään nähtävyyksiä, onko Jorilla siellä (niin missä??) pitkäkin pesti?
 
LeoVincin pöntöt tulee kuites ensin, ensi viikolla tilaukseen Ebaysta, 445€. Halvemmalla ei tunnu prkl löytyvän.
Akralle tarkoitettu kartta sopii nuihinkin.

Btw. Keväällä/kesällä on tarkoitus kurvata Pariisiin joku vkonloppu ihmettelemään nähtävyyksiä, onko Jorilla siellä (niin missä??) pitkäkin pesti?
No täytynee ottaa noi LeoVincit vielä uudelleen harkintaan kun kerran halvalla saa.. Juuri nyt en kyllä kaipaa yhtään lisää tehoa, aika tarkkana saa olla kaasun kanssa kun pito tuntuu karkaavan jatkuvasti.

Ja Pariisissa ollaan kyllä, kesän alkuun eli heinäkuuhun asti.
 
Oli pakko virittää ne käsisuojat sittenkin, kun tuntuu ilmat vain kylmenevän, aamulämpötilat nollan pinnassa ja jotain tavaraa tulee taivaalta melkein joka päivä:
http://www.mp-foorumi.com/gallery....480.jpg
Jarru- ja kytkinkahvoja piti vähän lyhentää, sitten heittämällä paikalleen. Enää ei kädet jäädy, ja jos tuohon laittaa vielä kahvanlämppärit niin pitäisi riittää kevyellä pakkasellakin. Nuo 'deflektorit' on irrotettavat, jolloin siihen jää pelkät kaaret eikä systeemi ole enää niin enskan näköinen. Nämä suojaa myös mukavasti splittaillessa autojen peileistä tulevilta iskuilta.
 
Olisi Hattechin Hellfire slipari edukkaasti kaupan Superiin. Myyntipalstalla tarkemmat tiedot. Kysykää maililla jos kiinnostaa enemmän.
 
Omalla ensimmäinen testiajo tuli tehtyä lauantaina ja hyvältä tuntui! Kahvasuojille varmaan olisi käyttöä, mutta ne, jotka siihen tilasin eivät käyneet mitenkään. Nyt mietin jopa kahvalämppäreitä... ja jos oikein kauan mietin niitä ei enää tarvitsekaan.
tounge.gif


Oikein yllätti miten hiljaista (paitsi pakoäänet) kyytiä SD tarjoili moottoritienopeudessakin. Eikä jööttiä tunnu puuttuvan, vaikka edellinen pyörä vertailukohtana tarjoili +160hp takapallolta.

Kaasu on aivan järjettömän herkkä ja liukkaalla tiellä hiljaa ajaessa tuntui jopa melkoisen vaikealta säädellä kulkua tasaisesti. Pitää välys kiristää, jos auttaisi.

Penkki on tosiaan aika napakka, mutta kun ajoasento on muutekseen minulle aivan loistava niin eiköhän toistaiseksi pärjää ilman geelipenkkiäkin!?

Ketterä ja tasapainoinen vekotin se myös on. Eipä pysähtyessä ole mitään kiirettä laskea jalkoja maahan tueksi ja kääntäminen hissukseen on helppoa.

Vielä pitäis löytää/kehittää siihen jonkinlainen asianmukainen kilpiteline, ja saada se isohko takatötterö pois. Himottais semmottinen swingistä lähtevä erillinen ratkaisu...
lookaround_orig.gif


Nyt kun tulis semmoista keliä, että saisi kerättyä ensihuollon vaatimat kilometrit ja pääsis penkin kautta oikein kunnolla baanalle! Btw: onko kukaan penkittänyt omaansa? Kotarin tehtaalta oli jollekin mp-toimittajalle hehkutettu, miten kaikki heidän penkittämänsä pyörät on antanut enemmän kuin ilmoitetut 120hp!? Vaikka väliäkö sillä.
nixweiss.gif


Hupa laite!
buttrock.gif
 
baanalle! Btw: onko kukaan penkittänyt omaansa? Kotarin tehtaalta oli jollekin mp-toimittajalle hehkutettu, miten kaikki heidän penkittämänsä pyörät on antanut enemmän kuin ilmoitetut 120hp!? Vaikka väliäkö sillä.
nixweiss.gif
Luin itsekin jostain, että 'häveliäisyyssyistä' tehot olisi ilmoitettu vähän pessimistisesti ja samaan viittaa tuossa käsillä oleva viimekesäinen Moto Journal, jossa penkitetty takarengasteho Sdukelle 120 hp. Kyseessä oli vertailu, jossa muina Ducati S4R (114 hp), Z1000 (129 hp) ja Speed Triple (ei mitattu). Itse asiassa nuo muuthan antaa tuossa kylläkin takarenkaalle jopa enemmän kuin tehtaat lupaa konetehoa. No, Duke kiskaisi silti 0-200 kmh selvästi nopeimmin, ajat vastaavasti 10.1, 11.2, 10.5 ja 12.5 s. Keskikulutukset testissä 9.9, 9.6, 8.8 ja 8.3 l/100 km. Myös punnittu ko. mopot märkäpainot tankki täynnä, ja ne 197, 219, 223 ja 217 kg. Sduke yllättäen voitti testin.

Omaani ei ole penkitetty, mutta kyllä se tuntuu kulkevan. Nyt alkaa olla mukavampi ajellakin kun eilen ja tänään oli jo vajaa parikymmentä astetta lämpöä eikä edes satanut. Poistin teippiviritykset ja ilmanohjaimet käsisuojistakin..
 
Oli pakko virittää ne käsisuojat sittenkin, kun tuntuu ilmat vain kylmenevän, aamulämpötilat nollan pinnassa ja jotain tavaraa tulee taivaalta melkein joka päivä:
http://www.mp-foorumi.com/gallery....480.jpg
Jarru- ja kytkinkahvoja piti vähän lyhentää, sitten heittämällä paikalleen. Enää ei kädet jäädy, ja jos tuohon laittaa vielä kahvanlämppärit niin pitäisi riittää kevyellä pakkasellakin. Nuo 'deflektorit' on irrotettavat, jolloin siihen jää pelkät kaaret eikä systeemi ole enää niin enskan näköinen. Nämä suojaa myös mukavasti splittaillessa autojen peileistä tulevilta iskuilta.
Mistä ostit nuo suojat? Olisi vähän tarvetta samalaisille Tuonoon...
 
Back
Ylös