• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Dukellahan en ole edes ajanut, mutta LC8:illa jonkun reilu 80 tonnia. Nykyisen mittarissa 76tonnia. Huolettomia vehkeitä olleet.
Yhden vesipumpun olen vaihtanut, venoja olen tainnut kerran joutua säätämään, olisiko ollut jossain 50tkm paikkeilla. Pariin kytkimen työsylkkään olen uuden männän sorvannut. Työsylkkiä saa tarvikkeena parempia, nykyisessä taitaa olla Oberon tai joku muu aftermarket. Vaihto on 5 min homma, ilmaaminen toinen 5 min, jos oivaltaa painattaa työsylkän mäntää sisään. Jos ei, menee kauan.
 
Kuulostaa hyvinkin kohtuulliselta. Japseja kehutaan helppohoitoisiksi mutta ei tätäkään nyt noiden kommenttien valossa ainakaan kovin vikaherkäksi voi sanoa.. Ja olisihan tässä ihan eri tavalla särmää kuin jossain rivikoneessa :;): Voi olla vaan tuskaa odottaa kevättä jos nyt hankkii :D
 
Kuulostaa hyvinkin kohtuulliselta. Japseja kehutaan helppohoitoisiksi mutta ei tätäkään nyt noiden kommenttien valossa ainakaan kovin vikaherkäksi voi sanoa.. Ja olisihan tässä ihan eri tavalla särmää kuin jossain rivikoneessa :;): Voi olla vaan tuskaa odottaa kevättä jos nyt hankkii :D

Jos tuska käy sietämättömäksi:

Taka-kings-3mm.jpg
 
Jossain tuolla ktm990/950 tms- ketjun syövereissä on kuva vanhasta 950SM:stäni piikkigummeilla. Ja siinähän on siis samat vanteet kuin SDukessa.....
 
Kaasu on aika on-off ja ei ole mieluisin ajettava kaupungissa.

Tämä hivenen konstikkaaseen kaupunkiajettavuuteen saa onneksi apua helposti kun lataaa uuden kartan ECUun. Omaan vastahankittuun SD:hen laitoin syksyllä smooth kartan ja jo vain muuttui helpommaksi valoissa hissuttelu. Ihmetyttää vain pyörän taipumus stumpata helposti. Johtuukohan tämä kevyestä vauhtipyörästä kuten olen antanut itseni ymmärtää? Aiemmilla pyörilläni ei tuota ole tarvinut varoa, SD:n kanssa kytkintyöskentely ja kaasun annostelu vaatii paljon enemmän keskittymistä. Etenkin jos on tuo vakio on/off kaasuvaste vielä.

Muuten kiva pyörä, ajoasento on itselleni aika sopivan rento eikä tuulikaan tunnu vaivaavan nakupetteriä pahasti.
 
Ihmetyttää vain pyörän taipumus stumpata helposti. Johtuukohan tämä kevyestä vauhtipyörästä kuten olen antanut itseni ymmärtää? Aiemmilla pyörilläni ei tuota ole tarvinut varoa, SD:n kanssa kytkintyöskentely ja kaasun annostelu vaatii paljon enemmän keskittymistä. Etenkin jos on tuo vakio on/off kaasuvaste vielä.

Onko sulla 2-3 rajoitin päällä ja SAS käytössä? Nämä ainakin aiheuttaa tuota ilmiötä. Voit varmuuden vuoksi vielä nostaa tyhjäkäyntiä vähän. Mulla on alle 1400rpm lämpimänä eikä mitään ongelmaa.
 
Onko sulla 2-3 rajoitin päällä ja SAS käytössä? Nämä ainakin aiheuttaa tuota ilmiötä. Voit varmuuden vuoksi vielä nostaa tyhjäkäyntiä vähän. Mulla on alle 1400rpm lämpimänä eikä mitään ongelmaa.

Joo, SAS + sliparit aiheutti kyllä sammumista ja putkessa paukuttelua. Tuon kun poisti, niin helpotti elämää.
 
Heihoi, piti muuttaa perän konsepti konservatiivisemmaksi, kun tavoitteena alkukesän reissu keskieurooppaan ja tuohon tötteröön pitäisi laukut istuttaa jotenkin. Joten kilpi ja vilkut löysi takaisin posliinien hyväksymälle osoitteelle rst- telineen myötä ja nyt pitäisi pehmeät sivulaukut mahtua ottamatta vilkkuihin kiinni. Edelleen kaipailen tuota varaosanumeroa sille RC8 imukurkulle, mikä käy suoraan vanhan duksun imulaippaan?? Jos tai kun joku tietää niin kertokaa pliis.

Ps. Piikkipyörää todnäk tulossa talveksi :jippikaijee:
 
Tänään kävin vielä tankilla ja täytyy sanoa imu ja pakopuolen muokkauksen ja uuden kartan myötä pyörä vääntää äärimmäisen hyvin läpi kierrosalueen. Satasen vauhdista lyö tyhjää vielä 4sella toki märkä ja kylmä tie. 3-4k kohdalla oleva nypytys loistaa poissaolollaan ja muutenkin tuntuu pelaavan erittäin hyvin. Laajakaista O2 anturi softineen paikallaan, kunhan kelit lämpeää niin pääsee testimään AFR arvoja kohdalleen mutta uskoisin ettei olla enää etäällä.
 
Mikä voisi olla dukessa vikana, kun vaihteet menee vaikeasti päälle? Eli joutuu aika voimalla vaihtamaan kiihdyttäessä ja jarruttaessa. Levyt loppu?
 
Itsellänikin oli aikanaan jossain vaiheessa ongelma, että piti oikeen "Reippain ottein" painaa sitä poljinta, välivapaita tuli myös paljon. Syy olikin lopulta niinkin yksinkertaista, kuin öljyt. Duke suorastaan vihasi Castrolia, ja oli muutenkin aika tarkka siitä mitä ja minkämerkkistä öljyä sinne pisti. En muista viskositeetteja, mutta esim Motorexillä pelitti hyvin. Ei toki välttämättä ole selitys ongelmallesi, mutta tulipahan mieleen mainita asiasta.
 
Itsellänikin oli aikanaan jossain vaiheessa ongelma, että piti oikeen "Reippain ottein" painaa sitä poljinta, välivapaita tuli myös paljon. Syy olikin lopulta niinkin yksinkertaista, kuin öljyt. Duke suorastaan vihasi Castrolia, ja oli muutenkin aika tarkka siitä mitä ja minkämerkkistä öljyä sinne pisti. En muista viskositeetteja, mutta esim Motorexillä pelitti hyvin. Ei toki välttämättä ole selitys ongelmallesi, mutta tulipahan mieleen mainita asiasta.
Kiitos vinkistä, öljyn merkin vaihto olisi mukavan halpa "remontti".
 
Kiitos vinkistä, öljyn merkin vaihto olisi mukavan halpa "remontti".

Siitäkin huolimatta, että teoreetikot vaativat tutkittua ja tieteellistä faktaa tuohon öljymerkkiasiaan:D,
jatketaan samaan konkurssiin.....

Toisilla "Racing" öljyillä, eritoten ainakin Castrolilla, tuntuu olevan sellainen "ominaisuus", että
muutoin sillä toimiva loota(pyörä) alkaa hieman ajoista riippuen takkuamaan jo
4000 km:n huivakkeilla riippumatta paljonko pyörän suositeltava öljynvaihtoväli on.
Ei ole ihan pelkästään oma kokemus/havainto, joten saattaa tuossa jokin perä olla.

Hieman henkimaailman asioitahan nuo kyllä ovat:D.
Kahden samanlaisenkaan pyörän laatikot eivät välttämättä pelitä yhtä hyvin samalla rasvalla,
mutta kun molempiin löytyy "oikea", niin johan sujuu:blink:
 
Mä kanssa kerran laitoin Castrolin öljyä kun sitä olin tottunut käyttämään edellisessä pyörässä ja tosi takero vaihteistosta tuli jossain 3 tonnin nurkilla, sit taas motorexia ja hienosti toimi koko öljynvaihtovälin.
 
Voipihan tuo olla öljy tai olla olematta. Ensimmäisenä kahtosin työsylkän jos ei ole rempattu. Varsinkin jos kahvassa tuntuu yhtään väljää. Ilmaaminen auttaa ensihätään mutta sylkkä kannattaa vaihtaa jos vuotaa. Helppo tutkia kun irrotat sylkän ja siirtäjätangon niin sillä moottorin puolella ei pitäis olla öljyä. Mulla ainakin kun tuo kytkin alko vittuilee niin pykälät männöö aika huonosti silmään.
 
Kiitos vinkistä, öljyn merkin vaihto olisi mukavan halpa "remontti".

Itsellänikin oli aikanaan jossain vaiheessa ongelma, että piti oikeen "Reippain ottein" painaa sitä poljinta, välivapaita tuli myös paljon. Syy olikin lopulta niinkin yksinkertaista, kuin öljyt. Duke suorastaan vihasi Castrolia, ja oli muutenkin aika tarkka siitä mitä ja minkämerkkistä öljyä sinne pisti. En muista viskositeetteja, mutta esim Motorexillä pelitti hyvin. Ei toki välttämättä ole selitys ongelmallesi, mutta tulipahan mieleen mainita asiasta.

Täys komppaus tähän. Loistava loota mutta varsin kranttu öljystä ja "väärä öljy" tekee käytöstä todella takkuisen.
 
Kompataan myös tuota ölppä hommaa, on hieman ranttu tuo kottarainen siitä. Itsellä toimi hienosti kun pesin "racing litkut" pois delvacilla about 1tkm ajan ja sitten teboilin superbiket torveen.

Ajoin noilla mobileilla 3-5tkm vaihtovälillä ja aski toimi aina hienosti, eikä tuo mottikaan huonon voitelun puutteen takia korkannut.
 
Osaako joku sanoa mistä tai miten tämä öljynirsoilu johtuu? Ite olen yrittänyt aina työntää vähintään W50 ölppää koneeseen ja se on totta että motorexilla toimii ku junan vessa. Myös teboilin litkussa ei ollut moitteen sijaa. Harmi kun puuilo lopetti ko tuotteen myynnin, sai järkevään hintaan vs. mikä tahansa motorexin litku.
 
Back
Ylös