• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dynopenkit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GriZzLy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko joku käynyt säädättämässä Suzukinsa omaa boxia jossain paikassa? Messuilla kysyin Riku-Motorilta hintaa ja sanoivat,
että maksaa noin 90€ (dyno + n. 1h työtä). Bike Doctor tarjoaa samaa operaatiota 220 euron hintaan  
omg.gif

Mistä moinen hintaero voi muodostua, tekeekö tohtori homman paremmin?

Mikä yleinen käytäntö mittauksessa on, otetaanko kerta vaan ja se on siinä? Tai onko tuollaseen yleistä käytäntöä... ite mittauksesta semmonen asia, että kuin käytännössä menee- mitataanko suurimmalla vaihteella hanat auki vai kuinka? Onko rajottimeen asti veto kierrokset vai missä kohtaa suurinta tehoa haetaan ja mitataan- tällä tarkoitan selventää itelleni, että jos ei rajottimeen asti mene, niin tuleeko täydet tehot mitattua ja käyrä sen mukainen?
Eli, mittauksen A ja O, eli miten oikea oppisesti tehdään?
Penkit ei liene ihan vertailu kelpoisia keskenään, tai tulokset siis, mutta vaikuttaako teko tapa kuinka paljon tulokseen?

Saako kokematon testaaja samat tulokset kuin osaava testaaja- jos heidät laitetaan samaan penkkiin peräkkäin testaamaan samaa pyörää?

Kyllä ainakin Dynojet-penkin omaavissa (?) paikoissa ajetaan kolme nopeaa vetoa aivan peräkkäin ja yleensä 4-5 vaihteella pyörästä riippuen, joissain pyörissä tulee 300 km/h rajoittaja vastaan viitosvaihteellakin joten huipputeho jää mittaamatta, ja aina mittauksessa tulee ajaa rajoittajalle tai ainakin rpm punarajalle.

Tekotapa ja olosuhteet vaikuttavat tulokseen sekä penkkien väliset erot ja testauspaikkojen käyttämät normit (sae,din,jne..) mutta Dynojet-penkit sekä jotkin MJP jne. ovat olleet melko hyvin samalla alueella ja antaneet hieman vähemmän takapyörätehoja kuin taas jokin muu, jossain paikoissa taas mittaus muutetaan laskennallisesti moottoritehoksi joka on isompi kuin takapyörateho, pääsääntöisesti laitetta käyttää vain osaava henkilö eikä kokematon.

Eräässä MP-Maailman 07-08 numerossa oli "hieman" suuntaa antava testi paikoista, mutta sekin oli omalla tavallaan vääristävä otanta tarjonnasta, koska "asiantuntijoilla" oli niin kiire testillä, eikä MP Maailman testiryhmän asiantuntemus ja tietotaito ollut ajan tasalla säätö-testauslaitteistojen ominaisuuksista.

Säätöä ajatellen kannattaa olla tarkkana, jotkut ajavat ruiskunohjausyksikköihin suoraan netistä ladattuja mappeja sen enempää niitä hiomatta.

Onko kenellä kokemuksia Savossa sijaitsevista penkkipajoista?

Olen ostamassa ZZR1400 Kawaa, johon sliparit vaihdettu ja itse imutettu joku Eurooppaversio Commanderiin.

Täytyis varmaan käydä kokeilemassa saisko "oikeilla" säädöillä enemmän irti...

buttrock.gif

Olen ostamassa ZZR1400 Kawaa, johon sliparit vaihdettu ja itse imutettu joku Eurooppaversio Commanderiin.

buttrock.gif
saa...fuel moton karttaan nähden tuli 8 pollea lisää ja vääntöäkin 12nm.

ja pelaa kuin junan vessa. kulutus laski orkkiksestakin puolisen ltr sadalle.

eilen mutkasta keskisuomalaista tietä pitkin rauhallisesti rajoitusten mukaisesti 6,25 l/100km laskettuna ihan kalkulaattorilla.

Suosittelen
bowdown.gif

ps..mistähän löytys vakion käppyrät?

buttrock.gif

eilen mutkasta keskisuomalaista tietä pitkin rauhallisesti rajoitusten mukaisesti 6,25 l/100km laskettuna ihan kalkulaattorilla.

Suosittelen
bowdown.gif

Paljonkohan tuommoinen säätäminen maksanee?

buttrock.gif
http://www.mp-mesta.com/ Joensuussa ja puheitten perusteella hyvä ja luotettava paikka.
http://www.ipdynotest.fi/ Siilinjärvellä, kuullu paljon juttua, osa kehuu ja osa haukkuu. ?!
http://www.suomenyrityshaku.fi/yritys/167196/PALDANIUS+JANI+MARKUS Kasurilassa, mutta aika uusi paikka eikä ole kovasti mainostettu... kannattaa kysyä. Työkaverilta sain itse tiedon ko. kaverista.
- Pasi

buttrock.gif

Suosittelen
bowdown.gif

varmaan maksaa noin 300-400€

Kalajoella uus Performance Trends:n penkki. Rulla on reilu 1200mm levee, joten mönkijätkin mahtuu.
Turbopyöristä myös pako- ja ahtopainekäppyrät.
Puh: 044-2979622

Tehopena

Tossa jo olikin linkki www.letec-motors.com. Penkki valmistui viime syystalvella. Rulla 1500mm leveä ja 378kg painava. Pyörät ja mönkkärit sopii. Ohjelmana dynomec laajakaistalambdalla. Pojat laittaneet juutuubiin muutamia penkityksiä: hae "letecmotors" niin näkyy mm.XX,R1 ja R6.
Paikkakunta Lehtimäki(Alajärvi).

Jyväskylässä UUSI penkki Kuvan Moottoripalvelussa,
"tutustumis"tarjous pelkkä veto 50.-
En tiedä kuinka kauan tarjous voimassa.

buttrock.gif

Suosittelen
bowdown.gif

varmaan maksaa noin 300-400€
Kyselin tätä ja ottavat 150€ säädöistä

Back