• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Eka ajotunti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hipster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Parhaat onnittelut tuleville ajeluille, on se hienoa !
sport05.gif

Premier, onnea inssiin
smile_org.gif
Mulle semmoista ole vielä varattukaan kun kaikkia ajotunteja ei ole vielä käytynä. Vähän tuo opettaja uhkaili että pari ylimääräistä ajotuntia tarttis että saa sit sen isonkin pyörän hanskaan... Mutta eihän siinä, mieluummin ajaa liikaa kuin liian vähän.

Onhan se melkein sääntö ettei ajokoululainen moikkaa, taitaa olla mielessä muut asiat kuin ilmassa heiluvat räpylät, mutta kysymys koulussa oleville: Onko takana tullut opettaja kommentoinut tätä tervehtimisrituaalia mitenkään puolesta neuvoen vaiko vastaan haukkuen?
Kun ajoin kortin, (-04) autonkoulunopettaja sanoi että motoristien tapa morjestaa pitäis kitkeä pois, kun se on niin vaarallista... Ehän mä sitte ekana kesänä uskaltanu ketään morjestaa
tounge.gif

Onnistuin myös "kaatamaan" pyörän ensimmäisen kerran. En tosin suostu ottamaan täyttä vastuuta siitä - kiersin keilajonon viimeistä keilaa ympäri, kun yhtäkkiä loppui bensa ja moottori sammui.
Kas, sentään joku vielä keksii uusia tapoja kaataa pyörä. Yleensä se on sitä samaa vanhaa "ajoin öljyihin/hiekkaan/mutkaan/whatever", mutta bensan loppuminen kesken tiukan käännöksen puuttuu jopa täältä.

Nonniin. B:n inssi meni sit tokalla yrityksellä läpi. A:n inssi on sit iltapäivällä. Eli illan ohjelmassa on kaksi vaihtoehtoa: 1) Kruisailua uudella pyörällä 2) Kovaa ryyppäystä suruun
crazy.gif

Jaahas. Tänään sitten stumppaus mäkilähdössä... Noh, pyörä pysyi pystyssä, mä pysyin pystyssä ja tokalla yrittämällä sitten lähdettiinkin hiukan ripeämmin siitä. Eikä aikaa kulunut kuin keskivertoautoilijan verran kun se arpoo ykkösen silmään.

Torstaina sitten ER-5:lla liikenteeseen, jänskättää
blush.gif

kysymys koulussa oleville: Onko takana tullut opettaja kommentoinut tätä tervehtimisrituaalia mitenkään puolesta neuvoen vaiko vastaan haukkuen?
Eilen eka kädenheilautus
062802jumpie_prv.gif

Ihan sairaan hiano tunnelma jotenki
cool.gif

opettaja ei maininnu asiasta mitään, vaikka samapa tuo toisaalta, mitä mieltä se on moisesta
wink.gif

Nyt on yks ajotunti jäljellä ja käsittelykoe ja inssi varattuna 11.8. aamulle
crazy.gif
harmittavan pitkästi tuohon h-hetkeen on vielä aikaa...
Niin, että jos Valkeakoskella tulee kyseisenä aamupäivänä vastaan sininen koulun jammu, ni käpälä tuskin nousee tervehdykseen, mutta kuski on "hengessä mukana"  
sport05.gif

Inssissä ei sitten kannata vetää sladissa
smile_org.gif
on kuulemma hallinan menetys ja saa K-kirjaimen lappuseen  
033102ass_1_prv.gif

Tai näin se oli ainakin 12v sitten kun korttia ajelin  
biggrin.gif

Tosin tilanteeseen liittyi "pienimuotoinen" väistö, kun eräs herra päätti ajaa kääntyvienkaistalta suoraan, niin oli pakko vääntää crm:stä tuppinurin
smile_org.gif

Ainiinjuu \o/ sain morjestaa ekaa vastaantulijaa ja ai että kun tuntui hienolta mennä etusormi pystyssä Hatanpään valtatiellä toista motoristia morjestaen
smile_org.gif
Kyllä tää on hianoo.
buttrock.gif

Oikein!
buttrock.gif

Mutta p*rkele. A:n inssi meni sitten reisille. Käsittelykoe täysin virheettä ekalla yrityksellä, mutta sitten liikenteessä typerä ajolinjavirhe. Risteyksessä käänty kaks kaistaa vasemmalle ja itse olin sillä oikeanpuolimmaisella. Otin ajolinjan sitten sen vasemmanpuoleisen päälle, kun en tajunnut, että siinä oli toinenkin kaista
bawling.gif
TYHMÄ!

Noh, 2 ajokertaa lisää ja perjantaina 7:25 uusintakoe. Onneks ei tota pidemmälle menny, muuten oisin laittanu itteni jojoon ja just ostetun pärrän myyntiin.
omg.gif

Prätkä haetaan kuitenkin tänään kaverin kanssa talliin odottamaan!
buttrock.gif

Mutta p*rkele. A:n inssi meni sitten reisille. Käsittelykoe täysin virheettä ekalla yrityksellä, mutta sitten liikenteessä typerä ajolinjavirhe. Risteyksessä käänty kaks kaistaa vasemmalle ja itse olin sillä oikeanpuolimmaisella. Otin ajolinjan sitten sen vasemmanpuoleisen päälle, kun en tajunnut, että siinä oli toinenkin kaista  
bawling.gif
TYHMÄ!
No hih, ihan samalla tavalla kosautin itse kesäkuussa. Sit joutu kaks viikkoo oottaa uutta inssiä. Mut kyl se siit.
pftroest.gif

Jippijaijei, 24 tunnin päästä tiedän mitä kuuluu, kuka käskee ja paljonko ylimääräisiä ajokertoja mun pitää ottaa että voin ajaa ison pyörän kortin... Argh. Jännittää pirusti. (Miksi, eihän toi oo vielä inssi, eikä mulle oo inssiä varattukaan vielä...)
sad_orig.gif
Njoo.

Premier, onnea uuteen ajoon, nythän on käsittely läpi niin ei tarvi kuin ajaa liikenteessä inssi perässä enää ;)

Mitäs tuollainen inssin uusiminen tulis maksamaan? No riippuu varmaan koulusta mutta noin suunnilleen?

Jotka on Tampesterissa siinä mun käyttämässä autokoulussa 29e/kerta (eli 58e/tunti). Aika kallista... Elämä on ja sillee ;) Hiukan jänskätyttää notta miten pysyy iso pyörä händyssä kun kerkis tottua tohon kevariin ja siihen että sitä sai ihan aika paljonkin leipoa vauhtiin. Aamulla se nähdään ja tänne taas kai tulen ajotunnin jälkeen kommentoimaan
smile_org.gif

ER-5 ei oo tuttu, mutta kyllä toi CBF500 ainakin on aika kesy peli loppujen lopuks. Kiihtyy mukavasti tarvittaessa, jottei jalkoihin jää, mutta ei se käsistä lähe sen enempää kuin piikkikään. En usko siis, että tulee olemaan mitään ongelmaa
smile_org.gif

Njaahas. Tänään pujottelin isolla pyörällä (tai no "isolla") ja sehän jopa melkein toimii
smile_org.gif
Kun vain saisi vielä käännettyä pääty-ympyrän oikealle päin niin ettei kytkinkäsi automaagisesti paina kytkintä alaspäin ja sais vedon pidettyä... Ärsyttää. Eilen oli joku onnistunut juurikin samanlaisessa tilanteessa kaatamaan koulun Erkin, tankista oli vähän maalia lähtenyt mutta muuten oli pyörä ihan kunnossa... Mä en _ihan_ kaatanut sitä samanlaisessa tilanteessa mutta balettia tanssin kyllä hetken kun veto tosiaan siinä oikealle kääntyvässä mutkassa loppui kesken ja pyörä lähti kallistumaan
blush.gif
Noh, 6 ylimääräistä ajokertaa, joista 4 treenataan käsittelyä, eiköhän se sillä. Niin, ja noi on vapaaehtoisia ylimääräisiä ajokertoja, en oo vielä käynyt toteamassa käsittelykokeessa asti puutteellista pyörän hallintaa ;)

Hihi, tänään räpelsin visiiriä kiinni ajon aikana, takaa autosta ei tullut mitään kommenttia ;) Eli kaipa se opettaja sit luottaa siihen että ne hyrrävoimat sen pyörän pystyssä pitää suoralla tiellä ajellessa...
Joo pitäähän ne hyrrä voimat sen pyörän pystyssä. Itse joudun välillä nousemaan seisomaan jalkatapeille ja parantelemaan takin asentoa kun sen nyt on viime talven diettien jälkee kaksi numeroa liiaan iso. Kyllä se käpälän siitä tangosta voi irrottaa ei sitä tarvitse pelätä
wink.gif

Back