• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Eka ajotunti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hipster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja nyt se sitten on sitä. Mulla on A-kortti  
buttrock.gif

062802jumpie_prv.gif
Arvatkaas mikä fiilis?  
tounge.gif
Onneksi Olkoon !
062802jumpie_prv.gif
thumbs-up.gif

Varmaan toudella hjuvät fiilikset
nixweiss.gif

Ja nyt se sitten on sitä. Mulla on A-kortti  
buttrock.gif

062802jumpie_prv.gif
Arvatkaas mikä fiilis?  
tounge.gif
No, se on sellanen, että muutaman tunnin päästä alkaa poskilihaksia särkemään hymyilemisestä  
biggrin.gif
. Ja illalla nukkumaan käydessä joutuu oikein keskittymään että saa naaman peruslukemille.

Onnea ja turvallista matkaa!

Joo, kaikilla fiilisarvaukset nappiin
smile_org.gif
Ja joo, olen pyytämässä täksi illaksi (todnäk) kaverin Viragoa lainaan... Onpahan ainakin matala. Ajokokeessa tuli vähän ongelmia risteyksissä pysähtyessä, kun erehdyin pysähtymään keskelle enkä uraan. Pysyin kuitenkin pystyssä
smile_org.gif
Ja yks mopopoika veti vasemmalle kääntyen eteen niin että meinasin säikähtää, tosin en ihan ollut vielä ehtinyt liikkeelle siinä vaiheessa.

Käsittelykokeessa pujottelu ja stop-and-go tuplaten, muut kerrasta... Mutta sehän ei ole tärkeintä vaan se että on se A-ajolupa lompakossa
062802jumpie_prv.gif

Hmm... Milläköhän tätä fiilistä oikein voisi kuvailla?
sport05.gif
062802moto_prv.gif
Hitto, 140 km juurikin tuolla 535 Viragolla ratkaisi ongelman puolestani: kyllä musta sittenkin taitaapi tulla kustoomisti.
wink.gif
Oli sitä ajaessa oikeasti semmoinen fiilis ettei toista... Tai siis. Niin kuin joku joskus mulle sanoi, se on parasta mitä voi tehdä housut jalassa
sport05.gif
Ja tämä jatkuu. Kaverin pyörä on tällä hetkellä taloyhtiön autohallissa odottamassa huomista aamua
buttrock.gif

Hmm... Muistikuvat ensimmäisestä ajotunnista: Voi Gsus, kaikkeen sitä pitää ryhtyäkin -> *hermostunutta hihitystä* -> Hei se liikkuu! -> Oho, sammukse...? -> Joko pitää lopettaa?!?

Mut hyvin meni. Ihan täpinöissä olin koko edellisen päivän, vaikka ensimmäinen ajotunti piti ajaa "vain" kevarilla. Toisella ajotunnilla (nyt jo ison pyörän kanssa) tulin siihen tulokseen, että pyörässä on ehdottomasti liian monta liikkuvaa osaa. Käsittelykokeesta (ja sen uusimisesta) ei kannata edes puhua.

Todettakoon kuitenkin, että vasen peukalo ei oikein tykännyt, kun tuntitolkulla harjoittelin niitä käsittelykokeen tehtäviä. Kipeä oli, mutta hellitti ajan kanssa.

Nyt on oma pyörä jo toista kuukautta ollut käytössä. Kilometrejä on kertynyt noin kolme ja puoli tonnia. Pois en vaihtaisi (paitsi ehkä muutaman vuoden päästä isompaan). Nyt olen liikkunut pyörällä niin paljon enemmän kuin autolla, että kotilolla kulkeminen alkaa jo ahdistamaan.

No mutta, pitäähän sitä tytöllä harrastuksia olla...

Onhan se melkein sääntö ettei ajokoululainen moikkaa, taitaa olla mielessä muut asiat kuin ilmassa heiluvat räpylät, mutta kysymys koulussa oleville: Onko takana tullut opettaja kommentoinut tätä tervehtimisrituaalia mitenkään puolesta neuvoen vaiko vastaan haukkuen?
Mulla se ajo-opettaja ainakii sano että pitää opetella ajamaan myös 'ilman käsiä' että voi tervehtiä vastaantulevia motoristejä
biggrin.gif
samaa mulle ohjeistettii... aluks kuulu takaa et tassua taivaalle... sit jossai vaihees se vaihtu siihe et mikä ny o? et pitäähä ny kavereit moikkaa
tounge.gif

muokkaus: melkee meinas jo unohtuu... ONEA HYVÄLLE VALINNALLE AJAA A-KORTTI!!! parasta mitä voi housut jalas ihmine tehä
buttrock.gif

Hmm... Milläköhän tätä fiilistä oikein voisi kuvailla?  
sport05.gif

062802moto_prv.gif
Hitto, 140 km juurikin tuolla 535 Viragolla ratkaisi ongelman puolestani: kyllä musta sittenkin taitaapi tulla kustoomisti.
wink.gif
Oli sitä ajaessa oikeasti semmoinen fiilis ettei toista... Tai siis. Niin kuin joku joskus mulle sanoi, se on parasta mitä voi tehdä housut jalassa
sport05.gif
Ja tämä jatkuu. Kaverin pyörä on tällä hetkellä taloyhtiön autohallissa odottamassa huomista aamua
buttrock.gif
Ihan vaan kokemuksella voin sanoa että ajele nyt muutama pyörää ensittäin ennenkuin sen kustomin ostat. Tulee kalliksi vaihtaa parikertaa vuodessa pyörää nimim; kokemusta on. Tosin vaihtuu ne nykyäänkin kohtuu tiuhaa.

Mulla meni eka ajotunti niin, että opettaja sano "Oothan nää varmasti näillä ajellu, lähtään liikkeelle". Sanoin että mopoiässä viimeksi, noo sitte se näytti misä on vilikut ja startti, nii ja mainitti et pitää olla kytkin pohjasa ku starttaa
smile_org.gif
Että semmoset pohjustukset. Tosin hintakin oli halapa.
Maanantaina piti oma pyörä hakia ja eilen oli inssi. Nyt takana hieman toistasataa kilometriä omalla pyörällä. Ei tuo blade ainakaan liian äkäseltä tunnu, tai siis että ei se vahingosa mihinkään karkaa kyllä sitä kahvaa saa ihan tosissaa kääntää enneku se ampasee kunnolla.

Huomenna eka ajotunti! Kypärää jo sisäänajetaan kotona ja mopokuume nousee päivä päivältä
biggrin.gif
. Alkaa jo vaikuttamaan yöuniinkin kun illat vain ihmettelee sängyllä ja odottaa että saa oman pyörän ja pääsee vielä tänä syksynä baanalle. Z750 ois haaveissa
062802moto_prv.gif

Eka ajotunti takana ja todella hjyvä fjiiilis!!!

Alkuvaikeuksien jälkeen alkoi pujottelukin sujumaan, kun tajusi olla koskematta etujarruun!

Kyllä moottoripyöräily aina kotilolla ajamisen voittaa!
sport05.gif

Minä puolestani suoritan A-korttini ens kesänä, mopoilla ja skoottereilla on pikkulikkana tullu sen verran paljon ajeltua että piikit saa jäädä väliin ja suoraan isoa pyörää havittelemaan. Alku tietysti varoen kun on niitä tehoja sit runsaasti enemmän kun joissain leluvehkeissä, mutta perheessä noita pyöriä on ollut ja niitäkin tullaan kokeilemaan, ja autokoulussa sitten tietty.  
buttrock.gif

2-kesää takaperin muistan kun olin ajamassa käsittelykoetta niin edellisenä iltana jännitin niin perkeleesti että piti ottaa oikein kunnon känni. Käsittelykokeeseen kun menin niin sellainen krapula että toivoin ettei puhallusta tule
biggrin.gif

Maikka kysyi että kuka haluaa ajaa katsastuskonttorille. Itseäni ei paljoa kiinostanut
crazy.gif
Meni kyllä läpi ekalla kerralla. Maikka kyseli että taitaa jännittää kun hikoiluttaa
biggrin.gif

Huomenna eka ajotunti! Kypärää jo sisäänajetaan kotona ja mopokuume nousee päivä päivältä
biggrin.gif
. Alkaa jo vaikuttamaan yöuniinkin kun illat vain ihmettelee sängyllä ja odottaa että saa oman pyörän ja pääsee vielä tänä syksynä baanalle. Z750 ois haaveissa
062802moto_prv.gif
JIIHAA! Tänään oli inssi ja kortti tuli
062802jumpie_prv.gif
Nyt vaan tarttee ettiä mopo alle, mutta onneksi noita pyöriä on myynnissä aika mukavasti. Ehkä jo viikonloppuna
sport05.gif
Hitto kun on hymyilyttäny niin paljon että posket on jo kipeenä
biggrin.gif

Ei se vielä mitään mutta odotahan kun saat oman tai kaverin mopon ekaa kertaa alle... Sen jälkeen jos pystyt pitämään naaman peruslukemilla niin onnittelen ja nostan hattua ja vaikka tarjoan kaljan jos joskus pyörit Tampereella
033102beer_1_prv.gif

Onneksi olkoon, tästä se onnellinen itsekseen ajelu alkaa
smile_org.gif
Tiedän fiiliksen nimim. 1½ viikkoa kortillinen moottoripyöräkuski
lookaround_orig.gif

Ei se vielä mitään mutta odotahan kun saat oman tai kaverin mopon ekaa kertaa alle... Sen jälkeen jos pystyt pitämään naaman peruslukemilla niin onnittelen ja nostan hattua ja vaikka tarjoan kaljan jos joskus pyörit Tampereella
033102beer_1_prv.gif

Onneksi olkoon, tästä se onnellinen itsekseen ajelu alkaa
smile_org.gif
Tiedän fiiliksen nimim. 1½ viikkoa kortillinen moottoripyöräkuski
lookaround_orig.gif
Ei tartte enää odottaa, eilen sain oman Zetan alle
062802moto_prv.gif
On se niin nätti
inlove.gif

Onneksi olkoon sinullekin!

Ekat tunnit on ajettu ja viimeksi eilen ajelin 80 km mukavaa maantieajoa
062802moto_prv.gif
Ylimääräisiä tunteja otan suosiolla, että saan varmuuden ja luottamuksen ajoon mukaan uudestaan, kun tuli kaadeltua sitä koulun pyörää ja kolhittua itseäkin siinä samalla
withstupid.gif

Ihanaa on
sport05.gif
, vaikka vähän opetteluttaakin
smile_org.gif

Back