pecha
New member
Paitsi useimmiten painoltaan, ja ohjauksensa geometrian osalta parkkipaikkanopeuksissa.Custom on ensipyöränä vallan mainio.
Vaan eipä silti, kyllähän sellaisellakin VOI aloittaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paitsi useimmiten painoltaan, ja ohjauksensa geometrian osalta parkkipaikkanopeuksissa.Custom on ensipyöränä vallan mainio.
sanoi:Budjetin katto mulla on 2500€, jos oikea helmien helmi löytyy niin 3000€
Ajokamat on ostettu jo vuosi sitten, kortin ajoin omilla vehkeillä kun kyytiläisenä istuessa innostuin viimein vanhempana toteuttaan ikuisen haaveen mopokortista. Oli hupaisaa istua lähes 3-kymppisenä teinipoikien kanssa teoriatunneillaOnko sulla muuten Zirda ajokamat jo hankittu vai pitääkö nekin saada tohon budjettiin?
- 4-sylinterisissä tyypillisesti enemmän tehoa, mutta jos se ei oo tärkeää niin miksi vaivautua. monet diggaa 2-sylinterisen fiiliksestä.Se mitä toivelistalla tällä hetkellä pyörän ominaisuuksista on, on se että se olisi kevyehkö ja näppärä käsitellä. Olen 170cm 55kg hentonen nainen joten... Vakuutusten pitäisi olla suht järkevissä summissa eikä kulutuksenkaan näillä bensan hinnoilla tarvis paljon kympinkään yli mennä. Niskat mulla on aika romuna jo valmiiksi eli pyörä ei voi olla kyykky. Tarkoituksena on ostaa pyörä useammaksi vuodeksi ja mahdollisimman huoltovapaa se saisi olla.
Neuvoja olen kysellyt ja niitä saanut, mutta toisistaan suuresti eriäviäYhteen tiettyyn Hondan CB:hen iskin silmäni mutta sitä ei kuulemma kannata ostaa kun on vain kaks pyttynen, nelipyttyinen olisi parempi. Se mulle ei selvinnyt, että miksi neljä on parempi kuin kaksi. Myös vesijäähdytteistä suositeltiin karttamaan... Ketju- vai kardaanivetoinen? A-PU-VA!![]()
Jep, pyörä on helppo ajaa ja huoltaa. Painoa on tietysti enemmän kuin viissatasissa mutta ei möhkö kuitenkaan. Vakuutuksetkaan ei päätä huimaa. Bensan kulutus kohtuullinen. Linkin pyörä kyllä kiiltelee kuvissa mutta lopullisen kunnon näkee vasta paikanpäällä. Vilkut vaihdettu kirkkaisiin ja takarappis modattu. Peilit vaihdettu ja vanteiden sivut kiilloitettu. Kilometrit ei liene ongelma tuolle moottorille, huoltohistoriasta ei tosin tietoa...
Itselläni oli ZR-7, tykkäsin kovasti ja pari kautta sillä ajelin ilman mitään ongelmia. Tehokkuus oli ainoa syy miksi vaihdoin nykyiseen Zetaan..
Komppaan ehdottomasti ZR-7:aa ensipyöräksi.
Eihän se paino liikkuessa tunnu mutta kun oletuksena on että se pitää saada pysäytettyä jossain vaiheessa, eikä mielellään kyljen kauttaPyörän painoa ei kannata pelätä. Heti kun pääsee liikkeelle, niin se ei tunnu missään, jos et heti radalle meinannut lähteä.
*kele, että on kalliita Rivereitä. Mie maksoin omasta kolme vuotta sitten 2100€ ja mittarissa oli 16 000km.
Aivan. On mielestäni vähän arveluttavaa ainakaan jollekin hentoiselle naisimmeiselle ruveta kovin painavaa pyörää suosittelemaan ensipyöräksi.Eihän se paino liikkuessa tunnu mutta kun oletuksena on että se pitää saada pysäytettyä jossain vaiheessa, eikä mielellään kyljen kauttaPyörän painoa ei kannata pelätä. Heti kun pääsee liikkeelle, niin se ei tunnu missään, jos et heti radalle meinannut lähteä.![]()
Diversionilla olen muutamat ensimmäiset kilometrit kortillisena ajellut, ihan kiva peli, hieman kömpelön tuntuinen alkuun mutta kun muutaman kerran ajoi niin paremmin rupesi sujumaan. Ei kuitenkaan mun tyylinen, eikä herätä kivaa fiilistä eli en tahdo ostaa vain sen takia että olisi sopuhintaan tarjolla.Vanhemmista malleista eräs varmatoiminen perusmalli mitä ei vielä täällä hirveästi mainittu on Yamahan XJ 600S Diversion, joita on pilvin pimein myynnissä kohtuu hintaan. Kyykympänä myös samaisen valmistajan FZR600:sia näyttäis olevan parin tonnin hintaluokassa (ja jopa jokunen tonninen EXUP:ikin, mutta paljon ajettuna eikä ihan "aloittajan pyörä").
Enhän mä mitään tiedä,mä olen vasta 50+, eka mopo 13v. Sen jälkeen useita erikokoisia pelejä, enskoja, streettejä ja matkamopoja. Ostin pikkusiskolle 40+ pari vuotta sitten er-5:sen. Ei ollu ikinä ajanu metriäkään millään mopolla. Harjotteli pari tuntia parkkiksella(hiestä märkänä ja kumma hymy huulilla). Kippas paikallaan (ilmeisesti niin intoa täynnä) kerran, ja ilmoitti lähtevänsä kotiinpäin. Mä luulin että oli menossa vanhempiemme luo,jonne olis ollu 10km tuttuja pikkuteitä. Tarkoitti omaan kotiin. Matka kotiin oli 200km. En olis päästäny, muttakun ei kertonu olevansa mailmanmatkaaja (olishan se pitäny tietää). Kyse on enemmän asenteesta. Liika teho, moottorin vääntö, jos ne on liian rajuja, on vaikeampi hallita. Etkö tunne yhtään motoristia, jolla olis jalat maassa? Vois neuvoa sua, itsehän kuitenkin teet päätöksen. Miehen on niin paljon helpompi, kun yleensä mopo on jollain kaverilla, ja kokeilujen myötä oppii. Hengessä mukana.Diversionilla olen muutamat ensimmäiset kilometrit kortillisena ajellut, ihan kiva peli, hieman kömpelön tuntuinen alkuun mutta kun muutaman kerran ajoi niin paremmin rupesi sujumaan. Ei kuitenkaan mun tyylinen, eikä herätä kivaa fiilistä eli en tahdo ostaa vain sen takia että olisi sopuhintaan tarjolla.Vanhemmista malleista eräs varmatoiminen perusmalli mitä ei vielä täällä hirveästi mainittu on Yamahan XJ 600S Diversion, joita on pilvin pimein myynnissä kohtuu hintaan. Kyykympänä myös samaisen valmistajan FZR600:sia näyttäis olevan parin tonnin hintaluokassa (ja jopa jokunen tonninen EXUP:ikin, mutta paljon ajettuna eikä ihan "aloittajan pyörä").
Muutama kiva peli on jo löytynyt mutta katsotaan nyt mikä mussu tulee kotiin halittavaks ja puunattavaks kesää odotellessa![]()