Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, kyllä saa kovemman paineen ennen kuristusta. Kuristuskohdassa virtausnopeus kasvaa, mutta paine kasvaa vain sen ja pumpun välisellä osuudella. Niin, ja tietysti itse pumpussa.Tuolla b-foorumissa joku vaan selitti, että pääöljykanavan kuristamisella saisi kovemman paineen tai jotain...
njoo 10A vie virtaa.. eihän tossa darrassa oikeastaan vie muuta virtaa kuin etuvalot + sytkäkamat. Joku kaasareiden gasopumppu, jos sitä nyt yleensä edes tarvitaan, ei vie pal mitään. Tossa yläpuolella oli .PDF tiedosto, josta selviää pumpun speksit, eli toi reverson.Lukikos sen pumpun kyljessä missään minkä verran se kuluttaa virtaa?
En ollenkaan yllättyisi jos se pumppu luokkaa 10A kuluttaisi jolloin tohtorin sähköjen kanssa voi tulla tiukkaa. Lisäksi kannattaa huomioida, että jäykkä öljy ei varmaankaan yhtä hyvin pumpun läpi virtaa kuin nuo polttoaineet.
Jos ei siinä lue mitään niin melkeepä kannattaa mittailla sitä virran kulutusta ja jos se kuluttaa liikaa niin sitten yrittää etsiä jostain tohtorin virtapuolelle lisää tehoa. Jos meinaat mopolla valot päällä ajella niin pumpulle virtaa riittäneen joku 5-6A.
Lisäksi se pumppu ei välttämättä tykkää kovin hyvää öljyn lämpötilasta joka on varmaan luokkaa 130 astetta.
njooh otetaas nyt ihan alusta.. eli mulla on tämä pumppu: http://www.reversopumps.com/downloads/Reverso_Pumps_Industrial.pdfDR750:n magneetto on huipputeholtaan noin 200W. Ja kun kukaan ei voi kokoaikaa ajaa niillä latuin kannalta optimikierroksilla keskimääräinen latausteho jää alle tuon. Jos se öljypumppu kuluttaa virtaa noin 10A eli 120W niin eipä riitä tohtorin sähköt.Jos sulla (tai jollain kaverilla) on mopo ajokunnossa ni kokeile kytkeä normisvalojen lisäksi vaikkapa pari lisävaloa ja kattele tippuuko jännitteet.![]()
Sitä kaasareiden bensapumppua ei tarvita jos bensanpinta on kaasareiden yläpuolella. Sen poistaminen ei sinänsä kyllä jeesaa mitään tuohon virranpuutteeseen sillä se ei toimi sähköllä.
Niin notkeaa öljyä tuskin löydät, että se vastaisi viskositeetiltaan polttoaineita tai sitten se on varmasti turhan notkeaa sille turbollekin.
Mihin sä sitä ohivirtausventtiiliä tarvisit?
vähän veikkaan, että tossa turbo xr on kuulalaakeriturbo?olen seurannut tätä mielenkiinnolla![]()
En sotke mutulla, laitan Sen xr:n linkin, jos siitä alan mestarit sais vinkkiä. xr650 t huomio kiinnittyy öljyletkuihin olisko tässä mitään pointtia.
ehkä turbon voisi asentaa tuossa lähemmäs, tosin ehkä ultranopea kaasuun vastaavus ei niin tärkeä ole 1 sylkkäsessä muutenkaan, kai.
tuli mieleen sähköstä että eikös akku ole magneeton tuottaman sähkön varasto, josta sitä 10A voi ottaa. Noob idis olis ruokkia öljypumppua ison akun kautta kun magneetto on lataus kyvyltään mopo-luokkaa. Jos olis erillinen laturi niin sähkö määrät lienevät x*y enemmän.
Jes, tässä jotain ideaoita ei mitään takuuta miten hyviä/huonoja![]()
Kysäsin tuosta postilla ja tekee kuulemma 8-10barin paineen ja tuottoa riittää. VW toi pumppu ottaa voimansa suoraan nokka-akselista, joten se pyörii esim. 2000rpm, 1000rpm.Tossa volkkarisivujen pumpussa ei tainnu olla näytillä mitää speksejä tai muutakaan tietoa pumpusta?
Jostain keskustelupalstalta joskus lueskelini enempikin juttua BIGin öljypumpusta. Kaverilla kun oli sen pumpun kanssa joskus ongelmia kun ei meinannut paineita nostaa. Kaipa niitä jotain arvoja sille pumpulle siin korjaamokäsikirjassa ja ehkä jossain haynesissäkin on, mutta vähän epäilyttää ettei sen vakiopumpun paineet riitä.
Ahaa.. eli pumpun pitää tehdä 0.8bar @ 3000rpm minimissään. ja 2bar max. eli jos mä nyt oikein hiffaan tän niin pumpussa pitäisi riittää potkua?Susnan korjaamokäsikirjan mukaan öljynpaineet on kohillaan jos ne on jotain väliltä 80kPa-200kPa silloin kun koneessa on kierroksia 3000rpm.
Mitään maksimituottoja tai paineita tuosta pumpusta ei kerrota aivan kuten olettaa saattaa. Eikä korjaamokäsikirjassa kerrota sitäkään kuinka paljon öljynpaineet muuttuvat kierrosten mukana. Jonkinverran ne taitaa seilata sillä tuskin ne muuten olisivat ilmoittaneet tuota kierroslukua millä mittaus on suoritettava.