En ole ikinä kuullut, oletteko te?

Nää on näitä. Neulasokkaa haeskelin taannoin, en tiennyt nimitystä. Olipahan hankalaa. Laakerin olen aina liittänyt pyörimiseen, holkki hoitaa aksiaalisen liikkeen. Ei kai se niin tarkkaa kunhan tulee ymmärretyksi.

Hilpeitä nimityksiä - joskus katselin jotain Paul Henshaw-videota ja siinä oli puhetta jubilee clip:sta ja senkin sinänsä erikoiselta kuulostava nimi pitää historiaa sisällään (Lumley Robinson - tosin sitä wikipedian juttu ei taida kertoa keksikö hän uuden tavan liittää letku putkeen odottaessaan Pohjanmeren aalloissa pelastusta vuonna 1914...).

Aikoinaan ravintolahommissa tottui kuulemaan että bricka on tarjotin... Tuntui sekin alkuun oudolta kun sen käsitti olevan aluslevy. No olkoon kaljatuopin aluslevy sitten.

Vanhempi sukulainen ihmetytti nuorta poikaa kun traktoriremontissa sanoi että "Tähän vesipumpan akseliin tarvitaan uusi seekerrinki!" No, hiukan myöhemmin ihmetytti vielä enemmän kun koulussa tmv. (koulussa ehkä ei...) kuulin että ruotsin säkring on sulake (mun muassa)... Noh, Seeker (no, Seeger-Orbis ainakin) onkin se tehdas joka niitä lukkorenkaita teki ilmeisesti siinä akselissa oli huono lukkorengas.

Amerikan ihmemaassa kopioidaan xeroksilla ja käteistä rahaa nostetaan atm:stä.
Meillä kopioidaan kopiokoneella ja rahaa nostetaan pankkiautomaatista.

Ai niin, kaasareiden neulaventtiilit teki joskus mulle keväisin kiusaa ja jopa niin paljon ettei kaasareita ole enää näkynyt tontilla kuin aggregaatissa, ruohonleikkurissa ja moottorisahassa... :kääk:

Back