• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensipyörää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AppA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

AppA

New member
Nyt se on vihdoin tapahtunut, eli pyöräkuume on iskenyt. Ainoat kokemukset kakspyöräsistä on mopoajoista. Ensimmäisenä vaihtoehtona oli 600 cbr 95->, mutta niinhän siinä tahtoo käydä, että nälkä ja budjetti kasvaa syödessä. Tän hetken ykkösvaihtoehtoina on 900rr 94-> tai 750 gsx-r 96->
Pyörään olisi vara laittaa noin 6000-7000€
Millaisia nuo kyseiset pyörät ovat ja miten soveltuvat alottelijalle? Risut ja ruusut molemmista? Jotain tyyppivikoja?

Hähä, onko tällä 600cc unohtamisella jotain yhteyttä mun pyörän hankinnan kans
wink.gif
Mut sitteku sen kortin saat käteen niin käyhän kokeileen tota mun veturia, tiedä vaikka tykästyisit siihen
smile_org.gif
.

wink.gif
Mut sitteku sen kortin saat käteen niin käyhän kokeileen tota mun veturia, tiedä vaikka tykästyisit siihen
smile_org.gif
.
Hallitus haukku sun pyörän
biggrin.gif
Ei oo kuulemma tarpeeksi sporttinen
biggrin.gif

Niinhän siinä varmasti kävis et jos 600 laittas ja sitte käy isompaa testaan, niin kuume iskee samantien uudestaan.

Kyllä 600:ssa on potkua ihan riittävästi. Iso sportti on mielestäni eka pyöräksi väärä valinta. Tolla budjetilla saisi ehkä uudemmankin; itse en ostaisi yli 10v vanhaa tai yli 60 000 km ajettua. Varsinkin jos on useampi aiempi omistaja. Katso myös Click.

Hiukan uskaliaalta kuulostaa hyppy moposta gsx-r:ään, mutta tietysti luonnekysymys
thumbs-up.gif

Vanhat tutut Honda cb 500/600 tai Kawan Erkki/Erkku olisivat meikäläisen suositukset; pääsisi tuolla rahalla aikalailla uuden puikkoihin.

ite hommasin juurikin ensipyöräksi ton CBR 600 -95:sen jaa oon tykänny
062802jumpie_prv.gif
mut tolla sun budjetilla saa jo aika uuden jollaisista ei ole minulla kokemusta tuskinpa paljoo muuttunu. se kyl taitaa olla makuasia (sano musti kun muniaan nuoli) millaisella pyörällä haluu aloitella
062802jumpie_prv.gif
baitewei niitä pyöriä kannataa käydä koe ajelemassa. siinä varmasti saa edes jonkunlaista tuntumaa. nimin. ite en käyny
withstupid.gif

Suosittelen ensipyöräksi Hondan 750 tai 800 vfr:ää.
Vääntävä, vakaa, helppo ajettava ja kohtalaisen ripeä sport/tourer.
Tai jotain..

750:ä saa sopuhintaan ominaisuuksiinsa nähden. Ja eiku
062802moto_prv.gif
tai
033102beer_1_prv.gif

Nyt se on vihdoin tapahtunut, eli pyöräkuume on iskenyt. Ainoat kokemukset kakspyöräsistä on mopoajoista. Ensimmäisenä vaihtoehtona oli 600 cbr 95->, mutta niinhän siinä tahtoo käydä, että nälkä ja budjetti kasvaa syödessä. Tän hetken ykkösvaihtoehtoina on 900rr 94-> tai 750 gsx-r 96->
Pyörään olisi vara laittaa noin 6000-7000€
Millaisia nuo kyseiset pyörät ovat ja miten soveltuvat alottelijalle? Risut ja ruusut molemmista? Jotain tyyppivikoja?
Vai ei kusiainen riitä...? Ikävä kertoa, mutta noi vanhat bladet ja gixxerit ei tosiaan kulje yhtään sen paremmin kuin uudemmat kuussataset. Painoa niillä on enemmän, ajettavuus huonompi ja ajoasentokin usein ihan suolesta. Ainakin ton gixxerin ajoasento on ihan hirveä. Ja kyllä, oon omistanut -98 750 gixxerin ja ajanut vanhalla bladellakin.

Ja ihan pakko mainostaa...
tounge.gif
Laita pari sataa lisää tuohon budjettiin ja löytyy jo -03 636 kawa joka on ihan eri planeetalta noihin vanhempiin bladeihin ja gixxuihin verrattuna... Heitä vaikka YV:tä jos kiinnostaa.

wink.gif
smile_org.gif
.
Hallitus haukku sun pyörän
biggrin.gif
Ei oo kuulemma tarpeeksi sporttinen  
biggrin.gif

Niinhän siinä varmasti kävis et jos 600 laittas ja sitte käy isompaa testaan, niin kuume iskee samantien uudestaan.
Kumpi teistä ostaa/ajaa sen pyörän. Aattelin vaan
idea3.gif

Eiköhän se pidä hankkia semmoinen pyörä joka soveltuu
itselle. Asenne tuntuu olevan kohdalla kun vähättelee
kuusatasta. Toivottavasti seuraavaa viestii tarvii lukee
in memoriam osastolta.

En kyl hommais ekaksi pyöräksi (vaikka mopoja olisikin ollut) mitään missä on mallimerkinnässä jotain tollaista R-viittaavaa. Varmaan eri mielipiteitä ja toisin toimineitakin löytyy, mutta joku 600cc ja vaikka vähän uudempi malli kuin '95 kyllä tolla rahalla irtoisi mukavasti.

Ja entä kun pitää sitten melko varmasti parin vuoden päästä päästä jo päivittämään.. parempi aloittaa vähän rauhallisemmasta, niin on päivitys nopeampaan helpompaa
smile_org.gif

Ennemmin ostaisin kyllä uudemman 600:n ensimmäiseksi pyöräksi kuin vanhemman ja isomman. Ovat kevyempiä käsitellä ja ajo-ominaisuuksiltaan parempia. Tämän sanon mitenkään että oma lehmä olisi ojassa, mutta klikkaas TÄSTÄ
wink.gif

On muutes myös minunkin ensimmäinen isopyörä. Enkä ole katunut...
wink.gif

Kylläpä se taitaa olla niin, että se on ihan yksilökysymys millasen ensipyörän hankkii ja mitä kriteerejä valinnassa käyttää. Itsellä polkupyörä vaihtui suoraan hyvin pidettyyn ja vähän ajettuun pikkurosmoon. En koeajanu tai edes katsellut muita..kun tiesin mitä halusin.
Kun juuri äsken pitkin lakeuksia mopoilin niin ihan riittävästi vauhtia lähti kun kahvasta väänsi  
wink.gif

Mutta kansii tietenkin käydä ajamassa eri vaihtoehtoja ja ostaa se mikä oman kankun alla tuntuu parhaimmalta.  
smile_org.gif

mulla oli eka pyöränä 600 cbr vm.95. ihan hyvä oli ekaks pyöräks
smile_org.gif
nyt ois kiikaris yamaha r1 2000 ja sit kawasaki 636 ninja 2003. onkohan toi paljoki laiskempi ku en oo ikään ajanu ku 00 r1? aattelin vaan että riittäköhän tollanen uudempi kuussataa kuutionen tokaks pyöräks..

mulla oli eka pyöränä 600 cbr vm.95. ihan hyvä oli ekaks pyöräks
smile_org.gif
nyt ois kiikaris yamaha r1 2000 ja sit kawasaki 636 ninja 2003. onkohan toi paljoki laiskempi ku en oo ikään ajanu ku 00 r1? aattelin vaan että riittäköhän tollanen uudempi kuussataa kuutionen tokaks pyöräks..
Riittää!
buttrock.gif

Ei se paljoo K1 tonnista gixua laiskempi ainakaan ole, ainakin hauskempi! Tonnisen vääntö kivempi kadulla, mut mutkapätkällä ja radalla väittäisin kuussatkun olevan mukavampi, ainakin suht kokemattomalle kuljettajalle...

Osta Ural tms. Halpa hinta parisuhteen keston tarkistamisesta.
biggrin.gif

Ja saattaa mammankin mielesta osoittautua tosi urheilulliseksi.

En oikein ymmärrä. Jos joku haaveilee eka pyöräksi ER 5:sta tms, joku on heti sanomassa, että osta kilokyykky ettei tarvi heti vaihtaa. Nyt kun joku haaveilee eka vehkeeks ripeämpää vehjettä, ollaan heti toppuuttelemassa
biggrin.gif
wink.gif
sehän on korvien välistä kiinni, mikä mopo kenellekin sopii. Itse en ostaisi vieläkään mitään yli sataheppaista vehjettä, kun kaahaisin sillä kuitenkin korttini tai mikä pahempaa todennäköisemmin henkeni. Kun ostin ekaa pyörääni, en ollut koskaan ajanut aikaisemmin isolla moottoripyörällä, joten -72 honda 350 tuntui lähtevän tosi ripeästi. Toinen pyöräni oli saman firman 650kuutioinen tuote ja sehän tuntui suorastaan ohjukselta- hetken aikaa. Jonkun aikaa haaveilin isommasta ja tehokkaammasta, mutta päädyin laiskanleppoisaan ykspyttyiseen papattimeen, enkä juurikaan kaipaa enempää tehoja... paitsi joskus moottoritiellä, kun moponi häviää huipuissa tavallisille perheautoille
veryangry.gif
biggrin.gif

Ensipyöräkseni hankin noin kuukausi sitten GSX-R 750 K5 ja se on just passeli vehe. Sitä ennen olen omistanut mopon 10v sitten.
062802moto_prv.gif

Back