Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tai vielä todennäköisemmin bussilla
jos Äitisi saisi valita ajaisit mieluummin Nissanilla![]()
![]()
![]()
Ihan totta, osta se mikä tuntuu hyvältä. Mutta jos ER:stä tykkäät, saat varmaan hyvän pyörän. Ja tosi mies/nainen ostaa just sellaisen, mikä hyvältä tuntuu tuijottamatta frendien pyöriä, kuutiota ja niitä tehoja. Tosi mies/nainen pystyy ajamaan vaikka 250 kuutioisella, jos se "istuu käteen".Ei kun Jammu tai Trumppa tai Buel tai Ducati tai tai tai tai. ei mitään väliä, kunhan siinä on kaksi rengasta. Osta sellanen ku tuntuu hyvältä...Menetteleehän ER paremman puutteessa, mutta jos haluat kunnon pyörän niin osta honda![]()
Kyllähän 15 heppaisella kevarillakin pärjää, jos tuota ajatusmallia käyttää(vauhti ei ehkä riitä motarilla, mutta muuten). Isossa pyörässä on monia hyödyllisempiäkin ominaisuuksia kuin suuri huippunopeus.Kyllä ER kulkee kepeästi sen mitä Suomen rajoitukset antaa ajaa. Eikä se ole moottoritilavuudesta kiinni, ajaako joku ohi vai ei.
En yhtään epäilekään etteikö ominaisuudet vaihtelisi pyörittäin. Minäkin haluaisin esim. ABS-jarrut ER:äänKyllähän 15 heppaisella kevarillakin pärjää, jos tuota ajatusmallia käyttää(vauhti ei ehkä riitä motarilla, mutta muuten). Isossa pyörässä on monia hyödyllisempiäkin ominaisuuksia kuin suuri huippunopeus.Kyllä ER kulkee kepeästi sen mitä Suomen rajoitukset antaa ajaa. Eikä se ole moottoritilavuudesta kiinni, ajaako joku ohi vai ei.
Miksi yleensäkään ostaa mitään yli 125 kuutioista, koska suuremmat ovat kalliimpia ylläpitää? Ja kuinka kukaan voi nauttia kiihtyvyydentunteesta, huh?Miksi ostaa kallista tonnista joka on myös kalliimpi ylläpitää. Pyöräkaupoista kun YLEENSÄ aina tulee persnettoa niin eikös isommasta(kalliimmasta) tule sitten enemmän?![]()
Tarkotin tuota kustannuskysymystä ainoastaan tuon ekan pyörän hankinnan kohdalla... Mutta taitaa olla sulle turha selittää....Miksi yleensäkään ostaa mitään yli 125 kuutioista, koska suuremmat ovat kalliimpia ylläpitää? Ja kuinka kukaan voi nauttia kiihtyvyydentunteesta, huh?
Itselleni Er-5 oli mainio ensimmäinen pyörä! oppipahan hallitsemaan pyörän ja melko varmaan muutama likipiti tilanne olisi voinut muuttua rumemmaksi hieman "kankeammalla" pyörällä. Hengissä ollaan ja kesän aikana oppi paljon ajamisesta sekä ennenkaikkea tuo oli hauskaa! ja yksi jota en ymmärrä; miksi pyörän vaihtaminen on monelle niin vaikeaa?? itse ainakin sain vallan helposti myytyä pois ER:n ja tilalle ostettua hieman suurempaa... talven aikana tuohon kerkeää vallan mainiosti! eikä vaihdossa rahallinen tappio ole paljoa sen enempi kuin "tonnisen" pyörän hinta laskee samassa ajassa.Osta vaan heti kerralla se tonninen pyörä jossa on tehoa ja vääntöä sopivasti! JA aja rauhallisesti! Itseä vähän harmittaa ku ostin kawasaki zr7:n ja kun ajelee kakspäällä nii kiihtyvyys ja kulkevuus putoaa älyttömästi! Voin kuvitella että tuo er 5 ei jaksa kaksipäällä kulkea ollenkaan! Vaikka sehän on hyvä pyörä jos ajaa yksin ja nautiselee ajosta!![]()
Tarkotin tuota kustannuskysymystä ainoastaan tuon ekan pyörän hankinnan kohdalla... Mutta taitaa olla sulle turha selittää....Miksi yleensäkään ostaa mitään yli 125 kuutioista, koska suuremmat ovat kalliimpia ylläpitää? Ja kuinka kukaan voi nauttia kiihtyvyydentunteesta, huh?![]()
Sitä ei varmaan heti huomaa ku ei oo kokemuista eri pyöristä mutta kyllä sen sitten huomaa kesän jälkeen ku kaverit ajelee ohi...
Ei tosiaan kaikilla, mutta suurella osalla!Ja ehkä kaikilla ei ole sitä heikkoa itsetuntoa joka vaatii sen tehokkaiman ja suuriman että kehtaa ajaa?
Joo, oon mäki saanu erpan kulkee 190kmh et kyl se on lähinnä kuskista kiinni et kuka menee ohi ja kuka ei, eikä niinkään pyörästä. Jos siis mennään noin suht koht laillisia nopeuksia.Sitä ei varmaan heti huomaa ku ei oo kokemuista eri pyöristä mutta kyllä sen sitten huomaa kesän jälkeen ku kaverit ajelee ohi...
Ai kun ER:ällä ajaa 160-170km/h niin kaverit tulee 200km/h ohi? Hienoa, kyllä suomessa poliisien liikennevalvontaa pitäisi näköjään lisätä todella runsaasti.
Joo hyvältähän tuo näyttää, tervetuloa klubiin. Kai sait hintaa tingittyä?Itseasiassa omistan jo ERkin, muutama kuvakin osoitteessa:
ER-5
Laitto pahasti kesken, vilkut, peilit, tanko(vääntynyt) ja tuo rekkariteline tarttee vielä säätöä.
Ja en mäkään ajatellu ER:ällä ajella vielä viiskymppisenä, mutta tuo ER:än turha mollaaminen ottaa pahasti aivoon. Noin 5sekuntia sataan ja niinku namo sanoi jopa 190km/h huiput, ei oo mikään turha vehje.