• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ER-6N

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pavel Pude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pavel Pude

New member
Olen kiinnostunut kawan er-6n mallista, onkos jotain käyttökokemuksia / tyyppivikoja mitä olisi hyvä tietää. Mikään hirvee pyssy erkka ei taida olla mutta olenkin vasta aloitteleva motoristi..
sport05.gif

Peilit liian kapealla. Tärisee puuduttavasti. Satula turhan kova. Takaiskari ei toimi kuoppaisilla teillä tai routapateissa. Joissain yksilöissä ollut rungon murtumia tärinän johdosta.

Moottorin toiminta (ruisku) hyvä. Äänet aika kivat.

Mulla ollut ER 6n pari kuukautta ja oon ollut tyytyväinen. Potkua on ihan mukavasti.
Peilit ovat tosiaan liian kapealla. Vähän tärinäherkkä, mutta muuten erittäin tyytyväinen.
sport05.gif

itellä ollut nyt kesäkuust ekana mopottimen just tää ja eipä ole valittamist muusta kuin pikkasen tärrää, no en huomaa muust ku et peileist näkee yhden sijast useemman kohteen isommil nopeuksil
smile_org.gif
Tosiaan peileist ei nää ku omat hartiansa vakiona mut asia helpottu ku laitto noi jatkopalat... näkee jopa taakse ny
biggrin.gif
Penkin kovuudest voi olla montaa mielt, itselläni ei ainakaan takapuoli puutunut kun Treelta Ouluun ajelin tai sit mul o rautapers ;) Mielestäni hyvä pyörä opetteluun, ihan riittäväst potkuu ja näppärä käsitellä.

Ps. Mä voisin omani myydä ku haaveilen nyt isompaa ku nälkä näyttää kasvavan syödes ;) pist viestii jos kiinnostaa...

Jos uutta olet ostamassa niin kannattaa odotella ensi vuoden masllit. Maailmalla liikkuu huhuja uudesta ER-6n mallista jossa olisi Upsidedown etuhaarukka ja uusi takahaarukka ja iskunvaimennin ja lisäksi vähän kosmeettisia muutoksia.
Huhuja on liikkeellä myös Yamahan 650 twinistä.

Aloitin koko homman tänä kesänä vuokraamalla Ernon. Mun mielestä se oli todella mukava peli, ketterä ja tehoakin riittää, kone oli muutenkin positiivinen yllätys, vääntää yllättävän alhaalta. Hyvät fiilikset jäi.

Aloitin koko homman tänä kesänä vuokraamalla Ernon. Mun mielestä se oli todella mukava peli, ketterä ja tehoakin riittää, kone oli muutenkin positiivinen yllätys, vääntää yllättävän alhaalta. Hyvät fiilikset jäi.
Juu sama juttu, en vaan vuokrannut vaan ajoin kortin vasta tänä kesänä. Koulu pyöränä sattui olemaan kyseinen malli ja vaikutti minukin mielestä aika kivalta ajaa.
sport05.gif

Muutaman kerran sellaisella ajaneena sanoisin, että varsin hauska pyörä, jossa on jo ison pyörän tuntua. Painii ihan eri sarjassa mitä vastaavat vanhemmat viissataset. Niihin ei saa missään nimeessä sekaantua ellei nyt ihan pakko ole.
smile_org.gif

Teho riittää vallan hyvin nautinnolliseen ja ripeähköönkin mutkapätkäajeluun, mutta jarrut olivat kyllä merkittävästi heikommat niin tuntumaltaan kuin teholtaan, mitä esim. FZ1:sessä ja sporttipyörissä. Voinee johtua siitäkin, että pyörä on opetusajossa ja sen takia palojen pinta lasittunut ja levyt alkaneet kiiltämään. Palojen hiomisella jarrut varmasti paranisivat jonkin verran.

Takaiskarin esijännityksen sai kiertää tappiin ja silti suuremmissa heitoissa yksin ajaessa perä tuntui melkosen löysältä, joka söi suuremmat vauhtihalut mutkapätkillä, mutta toimii kyllä siedettävästi omasta mielestäni semikovassa vauhdissa.

Kiihdyttelyssä pyörä ei kyllä liiemmin käsivarsia venytä eikä keula kevene edes ykkösellä kaasu kaakossa, mutta eipä tuon tarkoitus olekaan mikään tehohirviö olla. Huippuja ottaa varmasti päälle pari markkaa. Sitä en tosin ole kokeillut, mutta vaikuttaisi siltä.

Jos itse omistaisin ko. laitteen, niin investoisin siihen sliparin + säädöt, takaiskarin, etujouset, teräspunosjarruletkut eteen ja hyvät renkaat. Olisi varmasti mukava laite, jolla laittaisi jauhot suuhun monelle kyykkärikuskille niin mutkapätkillä kuin myös radalla.
smile_org.gif

ER-6n oli muuten viime ratareissulla nopean ryhmän kouluttajalla Alastarolla.

Back