Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nuo muuthan on ratapyssyjä. Aikast hyvin menee Trumpetti tuossakin joukossaMaailmalla erikoisiakin tapoja mitata vääntöä / ohituskiihtyvyyttä, esim. britit testaa 6.-vaihteella 96,5 km/h - 225,2 km/h (60 - 140 mph)...
Taikka vielä huomattavasti tehokkaampiin ja kevyempiin super sportteihin:
Kawa ZX-10R 11,01s
Suzuki GSX-R1000 11,31s
Triumph Sprint ST 12,97s
Yamaha YZF-R1 13,58s
Honda CBR1000RR 13,65s
Suzuki GSX-R750 14,65s
Aprilia RSV-R Factory 15,98s
Aprilia Mille R 17,91s
Ducati 999S 21,17s
Siis eihän tämä oikeastaan mitään kerro, mutta kunhan oli mielenkiintoista tilastointia![]()
No oikeasti, tavallinen taatelintallaaja ajelee väännöllä, eikä tehoilla. Eli kaikkea muuta kuin keksimällä keksitty testi. Uskoisin, että suurin osa mopoilijoista ajelisi Sprintillä nopeammin ahveniston kierroksen, kuin jollain superpyssyllä.Vähän on keksimällä keksityn tuntunen testi. Joka vehkeestä tai äijästä saadaan maailman paras jos riittävän tarkkaan mietitään mitä testataan-> Jos mää vaikka ulkoilutan kaks vuotta joka päivä kirjahyllyäni, niin testeissä voidaan varmaan todeta että olen kokemuksen perusteella maailman paras kirjahyllynulkoiluttaja...
Mihin tämä uskomus perustuu?Uskoisin, että suurin osa mopoilijoista ajelisi Sprintillä nopeammin ahveniston kierroksen, kuin jollain superpyssyllä.
Juu, ja mä olen nähnyt kuinka eräs nainen käytti pujottelukeppeinä sporttipyöriä, joita ajoivat miehet. Eikä ollut Lauslehto. Sekin on nähty, miten vakio katupiikki pujottelee kilokyykkyjä. Toiset osaa ajaa, toiset ei. Ja jotkut mopot on kotonaan radalla, jotkut ei.sanoi:Onpa eräs nähnyt kun BMW:n matkabokseri käytti pujottelukeppeinä sporttipyöriä.
Ei kait se kuskista ammattilaista tee, jos tajuaa kolmosen jälkeen olla vaihtamatta isompaasanoi:Ammattilaiset sitten erikseen, he osaavat pitää kierrokset koko ajan kymppitonnin kieppeillä näillä mastu... tota masterbaikeilla
Hik...No oikeasti, tavallinen taatelintallaaja ajelee väännöllä, eikä tehoilla. Eli kaikkea muuta kuin keksimällä keksitty testi. Uskoisin, että suurin osa mopoilijoista ajelisi Sprintillä nopeammin ahveniston kierroksen, kuin jollain superpyssyllä.
No joo, Ehkä tosiaan kannattaisi selvittää päänsä, niin paremmin ymmärtäisi tekstiäkin. En tosiaan vakavissani väittänyt, että mikä tahansa Trumpetti voittaisi minkä tahansa supertykin vaikka kuskina olisi Valentino Rossi.Trumpalla on varmasti loistavia matkamopoja (kuten muutama jaappanilainenkin siihen suunniteltu vekotin), mutta älkää nyt hyvät ihmiset vakavissanne väittäkö, että mikä tahansa trumpetti on niin loistava, että voittaa radalle suunnitellut mopot kenen tahansa taviksen käsissä...
Ja taidan tästä mennä nukkumaan ja tulla huomenaamulla katsomaan, mitä tuli siiderien jälkeen avauduttua...
Tämä rautalanka on jo pahempaa kotiinpäinvetoa kuin brittien testiRautalangasta: Otetaan yksi tavallinen normaali suomalainen harrastelijamopoilija. Kaksi pyörää, vaikka Triumph Sprint ST ja Dukati 999. Mopoilija ottaa ensin Dukatin. Lähtee kiihdyttämään, lähestyy nelosvaihteella ensimmäistä mutkaa, jarruttaa, kaataa mutkaan, saa sen menemään sujuvasti, unohtaa vaihtaa pienemmälle, Aukaisee kaasun kun mutka rupeaa avautumaan suoraksi, ei tapahdukkaan mitään.
Sitten Trumppa, lähestyessään mutkaa jarruttaa erittäin hyvillä hidastimilla, kaataa mutkaan nelonen pesässä unohtaen vaihtaa pienemmälle, suoran avauduttua kaasua, kone ottaa iloisesti kierroksia jättäen Dukatin kuin seisomaan.
Eroa tulee äkkiä yli sata metriä, jonka kiinniottamiseksi Dukatilla saa monta mutkaa mennä paremmin.
Ei kai 999:llä tarvii mihinkään kurviin niin hitaasti kaataa?Rautalangasta: Otetaan yksi tavallinen normaali suomalainen harrastelijamopoilija. Kaksi pyörää, vaikka Triumph Sprint ST ja Dukati 999. Mopoilija ottaa ensin Dukatin. Lähtee kiihdyttämään, lähestyy nelosvaihteella ensimmäistä mutkaa, jarruttaa, kaataa mutkaan, saa sen menemään sujuvasti, unohtaa vaihtaa pienemmälle, Aukaisee kaasun kun mutka rupeaa avautumaan suoraksi, ei tapahdukkaan mitään.
Juu, tää keskustelu lähti lapasesta radalle ajat sittenNyt jo pois radalta, ei mun Sprint oo ainakaan sinne tehty, se on noin 70% matkamopo, 20% sportti, 10% kaupunkimopo![]()
Ajellaan enemmän ja kinastellaan turhasta vähemmän![]()
Tuo mittaus on vain yksi mittaus monien joukossa, kuten näkyy, niin huipuissa tulee köniin reilusti, niin tuli myös kiihdytysmittauksissa (0-60mph, 0-1/4 maili jne)...kaikki nuo kuussatkutkin rökitti Trumpan (varttimailissa tappiota 0,5 - 1,0 s)...
Eli en haluisi lähteä kisaa ottamaan Maken/Annan kanssa radalle, voisi ottaa kovasti ylpeydelleni![]()
Mutta maantielle, tai vaikkapa pidemmälle matkalle voisin niiden kanssa lähteä, jos ei muun takia, niin ainakin mun laukkuihin mahtuisi niidenkin tavarat![]()
Mitä h*lvetin järkeä sinne mutkaan on nelosella mennä?Otetaan yksi tavallinen normaali suomalainen harrastelijamopoilija. Kaksi pyörää, vaikka Triumph Sprint ST ja Dukati 999. Mopoilija ottaa ensin Dukatin. Lähtee kiihdyttämään, lähestyy nelosvaihteella ensimmäistä mutkaa, jarruttaa, kaataa mutkaan, saa sen menemään sujuvasti, unohtaa vaihtaa pienemmälle, Aukaisee kaasun kun mutka rupeaa avautumaan suoraksi, ei tapahdukkaan mitään.
Sitten Trumppa, lähestyessään mutkaa jarruttaa erittäin hyvillä hidastimilla, kaataa mutkaan nelonen pesässä unohtaen vaihtaa pienemmälle, suoran avauduttua kaasua, kone ottaa iloisesti kierroksia jättäen Dukatin kuin seisomaan.
Eroa tulee äkkiä yli sata metriä, jonka kiinniottamiseksi Dukatilla saa monta mutkaa mennä paremmin.
Trumpalla on loistavia matkamopoja, mutta on loistavia ratapyssyjäkin, osaavien käsissä ei mitään hätää, vaikka vastassa olisi minkälainen GSXRR:ä. No joo, jos samantasoiset kuskit ajelee niin sitten saattaa sekunnin hävitä jossain Jerezissä.
Voi hyvä Isä Jumala, auta kaiken tämän typeryyden keskelläTriumph-jeesukset, etenkin Köpi:
Miksi ihmeessä olette verranneet Trumpan matkapyörää japanilaisiin ratalaitoksiin? Ne on suunniteltu ihan eri käyttötarkoitukseen. Verratkaa ennemmin Japsien isoimpiin matkapyöriin (Busa, 12R, ZZR, FJR, XX...).
Arvaan vastauksen. "No nehän on isompia ku trumpetti". No jos kerran sumumaan miehillä ei oo isompaa tarjota ni se on pelkästään nolo juttu. Japsit nyt ei vaan satu juuri litrasta pienempiä "tehokkaita" matkasportteja tekemään. Tai onhan niitä (Rosvo, Fasu, SV... ja muutama muu) mutta ne ei oo ihan sama asia. Ei puhtaita matkasportteja.
Olisko trumpan aika opetella tekemään toinenkin lohkopohja sen 955:n tilalle joka on varmaan joka toisessa vessassa. Niin ja nelisylinteritekniikka otettiin yleisesti käyttöön japseissa jo 70-luvulla. Vink vink.
Ei silti haukuta trumppaa liikaa. Oon koeajanut pariakin mallia ja ihan hyvän tuntusia pelejä oli. Kuitenkin parempiakin on. Useita.
Tähän on jo pakko kommentoida, vaikken trumpettia omistakaan. Totta, nelisylinterisiä tuntuvat puskevan liukuhihnalta tuolla sushimaassa, mutta kuka semmosta mopoonsa kaipaa, kun tuo sylinterimäärä on autoon riittämätön ja mopoon liikaaOlisko trumpan aika opetella tekemään toinenkin lohkopohja sen 955:n tilalle joka on varmaan joka toisessa vessassa. Niin ja nelisylinteritekniikka otettiin yleisesti käyttöön japseissa jo 70-luvulla. Vink vink.
No mutta kun nää ikuisuusväittelyt on niin hauskojaVoi hyvä Isä Jumala, auta kaiken tämän typeryyden keskelläTriumph-jeesukset, etenkin Köpi:
Miksi ihmeessä olette verranneet Trumpan matkapyörää japanilaisiin ratalaitoksiin? Ne on suunniteltu ihan eri käyttötarkoitukseen. Verratkaa ennemmin Japsien isoimpiin matkapyöriin (Busa, 12R, ZZR, FJR, XX...).
Arvaan vastauksen. "No nehän on isompia ku trumpetti". No jos kerran sumumaan miehillä ei oo isompaa tarjota ni se on pelkästään nolo juttu. Japsit nyt ei vaan satu juuri litrasta pienempiä "tehokkaita" matkasportteja tekemään. Tai onhan niitä (Rosvo, Fasu, SV... ja muutama muu) mutta ne ei oo ihan sama asia. Ei puhtaita matkasportteja.
Olisko trumpan aika opetella tekemään toinenkin lohkopohja sen 955:n tilalle joka on varmaan joka toisessa vessassa. Niin ja nelisylinteritekniikka otettiin yleisesti käyttöön japseissa jo 70-luvulla. Vink vink.
Ei silti haukuta trumppaa liikaa. Oon koeajanut pariakin mallia ja ihan hyvän tuntusia pelejä oli. Kuitenkin parempiakin on. Useita.![]()
![]()
![]()
Kyseiset mittaukset löytyivät yhdestä ainoasta alan lehden numerosta, valitettavasti siinä numerossa ei ollut mainitsemiasi mopoja mitattuna. (Bemu R1150 oli, mutta ei yltänyt vaadittuun 140 mph nopeuteen)
Riisimopo-Jumala Gikseri, jos löydät ko. mopojen tuloksia moisesta mittauksesta, kerro minullekin![]()
Viimeiseen kysymykseesi vastaan vastakysymyksellä: miksi ihmeessä? Näyttää tuolla kolmisylinteriselläkin hyvin pärjäävän...
Ajellaanko taas enemmän ja kinastellaan tyhmiä vähemmän?![]()
No koska mun isi on kovempi kuin sun isi.Miksi ihmeessä olette verranneet Trumpan matkapyörää japanilaisiin ratalaitoksiin? Ne on suunniteltu ihan eri käyttötarkoitukseen. Verratkaa ennemmin Japsien isoimpiin matkapyöriin (Busa, 12R, ZZR, FJR, XX...).