• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Erikoinen tapaus :

GhostSpider

New member
Kuulimpas tuossa viikonloppuna vähintäänki epäilyttävän kertomuksen viimekesältä. Tapaus meni lyhykäisydessään näin: Kaksi motoristia, sanotaan nyt vaikka herrat A ja B olivat viime elokuussa olleet reissunpäällä mopottimillaan. Herra A edellä ja herra B sitten perässä. Herra A oli siinä aikansa päristellyt katsomatta peileihinsä ja jossain vaiheessa huomannut, että kaveri B ei enää tulekaan perässa mukana. Nooh, U-käännös ja katsomaan oliko B-kaverilla tullut pyörään ongelmia vai mikä on kun ei kaveria näy. No muutamien kilometrien päästä oli tiellä näkynyt hälytysajoneuvojen vilkkuja, porukkaa ja kaverin mopokin siellä nurin ja säpäleinä. Herra B oli ajanut kolmion takaa tulleen auton kylkeen ja siihenhän se oli miekkosen matka tyssännyt. Itse hepulle ei kuitenkaan tarinan mukaan ollut käynyt pahasti ja siltä osin homma oli ollut OK. MUTTA: Siinä tietenkin tapauspaikalla poliisit olivat ottaneet lausuntoja silminnäkijöiltä ja tapaukseen osallisilta niin kuin asiaan kuuluu. Yksi silminnäkijöistä (kotilokuski) oli sitten tuumannut poliiseille, että ainakin herra A (edellä ajanut) oli hänen mielestään ajanut reilua ylinopeutta ( Motoristi A oli ajanut kotilokujettajaa vastaan hieman ennen tapahtumaa) . Itse kolariin osallistujan nopeudesta, siis herra B:n nopeudesta kyseinen kotilokuski ei ollut maininnut mitään. Samaisessa kotilossa ollut "vänkäri" oli puolestaan todennut, ettei huomannut kummankaan motoristin ajaneen ylinopeutta... No mutta se mikä tekee tästä jutusta mielestäni vähintäänkin ihmeellisen on se, että tuolta motoristi A:lta oli otettu kortti pois epäiltynä ylinopeudesta tuon kotilokuljettajan "todistuksen" takia. Tämän hetken tilanne on kuulemma se, että motoristi A on edelleen ilman kortiia ja odottelee oikeudenkäyntiä kyseisestä tapauksesta. Korttia ei ole saanut puhuttua takaisin, vaikka työt sitä vaatisi.

Kuinka hel...tissä on mahdollista, että jonkun ulkopuolisen todistajan "kommentti" ylinopeudesta riittää poliisille ottamaan kortin kuivumaan ja odottamaan jatkotoimienpiteitä ilman minkäänlaista näyttöä !?! Ei kertakaikkiaan mene minun jakeluun ! Eikö tämä tarkoitaisi sitä, että voisimme jokainen ilmoittaa esim. ärsyttävästä naapurista, vanhasta vihamiehestä tahi verotarkastajasta, että tulipas tuossa melkosta kyytiä vastaan, käykäähän ottamassa kortti pois kaverilta !?! Ei juma!

Ehkäpä jompi kumpi yllä mainittussa tapauksessa mukana ollut motoristi on mukana myös täällä ORG:n keskusteluissa ja kertoo tarkempaa tietoa tapahtuneesta ja oikoo mahdolliset "puskaradion" aiheuttamat muutokset kertomukseen. Olisi eritäin mukava kuulla onko asian laita juuri noin kun minun annettiin ymmärtää vai onko juttu muuttunut "suusta-suuhun" kulkiessaan ja mikä on tämän hetken tilanne asiassa.

Ei liity tähän kyseiseen tarinaan, mutta kertoo siitä että tuollaista kyllä tapahtuu;

Itse olin vuosia vuosia sitten vieraalla paikkakunnalla pakettiautolla liikkeellä ja tulin T-risteykseen. Hiekkatie, pientaloalue. Tienvarret täynnä täynnä parimetristä orapihlajapuskaa joten auton nokkaa oli tuupattava risteykseen sen verran, että näkee tuleeko ketään. No tulihan sieltä. Keski-ikäinen nainen syöksysämpylällä (Saab 96) mielestäni kohtuuttoman kovaa, ja vetää lukkojarrutuksen jo kaukaa päälle. Auto olisi ollut ohjattavissa nätisti tilanteesta ohi, mutta renkaat lukossa se ei onnistu. No, nainen täräyttää pakuni nokkaan kohtuullisella voimalla sitten. Hetken aikaa raavin omia hiuksiani sivulasista.

Siinä sitten normaalit kuviot, poliisit paikalle jne. Saappikuskin mies tulee paikalle raivosta punaisena ja karjuu mulle sitä ja tätä. Hetken päästä kun poliisit paikalla ja tilannetta arvioitiin, mies selittää sinivuokoille kuinka vaimonsa aina ajaa tätä tuttua tietä samalla lailla, eikä koskaan missään aja ylinopeutta. Se tuntuikin sitten olevan se tutkinta siinä. Vieraspaikkakuntalainen nuori mies vastaan paikkakunnan kylätutut ja donitsimurskaimet, ei siinä kummempia, selvä peli.

Sakot sain tietysti liikenteen vaarantamisesta, enkä siitä tässä valitakaan. Mutta se tapa ja ylimielisyys millä posliinit toimi, oli kuin texasilaisesta elokuvasta. Naurettavaa. Mies joka ei edes nähnyt tilannetta, kertoo kuinka oma kullannuppunsa aina ajaa kuuliaisesti, niin pakkohan sen on niin olla. Kestoja ei sitten enää kiinnostanut minun asiani mitenkään, esim kuinka pääsen pois kun auton etupää on rutistunut aikalailla. Poistuivatkin sitten paikalta tyytyväisinä. Marssin sitten viereiselle talolle pummaamaan rautakankea ja sahaa lainaksi, että saan auton ajokuntoon. Onneksi sieltä sentään löytyi sen verran myötätuntoa, että kanki ja saha lainattiin. Puskurille sahaa ja lokariin rautakankea, matkaan pääsin.

Että yrittäkäähän olla joutumatta vaikeuksiin pikkukylissä ja kaupungeissa.

Tuo phaserin juttu on kuin jostain jenkkileffasta missä pikkukylien sisäsiittoisuus on sitä luokkaa, että koirat ja poliisitkin ovat veljiä keskenään. Eikä kyllä todellisuuskaan ole kaukana. Kuulostaa uskomattomalta...

Ei liity tähän kyseiseen tarinaan, mutta kertoo siitä että tuollaista kyllä tapahtuu;

Itse olin vuosia vuosia sitten vieraalla paikkakunnalla pakettiautolla liikkeellä ja tulin T-risteykseen. Hiekkatie, pientaloalue. Tienvarret täynnä täynnä parimetristä orapihlajapuskaa joten auton nokkaa oli tuupattava risteykseen sen verran, että näkee tuleeko ketään. No tulihan sieltä. Keski-ikäinen nainen syöksysämpylällä (Saab 96) mielestäni kohtuuttoman kovaa, ja vetää lukkojarrutuksen jo kaukaa päälle. Auto olisi ollut ohjattavissa nätisti tilanteesta ohi, mutta renkaat lukossa se ei onnistu. No, nainen täräyttää pakuni nokkaan kohtuullisella voimalla sitten. Hetken aikaa raavin omia hiuksiani sivulasista.

Siinä sitten normaalit kuviot, poliisit paikalle jne. Saappikuskin mies tulee paikalle raivosta punaisena ja karjuu mulle sitä ja tätä. Hetken päästä kun poliisit paikalla ja tilannetta arvioitiin, mies selittää sinivuokoille kuinka vaimonsa aina ajaa tätä tuttua tietä samalla lailla, eikä koskaan missään aja ylinopeutta. Se tuntuikin sitten olevan se tutkinta siinä. Vieraspaikkakuntalainen nuori mies vastaan paikkakunnan kylätutut ja donitsimurskaimet, ei siinä kummempia, selvä peli.

Sakot sain tietysti liikenteen vaarantamisesta, enkä siitä tässä valitakaan. Mutta se tapa ja ylimielisyys millä posliinit toimi, oli kuin texasilaisesta elokuvasta. Naurettavaa. Mies joka ei edes nähnyt tilannetta, kertoo kuinka oma kullannuppunsa aina ajaa kuuliaisesti, niin pakkohan sen on niin olla. Kestoja ei sitten enää kiinnostanut minun asiani mitenkään, esim kuinka pääsen pois kun auton etupää on rutistunut aikalailla. Poistuivatkin sitten paikalta tyytyväisinä. Marssin sitten viereiselle talolle pummaamaan rautakankea ja sahaa lainaksi, että saan auton ajokuntoon. Onneksi sieltä sentään löytyi sen verran myötätuntoa, että kanki ja saha lainattiin. Puskurille sahaa ja lokariin rautakankea, matkaan pääsin.

Että yrittäkäähän olla joutumatta vaikeuksiin pikkukylissä ja kaupungeissa.
Mulla vähän samanlainen juttu kun nuori tyttö tuli Suzukillaan Volvoni vasempaan lokasuojaan vasemmalta. Tyttö soitti siänsö paikalle ja hyvä etten saanut vielä turpaani. No itse soitin poliisit paikalle ja ne kirjas sen ylös. Tää tytön isä oli todellakin kilometrin päässä tapahtumapaikasta ja alkoi heti syyttämään mua kun tuli paikalle.
No loppu onneksi hyvin kun tyttö myönsi vakuutusyhtiölle syyllisyytensä ja saatiin molemmat autot kuntoon.

Uskon vakaasti että oikeusmurhia tapahtuu joka päivä tässäkin maassa. Hyvä veli systeemi pelaa joka elämänsaralla.

välillä ne paskalakit on outoja
confused_orig.gif
ku joku sanoo jotai ni sitä uskotaa
lookaround_orig.gif
eihän tollee kuulopuheelta voi sakkoja antaa jos ei oo mitn todisteitakaa

Kuinka hel...tissä on mahdollista, että jonkun ulkopuolisen todistajan "kommentti" ylinopeudesta riittää poliisille ottamaan kortin kuivumaan

Ei todellakaan ole mahdollista, jos nyt ei aivan törkeetä vauhtia lasketellu.
Kyllä on.

Tiedän tapauksen jossa ulkopuolisen silminnäkijälausunnon perusteella (keuliminen) otettiin kortti pois.

Poliisikin myönsi että ko. todistajalausunto ei riitä käräjillä tuomioon, mutta sanoivat samaan hengenvetoon voivansa pitää kortin pois käräjiin saakka (käräjät esim 2kk päästä).

Tuota, ikävä kyllä tämä on totta..

Eli kyseessä kaksi miestä Jyväskylän ympäristöstä ja itse ainakin olen tietoinen asiasta. Kuuluvat kaveripiiriin.

Tässä on viellä sekin mukana, että olivat hetkeä aikaisemmin ajaneet poliisipartiota vastaan ja sallittua nopeutta
062802jumpie_prv.gif

Ai että herra A:lta (joka siis ei ollut edes onnettomuudessa mukana) otettais kortti pois siviilin lausunnon perusteella? Tämä jos jotain olisi niin suurta paskaa kun vaan olla ja voi! Ja jos ei herra A olisi tehnyt valitusta asiasta niin herra A on tyhmä. Olisi kivaa saada tietää totuuksia näiden tarinoiden takana...
Monesti tarinat tuppaa muuttumaan, varsinkin niiden jonka kortti on otettu pois. Tai joku pikkuseikka kuten esim että keula olikin pystyssä juuri ennen tapahtumaa... Näitä löytyy vaikka kuinka paljon, ja itse ollut selvittämässä niitä. En nyt väitä ettei mikään tarina olisi totta, mutta jos tämä kyseinen on, niin huh-huh sanon minä.

Uskon kyllä että tapahtumat ovat suurinpiirtein näin voinut mennä. Arabimaissahan se voittaa, joka huutaa kovemmin asiansa poliisille ja Suomessa ei siitä kovin kaukana olla.

Onneksi poliisi tutkii asian vain rikosoikeudellisesti ja vakuutusyhtiöiden käsittelijät korvausvastuun kantilta..!

Ai että herra A:lta (joka siis ei ollut edes onnettomuudessa mukana) otettais kortti pois siviilin lausunnon perusteella? Tämä jos jotain olisi niin suurta paskaa kun vaan olla ja voi! Ja jos ei herra A olisi tehnyt valitusta asiasta niin herra A on tyhmä.
Ekassa lauseessa sanot ettei ole mahdollista ja toiseen lauseeseen sisällytät kuitenkin mahdollisuuden, joten miten on? Onko vai eikö?
wink.gif

Kyllä näitä uskomattomia tarinoita on ja jotkut ovat jopa tottakin. Kahdelta kaverilta lähti kortti bussikuskin näköhavaintoon perustuen. Väitti että pojat ajoi punaisista läpi ja vetivät keulaa kuulemma siinä samalla. Kaikenlainen paska on näköjään tässäkin maassa mahdollista.

Uskon kyllä että tapahtumat ovat suurinpiirtein näin voinut mennä. Arabimaissahan se voittaa, joka huutaa kovemmin asiansa poliisille ja Suomessa ei siitä kovin kaukana olla.

Onneksi poliisi tutkii asian vain rikosoikeudellisesti ja vakuutusyhtiöiden käsittelijät korvausvastuun kantilta..!
biggrin.gif

-Viime kesänä kävimme laina-autolla kavereiden kanssa mökillä ja palasimme melkoisessa tuiskeessa erään puolitutun kämpille jatkoille.
N. tunnin päästä saapui poliisit ilmoittamaan naapuriin kantautuvasta metelistä. Kyselivät samalla auton omistajaa,jota epäilivät rattijuopumisesta. Kuskimme oli jo poistunut asunnosta ja palauttanut avaimet omistajalle. Pahaksi onneksi omistaja oli "sammunut" ja makasi sohvalla,josta poliisit veivät miehen asemalle selviään. Luonnollisesti kuulusteluissa kiisti tietävänsä mitään asiasta,koska ei ollut mukana,eikä tiennyt ketä autoa oli lainannut. Juttu meni syyttäjälle asti,vaikka poliiseilla ei ollut muuta todisteita kuin naapurin lausunto ja omistajan hallusta löytyneet avaimet. Asunnossa/autossa olleita tai kuljettajaa ei kutsuttu kuulusteluihin. Asiasta tuli myöhemmin syyttämättäjättämispäätös,mutta jälkeenpäin kuulin miehen menettäneen korttinsa tutkinnan ajaksi.
nixweiss.gif

Haha vai et bussikuski
biggrin.gif
Me aina kattellaa bussikuskien nopeuksia jos satutaan kavereiden kans istuu bussin etuosassa: Hyvällä omallatunnolla kaverit vetää yli yheksääkymppiä neljänkympin alueella, ala-asteen vierestä.. Ja sit vielä uskaltavat väittää tommosta.

Valitettavasti ovat ihmisiä poliisitkin. Samanlaisia mätämunia sieltä löytyy, mitä muistakin ammattikunnista. Kaupungeissa toimii ehkä hieman paremmin organisaatiokontrolli, mutta kun maalla sattuu onnettomuuden toiseksi osapuoleksi sikaniskapoliisin metsästysseurakaveri, niin saattaapi mennä heikoksi kaupunkilaisen kannalta.
nixweiss.gif

Eihän noissa missään jutussa ole mitään ihmeellistä, tota tapahtuu kaiken aikaa. Jopa kansanedustuslaitosta myöten, varmaan moni muistaa Halmeen viimeisimmän tuomion rattijuopumuksesta. Sekin perustui jonkun todistajanlausuntoon ja taisipa äskettäin saada sinetin hovista asti. Halmeen maineen ja luonteen huomioonottaen varmaan oikea tuomio, mutta perustui siltikin vain todistajan puhumiin juttuihin, ei mittauksiin se rattijuopumus.

Että se siitä oikeusvaltiosta.
062802jumpie_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Valitettavasti ovat ihmisiä poliisitkin. Samanlaisia mätämunia sieltä löytyy, mitä muistakin ammattikunnista. Kaupungeissa toimii ehkä hieman paremmin organisaatiokontrolli, mutta kun maalla sattuu onnettomuuden toiseksi osapuoleksi sikaniskapoliisin metsästysseurakaveri, niin saattaapi mennä heikoksi kaupunkilaisen kannalta.
nixweiss.gif
Mätämunia löytyy kaikista ammattiryhmistä, mutta kontrolli ei ole sen parempaa kaupungeissa kuin maallakaan. Kokeilakaas vaikka selvitä kunnialla poliisin sukulaisen kanssa, vaikka ko. sukulainen olisi tunnettu rikollinen. Turpiin tulee jotta tukka lähtee.

Juu, olen kalju...
biggrin.gif

Kyllä siinä todennäköisesti tulis ajettua törkeää ylinopeutta kun huomaa että kaveri takaa on jäänyt jonnekkin. Ei nyt tainnu liittyä tähän kun Autokuski tietysti todisti nopeudesta toiseen suuntaan.

Uskomattomalta kuullostaa.

Itekin kerran joutunut kääntymään kun vaimo jäi kelkasta ja luulin sattuneen jotain. Hetken hidastelin, ei näy peileissä, sitten pysähdyin ei näy vieläkään.. Ei muuta kuin ympäri ja takaisin. Saattoi siinä hetken etupyörä olla ilmassa kun takaisin tulosuuntaan kiihdytin.

Oli painanut vahingossa hätäkatkaisinta kaasukahvan vieressä ja ei heti tajunnut, miksi se kone sammui.
kaboom.gif

Hiukan suututti, kun ehdin jo pelästyä, mutta vahinkoja sattuu.. Oli ekoja ajokertoja kun oli kortin saanut. Ei suostu ajamaan edelläkään..
veryangry.gif

Siitä olen kuullut, että poliisi voi mielivaltaisesti arvioida tilannetta, mutta että sivullisetkin..

Back