• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Etujarrulevyistä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja White
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

White

New member
Kawasaki ZX 9R -97:ssa on kierot etulevyt, täristää ikävästi jarruttaessa. Ajattelin, että satasella / parilla korkeintaan saa uudet, mutta järkytys oli suuri. EBC:n levyt Stormilta 274,00 / kpl. Eli yhteensä 548€
eek.gif
Tästä johtuen mieleen tuli, että voisko noita levyjä "sorvata" ? Tietääkö joku paikan jossa se onnistuisi ?
 
kysyppäs pro laser firmasta tekevät uusia suht käypäseenhintaan. miulla toiminut ainakin.
 
On ne niin ohuet, että sorvaamaan en lähtisi. Jos haluat ja uskallat virittää, niin heittokellolla, puupalikalla ja lekalla niitä pystyy oikaisemaan, mutta omalla vastuulla tietenkin.
Heittokello tukevasti kiinni etuhaarukkaan ja etupyörää pyörittelemään. Arvot ylös esim. joka niitin kohdalta ja sitten vaan hellää kopsuttelua palikan välityksellä ja uutta mittausta perään.
 
Kawasaki ZX 9R -97:ssa on kierot etulevyt, täristää ikävästi jarruttaessa. Ajattelin, että satasella / parilla korkeintaan saa uudet, mutta järkytys oli suuri. EBC:n levyt Stormilta 274,00 / kpl. Eli yhteensä 548€  
eek.gif
Tästä johtuen mieleen tuli, että voisko noita levyjä "sorvata" ? Tietääkö joku paikan jossa se onnistuisi ?
Aikoinaan teetin edelliseen pyörään uudet jarrulevyt Cellenillä.Olivat yli puolet halvemmat kuin Arwidsonilla eli molemmat levyt toisen hinnalla.Kyseleppä sieltä tekevätkö vielä niitä.PS.Tekijä oli joku niiden alihankkija.Ai niin ne teetetyt levyt olivat vielä paksummat kuin alkuperäiset ja toimivat erittäin hyvin.
062802jumpie_prv.gif
 
hmm....jos haluat käyttää välttämättä vanhoja ni yksi keino on viedä ne oikastavaksi esimerkiksi toijalaan ttt technologyyn....siellä se saa hiukka vasaraa ja on taas suora...
tai sit samaan paikkaan ja teetät uuden...ja paikkoja löytyy kyl tampereeltakin...tt-gaskets ja ht-laser esimerkiksi....jotka mielellään leikkaavat ne laserilla....hinnasta sit tiedä....
voisin ne itsekkin tehdä mut sattuneesta syystä ei oo tullu töissä käytyä 3 kuukauteen...
 
Aikoinaan sorvautin suoraksi silloisen mopottini etulevyn ja hyvin onnistui. Sorvari kertoi tosin että oli sorvin pyörittämisnopeus pitänyt pudottaa melkoisen hitaaksi....
 
Aikoinaan sorvautin suoraksi silloisen mopottini etulevyn ja hyvin onnistui. Sorvari kertoi tosin että oli sorvin pyörittämisnopeus pitänyt pudottaa melkoisen hitaaksi....
Njoo... iso halkasija, pieni pyörimisnopeus... ite ehkä kallistuisin mieluummin tasohionnan puoleen tommosessa kappaleessa, sorvilla kun pitää kuitenkin ottaa ihan reilu lastu, jotta saa tasasen pinnan, mutta hiomalla ei tarvi ottaa levystä yhtään ylimäärästä.

Ja niitit on melkeinpä purettava kummassakin tapauksessa.
 
carpimoto myy 109e kpl olen tilannut ko. firmasta itse ihan luotettava ei kannata sorvata menee liian ohueks
siellä 4 eri merkkiä levyä hintahaarukka:109-250e
www.carpimoto
062802moto_prv.gif
 
Tietääkö kukaan mistä materiaalista kannattaisi laserleikata jarrulevyjä,tavallinen rosteri ei vissiin oikeen käy? (lämpölaajentuma 2x isompi ku pataraudalla,lämmönjohtokyky 2x huonompi ku raudalla = kierot jarrulevyt )
Yksi tuttu on kyllä tehny takajarrulevyjä rosterista,mut eihän kukaan takajarrua paljoo normaaliajossa käytäkkään? ,ja halkasijakin on pienempi,ei kieroudu helposti.
Kyllä on vissiin olemassa metallia joka ei ruostu helposti ja muut ominaisuudet lähellä normaaliterästä,mut mitä laatua??
 
muistaakseni jostain normi rakennusteräksestä tulleepi hyviä levyjä... en kyllä sitten tarkemmin muista että millasesta...
 
Lainaan sun topiccia vähän..
wink.gif


Missäs tollasta tasohiontaa voi tehdä PK-seudulla, itsellä olisi 5mm rosterikiekko pitäisi saada 4.5mm

Kysytty aika saatanan monesta lafkasta.. "Ei pysty" ja halvalla, alkaa pikkuhiljaa vituttamaan noi sikahinnat..

Kai siitä hiomisestakin pitää joku 50egee maksaa, VITTU!
 
Tietääkö kukaan mistä materiaalista kannattaisi laserleikata jarrulevyjä,tavallinen rosteri ei vissiin oikeen käy? (lämpölaajentuma 2x isompi ku pataraudalla,lämmönjohtokyky 2x huonompi ku raudalla = kierot jarrulevyt )
Yksi tuttu on kyllä tehny takajarrulevyjä rosterista,mut eihän kukaan takajarrua paljoo normaaliajossa käytäkkään? ,ja halkasijakin on pienempi,ei kieroudu helposti.
Kyllä on vissiin olemassa metallia joka ei ruostu helposti ja muut ominaisuudet lähellä normaaliterästä,mut mitä laatua??
tietää kyllä mutta pitää sen omana tietonaan....
mut sanoisin et ne voi ihan hyvin tehdä materiaalista joka ruostuu hiukan koska taas ajossa muutaman jarrutuksen jälkeen pinta on jälleen kirkas...
itse oon tehnyt yhdenlaisesta valurauta seoksesta jota ei tosin ole kaupan missään ollut enään moniin vuosiin...
ja rosterinkin saa pysyyn suorana kun sen oikeen vasaralla hakkaa...mut nättihän se ei sit enään ole...mut tarviikokaan...
tosin ei kannata alkaa itte hakkaan niitä jännitteiseksi...
mut jokainen tyylillään...
ottakee keltanen pörssi käteen....siä myydään useesti levyjä aika edullisesti ja saa itte viä pyytää semmoset kun tykkää..
 
Missäs tollasta tasohiontaa voi tehdä PK-seudulla, itsellä olisi 5mm rosterikiekko pitäisi saada 4.5mm
Eikö ole helpompaa hioa 0,5 mm pois jarrupalasta
nixweiss.gif
not.. siis toi kiekko on etujarrulevyn keskiö, mihin itse levy tulee. Levy on 4.5mm ja keskiö 5mm, heiluu ikävästi, muuten hyvä.  
wink.gif
hmmm... Ymmärsinkö oikein.. Eikös tuo 0.5 mm välys kuulukin "kelluviin" levyihin?
Ja alkuperäiseen topiciin, että oletko varma ettei niitit "ahdista" eli heiluu vapaasti? Nimittäin jos ahdistaa niin varmasti täristää...
 
On ne niin ohuet, että sorvaamaan en lähtisi. Jos haluat ja uskallat virittää, niin heittokellolla, puupalikalla ja lekalla niitä pystyy oikaisemaan, mutta omalla vastuulla tietenkin.
Heittokello tukevasti kiinni etuhaarukkaan ja etupyörää pyörittelemään. Arvot ylös esim. joka niitin kohdalta ja sitten vaan hellää kopsuttelua palikan välityksellä ja uutta mittausta perään.
Tuolla menetelmällä olen oikaissut levyt joskus. Hyvät tuli.
 
On ne niin ohuet, että sorvaamaan en lähtisi. Jos haluat ja uskallat virittää, niin heittokellolla, puupalikalla ja lekalla niitä pystyy oikaisemaan, mutta omalla vastuulla tietenkin.
Heittokello tukevasti kiinni etuhaarukkaan ja etupyörää pyörittelemään. Arvot ylös esim. joka niitin kohdalta ja sitten vaan hellää kopsuttelua palikan välityksellä ja uutta mittausta perään.
Tuolla menetelmällä olen oikaissut levyt joskus. Hyvät tuli.
Oletkos ehtinyt vielä jarrutella oikaistuilla levyillä?


Vesa
 
Mulla oli kans ongelmana just saman vuotisessa ja jopa värisessä
inlove.gif
kawassa sama täristys ongelma, uus etu rengas ja ne levyjen niitit piti liukastaa olivat aika jumissa kaikki
confused_orig.gif
no vorot vei mopon
kaboom.gif
ja jammussa ei tuota ongelmaa tunnu olevan
033102bebe_1_prv.gif
sport05.gif
 
mut sanoisin et ne voi ihan hyvin tehdä materiaalista joka ruostuu hiukan koska taas ajossa muutaman jarrutuksen jälkeen pinta on jälleen kirkas...
Jepjep, kitkapinta on parin jarrutuksen jälkeen kirkas, mutta loppuosa levystä ruostuu kyllä, joten jonkinlainen pintakäsittely noille pitää kyllä tehdä. Seuraavat itseteetetyt levyt ajattelin kiikuttaa sinipassivointiin. Kestää se nyt ainakin enemmän ku paljas teräs ja kitkapinnoista kuluu varmaan aika nopeesti pois.
 
Back
Ylös