• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FC-Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilasin kamat viimeviikon maanantai yöllä, tavarat tuli kotiovelle perjantaina päivällä.
Yritin kyllä tinkiä s-postitse, mutta siihen en saanut vastausta. Kypärä tuli vääränkokoisena(ML kun oisi kuulunu olla MS).
Kaikenkaikkiaan positiivinen kuva jäi puljusta, sen verran nopeeta toimintaa ja säästöä suht mukavasti Suomen hintoihin verrattuna.
Visiiriä en fc:stä tilannut, koska shopista saa halvemmalla
tounge.gif

Hyvä firma tuo FC-moto on miun kokemusten perusteella, ainut mikä tökkii niin on tämä logistiikka täällä rapakon tällä puolella. Saksasta tavarat lähti tilauksesta seuraavana päivänä (tilasin netin kautta illalla) liikkeelle ja oli aamuyöstä suomessa, sittenpä ne seisoikin viikon päivät täällä varastossa.

Enpä voi kehua omalta kohdaltani, olen nyt yli kuukauden odottanut kypärää josta sain 17.5. viestin että menee vielä 1-2 viikkoa. Yritin soittaa mutta "numero ei ole käytössä". Haisee palaneelta...  
confused_orig.gif

Omat tulokset tilaamisesta:

Huhtikuussa tein tilauksen. Tilausta ei koskaan vahvistettu. Soitin perään n. 10 kertaa, kertaakaan ei vastattu, laitoin 4 sähköpostia, joista yksi oli tilauksen peruutus. Nyt kesäkuussa tuli sähköposti että kamat ovat valmiina lähetettäväksi, haluanko ostaa ne vielä. Totesin vain, olin yrittänyt ottaa yhteyttä ja en halua pottaa enään. Olisin sen kypärän mielelläni ostanut vaikka jouduin odottamaan, mutta kun ei koskaan tiennyt onko kypärä ylipäätään tulossa, kun ei vaivauduttu vastaamaan mitään.

Mlol:sta taas vastataan jo parissa tunnissa.

Iso käsi FC-Motolle
062802jumpie_prv.gif
Oli tarkotuksena ajohanskat hommata. Soitin viime perjantaina Saksaan hyvällä lontoon kielellä ja kysäsin, että onko heillä ko. tuotetta ja kokoa, vastaus oli myönteinen. Sen jälkeen tein netistä tilauksen ja parin tunnin kuluttua oli tullu spostia, että tavarat on lähetetty. Samana päivänä tuli UPSilta postia jossa oli mm.lähetysnumero paketin seuraamista varten.

Tänää UPS:n sälli toi hanskat kotiin
thumbs-up.gif

Tulevaisuudessa kun asioin ko.liikkeessä soitan ja kysyn tuotteen saatavuuden.

Tilasin uuden kypärän ja tänään tuli toimitus, 12 päivää tilauksesta. COD:na piti maksaa. Ihan hyvin näyttäis homma toimivan. Postikulut 15e kotiovelle.

21.5 laitoin FC-motolle tilauksen Alpparin RC-1 nahkarotsista. Hieman jo alkoi mietityttää parin viikon jälkeen, että mikä kestää, mutta syynä olikin vain tavaran puuttuminen varastosta koska on ihan uusi malli. Pari sähköpostia kirjottelin FC-motolle, ja vastaus tuli kahden päivän kuluessa. Takki tuli kotiovelle 13.6, eli about 3 viikkoa kesti tilaus. Jos tavaraa olis ollu varastossa valmiina, ni todennäkösesti olis tullu samalla viikolla. Eli ei pahaa sanottavaa, varsinkaan kun toimituskulut oli tosiaan sen vaivaset 15€!

Laitoin viime keskiviikkona tavaraa tilaukseen fc-motolta, kiitettävän ripeää toimintaa ainakin liikkeessä, tilauksesta tunti eteenpäin ja paketti oli jo ulkona firmasta. UPS tuo roinat suomeen (näköjään tanskan ja ruotsin kautta), heidän arvion mukaan toimituspäivä on 3.7. eli huomenna tiistaina. Viikonloppuna ei näkynyt paketti liikkuvan.

Order was received 27/06/2007 11:37
Viewed 27/06/2007 12:26
In process 27/06/2007 12:34
Dispatched 27/06/2007 12:34
Delivered 27/06/2007 12:34
Invoiced 27/06/2007 12:34
Paid 27/06/2007 12:34

Mun kohdalla FC Moto toimi kyllä esimerkillisesi.
thumbs-up.gif
Illalla tein tilauksen netissä ja seuraavana iltana oli mun kännyyn tullut ulkomaisesta numerosta puhelu, mihin en päässyt vastaamaan. N. 2 tuntia siitä sama numero soitti mulle uudelleen klo 20 maissa ja uskaltauduin siihen vastaamaan, niin FC Moto:n mies soitti
omg.gif
ja ilmoitti, että mun tilaus on käsitelty ja pistetty eteenpäin, että vajaan viikon sisään pitäis tavara olla mulla. (Laitoin rekisteröitymisen yhteydessä puhelinnumeron kaavakkeeseen.)

Parin päivän päästä sain UPS:ltä meilin, jossa arvioitu toimistupäivä oli saman viikon keskiviikko. Kyseisenä keskiviikkona sitten UPS:n mies soitti ja sovittiin kellonaika jolloin olin kotona. Maksoin summan UPS:n miehelle käteisellä ja aikaa oli tilauksen teosta kulunut tasan viikko. Tavara oli kunnossa ja sitä mitä tilasinkin.

Numero josta mulle soitettiin sieltä saksanmaalta oli juuri se, joka FC Moton netti-sivullakin on yhteystiedoissa.

Hyvin toimi FC-Moto! Kaikki tavara mikä oli varastossa tuli alle viikossa. Loppunutta tavaraa odoteltiin viikko lisää. Sen lisäksi saapuneissa Sidin kengissä oli vika, tuuletusaukon säädin irtosi ensimmäisessä ajossa, lähetin kengät takaisin ja uudet tuli samoin tein.

Se on totta, että sähköposteihin eivät vastaa, mutta jos puhelu Saksaan maksaa 0.09snt/min (mm. Globetel kaukopuhelu, numero on kokonaisuudessaan 99588 49 241 463 9474) niin miksi ihmeessä tuhlata aikaa edes kirjoittamiseen? Hyvin osaavat englantia ja jos oma kielitaito ei riitä niin luuri kaverille!

Kyllä aivan varmasti ostan seuraavat tavarani täältä, mutta soitan aina etukäteen ja kysyn mitä on varastossa!

Ei huonoja kokemuksia ollenkaa fc:ta. Pari vuotta sitten tilasin A-starsin T-stuntin ja tuli viikossa kotiovelle.

Tänään laitoin tulemaan MX-1 rotsin ja GP-pro rukkaset. Pari tuntia sitten tilauksesta tuli soitto motosta ja kerrottiin että RC-1 takkia ei ole hyllyssä että kelpaako MX-1.

Kyllä kelpaa noin nopean fiksun palvelun jälkeen ja luultavasti toimitusajatkaan ei ole huonommat kuin aijemmin, kyllä suosittelen
033102beer_1_prv.gif

En jaksanut ihan koko ketjua lukea läpi, mutta ymmärsinkö nyt oikein, että jos tuolta FC-motosta tilaa, niin tilausta ei tarvitse etukäteen maksaa? Eli maksetaan sitten jollekin kuskille käteisellä kun tavara tulee kotiovelle?

Ja vissiin sähköpostia ei ko. firmalle kannata laittaa kun eivät vastaa..? Minulla olisi ollut vähän kyseltävää yksistä housuista, mutta eipä taida oikein kielitaito riittää, jotta voisin mitään kysellä
withstupid.gif
.

Huonoja kokemuksia. Tilasin puvun tasan 5viikkoa sitten. Ensimmäisellä kerralla lähetin meiliä, soittivat mulle ja lupasivat lähettää ensi viikon maanantaina. No siitä on kulunut jo 2viikkoa. Nyt lähetin uudestaan meiliä, taas soittivat ja lupasivat lähettää ensi viikolla. Eli toimitusaika tulee olemaan vähintään 6½ viikkoa mikäli tulee ylipäätään koskaan. Pahinta paskaa on kuitenkin ettei asiakkaalla oo mitään tietoa toimitusajasta ellei ite ota aktiivisesti yhteyttä.

..motolla tuo palvelu nykyään tökkii. Kokeilkaa tota mlol:lia,jos sieltä löytyis tarvittavia varusteita? Sieltä ite viimeks tilaillu ja toiminu kaikki niin,ku pitääkin.
thumbs-up.gif

Itse tilasin tuolta ajokengät ja palvelu pelasi loistavasti. Paketti tuli Suomeen päivässä. Suomessa UPS sitten pyöritteli pakettia 4 päivää ennenkuin toi sen mulle asti.

FC-moto vastasi sähköposteihin saman päivän aikana, joten ainakin minulle jäi erittäin positiivin kuva toiminnasta.

Niin ja kengissä säästin n 70€
033102beer_1_prv.gif

3.9. tilasin kengät, eikä vielä ole lähtenyt postiin. Tänään laitoin kyselyä, että mikä siellä oikein maksaa.

Vastasivat seuraavana päivänä, että we will send your boots in two weeks.

27.9. tuli sähköpostilla ilmoitus, että paketti on lähtenyt postiin. Lähettivät myös seurantakoodin. 3 viikkoa ja 3 päivää siis aikaa kulunut tilauksen teosta paketin lähtemiseen.

Palvelu siis toimii, mutta hitaasti. Kannattanee tilata tuolla cash on delivery-maksutavalla, niin ei tarvitse sählätä rahojen kanssa, jos eivät pysty toimittamaan. Laitoin vielä takinkin tilaukseen tuolta. Eipä tuo haittaa vaikka hitaasti tuleekin, jos kerran tulee. On kuitenkin sen verran halpa pulju.

Saksalaisten kanssa jos haluaa sähköposteihin nopeasti vastauksen, niin kannattaa vääntää niille vaikka huonoakin saksaa esim. babelfishin avulla. Monesti on käynyt niin, että englanninkieliseen postiin saa vastausta odottaa päiväkaupalla, mutta kun kirjoittaa saman jutun saksaksi, niin vastaavat parissa tunnissa.

eli tilaus kannattaa tehda tuolla cash on delivery tavalla ja maksaa suoraan käteisellä ukolle joka tuo kamat...ymmärsinkö oikein?
confused_orig.gif

28.9 tilasin kypärän ja 4.10 tuli kotiovelle toimitettuna. Maksutapana Visa. Ei siis ainakaan minun kohdalla voi hitaaksi moittia kun tuossa on vielä viikonloppu välissä eli tuli neljässä arkipäivässä perille!

28.9 tilasin kypärän ja 4.10 tuli kotiovelle toimitettuna. Maksutapana Visa. Ei siis ainakaan minun kohdalla voi hitaaksi moittia kun tuossa on vielä viikonloppu välissä eli tuli neljässä arkipäivässä perille!
Samat sanat! 4.10 illalla näpyilin nettiin tilauksen Suupertin Sykkösestä ja tänään tuotiin kotiin koko komeus. Visa pelittää! Älkää edes yrittäkö muuta konstia kuin luottokorttia!
thumbs-up.gif

Mulle ihan riittävän hyvin toimi FC-moto. Varsinkaan kun ei ollut tavaroilla mikään älytön kiire. Sidin saappaat tuli kotiovelle parissa viikossa ja rahat kuskille käteen.

Order was received 27/09/2007 (19:36)
Viewed 27/09/2007
In process 28/09/2007
Dispatched 08/10/2007
Delivered 08/10/2007
Invoiced 08/10/2007

Perillä lopulta 11/10/2007 ja paketissa oli mitä pitikin. Hintaan nähden kannatti odottaa.

Back