Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dreamer

New member
05 fireblade tuli hankittua eilen repsol värityksellä. Selailin näitä foorumeita eikä löytynyt yhtä mallikohtaista foorumia, joten nyt sellaisen tein. Eli tänne kaikki bleidiin liittyvät ideat/kysymykset.
Eka kyssäri. Missä lämpötilassa pitäis lähtee flektimi päälle???Onko joku värkänny omia kilpitelineitä vai ostanut kaupasta?
Kuvia?
Mitäs muita virityksiä porukka on värkkäilly.
Kilpiteline ja katevilkut/peilivilkut ois omalla tän kesän "tuunauslistalla".
Ps. On ihan pirun kiva pyörä ajaa...
062802moto_prv.gif
 
Eka kyssäri. Missä lämpötilassa pitäis lähtee flektimi päälle???Onko joku värkänny omia kilpitelineitä vai ostanut kaupasta?
Kuvia?
Mitäs muita virityksiä porukka on värkkäilly.
Kilpiteline ja katevilkut/peilivilkut ois omalla tän kesän "tuunauslistalla".
En osaa sanoa mitään varmaa lämpötilaa (eikä Hanesin manuaalikaan tuota näköjään mainitse)...Muistaakseni  valoissa seisoessa taitaa lämpöjä olla 100 asteen nurkilla kun flekti lähtee pyörimään.

Itte en ruvennu vääntämään omaa telinettä, hommasin Carpimoto:sta mallia > Fox.
(Hinta on näköjään noussu melki 30 euroa talvesta.)
 
Mulla -07 Bleidi ja flekti lähtee pyörimään 104 asteessa. Sammuttaa täytyy viimeistään 122 asteessa, muuten tulee vaurioita varmasti. Noin kuumaksi ei kyllä nouse kuin ruuhkassa ja 'helle'säässä.
 
Kertokaapa keskivertoa pitemmät kuskit kokemuksia -04-> bleidien ajoasennosta. Olen tuollaista himoinnut, mutta epäröin vielä ajoasennon takia (190cm/90kg). En ole koskaan kyseisellä pyörällä ajanut, mutta joitakin kommentteja on tullut vastaan tiukasta polvikulmasta. Jalkatappien siirtosarjoilla luulisi saavan tuunattua tapit kuitenkin siedettävään positioon tietty kallistuskulman kustanuksella.
 
Itellä musta 07 Blade. Nyt takana reilut 7000km.  Alkuperänen kilpihässäkkä lähti samantien vaihtoon ja tilalle tuli Targan vähän sirompi malli. Teline on muuten ihan laadukas, mutta kilvelle oli kiinnityspisteet vain ylhäällä. Kilpi pysy ehjänä sen pari viikkoa, niin askartelin muovilevyn sinne taustalle ja taas toimii. Taakse vaihtu Kellermanin minivilkut ja eteen on Hotbodiesin katevilkut. Teline ja katevilkut tuli tuolta: 1Tail ja takavilkut Stormilta. Katevilkuista sen verran, et ne ei kyllä pahemmin sit eteenpäin näy.
Talven aikana tuli laitettua Puigin tuplakupla ja Laserin sliparit. Uus plexi vähensi ainakin omalla kohdalla suhinoita huomattavasti ja tilalle tuli takaa kunnon pörinät
smile_org.gif
  Commanderin asennus menee varmaan syksylle.  

Omalla kohdalla toi polvikulma ei tunnu lainkaan pahalta ja pitkäkin reissut menee heittämällä. Ja itse ainakin mahdun kyytiin oikein mukavasti 186cm/98kg strategisine mittoineni..  
tounge.gif


Tuolla vielä muutama foto kyseisestä moposta: BikePics
 
Paljonko kestää kilometrejä ilman remonttia kiloset sportit ihan normikäytössä? Löytyykö jostain tietoa asiasta?
 
Onko tietoa käviskö k8 peilivilkut cepariin? Muistaakseni k8 peilinvarret on lyhkäsemmät?
 
Paljonko kestää kilometrejä ilman remonttia kiloset sportit ihan normikäytössä? Löytyykö jostain tietoa asiasta?
En ite kyllä koskis yli 30tkm ajettuihin. Kavereilla koneet täysin palasina ollu jo siinä vaiheessa. Mutta tuohon taas vaikuttanu paljon nuo keulimiset rajotinta vasten mikä vaikuttaa tuohon moottorin öljyn saantiin.
033102beer_1_prv.gif


Luulisi että menee tuosta jonkin verran ainakin pidemmälle normi ajossa, paha arvioida kun ei tiedä mikä on kenenkin "normiajoa".
biggrin.gif
Kertokaaha kehä ketut ketkä on ajanu ihmisiks et miten kestää?
nixweiss.gif
 
Juupasen juu. Pyörään on tullu värkättyä oma kilpiteline putken alle (ihan pirun hieno).
biggrin.gif
Taakse on laitettu miniledivilkut ja eteen on löydetty jo kateledivilkut muttei vielä ostettu.

Tänään sit tuli kokeiltua tota pyörää radallakin ja hyvin se toimi siellä. Pääs kokeileen vähän pyörän tehoja ja rajoja yleensäkin. Pyörä on kyl yber hyvä mitä vertaa tohon mun entiseen z1000. Rata-ajokin sai uuden ulottuvuuden. jeeee.. Alusta oli ehkä turhan löysillä säädöillä, mut ihan hyvä oli ahvenistolla ajella. Ens ratapäiville voi säätää vähän tota alustaa ja kysyä rataketuilta vähän neuvoa sen oikea oppiseen säätämiseen. Mitäs muut on tykänneet radalla pyörästä?

Tiivistelmä. Pyörä on nyt ollu kuukauden mulla ja voin sanoa et paras ja mieleisin pyörä mitä olen ajanut...
 
Mulla on -04 bleidi ja mittarissa 43 000 km, eikä ole ilmennyt minkäänlaisia vikoja. Tosin ajotyyli hieman rauhoittunut vuosien varrella, eli pyörää ei ole kummemmin rääkätty.
 
Mitäs muut on tykänneet radalla pyörästä?
no wp:n alustalla se on jopa melkeen ajettava vaikka kääntyvyys on ihan perseestä.
luistokytkin parantaa ajoa viä hiukan itsellä ainakin.

mutta ei tollasella junalla oo kiva ajaa radalla, joten oma on ainakin myynnissä ja joku paremmin hommaan soveltuva tulee tilalle.
 
Luulisi että menee tuosta jonkin verran ainakin pidemmälle normi ajossa, paha arvioida kun ei tiedä mikä on kenenkin "normiajoa".  
biggrin.gif
Kertokaaha kehä ketut ketkä on ajanu ihmisiks et miten kestää?  
nixweiss.gif
Tuollaiset max 30tkm ovat ihan täyttä puppua. Toki, ääliökäytöllä pelin saa rikki vaikka 1000km aikana.

Itse ajoin CBR929RR:llä 60.000km. Pyörässä ei ollut mitään ongelmaa koko aikana. Ainut osa (kuluvien lisäksi) mikä vaihdettiin oli toinen takavalon polttimo. Olen törmännyt CBR954RRiin 150.000km luvuilla. Eräs yksilö oli tehnyt ko matkan ilman tarvetta venttiilisäätöihin.

CBR1000RR kestää ihan varmasti samat km:t. Uusillahan on jopa 5 vuoden takuu! Tuommoisia takuita ei anneta, ellei laatu ja kestävyys ole kunnossa. Omallani olen ajanut nyt noin 40.000km ja pyörä pelaa kuin uusi. Ainuttakaan venttiliä ei ole vielä tarvinnut säätää.

Nuormihuollolla ja normi käyttäjäÄLYLLÄ nuo koneet kestävät todella pitkään.
Mutta kuten sanoin, jos käyttäjä on ääliö, menee vaikka ratakisko mutkalle ja rikki.
 
CBR1000RR kestää ihan varmasti samat km:t. Uusillahan on jopa 5 vuoden takuu! Tuommoisia takuita ei anneta, ellei laatu ja kestävyys ole kunnossa. Omallani olen ajanut nyt noin 40.000km ja pyörä pelaa kuin uusi. Ainuttakaan venttiliä ei ole vielä tarvinnut säätää.
Toi laittoi taas meikäläisenkin vaihtohormonit hyrräämään. Perhana 5v takuu ilman kilometrirajaa kuullostaa jo melkein liian hyvältä ollakseen totta. Tänä keväänä jo tullut 5500 km ja lisää tulee koko ajan. Ei kai tämä pyöräkuume helpota kuin kaupassa käymällä.
nixweiss.gif
 
Mitäs muut on tykänneet radalla pyörästä?
no wp:n alustalla se on jopa melkeen ajettava vaikka kääntyvyys on ihan perseestä.
luistokytkin parantaa ajoa viä hiukan itsellä ainakin.

mutta ei tollasella junalla oo kiva ajaa radalla, joten oma on ainakin myynnissä ja joku paremmin hommaan soveltuva tulee tilalle.
No onneksi mun taidot ei vielä niin hyvät että pyörän rajat tulis vastaan. Kyl siinä tehoa on ihan kivasti ja jarrut on kans hyvät. Eikä toi wp:n alusta oikein sovi mun lompakolle. Jos oikein alan tykkään tost rata-ajosta, niin mielessä on käynyt kyl pelkkä ratapyörä. Mut se on sen ajan murheita. Sais tähän pkseudulle tulla kans rata. Ei aina tarvis ajaa 100 kilsojen päähän.
Normi ajossa olen tykännyt ja kaks päälläkään teho ei ihan heti lopu kesken.
 
Mitähän menee rahaa pakollisiin takuun edellyttämiin huoltoihin merkkiliikkeeseen tuona 5v takuuaikana? Jos ajaa vaikka 5 tonnia vuodessa? Jos renkaita ja muita kulutusosia ei lasketa. Paritonnia?
 
Mulla -04 Fireblade. Edessä ja takana minivilkut, kilpiteline vaihdettu ja eilen tuli Saksanmaalta Leo Vincen slipari. Pleksin maalasin keväällä mattamustaks (köyhän tuplakupla;) ja alakate on kanssa maalattu mustaksi ruman harmaan päälle. Leo varmaan heti viikonloppuna kiinni ja taas virittämään uutta kilpitelinettä.

Ajattelin virittää kilven kahdella metallikiskolla laipalla putkeen kiinni. Huonosti selitetty, mutta tulee hieno ja on helppo tehdä, jos onnistuu!
cool.gif
Vilkuille metallilevystä omat paikat, ettei tarvii katteisin porata.
 
Mitähän menee rahaa pakollisiin takuun edellyttämiin huoltoihin merkkiliikkeeseen tuona 5v takuuaikana? Jos ajaa vaikka 5 tonnia vuodessa? Jos renkaita ja muita kulutusosia ei lasketa. Paritonnia?
Tämä osittain arvausta:

1 tkm:n huolto kuului mulla kauppaan mutta olisko sen hinta noin 100e

6t km:n huolto taisi olla n. 80e (teetätin ylimääräisenä öljynvaihdon).

12 tkm oli n.120e

18tkm on suuruusluokaltaan sama kuin 12tkm (jos teettää ylimääräisenä öljynvaihdon) + ilmanputsarin, jarru- ja kytkinnesteen vaihto.

24tkm on likipitäin sama kuin 12tkm + venttiilivälysten tarkastus

Noilla ajomäärillä mitä kysyit niin aika kauaksi jää siitä kahdesta tonnista takuuaikana.
 
Mitähän menee rahaa pakollisiin takuun edellyttämiin huoltoihin merkkiliikkeeseen tuona 5v takuuaikana? Jos ajaa vaikka 5 tonnia vuodessa? Jos renkaita ja muita kulutusosia ei lasketa. Paritonnia?
Jos ajat 5 tonnia vuodessa, ei huoltohin mene Euroakaan, ellet halua. Näin siis ensimmäisen 5 tkm aikana. Sovi että teet itse 1tkm öljynvaihdon. Kauppias yleensä suostuu siihen ja saat huoltokirjaankin leiman.

6tkm huolto on pelkkiä tarkastuksia, eli senkin voi tehdä itse.
Tuosta voit lukea lisää. Huolto-ohjelma on tosi simppeli.
Paria tonnia et todellakaan saa kulumaan huoltoihin.

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat/CBR1000RR%20%202006.pdf
 
Back
Ylös