• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
6tkm huolto on pelkkiä tarkastuksia, eli senkin voi tehdä itse.
Tuosta voit lukea lisää. Huolto-ohjelma on tosi simppeli.
Paria tonnia et todellakaan saa kulumaan huoltoihin.
Ja jos teettäisikin, niin ei silti mene lähellekään paria tonnia normihuollot. Esimerkiksi tuosta hinnasto:

http://www.jv-motorsport.fi/muut-huolto.htm
20 euroa maksoi itselle Hondan merkkiliikkeessä 6 tuhannen huolto. Kesti puoli tuntia ja vähän rasvailua ja pulttien kiristelyä
biggrin.gif
.

Jos huoltoja tekee itse välissä niin mitenhän käy 5v takuun? Kun hondan pitkässä takuussa on käsittääkseni ehtona että huollot on teetettävä hondan merkkihuollossa. Eikö 24t huolto maksa 500e? Venttiilien tarkastuksen/säädön takia.. vaatii hieman mopon purkamista.

Jos huoltoja tekee itse välissä niin mitenhän käy 5v takuun? Kun hondan pitkässä takuussa on käsittääkseni ehtona että huollot on teetettävä hondan merkkihuollossa. Eikö 24t huolto maksa 500e? Venttiilien tarkastuksen/säädön takia.. vaatii hieman mopon purkamista.
Itse maksoin 24tkm huollosta ~400€ ja tuossa oli ylimääräisenä etujarrupalojen vaihto. Paikkana JV-Motorsport.

Jos huoltoja tekee itse välissä niin mitenhän käy 5v takuun? Kun hondan pitkässä takuussa on käsittääkseni ehtona että huollot on teetettävä hondan merkkihuollossa.  Eikö 24t huolto maksa 500e? Venttiilien tarkastuksen/säädön takia.. vaatii hieman mopon purkamista.
Takuu kyllä pysyy, kunhan sopii asiasta etukäteen. Siis noiden tarkastushuoltojen itse suorittamisesta. Itsellä on ainakin onnistunut jo vuosien ajan noin. Uskon että onnistuu siis muillakin. Yleensä noista asioista on helppo sopia ja neuvotella itselle hyvä lopputulos.

Itse maksoin 24t huollosta muistaakseni noin 200,- Toki, itse hankin ja vein öljyt, joten se alensi hintaa reippaasti. Myös jo vuosia jatkunut asiakassuhde varmasti vaikutti hintaan.

Kertokaapa keskivertoa pitemmät kuskit kokemuksia -04-> bleidien ajoasennosta. Olen tuollaista himoinnut, mutta epäröin vielä ajoasennon takia (190cm/90kg). En ole koskaan kyseisellä pyörällä ajanut, mutta joitakin kommentteja on tullut vastaan tiukasta polvikulmasta. Jalkatappien siirtosarjoilla luulisi saavan tuunattua tapit kuitenkin siedettävään positioon tietty kallistuskulman kustanuksella.
Mulla kokoa 187/ 93 ja nyt olen luopumassa bladesta juuri sen takia, että vähän on liikaa pituutta kyseiseen pyörään. Mulla ainakin tulee niskat kipeäksi.

Täytyy heti myöntää, että tietämystä aiheesta ei ole, mutta luulisin, että tuo 2008 sopii pidemmillekin kavereille. Itse en ole kuin 177-senttinen, joten sovin uuden Bladen päälle todella hyvin. Ajoasento on paljon rennompi ja vähemmän käsien päällä kuin 2004-mallissa. Muutenkin tuo ajoasento on moneen muuhun kyykkyyn verrattuna varsin lokoisa.
Suosittelen tuon uutukaisen kokeilua lämpimästi.

Täytyy heti myöntää, että tietämystä aiheesta ei ole, mutta luulisin, että tuo 2008 sopii pidemmillekin kavereille. Itse en ole kuin 177-senttinen, joten sovin uuden Bladen päälle todella hyvin. Ajoasento on paljon rennompi ja vähemmän käsien päällä kuin 2004-mallissa. Muutenkin tuo ajoasento on moneen muuhun kyykkyyn verrattuna varsin lokoisa.
190-senttisenä pitkäjalkaisena täytyy vahvistaa tämä mielikuva, tosin vain parinkymmen minuutin koeajon perusteella. Ylävartalon asento tuntui hyvin luontevalta. Omalta osalta ei tosin ole vertailukohtaa muihin varsinaisiin kilokyykkyihin.

Nyt kun tuo mopokuume on taas nousmassa, oli vain tarkoituksena käydeä jonkun tämänvuotisen kilokyykyn koeajon perusteella eliminoimassa ko. pyörätyyppi pois listoilta, mutta valitettavati tuo Blade oli se, joka sattui olemaan sopivaan aikaan vapaana. Esim. pari päivää aikasemmin ollut Kawa vaikutii sivusta päin tarkasteltuna huomattavasti ajoasennnoltaan tiukemmalta. Siihen en varmaankan olisi saanut koipia laskostettua.

En siis tuota koeajoa uskalla suositella kuin jo valmiiksi akuuttia, hoitamamatonta mopokuumetta poteville.
inlove.gif

Jarrut ottavat heti aika ärhäkästi, josta koeajattaja onneksi huomautti ennen lenkkiä.

190-senttisenä pitkäjalkaisena täytyy vahvistaa tämä mielikuva, tosin vain parinkymmen minuutin koeajon perusteella. Ylävartalon asento tuntui hyvin luontevalta. Omalta osalta ei tosin ole vertailukohtaa muihin varsinaisiin kilokyykkyihin.

En siis tuota koeajoa uskalla suositella kuin jo valmiiksi akuuttia, hoitamamatonta mopokuumetta poteville.
inlove.gif
Ajoasento oli yllättävän tilava, tunnin lenkin aikana ei paikat puutuneet sanottavasti. Ducan 1098:ssa oli melkeen vielä enemmän tilaa, mutta Kawaan en edes yrittänyt vääntäytyä. MP08-messuilla koin sen jo liian ahtaaksi.

Tohon toiseen kommenttiin joutuu yhtymään. Itse tein sen virheen, että kävin koeajopyörää ulkoiluttamassa... Just pistin tilaukseen ja perjantaina pitäis hakea uusi tyttöystävä kotiin.
inlove.gif
Saas nähdä tottuuko silmä noihin perän muotoihin, vai onko vielä maksettava plastiikkakirurgillekin.
biggrin.gif

Edit: se piti vielä sanoa vertailukohdaksi että kokoa on kertynyt 193/125. Kyllä se isompikin mies bladen päälle mahtuu...
biggrin.gif

Itse tein sen virheen, että kävin koeajopyörää ulkoiluttamassa... Just pistin tilaukseen ja perjantaina pitäis hakea uusi tyttöystävä kotiin.
inlove.gif
Mitä, tilasit uuden Bladen siis?
Hitto, en siis mene ajamaan tuota ollenkaan. Koe- ajo tulee kalliiksi. Pyörä oli siis ilmeisen hyvä?
No -08 (b)leidi sieltä on tulossa. Värityksenä viininpunainen/musta.
inlove.gif

Joo, kyllä se aika hyvin vakuutti koeajon aikana. Jos yhtään on kuumetta, niin ei kannata koeajaa.
wink.gif

Tohon toiseen kommenttiin joutuu yhtymään. Itse tein sen virheen, että kävin koeajopyörää ulkoiluttamassa... Just pistin tilaukseen ja perjantaina pitäis hakea uusi tyttöystävä kotiin.  
inlove.gif
Saas nähdä tottuuko silmä noihin perän muotoihin, vai onko vielä maksettava plastiikkakirurgillekin.  
biggrin.gif

Edit: se piti vielä sanoa vertailukohdaksi että kokoa on kertynyt 193/125. Kyllä se isompikin mies bladen päälle mahtuu...
biggrin.gif
OHO! Tuossahan on jo se perinteinen syndrooma, mitä suurempi mies, sitä pienempi nainen...tai siis pyörä. Että kyllä päälle mahtuu.
tounge.gif

Kävin tuossa viime viikolla koeajamassa -08 bleidin ja siinä todellakin on rennompi ajoasento kuin nykyisessä (-04 bleidi). Pyörä kyllä ensinäkemältä näyttää tosi pieneltä mutta hyvä oli isonkin miehen (195/100) sillä ajella. Melkein piti alkaa kauppoja hieromaan
biggrin.gif
.

Kävin tuossa viime viikolla koeajamassa -08 bleidin ja siinä todellakin on rennompi ajoasento kuin nykyisessä (-04 bleidi). Pyörä kyllä ensinäkemältä näyttää tosi pieneltä mutta hyvä oli isonkin miehen  (195/100) sillä ajella. Melkein piti alkaa kauppoja hieromaan
biggrin.gif
.
"rennompi" => tuli hakematta ajoasennosta ja väännöstä mieleen kilokiksu. Se ON pieni ku mikä mutta kuskille löytyy "väljät" tilat ja silti saa hyvin kiinni tankista?
Kympin lupasivat BW:ssä -06:sta vaihdossa ja 8 väliä - jäi sitten kaupan "hieronta" siihe. /z  
nixweiss.gif

Laserin sliparit. .. ja tilalle tuli takaa kunnon pörinät
smile_org.gif
Aapo: Mitäs muuta olet tykännyt sun Lazer "huiluista"?
Kyl mä oon ollu ihan tyytyväinen.  Noissa mun yksilöissä työn jälki oli ihan ok ja kaikki osat sopi hyvin paikoilleen ilman suurempaa väkivaltaa. Kummempia muutoksia ei kyllä persedynossa tunnu, eikä kulutuskaan muuttunut mihinkään. Eli rahat meni ääniin ja ulkonäköön
smile_org.gif
Jos vihdoin sais sen PCIII vielä asennettua..

Tossa nyt sit vielä pieni ääninäytekin  
lookaround_orig.gif
Click

Ajattelin virittää kilven kahdella metallikiskolla laipalla putkeen kiinni. Huonosti selitetty, mutta tulee hieno ja on helppo tehdä, jos onnistuu!
cool.gif
Vilkuille metallilevystä omat paikat, ettei tarvii katteisin porata.
Itselle viritettiin sliparin pantaa kilpi. Omasta mielestä tuli pirun hieno. Sliparikin näkyy kokonaan. Vilkut laitoin katteen alla oleviin kiinnikkeisiin.

Itse tein sen virheen, että kävin koeajopyörää ulkoiluttamassa... Just pistin tilaukseen ja perjantaina pitäis hakea uusi tyttöystävä kotiin.
inlove.gif
Hitto, en siis mene ajamaan tuota ollenkaan. Koe- ajo tulee kalliiksi. Pyörä oli siis ilmeisen hyvä?
No -08 (b)leidi sieltä on tulossa. Värityksenä viininpunainen/musta.
inlove.gif

Joo, kyllä se aika hyvin vakuutti koeajon aikana. Jos yhtään on kuumetta, niin ei kannata koeajaa.
wink.gif
Jotkut pääsi koeajolle asti. Mun ostopäätös oli tehty käytännössä jo ennen ajamista...
tounge.gif
Tuhannen kilometrin huolto takana, nyt saa kuulemma huoletta avata hanat...
thumbs-up.gif
Koita Juutana kestää, piiiiiiiitkät pari päivää edessä.

inlove.gif
Pyörä on hyvä. Kävin BW:ssä ostamassa kallistuksen tunnistimet 05 bladeen ja otin samalla koe-ajot uudella pelillä kun tyrkytti. Aika kalliit tunnistimet.
cool.gif

No taas tuli alastarolla kokeiltua tota pyörää. Ihan ok pyörä mut toi alusta on kyl löysä noil mun katu säädöillä. Jarrut on pirun hyvät normiajoon, mut kun radalla veti 3-4 tiukkaa kierrosta ja pisti jarrut koville, niin alko "pehmetä" jarrut. Onko kukaan laittanut teräspunoletkuja pyörään? Kuinka parani jarrut? Paljon maksaa? En kesän hankintoihin pitäis sellaset pistää.

Back