• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä rengassetteja olette Firebladessa (1000) käyttäneet, nyt alla on Metzelerin Racetec K3 mutta viimeinen tonni on jo menossa. Jotain sopuhintaista valintaa vois ehdotella...
Riippuu niin paljon käytöstä. Mulla on ollut Metukkaa, Pilot Power 2CT:tä, ja nykyään Contin RaceAttackia. PP 2CT oli hyvä yleisrengas joka piti mun mielestä riittävästi vielä keskiryhmän hitaampaan puolikkaaseen. Katukäytössä mun mielestä mukavampi kuin esim. M3, kun ei tarvinnut odotella renkaan lämpenemistä ennen kun antaa kadulla leipää. M3 kun tuppasi kylmänä olemaan pirun liukas. Jos pyöräsi on 08-> niin suosittelen ehdottomasti siirtymistä kokoon 190/55 190/50 sijasta.

Mitä rengassetteja olette Firebladessa (1000) käyttäneet, nyt alla on Metzelerin Racetec K3 mutta viimeinen tonni on jo menossa. Jotain sopuhintaista valintaa vois ehdotella...
Riippuu niin paljon käytöstä. Mulla on ollut Metukkaa, Pilot Power 2CT:tä, ja nykyään Contin RaceAttackia. PP 2CT oli hyvä yleisrengas joka piti mun mielestä riittävästi vielä keskiryhmän hitaampaan puolikkaaseen. Katukäytössä mun mielestä mukavampi kuin esim. M3, kun ei tarvinnut odotella renkaan lämpenemistä ennen kun antaa kadulla leipää. M3 kun tuppasi kylmänä olemaan pirun liukas. Jos pyöräsi on 08-> niin suosittelen ehdottomasti siirtymistä kokoon 190/55 190/50 sijasta.
Käyttö on valtaosin ihan kadulla ajoa ja satunnaista amatöörirevittelyä paikallisilla mutkateillä, ei siis rata-ajoa ainakaan tähän mennessä vaikka mieli kyllä tekisi kokeilla. Mielessä on juuri ehkäpä katupuolelle sijoittuva kompromissirengas, eli ei välttämättä ihan supersport.

Tuli ostettua 03 vuoden 954 ja tänään pääsin heittään ekan tyyppi lenkin pyörällä! On se sit hemmetin hieno ja helppo laite ajaa ja hitto siinä on potkua kyl kivasti! Heitin 380km lenkin tänään ja vain vähän sain vettä niskaan
smile_org.gif

Kyselin jo aiemminkin eri mallien vanteiden soveltuvuutta ristiin. Olisko kukaan nyt hereillä eli mitkä etuvanteet käy 04-07 mallin Bladeen. Olen antanut itselleni kertoa että 03-06 mallin 600RR:n, 08- 1000RR:n ja SP1:n ja 2:n vanteet sopisivat. Ilmeisesti joissain joutuu jarrulevyjen kiinnityspinnasta vetämään sorvilla siivut pois jotta levyt asettuvat oikealle leveydelle.

Ja jos jollain edukas etuvanne (ilman levyjä) myytävänä niin saa tarjota.

Kyselin jo aiemminkin eri mallien vanteiden soveltuvuutta ristiin. Olisko kukaan nyt hereillä eli mitkä etuvanteet käy 04-07 mallin Bladeen. Olen antanut itselleni kertoa että 03-06 mallin 600RR:n, 08- 1000RR:n ja SP1:n ja 2:n vanteet sopisivat. Ilmeisesti joissain joutuu jarrulevyjen kiinnityspinnasta vetämään sorvilla siivut pois jotta levyt asettuvat oikealle leveydelle.

Koitetaas, jos vaikka vielä muistaisin oikein. Tuli noita 1000RR vanteita ihmeteltyä silloin aikanaan 08-malliin (en takaa tiedon oikellisuutta)

- 04-07 etuvanteet sopii keskenään heittämällä (04-05 erikokoiset jarrulevyt kuin 06-07). 08-> etuvanne on jarrulevyjen kiinnityspintojen osalta kapeampi kuin vanhemmat. Muuten sopii kyllä.

- 06-07 etulevyt samalla halkaisijalla kuin 08-> mutta eri offsetilla. 08-malliin saa sovitettua 04-07-mallin etuvanteen, kun ottaa muistaakseni jonkun millin-parin lastun levyjen kiinnityspinnoista puoleltaan pois ja laittaa 06-07 levyt.

- 08-> etuvannetta voi olla hankala sovittaa vanhempaan lahnaan, koska kavensivat etupumppujen etäisyyttä 08:iin. Vaatisi siis jotkut spacerit ja pidemmät jarrulevypultit, jollaiseen kikkailuun en välttämättä suosilla lähtisi. Toisaalta, jos sattuisi löytymään sopivalla offsetillä levyt niin sitten sopisi varmaankin ihan ok.

Takavanteet sopii heittämällä. Vetopakoista ei mitään käryä.

edit:  
Muistaakseni vanhemmassa 600RR:ssä ja SP1/2:ssa oli erikokoinen etuakseli, joten suoraan ei käynyt etuvanne. SP1/2 takavanne taisi mennä heittämällä.

Olisko ollut myös niin, että 929/954 RR:n takavanne menee heittämällä ja eikai vaan etuvannekin ole sama kuin 04-07 mutta erikokoisilla levyillä (jotkut 330mm tjsp).

Mitenkäs.. Täristääkös nuo teidän pyörät tankoon ja jalkatappeihin noin kierroksilla 3000-5000. Itse en moiseen kiinnittänyt huomiota edes, mutta pidemmillä esim moottiritie osuuksilla alkaa sormet turtumaan tämän takia. Tärinän lähteenä on moottori... Entiselle Suzuki miehelle tämä oli yllätys, mutta voi ihan hyvin olla kyllä ominaisuuskin.

Koitetaas, jos vaikka vielä muistaisin oikein. Tuli noita 1000RR vanteita ihmeteltyä silloin aikanaan 08-malliin (en takaa tiedon oikellisuutta)

- 04-07 etuvanteet sopii keskenään heittämällä (04-05 erikokoiset jarrulevyt kuin 06-07). 08-> etuvanne on jarrulevyjen kiinnityspintojen osalta kapeampi kuin vanhemmat. Muuten sopii kyllä.

- 06-07 etulevyt samalla halkaisijalla kuin 08-> mutta eri offsetilla. 08-malliin saa sovitettua 04-07-mallin etuvanteen, kun ottaa muistaakseni jonkun millin-parin lastun levyjen kiinnityspinnoista puoleltaan pois ja laittaa 06-07 levyt.

- 08-> etuvannetta voi olla hankala sovittaa vanhempaan lahnaan, koska kavensivat etupumppujen etäisyyttä 08:iin. Vaatisi siis jotkut spacerit ja pidemmät jarrulevypultit, jollaiseen kikkailuun en välttämättä suosilla lähtisi. Toisaalta, jos sattuisi löytymään sopivalla offsetillä levyt niin sitten sopisi varmaankin ihan ok.

Takavanteet sopii heittämällä. Vetopakoista ei mitään käryä.

edit:  
Muistaakseni vanhemmassa 600RR:ssä ja SP1/2:ssa oli erikokoinen etuakseli, joten suoraan ei käynyt etuvanne. SP1/2 takavanne taisi mennä heittämällä.

Olisko ollut myös niin, että 929/954 RR:n takavanne menee heittämällä ja eikai vaan etuvanneklin ole sama kuin 04-07 mutta erikokoisilla levyillä (jotkut 330mm tjsp).
Kiitos. Tämä selvensi tilannetta. Taisin joskus käydä mittailemassakin noita juttuja kun kyselit palstoilla. Täytynee nyt sitten katsella vaan noita 04-07 vanteita. Takavanteen löysin jenkeista 220 taalalla.

Tuota pitääkö bleidissä palaa kaikki valot kun on pitkät päällä vai onko tuohon joku apina tehnyt omia virityksiä? Siis pitkillä mulla palaa kaikki kolme lamppua samaan aikaan?

Mulla rupes vesipumppu vuotamaan sc33 1996 bladesta, saako siihen tiivistettä vaihdettua vai meneekö koko pumppu vaihtoon?

Tuo vihellys kuuluu normaalisti aina kun ei ole vinohampaiset hammasrattaat, niinkuin ne ei pyörissä yleensä ole.
Riippuu sitten vähän vaikka mistä, hammasluvuista, kierroksista jne millä taajuudella se on että kuulee.
Itsellä ulvoo kakkonen ja aina kuulunut samallalailla ainakin 20tkm.

Tai sitten se tulee ketjuista, tosin sitten se pitäs kuulua viitosellakin samassa vauhdissa.
kyl se kutosen välityksistä tulee, ei ketjuista eikä muualta koska kuuluu vaan kutosella. ehkäpä siinä kohdin juuri niillä kierroksilla on jonkinlainen resonanssi tai sopiva "heräte", joka saa laulun aikaan. kyl se varmaan ääntäisi koko alueella jos olisi vakavampaa, toivottavasti.
Pieni vihellys kuuluu jossain kohdassa kuutosvaihteella täälläkin...

Tuota pitääkö bleidissä palaa kaikki valot kun on pitkät päällä vai onko tuohon joku apina tehnyt omia virityksiä? Siis pitkillä mulla palaa kaikki kolme lamppua samaan aikaan?
Muistaisin kyllä että omassakin pyörässä kaikki kolme palaa pitkät ollessa päällä...
Kiitokset! Niin ne näkyi yhdessä toisessakin palavan samaan aikaan...on kuulemma kahdenlaista kytkentää ja maa kohtaisia eroja.

millasta öljyä ootte käyttäny tuossa 954 bladessa? Pitää kylmänä hieman meteliä eli kalkattaa, onkohan nokkaketjun kiristin mikä ääntää? Loppuu viimeistään 20km ajolla. Nykiikö muillakin tuo vehje 1 ja 2 vaihteella jos kierrokset laskee tuonne 2,5tuhanteen? Hieno pyörä kyl kaikinpuolin kun vaan tutustuu paremmin
smile_org.gif
Kiihtyy ja kulkee ja helppo ajaa matkaakin! Olis huomenna ok keli nii pääsis vähän ajeleen
smile_org.gif

Muutaman prätkättömän kauden jälkeen tuli hankittua -06 Blade ihan vahingossa
wink.gif
Olen kyllä yrittänyt foorumia selata mutta muutamaan asiaan kaipaisin "asiantuntijoiden" mielipidettä / neuvoa:

-Mitä öljyä kannattaa käyttää? Hondan omaa?
-Miten säädetään "kierroksenvaroitin" eli siis se vaihtovalo?
-3000rpm kohdilla kuuluu varsinkin kylmänä naputus, tosin vähenee kun kone lämpenee mutta ilmeisesti normaalia?
-Onko muuta perussettiä mitä kannattaa tarkistaa yms, koneella on ajettu karvan verran auki 30k...

Muutaman prätkättömän kauden jälkeen tuli hankittua -06 Blade ihan vahingossa  
wink.gif
Olen kyllä yrittänyt foorumia selata mutta muutamaan asiaan kaipaisin "asiantuntijoiden" mielipidettä / neuvoa:

-Mitä öljyä kannattaa käyttää? Hondan omaa?
-Miten säädetään "kierroksenvaroitin" eli siis se vaihtovalo?
-3000rpm kohdilla kuuluu varsinkin kylmänä naputus, tosin vähenee kun kone lämpenee mutta ilmeisesti normaalia?
-Onko muuta perussettiä mitä kannattaa tarkistaa yms, koneella on ajettu karvan verran auki 30k...
-Kilvellisessä käytin GN4:sta jota ei taida tosin enää saada. Kilvettömässä GN4:sta, BelRay EXS:ää ja nyt Repsolit sisässä. En ole huomannut mitään eroja. Olen kokeillut noita eri öljyjä koska olen yrittänyt selvittää johtuuko kytkimen haukkaaminen lähdössä öjyistä vai onko puhtaasti ominaisuus. Öljynvaihtoväliksi ilmoitetaan 12tkm mutta en kyllä raaskinut ajaa kuin 6 tkm. Silloinkin koneen mekaaniset äänet oli jo paljon kovemmat ja öljy oli visuaalisesti arvioituna lirua kuin vesi.

-Lataa tuolta omistajan käsikirja niin selviää vaihtovalon säätö:

Käsikirja

-Tuo tonninen kone ei kuulosta enää normaalilta Hondalta joka käy kuin sukkasiltaan joten totuttele vaan sivuääniin.

-Ei muuta kuin kovaa ajoa ja perushuollot niin huoletonta elämää tiedossa.

Tuli sit laitettua Michelin Pilot Road2:set alle, ja huoltamon pihalta lähdettyä tuli mieleen kysymys et tää sama pyörä enää ollenkaan. Suoraan ajettaessa ihan mukava mut mutkiin mentäessä pitää oikein vääntää et saa pyörän kallistumaan, en välttämättä sano että se on huono juttu mut kyllä Racetek:it kippasi kyljelleen jo ilman voimaa. Näkeehän sen renkaan profiilistakin ei Pilotit on enemmän pyöreät kun taas Racetek:it on vähän kantikkaat eli tiputtavat laitaan ihan eri tavalla jo pienestä ohjauksesta. Vasta 150km takana ja totuttelua uusiin, riittää kyllä mulle nopeaankin ajoon mut en vaan uskonut et ero ns. matka/sport ja sporttisemman renkaan ero voi olla näin iso. Jos kertomukset kulutuskestävyydestä pitävät paikkansa niin annan sen kyllä anteeksi ketteryydessä =)

millasta öljyä ootte käyttäny tuossa 954 bladessa? Pitää kylmänä hieman meteliä eli kalkattaa, onkohan nokkaketjun kiristin mikä ääntää? Loppuu viimeistään 20km ajolla. Nykiikö muillakin tuo vehje 1 ja 2 vaihteella jos kierrokset laskee tuonne 2,5tuhanteen? Hieno pyörä kyl kaikinpuolin kun vaan tutustuu paremmin
smile_org.gif
Kiihtyy ja kulkee ja helppo ajaa matkaakin! Olis huomenna ok keli nii pääsis vähän ajeleen
smile_org.gif
Hondan omaa öljyä on tullut käytettyä bladessa (GN4 Seuraajaa). Motulin öljyt ovat myös varteen otettava vaihtoehto . Kalkatus on normaalia kyseisessä pyörässä.. Itse en ole havainnut pätkimistä, omasta pyörästäni kyseisillä kieroksilla.

Laitoin jokin aika sitten teräspunosletkut 08 bladeen, tilasin tuolta jamracingin verkkokaupasta. Hintaa en muista kun viimekesänä ne jo varastoon tilasin.

Kerran olen vaihdon jälkeen käynyt radalla ja tuntuma parani jonkin verran, tosin epäilen että mulla jäi ilmaa letkuihin, koska tuntuma ei ole sellainen kuin esim ducatissa oli teräspunosletkuilla. Vieläkin muutaman kerran jarruissa säikäytti kun kahva painui aika syvälle. Pyörä kyllä pysähtyy, mutta vaikka kahvan säätää uloimpaan asentoon niin se painuu todella paljon. Olen tottunut kahdella sormella jarruttamaan ja tuo kahvan painuminen säikäyttää.

Pitää ilmata vielä kerran kokonaan ja kokeilla sitten.

Laitoin jokin aika sitten teräspunosletkut 08 bladeen, tilasin tuolta jamracingin verkkokaupasta. Hintaa en muista kun viimekesänä ne jo varastoon tilasin.

Kerran olen vaihdon jälkeen käynyt radalla ja tuntuma parani jonkin verran, tosin epäilen että mulla jäi ilmaa letkuihin, koska tuntuma ei ole sellainen kuin esim ducatissa oli teräspunosletkuilla. Vieläkin muutaman kerran jarruissa säikäytti kun kahva painui aika syvälle. Pyörä kyllä pysähtyy, mutta vaikka kahvan säätää uloimpaan asentoon niin se painuu todella paljon. Olen tottunut kahdella sormella jarruttamaan ja tuo kahvan painuminen säikäyttää.

Pitää ilmata vielä kerran kokonaan ja kokeilla sitten.
Kyllä sulla on niissä ilmaa sitten...meinaa mulla riittää kyl 2sormea melkeoisen kovaan jarrutukseen... saa meinaa pyörän ympäri kyl...

smile_org.gif
smile_org.gif
Hondan omaa öljyä on tullut käytettyä bladessa (GN4 Seuraajaa). Motulin öljyt ovat myös varteen otettava vaihtoehto . Kalkatus on normaalia kyseisessä pyörässä.. Itse en ole havainnut pätkimistä, omasta pyörästäni kyseisillä kieroksilla.
Kiitokset, niin vähän luulinkin että on ns ominaisuus
smile_org.gif
Mitäs motulin ölppää sinne kannattaa kaataa?? Mulla on tuo motulin 5000 ykskannu hyllyssä mut se on vanhaan pyörään minkä myin pois..? Mahtaako käydä tuohon 954?

Back