• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-94 900 Fireblade kyseessä. Nyt ei pääse pyörän luo hetkeen ja pitäisi xenonit tilata. Mitkähän polttimot kyseisessä pyörässä on? On vielä niillä pyöreillä lampuilla.

Eipä näis mitään tyyppivikoja ole.  
nixweiss.gif
... -04 mallissa oli tyyppivikana hiushalkeavat ja haalistuvat(tankin) katteet...

Vanha 600:n CBR meni vaihdossa tänään ja tilalle tuli -08 Bleidi.  
biggrin.gif
Pyörän saan ensi viikolla, kun lisäpalikat on asennettu ja pyörä on käynyt penkissä.

Minkälaisia kokemuksia teillä on Bleidiin saatavista 'tail tidy' kilpitelineistä? Olen nettifoorumeilta lukenut, että joidenkin valmistajien mallit eivät kestä pitemmän päälle.

Onko jotain mallia, joka olisi kestävä, tyylikkään näköinen, siihen saisi valon ja johon olette olleet tyytyväisiä?

Terve,

kaverilla kiinnostaisi hommata '08 Bladeen LSL:n tour match clip-onit, mutta näyttävät olevan joka puolella pirun kalliita/saman hintaisia kuin Suomessa (n. 330e). Englannissa näytti olevan huomattavasti kalliimmat kuin Suomessa.

Tietääkö joku jotain hyvää nettikauppaa, joka möisi LSL osaa noita hintoja edullisemmin?

Ei muuta kuin kovaa ajoa. Laturiongelmia ei enää -06-07 mallissa ole.
kerrottakoon nyt sen verran multa loppui lataus vm2007 bladesta, syyksi selvisi rikkinäinen jännitteensäädin/tasasuuntaaja. kuuleman mukaan huono akku ja vähillä virroilla starttailu saattaa hajottaa tuon mokkulan.

osa löytyy duell:lta/lähimmältä honda jälleenmyyjältä tarvikkeena hintaan 126€, alkuperäinen osa 308€.

edit: ei ollutkaan suuntaaja omasta rikki vaan roottori irti.

withstupid.gif
Nyt tökkii rajusti tuo muisti....

Eli -97:ska Blade 900RR..

Tuossa eilen rupesin illalla töistä lähtiessäni ihmettelemään
kun pyörä starttaa mutta ei käynnisty.
Noh johan se lähti käyntiin kun otti mopon jalustimelta ja starttas uudelleen.

Rupesin nyt tuossa pähkäilemään että miten niiden turvajuttujen nyt oikein pitää niinku pelata?? (enhän mää muista)
biggrin.gif

Eli pitäshän tuon mopon startata jalustimeltakin jos vaihde on vapaalla?? Nyt se sammuu heti jos meinaa jalustimelle laittaa niin ettei ole kytkin pohjassa
nixweiss.gif

Eikös oikea toiminta ole sellainen että pyörän pitäs käynnistyä jalustaltakin jos vaihde vain on vapaalla...?
(ja mulla se tosiaan sammuu kun yrittääkään jalustalle laittaa).

Lähinnä mietin että mistä lähtis vikaa hakemaan... tuosta jalustan anturista, vaihdeanturista vai tuosta kytkinkahvasta...

Jotenkin nyt vain tökkii niin totaalisesti etten muista edes miten niiden pitäisi ehjänä pelata
tounge.gif

Auttakaa vajaa-älyistä!

Kiitos ja anteeksi

Tjaa-a, en Hondista tiedä, mutta omat Rykköset ja Kymppikawat ainakin starttaa jalustimeltakin
biggrin.gif

Ei tietenkään jos on vaihde silmässä..
smile_org.gif

Iltoi!

Tuli hankittua -98 900 Fireblade, 60tkm mittarissa.
Kovassa vauhdissa ei mitään ongelmaa.
Kaupungissa liikennevaloissa lämmöt sitten nousee n. 115 ja oon lyöny koneen kiinni ettei poksahda. Muutaman desin on lykkiny nestettä pihalle paisuntasäiliön kautta, niinkun kuuluukin?

Flekti ei pyöri missään vaiheessa. Uusi syylärinkorkki tilattu jos siltä napsii ilmaa sisään...? Seuraavaks vuorossa flektinanturi.

Mitäs kannattais tehdä?

Kiitti jo etukäpälään.

Mitä penkkituloksia porukka on saanu sc 57 bladesta? Itellä vm. 05 ja takapyörältä tehoa 152hp ja vääntö 108 Nm. Pyörään vaihdettu leo vincen slipari ja commander. Ja tää tulos tuli nollakartalla. Säätämällä ei muuttunu mihinkään. Käyrät kyl näyttää aika hyviltä.

Mulla on ollut renkaina tuossa -08 mallissa tässä järjestyksessä Qualifier, Metukan M3, Diablo Strada ja nyt taas M3. Etukumeina samat paitsi Strada.

Qualifier kului silmissä. Se kesti juuri ja juuri 6tkm huoltoon. M3 oli hyvä ajaa. Pitoa kivasti ja kesti n. 7tkm.  Strada oli aivan hanurista. Kallistusvarat ei riitä sporttiin eikä pyörä kääntynyt mihinkään. Virheostos. Nyt palasin takaisin M3:een. Stradan ajan edessä pyöri M3 jolla loppujenlopuksi ajoin noin 13tkm.

Seuraavaksi varmaankin kokeilen josko M1 kestäisi takana vähän pitempään.
Tämän allekirjoitan
Hätäpäissäni laitoin 954rr:ään loppu vuodesta 2010 takanakiksi pirellin angelin kun muuta en saanut lokakuussa.  800km (2011) ajaettuani teki mieli polttaa koko pyörä aivan kamala ajettava !
Ja mun mielestä kyykkyn  EI SAA laittaa sport touring kumeja
se tappaa koko laitteen  
mad.gif
!!!

Iltoi!

Tuli hankittua -98 900 Fireblade, 60tkm mittarissa.
Kovassa vauhdissa ei mitään ongelmaa.
Kaupungissa liikennevaloissa lämmöt sitten nousee n. 115 ja oon lyöny koneen kiinni ettei poksahda. Muutaman desin on lykkiny nestettä pihalle paisuntasäiliön kautta, niinkun kuuluukin?

Flekti ei pyöri missään vaiheessa. Uusi syylärinkorkki tilattu jos siltä napsii ilmaa sisään...? Seuraavaks vuorossa flektinanturi.

Mitäs kannattais tehdä?

Kiitti jo etukäpälään.
Tutki nyt ihan aluksi tuo flektin toiminta. Onko sulake ehjä? Jumittaako siivet? Lähteekö pyörimään jos syöttää moottorille suorilla virtaa? Tarkasta myös flektin anturin toiminta.

Flekti toimii ja on nyt napin takana. Lämmöt edelleen hakee nousua kaupungissa. Tyhjäkäynnillä noin 105 ja sitten oon flektin napauttanu päälle. Ei siitä enää nouse eikä laske. Mikä lie normaali tyhjäkäynti lämpö?

Onko kellään heittää tietoa, paljonko ovat ottaneet euroja huolloista välillä 30000-40000 (nykyhinnoista) 04-06 bladeriin?
confused_orig.gif

Terveppä terve,
Semmoista kyselisin että oletteko vaihtaneet 04-07 RR nokkaketjun kiristintä? Ensinnäkin minkälainen homma se on? Onnistuuko helpohkosti itse.

Toiseksi missä kilometreissä olette vaihtaneet?
Kun omalla on nyt rullattu tuo 30tkm, ja käsittääkseni ei aiemmin vaihdettu. Nyt taas ajokauden alussa kun kiinnittää erityistä huomiota kaikkiin ääniin, se kuuluisa tikitys alakierroksilla pistää korvaan, kun hieman foorumeita selannut niin todennäköisesti juurikin tuo nkk alkaa ilmoittelemaan vaihdon tarpeesta noilla kilometreillä? Venttiilit se ei ole äänen kuuluessa ainoastaan tietyillä kierroksilla ja tuskin pair läppä tai egcv pitää tuota ääntä.
Ainakin itse tähän johto päätökseen päädyin.

Kiitoksia vastauksesta.

smile_org.gif

Back