• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve, mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, pyörä -99vm. bleidi:

vilkku toimii oikealle puolelle normaalisti, mutta vasemmalle puolelle kun vilkuttaa niin välillä ottaa, välillä ei. Lisäksi "nappia" joutuu pitämään pohjassa. Kosketushäikkää?

Pitää varmaan purkaa tuo "mokkula" missä vilkun katkaisija on (ja valot ja töötti) on ja ihmetellä mikä on homman nimi. Mikäli tämän joutuu uusimaan niin mitkä vm. käyvät keskenään? Onko samaa käytetty myös 600cc cebareissa?

Kiitos vastauksista! :peukutpystyyn:
 
Moro! Elikkäs tarkoitus olisi hommata shifteri Honda CBR 1000rr "06:n mutta enpä tierä sitte et mistä kannattaisi tilata sekä minkälainen tuohon pyörään käy? Dynojet Commander V siis paikallaan jo.

Kiitokset jo valmiiksi vastauksista:)
 
Viimeksi muokattu:
Moro! Elikkäs tarkoitus olisi hommata shifteri Honda CBR 1000rr "06:n mutta enpä tierä sitte et mistä kannattaisi tilata sekä minkälainen tuohon pyörään käy? Dynojet Commander V siis paikallaan jo.

Kiitokset jo valmiiksi vastauksista:)
Cordonan shifterin laitoin ite. Hyvin pelittää pc v:n kanssa.
 
En jaksa kahlata koko ketjua läpi. Eli mistä ootte hankkineet lisäkilkkeitä Blaidiinne? Olis tarve kaatumtateille ja kiinteille jalktapeille.
 
Terve, mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, pyörä -99vm. bleidi:

vilkku toimii oikealle puolelle normaalisti, mutta vasemmalle puolelle kun vilkuttaa niin välillä ottaa, välillä ei. Lisäksi "nappia" joutuu pitämään pohjassa. Kosketushäikkää?

Jokakeväinen huolto minullakin tuupata CRC:tä vilkkunapin raoista ja naksutella edestakas kunnes alkaa pelaamaan, sisällä oleva metalliklipsi varmaankin jo hapettunut ja eristää sähköä.
 
Nyt olen 1200km ajellut Firebladella ja pyörä tuntuu koko ajan paremmalle :jpstyle: Todella näppärä ja helppo käsitellä. Tällä nautiskelen muutaman seuraavan vuoden...:rakastunut:
 
Asentelinpa justiinsa -12 bleidiin HRC:n pikakaasukahvan... Olihan pikku purkaminen että pääsi antamaan kaasuläppien päästä vaijereihin löysää...
 
Ei tarvi vaijereita, orkkiksissa riittää just ja just mitta kun siirtää vaijerin alapäästä yhen mutterin toiselle puolelle vaijerin kiinnikettä. Kahvanpuolipäästä joutu myös sitä vaijerin päässä olevaa pallukkaa hiomaan kapeammaksi kun tuon pikakaasukahvan vaijeri"rumpu" on n. 2mm kapeampi ku orkinaali.

Tilasin siis pelkän kahvan ilman vaijereita ja luulin että saan vain sen muoviputken, mutta pakettiin kuulu myös se alumiininen kahvankotelo.

Nyt yhen päivän testiajojen jälkeen sanoisin että teki juuri sen mitä pitikin/halusinkin. Eli lyhensi kaasun liikerataa hyvin vähän, mutta juuri riittävästi :D Nyt kun sellaisesta pystyhköstä kaupunkiajoasennosta rannetta taittamatta painaa rinnuksen tankkiin kiinni, menee kaasu juuri ja juuri pohjaan ilman että tarvii ranteella kiertää lisää...

2006-> Yamaha R6:en kaasukahvassa ois ollu vielä isompi se vaijeri"rumpu" (40mm, kun HRC kahvassa 38mm. alkuperäinen 33mm) ja sillä olis tullu vielä lyhyempi liikerata, mutta epäilin menevän liiankin herkäksi kaupunkiajoa ajatellen...
 
mitäs se nyt noin teki?
ajoin ensin 20km ja sammutin pyörän.
taas käyntiin ja kuulu poksaus ja öljyä tuli ulos venakannen läpi koska tiiviste ainakin selvästi repes ulos,mut mikä tuon aiheutti?
2000vm 900 bleidi.
 
mitäs se nyt noin teki?
ajoin ensin 20km ja sammutin pyörän.
taas käyntiin ja kuulu poksaus ja öljyä tuli ulos venakannen läpi koska tiiviste ainakin selvästi repes ulos,mut mikä tuon aiheutti?
2000vm 900 bleidi.

Tarkoitat luultavasti kopan kumitiivistettä?
Jos tiiviste "poksahtaa" paikaltaan, niin silloin jostain syystä koneeseen muodostuu painetta.

Mitä oireita, kun sammutit pyörän moottorin 20km ajon jälkeen?
 
Tarkoitat luultavasti kopan kumitiivistettä?
Jos tiiviste "poksahtaa" paikaltaan, niin silloin jostain syystä koneeseen muodostuu painetta.

Mitä oireita, kun sammutit pyörän moottorin 20km ajon jälkeen?

ei minkäänmoisia oireita,kävi ja kukkui kuten aina.
 
termos, kertokaas mikä mun rakkaalle tuli,(vm2004) eli ajelin 200km/h yht äkkiä en tiedä katkasko sytytyksen vai minkä mut sellain nykähdys ei sammunut ja matka jatkui, kuitenkin pyörän käytös muuttui täysin siis parempaan suuntaa eli toimii joka kierros alueella paremmin kiertää sähäkämmin ja alakierroksille tuli vääntöä melko reippaasti lisää, käytännössä tuntuu, että koneesta olis ollut tukos mikä lähti pois, kun normaalisti pärrä on heräilly siinä 5000-6000kierroksen korvilla.

pyörässä on slipari+powercommander joka on säädetty penkissä kohilleen rikumotorissa silloin lähti 160hp takanakista, mutta voiko tuo kartta hävitä tai powercommander seota itsestään? erikoinen homma eikä laihalla käy omasta mielestä ja pyörällä on ajettu 24000km tosin venttiilit tarkastamatta.
 
termos, kertokaas mikä mun rakkaalle tuli,(vm2004) eli ajelin 200km/h yht äkkiä en tiedä katkasko sytytyksen vai minkä mut sellain nykähdys ei sammunut ja matka jatkui, kuitenkin pyörän käytös muuttui täysin siis parempaan suuntaa eli toimii joka kierros alueella paremmin kiertää sähäkämmin ja alakierroksille tuli vääntöä melko reippaasti lisää, käytännössä tuntuu, että koneesta olis ollut tukos mikä lähti pois, kun normaalisti pärrä on heräilly siinä 5000-6000kierroksen korvilla.

pyörässä on slipari+powercommander joka on säädetty penkissä kohilleen rikumotorissa silloin lähti 160hp takanakista, mutta voiko tuo kartta hävitä tai powercommander seota itsestään? erikoinen homma eikä laihalla käy omasta mielestä ja pyörällä on ajettu 24000km tosin venttiilit tarkastamatta.

Tsekkaappas sen pakoputkessa olevan venttiilin toiminta. Ettei jumita johonkin asentoon..Kun se venttiili vaikuttaa juurikin sinne alavääntöön joka nyt sitten muuttui..
 
Tsekkaappas sen pakoputkessa olevan venttiilin toiminta. Ettei jumita johonkin asentoon..Kun se venttiili vaikuttaa juurikin sinne alavääntöön joka nyt sitten muuttui..

Siis mikä venttiili? mun mielestä se on poistettu, kun on vaihdettu tuo slipari tai muistaakseni edellinen omistaja näin osas kertoa.. onko se venttiili siinä orgis putkessa kiinni?
 
Back
Ylös