Mun silmiin näyttää ihan normaalilta. Tosta kohdasta se vasta alkaa toimimaan se kytkin, tohon asti siinä on vaan tota tyhjää. Näin siis 2008 mallissa. Ihmettelin tossa yks päivä ihan samaa oman mopon kanssa, eli tohon tuntu jumittuvan, mutta sitten kun vaan voimaa käyttäen painoi siitä vivusta, niin se loksahti paikalleen. Se voima mikä tulee siitä vaijerista, on oikeasti aikamoinen.
Nyt kyllä häätyy sanoa, että olet IHAN oikeassa.
Kaverin kanssa eilen sitä kateltiin ja hänkin tuli siihen loppu tulokseen, että kaikki on kunnossa.
Laitettiin koppa paikoilleen ja vaijeri paikoilleen ja nyt ainakin kytkimen painaminen pohjaan on "normaali" eli melko raskas.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ....
No eilen laittelin kopan paikoilleen tiivisteaineineen ja tänään kävin kattomassa mites se käy.
Käynnisty parin sekunnin jälkeen ekalla startilla, mutta kierrokset oli melko matalalla eli jossain 1100-1200, kun normaalisti tuon kun on käynnistänyt kylmänä niin automaattiryyppy nostaa kierrokset melkein 2000.
Ja noin 5 sekunnin jälkeen alkoi kolisemaan kytkin vähän väliä. Ei hirveän äänekkäästi, mutta pieni kolina ääni.
JA taas kerran alkoi haisemaan bensa, joka ei olis palanut kunnolla tai vastaava haju. Myös tiputti yhden tipan nesteetä (bensaa) pakoputken
keskiväli liitoksesta.
Kytkimen kolina kuulosti hiljenevän, kun painoi kytkimen pohjaan, MUTTA vaihdetta laittaessa päälle kone sammui. Elikkä kytkin ei jostain syystä vapauttanutkaan kytkintä. Vaijerin säädin silleen, että vaijeri ottaa melkein heti kiinni, kun painaa kytkin kahvaa eli kaiken järjen mukaan sen ainakin pitäisi iroittaa ?
Minulla olisi teoria miksi tekee noin. Elikkä kaverin GPZ alkoi melkein heti ostamisen jälkeen käymään todella huonosti ja sliparin liitoksesta tippu kokoajan bensaa ja haisi hirveä, ehkä ihan sama haju kuin minun pyörässä nyt.
Vikana oli bensa, joka oli mennyt jotain ihmeen kautta öljyn sekaan ja täten kävi aivan hirveän huonosti, myös ilmanputsarissa saakka oli bensaa.
Kaasareissa oli todella paljon pinttynyttä likaa ja lähti pois ultraääni pesurilla. Pyörä on toiminut tämän jälkeen moitteetta, kun öljyt, sekä suodatin vaihdettiin samalla.
Eli minä arvelisin, että tuossa olis öljyn seossa bensaa ja tämän takia haisee tuolta, sekä tiputtaa nestettä pakoputken liitoksesta. Ja kun kytkimeen pääsee öljy/bensa seosta niin alkaa kolisemaan ?
Olen tarkistanut, että "fuel pressure regulator" on kunnossa näin:
Mitäs olette mieltä ?