• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kertokaas kun pyöräni (Honda CBR 900 sc33 ) nostaa näillä keleillä(5+) matka ajossa lämmöt korkeintaan 53 asteeseen ja kesälläkin tais olla lämmöt matkaajoss n 70 astetta. Kaupungissa lämmöt kyllä nousevat 100 asteeseen kunnes flekti rupeaa huutamaan. Eli onko normaalia näillä keleillä vai uusinko termostaatin ?

Oisko siellä termostaatti auki?

Kertokaas kun pyöräni (Honda CBR 900 sc33 ) nostaa näillä keleillä(5+) matka ajossa lämmöt korkeintaan 53 asteeseen ja kesälläkin tais olla lämmöt matkaajoss n 70 astetta. Kaupungissa lämmöt kyllä nousevat 100 asteeseen kunnes flekti rupeaa huutamaan. Eli onko normaalia näillä keleillä vai uusinko termostaatin ?

Vaikka en Hondista mitään tiedäkään niin kyllä toi aika matalalta käyntilämpötilalta kuulostaa. Kai sen pitäis näilläki keleillä vajaat parikymmentä astetta enemmän lämmetä että voitais puhua normaalista käyntilämpötilasta.

Mulla lämmöt on kelillä kuin kelillä matka-ajossa 77-78 astetta (Fireblade 2013). Termostaatti vaihtoon.

Mikähän on bleidissä vikana?
Ostin valmiiksi niitatut ja oikean mittaiset ketjut sekä rattaat.
Kun pähkäilin miten ne saa paikoilleen niin ei mielestäni ollut muuta vaihtoehtoa kuin rälläköidä takasvingi auki.
Rälläköin,pistin uudet ketjut ja hitsasin takas kiinni,varmistin vielä kylkeen raudasta vahvikkeen.
Nyt ajossa kuitenkin perä tuntuu oudolta.
Laakerit vaihdoin ja täytin renkaan ilmalla mutta jotenkin hassu ajettava edelleen?

Mikähän on bleidissä vikana?
Ostin valmiiksi niitatut ja oikean mittaiset ketjut sekä rattaat.
Kun pähkäilin miten ne saa paikoilleen niin ei mielestäni ollut muuta vaihtoehtoa kuin rälläköidä takasvingi auki.
Rälläköin,pistin uudet ketjut ja hitsasin takas kiinni,varmistin vielä kylkeen raudasta vahvikkeen.
Nyt ajossa kuitenkin perä tuntuu oudolta.
Laakerit vaihdoin ja täytin renkaan ilmalla mutta jotenkin hassu ajettava edelleen?

Sä oot varmaan hitsannut sen takahaarukan sinänsä ihan oikeaoppisesti, mutta väärään kulmaan. Hondalta löytyy vartavasten tehty hitsausmuottityökalu juurikin kyseistä operaatiota varten, jota ilman sitä on vaikea saada kohdilleen. Huomaa myös, että operaation jälkeen pakoputkenpäristin pitää vaihtaa uuteen.

Ok,noi muotit on vissiin niin kalliita ettei kellään foorumilaisella ole tuota?
No ehkä hondalta saa vuokrattua.
Tuo päristin olikin uutta mulle,aina sitä oppii uutta :respect:

Aika hinnakas on Hondan orkkis ilmanputsari -12 bladeen; hinta 70 €. (kyllä on katteet kohallaan)
Edellinen pyörä Busa söi noita putsareita ahnaasti ja oli vaihdettava 6000km välein, mutta hinta oli järkevä n.35 €.
Tuohon hintaan ei raaski vaihtaa noin usein.

K&N näyttäis olevan alta 80 €, mutta suhtaudun varauksella noihin.

Niin,eiköhän se riipu olosuhteista miten mopo syö niitä.
Nyt kolmas kausi menossa samalla suodattimella,oli vielä niin puhtaan näköinen etten vieläkään uusinut.

mulla kanssa 15000 ajettu ja näyttää ihan uudelta. kerran vuodessa olen käyttänyt irti ja karistellut enimmät kärpäset pois.

Onko vastannut odotuksia, eli onko tullut hönkää lisää?

olen kerennyt ajamaan vasta ~20 kilsaa, mutta kyllä tuo hengittää selvästi paremmin jo alhaalta lähtien, pyörässä on myös PCV ja dynojetilta ladattu kartta, säädättämään pääsee varmaan vasta heinäkuussa.

Olisko kenelläkään tietoa mistä saisin uudet kannenpultit cbr954rr:ääni? Mielellään Jyväskylä Tampere akselilta? Vai voiko noita vanhoja käyttää, momenttihan niille ei ole kauheen iso (55Nm).

Back