• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FJR-1300 hankittu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mara55
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mara55

New member
Nonni!
Tuli sitten hankittu tuo otsikossa mainittu vehje vm. 2006, ajettu 20000km. Juuri huollettu ja "kuin kaupan hyllyltä".:grin:
Olen lukenut tältä palstalta suurin piirtein kaikki stoorit koskien FJR:ää, mutta tulevaisuudessa tulen varmasti kyselemään paljon asioita suoraan tässä "avauksessa", jottei tarvitse kahlata tonne vuosien taakse kaikkia keskusteluita.
Karsee tuli olis saada vekotin omaan talliin, että pääsis puunaamaan ja tutustumaan. Kun ois tiet jonkinlaisessa ajokunnossa täällä stadinseudulla ens viikolla , ni ajaisin sen, noin 40km. Ei kiinnostaisi muut rahtausmuodot, mut tietenkin just nyt tulee 2 metriä lunta:p

Ainoa asia, joka arveluttaa, mikä tietenkin täytyy testata ajamalla, on tuo paljon haukuttu löysä perä. Jossakin on mainittu joku paja, joka kuulemma virittää ton alkuperäisen iskarin uusiks kohtuuhintaan ja onnistuneesti. Sattuuko joku muistamaan ton pajan yhteystiedot ja sijainnin??? ihan noin varmuuden vuoksi. Vai onko öhlins todellakin mahdollisesti se "oikea" ja ainoa vaihtoehto priimatoiminnan aikaansaamiseksi.

Tulis jo kevät ja aikaisin:jippikaijee:

PS. Nyt saattais V-Strom 650, -05, 46000km lähteä hyvin varustein ja virheettömänä kohtuuhintaan:thumbup:
 
Onnea hienosta valinnasta.
Takapäästä sen verran että siitä orggis-iskarista ei kunnollista leivo herra iso herrakaan.
Skog racing tekee Öhlinsejä mm. poliisin FJR:iin ja sieltä se oikea ratkaisu vaan tulee.
Tosin normi ajeluissa sillä alkuperäiselläkin pärjää ihan kivasti. 2-päällä tai mutkaa rujommin
runtatessa alkaa takapumpun paukut loppua.

Mutta siinäpä se pahimmat puutteet sen mopon osalta sitten olikin :orgmp2:
 
Hyvät videot sulla "guess who"!
En tolle tienpätkälle ainakaan, lähtis sun kaa kisaamaan edes öhlinsillä varustetulla FJR:llä:grin: Sun pitäis tehdä pikku visiitti Man-saarella:thumbup:

Mä ajelen kesäisin pitkiä reissuja Mamma ja kamat kyydissä, joten noi takapumput on todella oleelliset. Toki tulee silloin tällöin hieman riemastuttua yksin riehumaan myös, enkä silloinkaan siedä velttoilua lainkaan.

Siis millä vehkeellä sä oot noi videot kepittäny???
 
13.11.2010, 15:27 #22 mattianki
Katso profiili Näytä foorumiviestit Yksityisviesti

Liittyi: Jul 2006
Paikkakunta: Kouvola Itselläni -08 fjr ja harmittaa etten heti vaihtanut eteen jousia ja taakse iskari Öhläriltä 25000 tkm omilla fjr tykötarpeilla ja nyt 7000tkm ajettu Öhläreillä *ja täytyy sanoa että kyllä pyörä muuttui yksinajettaessa ja etenkin mamma kyydissä. Kyllä suosittelen vaihtoa et varmasti pety, Ennen *ei meinannut rampeista ulosajettaessa ja sisään ajettaessa tie riittää nyt voi laskea niin paljon kun kantti kestää ei norku.Harmi että ei monikaan pyörävalmistaja panosta kunnon iskareihin jo uusiin pyöriin kai se on kustannuskysymys.Itse teetätin homman MJL-huollossa.Sen verran voin nyt lisätä että 50 000km takana ja pyörä on ollut tosi hyvä ajaa itse laitoin vielä viime kesänä Remus Hexaconet ja Power Commanderin ala vääntö lisääntyi ja vasteherkyys on hyvä eikä äänissäkään ole valittamista.Tänä talvena vielä huggeri sisään taakse ja sitten taas kevättä odottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut hyvästä valinnasta!

Öhlins on paras investointi, jonka olen omaani tehnyt. On kuin eri mopo. Luulin aiemmin, että nuljahtelu mutkissa oli ison matkapyörän "ominaisuus" - vaan ei ole enää.

En tiedä koskiko se myös mallivuotta 2006, mutta tarkistuta onko yksilöstäsi takuukorjattu maadoitusliittimien hapettumisongelma, josta ilmoitettiin omistajille viime kesänä.

Suosittelen myös harkitsemaan Power Commanderia. Minulla oli sellainen 2003-mallissa ja tänä talvena se asennetaan nykyiseen 07:aani. Vääntökäyrä tasaantuu ja kalifornia-laihalle säädetty seos rikastuu poistaen turhat nykimiset ajaessasi vuoristossa tai muuten heikosti hapekkaassa kelissä (esim. suurkaupungin saasteet). Yllättäen myös kulutus putosi. Oletettavasti, koska vasteen parantuessa tarvitsi kaasutella vähemmän. PC on toki "viilailua" - FJR on hieno pyörä ilmankin.

Turvallisia kilometrejä!
 
Samoin hyvä ostos. Vaikka ite oon joutunut mopon kanssa aikas paljon "tappelee" niin kyl se varmaan on yksi parhaista mopoista mitä itellä on ollu. Soveltuu hyvin matkan tekoon niin yksin kuin täydellä varustuksella kaks päällä. Toisaaltaan myös kiva heittää joku pikkupätkä mutkaista tietä näkymättömiin jne.....

Omaan mopoon teetätin vanhasta iskarista omien painojen/kuormalle säädetyn yksilö iskarin tällä kaverilla. Sain mieleiseni ja sopivaan hintaan. Ei ihan ehkä öhläri mutta huomattavasti parempi mitä alkuperäinen. Onnittelut hankinnastasi:jippikaijee:

Mp-huolto
Jarkko Honkanen
p. 040 7607997
Ratakatu 31
76100 Pieksämäki
 
Onnea hienon pyörän hankinnasta ja turvallisia kilometrejä. Itsellä yksi kesä takana Fjr:llä ja olen kyllä tykännyt. Pyörän koko ja paino huomioon ottaen yllättävän kevyesti taittuu mutkiin. Myös vääntävästä koneesta ja tietysti keppivedosta pisteitä.Tuo sähköinen pleksin asennon säätö mahdollisuus on ihan ehdoton juttu. Jos tasapainon vuoksi jotain miinustakin pitäs sanoa, niin se orggispleksi ja stongan värinät tietyllä kierrosalueella.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Eivät varmasti ole perusteettomia!

FiJeR --> on hoidettu toi maadoitusongelma. Myyjä oikein mainitsi ja siitä on tosite. Kiitti vinkistä kuitenkin:thumbup:

Rengas --> kiitti tosta iskarikorjaamo-osoitteesta:thumbup: Saako udella, mitä moinen homma sulle maksoi ja kauanko pyörä seisoi korjaamolla??

Nyt pamahti lumi maahan ja -10 astetta, et tais mun ajelut jäädä haaveeks ja pyörä seisomaan myyjän talliin, joka tosin on duunikaveri eli 100% luotettava heppu. Mutku haluis tehdä kaikenlaista ja vaik nukkua tallissa uuden lelun vieressä:)- Ja vahatakin pitäis, jotta tulis tsekattua läpi koko vekotin huolella.
No ehkä jokin muu kuljetusmuoto!? Mut tuskaa on, kun pyörä ei ole alakerrassa kätevästi saavutettavissa. On sitä ihminen lapsellinen, onneks:p

GuessWho --> kotarihan se sun fillaris on:WAZAAP: Kiva musahan sulla soi taustalla, mut miksei oikeet ajosaundit!!!!?
 
Rengas moi!
Kiitos tosi asiallisesta viestistä:thumbup: Just ton halusinkin kuulla ja tietää:jippikaijee:
Mä lähetin sulle suht pitkän vastauksenkin, mut mun sivut väittää, etten ole lähettänyt mitään, eikä sitä löydy enää mistään:dunno: Saitko sä sen??????
 
GuessWho --> kotarihan se sun fillaris on:WAZAAP: Kiva musahan sulla soi taustalla, mut miksei oikeet ajosaundit!!!!?[/QUOTE]

Kotarin SuperDuke R:hän tuo on.

vasen kylki.jpg


Kamera on niin halpa kökkö ( http://www.aee.com/en/productshow.asp?sendid=63 ) 49 €, että murinan lisäksi ääneen sekoittuu sellainen suhinoiden ja korahtelujen kakofonia että halusin tehdä sen ennemmin noin. Samalla opettelin auttavasti youtubella leikkimistä. Eli taustamusat on heidän omaa julkaisuvapaata tauhkaa.

Sori pieni offtopic FJR ketjussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Nonni!
Tuli sitten hankittu tuo otsikossa mainittu vehje vm. 2006, ajettu 20000km.
Karsee tuli olis saada vekotin omaan talliin, että pääsis puunaamaan ja tutustumaan. Kun ois tiet jonkinlaisessa :

Minäkin tulin hommanneeks tänään FJR:än. vm. -04 ja 16,5tkm ajeltu.
Samaten olis hirvee himo päästä"purkamaan" ja kattomaan mitä se on syönyt. Pyörä tullee joskus muutaman viikon sisällä, kun myyjä liike lupasi tuoda sen mulle himaan. Saa nyt vaan nähdä malttaako odotella niin pitkään, vai tuleeko se haettua itse jo aiemmin.:D
 
Kenus --> ostitsä sen Tampereen Heinolta?:D
Mä kyttäsin samaa vehjettä, kun oli muuten hinta/km-suhde kohdallaan, mut sitten sattu tämä mun duunikaverin vehje tulemaan myyntiin ja sillä oli kallis mönkijä kolottamassa takaraivossa, ni pääsin rokottamaan tosi edukkaan kaupan myös. Ja sitä paitsi toi mun on -06 eli ankaran faceliftin, vähintään, kokenut malli.

Mut kyllä meillä on nyt tuskaiset viikot edessä, kun pyörii suorastaan "sairaasti" mielessä uusi lelu, eikä pääse kopeloimaan, saati sitten ajamaan.

Mulle tuli mukaan noin puoliks asennetut kahvanlämppärit ja aion asentaa myös C-Theckin akkulaturin piuhan pysyvästi jonnekin siististi, että akun latailu helpottuu ym. tollasta pikkuviritystä, kunhan ois vekotin hollilla:jippikaijee:

Onneks Olkoon vaan sullekin uuden lelun johdosta!

PS. Löysin tuolta vanhoista viesteistä tällasen mielenkiintosen linkin:

http://www.fjr1300.info/howto/co_adjustment.html
Jos vaikka "nypyttää" kone, ni voi ainakin kokeilla tuotakin. Jotkut väittää, et auttaa, toiset että VAIN power comander jeesaa. Tiedä häntä, mut katotaan. Tossa on myös linkki muille FJR-sivustoille, jos englantia osaa!:p
 
Joo, sen Tampereen mopon ostin. Olihan se vähän Ex tempore ostos, mutta jotain piti keksiä kun vaimo halus ostaa mulle synttärilahjan :grin:
 
onpas siinä vaimo :)
itse viime kesän ajelin omallani ja ollut tyytyväinen. onnea uusista ostoksista :)
 
Jeeeesss....:jippikaijee:

Sainhan mä sen vehkeen vihdoinkin roudattua kotitalliin. On se hieno ja makee:grin: Virheetön, ainakin ulkoisesti ja hyvältä myös kuulostaa.

Noita laukkuja kyllä pikkusen ihmettelen. Olen nimittäin tottunut Givin tai Kappan simppeleihin bulkkituotteisiin, jotka kuitenkin ovat erinomaisen käyttökelpoisia ja kestäviä, sekä täysin vesitiiviitä.
Miksi noissa ja muidenkin, esim. bemarin, alkuperäislaukuissa on varastettu sisätilaa älyttömillä sisämuoveilla?? Varsinkin se takamöykky on todella pieni sisältä, eikä sinne saa millään kahta kypärää sopimaan, hyvä et edes yhden?? Sivulaukuissa sama systeemi. Kai sillä tukevuutta haetaan, mutta tilan kustannuksella:WAZAAP:
Ois jammun kannattanut jättää laukkujenteko sen osaaville. Tietääkö kukaan, onko noihin kiinnikkeisiin saatavilla muita laukkuja, vai pitääkö varsinkin takapakkarille viritellä givin/kappan aluslevy ja ottaa käyttöön vanha kunnon 52 litranen, jonne mahtuukin jotain?
 
Givi tekee koko pakkaria jossa takamatkustajan kauhukahvat ja asennuslevy pakettina, melko siisti eikä tarvii viritellä. Mulla on Givin 42-litranen ja vielä harmaalla kannella joka on melkeen sama väri kun pyörässäkin.
 
Ai se johtuu iskarista se heilahdus. Pari kertaa hiukan aiheuttanut sydämen tykytyksiä, kun luullut että perä heilahtaa alta.

Paljonkos tuollainen Öhlinsin hankinta ja asennus on tullut maksamaan?

Voisi tässä ennen ajokautta yrittää säästellä rahat siihen, jos noin suuren eron tekee. Ja siitä heilahduksesta haluan kyllä eroon.
 
Nm. Rengas tuolla ylempänä tässä viestiketjussa kertoi tämän lafkan :

Mp-huolto
Jarkko Honkanen
p. 040 7607997
Ratakatu 31
76100 Pieksämäki ,

virittäneen hänen takaiskarinsa vähintään kelvolliseksi kohtuuhintaan. Iskari on kuulemma helppo irroittaa ja eikun postissa Seinäjoelle ja sun toivomat arvot soittamalla ilmoitellen niin a vot :D Kannattaa:p kuulemma soitella sinne. On ilmeisen mukava heppu. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, toi viritys kustantaa jotain kolmen huntin päälle pikkusen!?
Itse en aio vielä mitään tehdä asialle, vaan piipahdan tuolla Fuengirolassa ens kesänä (lähtö toukokuun alussa) ekaks ja mietin sitten, onko tarvetta. Menomatkalla on lastina Mamma ja kamat ja takas tulen yksin ns. isoa kovaa, jolloin todella selviää pyörän ominaisuudet ja mahdolliset puutteet.:p

Nyt olis askareena kahvanlämppäreiden asennus. En ole koskaan moisia asentanut, enkä missään pyörässäni sellaisia edes osannut kaivata, mutta nyt ne tulivat mukana, joten ne asennetaan. Tuntuu vaan olevan kaks koulukuntaa opastamassa. Toinen suosittelee paineilmaa, mitä mulla ei ole käytössä tallissa ja toinen et "siitä vaan fairia rakoon ja kyl se...":WAZAAP:
Oiskos arvon kokeneella raadilla antaa ne OIKEAT ohjeet noiden asennukseen:respect: En viitsis lähteä murjomaan mitään väkisin.
 
Nonni. Kahvanlämppärit on paikallaan ollu jo pari viikkoa. Irti lähti vanhat, ku pisti CRC:tä rakoon ja muljutteli irti. Virrat otettiin virranulosoton piuhasta "ryöstäjällä". Piuhat lyhennettiin oikeaan pituuteen ja siisti tuli.
Kaasupuolen kahva ei oikein tarttunut kahvaliimalla. Ilmeisesti en putsannut tarpeesi hyvin tai sitten Motonetin kahvaliima ei ole "parasta", joten taidan liimata kontaktiliimalla uusix.

Viime viikolla pääsi vihdoin ottamaan lievät tyypit, vaikka paskaa roiskikin, mutta kyllä oli suuri nautinto:jippikaijee:
Voimaa tulee todella hallitun pehmeästi ja tarpeen vaatiessa RIITTÄVÄSTI:grin: Vaikka on painava vehje, niin on todella helppo käsitellä. Painopiste alhaalla ja käytös rauhallista. Mitään nykimisiä tai pykimisiä ei esiintynyt. Suorastaan helpompi, kun V-Strom. En tietenkään voi sanoa iskareista tai ääriominaisuuksista mitään, koska tiet on vielä surkeessa kunnossa ja renkaat kylmät jne.

Hyvä meininki ja Hyvää kevättä:cruising:
 
Back
Ylös