• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FJR putkitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FiJeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vartoos vaan, jahka kikserin käppyrät ja varttimailiajat löytää tiensä tännekin...
Ei kait ne tänne löydä
biggrin.gif

Ja kyllä noita FJR vääntökäppyröitä kestää katsella Gixxerin/Ducatin käppyröitä vastaan. Saa olla jo tosi hyvin tunattu K5, jos meinaa ylittää ton ylläolevan FJR:n vääntökäyrän miltään osin. Kiihdytysajoissa jäädään kyllä jälkeen, kun tehot loppuu kesken.

Vartoos vaan, jahka kikserin käppyrät ja varttimailiajat löytää tiensä tännekin...
Ei kait ne tänne löydä  
biggrin.gif

Ja kyllä noita FJR vääntökäppyröitä kestää katsella Gixxerin/Ducatin käppyröitä vastaan. Saa olla jo tosi hyvin tunattu K5, jos meinaa ylittää ton ylläolevan FJR:n vääntökäyrän miltään osin. Kiihdytysajoissa jäädään kyllä jälkeen, kun tehot loppuu kesken.
Nää ei oo kato kaikki vielä ymmärtänyt, että ei silloin tartte mitään kritisoida, jos on mustaa valkoisella, eikä esitä valheellista mutu-faktaa  
wink.gif

Kaasunallekin hokee noita omia juttujaan, ymmärtämättä lukemaansa. Sitä ilmeisesti ahistaa ihan nää jutut  
tounge.gif

Ei raukka ymmärrä sitäkään, että mun mielestä on ihan sama millä kukakin ajelee, tai paljonko niillä on potkua, kunhan ite tykkäävät. Itte vaan tykkään että moottorissa sais olla puhtia..

Ehkä sitä pitäis vähän ehdollistaa, jos se sitten alkais ymmärtämään mistä on kyse?
biggrin.gif
omg.gif
wink.gif

hokee noita omia juttujaan, ymmärtämättä lukemaansa.
Sieltä se tuli, taas kerran. Onneksi sä et jankuta samaa.    
tounge.gif
Toisto on kivaa! Varsinkin siinä kohtaa kun vastapuoli alkaa herpaantumaan....

Luuletko, että ihan tosissani olen  
wink.gif
 Sua on hauska lämmittää....

Sinänsä hauskaa, että samat jätkät, jotka kertoo kuinka mä ja muutama muu "pilaa" aina tietyt topikit, niin nykyisin ihan itte suorastaan pyytävät osallistumaan.. Ei mene kovin pitkään kun joku kirjoittelee Gixxeri vs Ducati tai R4 vs V2 juttuja sellaisiin topikkeihin, joihin ei tulis muuten edes kirjoiteltua  
tounge.gif

Tokihan sitä pitää sitten joskus vastatakin, kun oikeen niin nätisti pyydetään..

hokee noita omia juttujaan, ymmärtämättä lukemaansa.
Sieltä se tuli, taas kerran. Onneksi sä et jankuta samaa.    
tounge.gif
Toisto on kivaa! Varsinkin siinä kohtaa kun vastapuoli alkaa herpaantumaan....

Luuletko, että ihan tosissani olen  
wink.gif
 Sua on hauska lämmittää....

Sinänsä hauskaa, että samat jätkät, jotka kertoo kuinka mä ja muutama muu "pilaa" aina tietyt topikit, niin nykyisin ihan itte suorastaan pyytävät osallistumaan.. Ei mene kovin pitkään kun joku kirjoittelee Gixxeri vs Ducati tai R4 vs V2 juttuja sellaisiin topikkeihin, joihin ei tulis muuten edes kirjoiteltua  
tounge.gif

Tokihan sitä pitää sitten joskus vastatakin, kun oikeen niin nätisti pyydetään..
biggrin.gif
Ikävä pilata päiväsi ja todeta, että kyllä se on joku ihan muu, kun näyttäisi lämpenevän ja ottavan tosissaan. Samalla totean, etten aio pilata tätä topiccia lähtemällä tuohon lapselliseen vedätysyritykseen mukaan, saat kyllä sen suorastaan menstruaalisesti himoitsemasi viimeisen sanan puolestani täälläkin.
tounge.gif

Unohdin mainita, että ääninäyte tulee myöhemmin kun saan kunnon mikit ja minidisc nauhurin lainaksi. Yritin äänittää kännykällä, mutta siitä ei juuri erota mitään. Osa hauskuudestahan tulee siitä, että nyt äänet kuulostaa joltain ja nyt ne suorastaan huokuu voimaa. Ja käppyrät tuntien sitä siellä oikeasti on.
Kesällä pitää vielä kokeilla kiihdytyspumppua, vaikka virittäjäni veikkaili ettei siitä näillä vääntölukemilla taida paljoa huomata.

Ja mitä tulee kasvaneeseen bensankulutukseen, niin olen kyllä valmis maksamaan bensalaskua lisää. Luulisin kyllä, että ajotapa vaikuttaa bensankulutukseen enemmän kuin varsinainen viritys. Saattaapi olla, että kaupungissa tulee kierrettyä kahvaa enemmän kuin aiemmin, mutta tasaisessa matka-ajossa ei liene suurta eroa.
baaa.gif

Nää ei oo kato kaikki vielä ymmärtänyt, että ei silloin tartte mitään kritisoida, jos on mustaa valkoisella, eikä esitä valheellista mutu-faktaa  
wink.gif
Jeps. Tää asenne sopii insinöörimieleeni. Ja noista vinkeistä on tulossa  
033102beer_1_prv.gif
jos oot tulossa mp-messuille.
Jep! Meikäläinen notkuu siinä Us-Partsin osastolla jonkun verran, ainakin lauantaina.. Siitä voi kysellä
smile_org.gif
Jos en oo siinä niin oon varmaan kaljalla
033102beer_1_prv.gif

Hei Cowboy, joko sait otettua kuvia Devileistä?
Jos, niin laitatko ystävällisesti tännekin näytille, kiitos.

Minulle on tarjottu koko vakioputkiston (4-1-2) vaihtoa Muzzyn 4-1 settiin. Olen kuitenkin lueskellut kommentteja Muzzyjen äänekkyydestä. Onko kellään oikeaa tietoa asiasta? Muutkin aiheelliset kommentit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Tässä kuva LeoVincestä Click.
Ei mitään havaintoa Muzzyn äänistä FJR:ssä. Kannut ei poikkea ääniltään toisistaan kovinkaan paljon FJR:n kierrosluvuilla; joillakin alaäänet kuuluu paremmin ja kovilla kierrosluvuilla jotkin muuttuvat kovin terävä-äänisiksi. Absoluuttinen melutaso ei siis ole välttämättä kova, mutta siihen voi tulla yläkierroksilla korkeita taajuuksia, jotka kuulosta sirkkelin ääneltä. Kannuja enemmän vaikuttaa tuo koko putkiston vaihto 4-1:een, ja tuolla voisi saada yläkierroksista enemmän irti, joten sillä perusteella äänitaso voi kyllä nousta ja kannuissa olisi hyvä olla vaimennusta korkeille taajuuksille. Onko nuo Muzzyt varustettu vaimentimella?

En olekaan hakemassa korkeiden kierrosten huipputehoja vaan vääntöjä ilman lisämelua nimenomaan alle 6000 alueelle, jossa suurin osa matka-ajosta tapahtuu. Vastauksesi perusteella lienee siis parempi vaihtaa vain pöntöt, vai?

Sliparien kanssa jää kuitenkin kata paikalleen. Jääkö pelkkien sliparien vaihdolla tulos puolitiehen?

En olekaan hakemassa korkeiden kierrosten huipputehoja vaan vääntöjä ilman lisämelua nimenomaan alle 6000 alueelle, jossa suurin osa matka-ajosta tapahtuu. Vastauksesi perusteella lienee siis parempi vaihtaa vain pöntöt, vai?

Sliparien kanssa jää kuitenkin kata paikalleen. Jääkö pelkkien sliparien vaihdolla tulos puolitiehen?
Ainakin voin kokemuksesta sanoa, että vääntöä tuli lisää keskimäärin 10 Nm KOKO kierrosalueelle (3000-7500 rpm) pelkillä pöntöillä ja PCIII+K&N. Ja se 4500 rpm:n kuoppa tuli oiottua. Ainoa mutta on siinä, että pönttöjä joutuu ostamaan kaksi, ja kokoputken (4-1) tapauksessa vain yhden. Ääni ei ainakaan ole ongelma pelkän pöntön vaihdossa.
Tämä väännön tason nosto oli mielestäni pääasia. Nyt tehoa on reilusti lisää koko kierrosalueella ja tämä lisää nimenomaan sitä ajonautintoa, kun moottori vastaa samalla tavalla ja nopeasti riippumatta kahvan asennosta. Ainakin minusta on kiva leikitellä kaasulla.
Kysymykseesi vastaten tulos on mielestäni reilusti yli puolitien:tehoa enemmän keskialueella + vaste kaasuun on hyvä = FJR käyttäytyy ihan eri tavalla kuin ennen, voipi sanoa että enemmän sport kuin tourer. Ja kuulostaa kans siltä.
Ainoa mikä jäi saavuttamatta oli tuo huipputehon nosto; 4-1 putkella ehkä olisi saanut tonne 8000 rpm:n hujakoilla 150 hp. Mutta näin jälkeenpäin ajateltuna en olisi tehnyt oikeasti sillä mitään; hyvin harvoin olen ajellut noilla kierrosluvuilla. En edes radalla.

Moro Anttoo !
Onko nuo sinun LeoVincet alumiini- vai titaanipinnalla?

Yksi vaihtoehto olisi laittaa Muzzyn 4-2-1 putkiston jatkeeksi Akrapovicin kannu. Miltäs sellainen setti "kuulostaa"?

Lähinnä mietityttää, että saako yhdistelmän balanssiin. Ammattilainen toki asentaa ja penkittää. Mopossa on jo PCIII ja sisäänhengityspuolelle tulee K&N.

Saa tähän kommentoida muutkin kuin FRJ kuskit.  
biggrin.gif

Yksi vaihtoehto olisi laittaa Muzzyn 4-2-1 putkiston jatkeeksi Akrapovicin kannu. Miltäs sellainen setti "kuulostaa"?

Lähinnä mietityttää, että saako yhdistelmän balanssiin. Ammattilainen toki asentaa ja penkittää. Mopossa on jo PCIII ja sisäänhengityspuolelle tulee K&N.

Saa tähän kommentoida muutkin kuin FRJ kuskit.  
biggrin.gif
Mulla oli alkuperäinen suunnitelma nimenomaan 4-2-1 putki ja siihen hyvälaatuinen kannu, joko LeoVince, Akra tai Yoshi. Näistä kannuista oli kuulohavaintoja ja toi putki olisi nimenomaan antanut säätömahdollisuuksia. Saatan vielä vaihtaa ton Muzzyn putket.

Jep! Meikäläinen notkuu siinä Us-Partsin osastolla jonkun verran, ainakin lauantaina.. Siitä voi kysellä  
smile_org.gif
033102beer_1_prv.gif
Kävin siellä standillä lauantaina noin puoli 11 kyselemässä ja eipä vaan miestä vielä näkynyt. Ei mennyt ihan aikataulut synkkaan loppupäivästäkään
sad_orig.gif
Tarjous edelleen voimassa ja katsotaan toinen aika ja paikka.

smile_org.gif
033102beer_1_prv.gif
Kävin siellä standillä lauantaina noin puoli 11 kyselemässä ja eipä vaan miestä vielä näkynyt. Ei mennyt ihan aikataulut synkkaan loppupäivästäkään  
sad_orig.gif
Tarjous edelleen voimassa ja katsotaan toinen aika ja paikka.
Joo kuulin et olit käyny kyselee! Eiköhän näitä kaljahanoja oo vielä ens kesänäkin jossain
biggrin.gif

Back