scuuba
New member
Teeppä testi?Tuota sääntökohtaa ei ole varmaan turhaan keksitty ja ainakin näitä turvallisuussääntöjä pitäisi minun mielestäni noudattaa pikemminkin yli kuin ali.
Se on tietysti oma asia jos haluaa kaadossa sen tankillisen bensaa syliin, itse en ainakaan halua. Viimeisen 15 vuoden aikana olen nähnyt aika monta tulipaloa kisoissa ja treenipäivillä joista osa olisi ollut estettävissä pienellä vaivalla. Onneksi en ole nähnyt kenenkään loukkaantuvan näissä tilanteissa vakavasti, mutta aika monta epätoivoista naamaa olen nähnyt hiiltyneen kilpurin vieressä. Siihen kun on joku tyhjentänyt vielä jauhesammuttimen, niin koko roskan saa kipata jätelavalle.
Ps. Vaikka tapahtuma ei foameihin liitykkään, niin on kohtuullisen ikävä nähdä palava ihminen juoksentelemassa paniikissa ympäri varikkoa. En halua nähdä toista kertaa.
Tankki täyteen ja jätät auki ja käännät ympäri, kauanko kestää tyhjeneminen?
Ja sit foamit pois ja sama.
Itseänikin kiinnostaisi tuo käytännön ero.
Tiedän erään mopon, johon tehtiin tiskirätistä ja jeesusteipistä bensatankin"korkki", joka teipattiin jesarilla paikoilleen.
Kuski veti mopon 100-150 kmh vauhdista radalla nurin, mopo pyöri ympäriämpäri nokkaperät 3 kertaa, ja osat sinkoili ympäriämpäri, toinen vanne vituix.
Mut bensaa ei roiskunu mihinkään, eikä mopo ees syttyny tuleen.
Lievä pettymys.
Oishan se nyt ollu ihan saatanan komee ja kallis kokko, osia ympärillä, ja kuski hoippuu ympärillä.