• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Frank Nyman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on siis aika tehdä loppupäätelmä (helppo tehdä se puolueettomasti, kun itse en ole Nymanilla koskaan käynyt):

Frank Nyman on erikoinen paikka, jossa ilmeisesti satunnaistekijöiden ja henkilökunnan mielialan mukaan asiakas saa joko huonon tai hyvän palvelun, tai ei palvelua lainkaan. Vaikka positiivisia kokemuksia oli joillakin, näin moni 'valittajakaan' ei voi olla täysin väärässä.

Luetun perusteella päätän seuraavaa:

En tule asioimaan kyseisessä liikkeessä koskaan tahi milloinkaan enkä senkään jälkeen, vaan boikotoin sitä, kunnes setä F. lupaa parantaa tapansa ja myös tekee sen, mitä kyllä tuskin koskaan tapahtuu. Aamen.                
cool.gif

En minäkään.
033102ass_1_prv.gif
Kyllä täältä niitäkin kauppiaita löytyy joilla on halukkuutta tehdä kauppaa.

Eipä juurikaan valittamista FN:stä.

Kävelin sisään ja kysyin ekalta vastaan tulleelta haluaisiko se myydä mulle pyörän (sattui olemaan Tj Ben). Kerroin mallin, värin ja että olisin halunnut sen jo eilen.

Istuttiin ales ja tehtiin soppari, soitteli maahantuojalle ja selvitti koska mopo olis alla. Sovitut asiat pitivät kutinsa ja pyörä oli ajallaan valmiina.

Samalla istumalla sovittiin ensihuolto, varusteiden tilaus ja alennukset koko rumbaan. Kaikki toimi.

Nyt olen tämän kesän aikana teetättäny 6000km huollon siellä ja sekin meni samalla yksinkertaisella kaavalla, ilman ongelmia.

Ehkä tuurini on ollut omasta asenteesta kiinni. Mua ei juurikaan kiinnosta alkaa pitämään mitään teatteria liikkeissä ja sen myös tuon esiin, ehkä hommat sen takia toimii...

Itselläni on vähän outo fiilis, kun FN:llä käy...aina semmonen olo ettei saisi rauhassa katsella pyöriä, vaan että myyjä katselee aivan kuin olisit varastamassa ko. vehjettä...

sanoi:
Varustepuolen palvelu on aina ollut hyvää, ostin gore-takkini sieltä ja aleakin ropisi pyytämättä

Olisiko heillä myyntikate, niin korkealla, että on varaa pudottaa. Meinaan ostin sieltä myös tingityn takin ja yllätys oli hinnanpudotuksen määrä!

sanoi:
Huollon palvelu oli kaikkein ala-arvoisinta, tosin puhelimeen vastaavaa naishenkilöä pidemmälle en ole asioinnissa edennyt, sen verran tökerö oli vastaanotto, enkä pyynnöstä huolimatta saanut ketään henkilöä puhelimeen, joka olisi tiennyt asioista "puhelinvastaajaa" enemmän..

Huollon tasosta en osaa sanoa mitään, vaikka moponi olen siellä huollattanut, mutta TM testasi aikanaan pääkaupunkiseudun mp-huollot. FN pärjäsi hyvin, toisin kuin monet muut, joiden testituloksissa ei ollut hurraamista!

Jokainen tekee omat johtopäätöksensä eihän huonoa palvelua voi kiistää, mutta "boikotoidaan kaikki F. Nymania, perkele." -asenne hieman hymyilyttää.  
wink.gif

Tunnen syyllisyyttä, mutta minähän kerroin vain omasta boikottipäätöksestäni perusteineen. Helposta sellaisesta, koska tuskinpa muutenkaan lähtisin Mansesta Hesaan pyöräkaupoille.
cool.gif

smile_org.gif
tosi hyvää palvelua olen nymannilta saanut.. kävin kyselemässä pyörää beniltä ja hinta tippu roimasti muihin liikkeisiin verrattuna sellaiselle tasolle josta ei voinut enää vastustaa. varusteita ostettaessa kiitettävää toimintaa palvelussa.
palvelu alttius on vissiin verrannollinen suoraan ostaja kanditaatin olemukseen eli onko todella ostamassa jotain..
FN:llä taitaa olla oma hyvä asiakas piiri jota ne tietenkin palvelee paljon paremmin. eli kun menin sitä pyörää kattelee ni otin kaverin mukaan joka on ostanu 3 pyörää sieltä..
silloin palvelu pelaa.. osamaksu korostakin soitettiin rahoitus yhtiöön ja sanottiin että tälle asiakkaalle myydään pienemmällä korolla.. se yks "akka" pilaa vaan tunnelman siellä.. tuntuu että se miettis siellä nurkassa kokoajan et toi vaan tuli taas kattelee.. ei se mitään kuiteskaan osta.
(tommonen sapettaa)
veryangry.gif

jaahas. päiväkin rupee olee täys.
sport05.gif

sanoi:
silloin palvelu pelaa..
Ehkä heillä on se vakio asiakaskunta sen verran iso ettei uusia asiakkaita enää tarvita.
sanoi:
osamaksu korostakin soitettiin rahoitus yhtiöön ja sanottiin että tälle asiakkaalle myydään pienemmällä korolla
eek.gif
Kukas sen normaalisti isomman koron sitten ottaa jos ei rahoitusyhtiö?
eek.gif

Positiivista palautetta Frank Nyman:ista.
Kävelin eilen sisään liikkeeseen ja hetken siinä katseltuani,
paikalle pyyhälsi miesmyyjä huikaten "jaahas, täällä jo odotellaan
Duellin luettelon kanssa" ja kyseli että mitä laitetaan.
Kysyin että löytyykö näitä suoraan hyllystä ja vastaus oli että
ei. Mutta tilauksella saadaan melko nopeasti.
Yllätys olikin suuri kun Yoshimuran sopiva putki löytyikin
saman tien hyllystä... no olihan se tilattu jollekin toiselle...
mutta kuulemma voin ottaa sen putken mukaan, niin tilaa
sitten uuden, kun ei kuulemma tällä toisella ole mitään kiirettä.
Samalla tilasin pyörään "undertrayn" ja lupasi soittaa kun tulee.
Sitten tänään, siis seuraavana päivänä tulee puhelu, tavara on noudettavissa. Hyvää lepposaa ja mukavaa palvelua, sitä
toivoisi muualtakin. Kiitos.
biggrin.gif

Jep minulla myös positiivisia kokemuksia ko. firmasta. Toissa päivänä marssin sisään liikkeeseen täydet ajokamat päällä ja äkkiäkös sieltä alkoi tulla kommenttia että tossa on asennetta ym.. ja hetken päästä oli koko myymälän porukka ihmettelemässä 6R:ää lumen keskellä..
tounge.gif
, Ehdottivat vielä että voin putsata visiirini siellä..
thumbs-up.gif
.oli erittäin mukava turista ja saada palvelua vaikka en mitään ostanutkaan..
smile_org.gif
.Tämä tuntui erityisen mukavalta kun vertailupohjana oli tätä edeltänyt visiitti kaupassa mistä ostin oman pyöräni.. Siellä sain kehoituksen viedä pyöräni takaisin säilöön sekä hullun paperit..
mad.gif
..kyllähän minä sen itsekin tiedän..
biggrin.gif
..mutta ei sitä mulle tarvii jonku myyjän tulla kertomaan..
veryangry.gif

...sorry vähän off topic..

Haluaisin nähdä sen kaverin ilmeen, jolle putki oli alunperin tilattu, kun frangie onkin mennyt myymään sen toiselle
omg.gif

No, ei se ole ensimmäinen kerta kun frangie kusettaa
crazy.gif

Kaiken aiemman luetun perusteella tuntuu olevan varsin hauska paikka tuo Ränk Nyymän. Mistäköhän sinne saa ostaa lippuja, ei kai noin naurettava palvelu ilmaista oo, saa kai jonkin taiteen alan tukea..?
biggrin.gif

Päätelmä: Jos tamperelainen tarwii jotain eikä Tampereelta saa, en kyllä FN:llekään mene..!
033102bebe_1_prv.gif

Edelleenkin varustepuolelta on positiivista sanottavaa, moottoripyöräpuolelta en osaa sanoa koska ostimme pyörämme muualta, jossa sen koommin ei myöskään ole "vanhaa" asiakasta kiinnostanut palvella.
Mies tarvitsee uuden prätkätakin ja sitä aiomme mennä ko. kaupasta kyselemäänkin, kuitenkin kun varustepuolelta aina meitä on palveltu hyvin ja muistettukin, monessa mielessäkin
wink.gif

Katsellaan miten käy, palautetta lienee luvassa jatkossakin
biggrin.gif

Kaiken aiemman luetun perusteella tuntuu olevan varsin hauska paikka tuo Ränk Nyymän. Mistäköhän sinne saa ostaa lippuja, ei kai noin naurettava palvelu ilmaista oo, saa kai jonkin taiteen alan tukea..?  
biggrin.gif

Päätelmä: Jos tamperelainen tarwii jotain eikä Tampereelta saa, en kyllä FN:llekään mene..!

033102bebe_1_prv.gif
Kun olen henkilökohtaisesti asioinut silloin tällöin Frank Nymanilla ja ostanut jotain pientä tarviketta sekä vaihdattanut renkaita, voin kokemuksesta sanoa, että palvelu on ollut hyvää.
thumbs-up.gif
Hyvityshinnoissa uuteen eivät tahdo ihan pärjätä Vantaan Bike Worldille, joten pyöräkaupat ovat heidän kanssaan jääneet tekemättä.

Kävin eilen Fränk Nyyyyymanilla... kyllä on myyjällä hyvä asenne:

Kiertelin liikkeessä hetken ja istuskelin pyöriä, kunnes n. 5-10 minuutin kuluttua myyjä tuli kyselemään voisko hän auttaa. No minähän tietysti olin lähtenyt liikenteeseen oman pyörän arvonmittaus mielessäni (siis n. arvio ilman pyörän näkemistä).

Kyselin siinä sitten, että minkäs hintainen on tuo uusi Kawa Z750? Siis todellinen myynti hinta. No hinnaksi muodostui 9700€ siniselle ja punaiselle, toimitus heti. Mustalle löytyi parisataa kalliimpi hinta ja toimitus toukokuussa.

Kun hinta oli saatu selville, kerroin, että itselläni on Fazer '99 ajettu 33tkm. Mitenkäs olis tuon vaihtohinta/väliraha?

Myyjä tähän, että sunhan olis HETI pitänyt kertoa, että sulla on oma pyörä, jonka antaisit vaihdossa. (en ole tiennytkään, että FN:lla on säännöt, että minun pitää kertoa omista aikeistani ja omaisuudestani heti kauppaan saavuttuani
withstupid.gif
) Alkoi hieman v****taa!

No, keskustelu jatkui tyyliin, että en mä kuule sitä sun pyörää ota vaihdossa ollenkaan, kun hinta ero on niin marginaalinen. Mä myyn kuule nuo KAIKKI Zetat suoraan. Ehkäpä sun kannattaa mennä Tuus-Motoriin tai jonnekin muualle.
eek.gif

Siis kaverilla ei ole ollenkaan halua tehdäkään kauppaa!!! Ja P*RK*L* minähän kerron kauppiaalle omasta pyörästäni, milloin itse haluan. Kaveri oli kuin pikkulapsi, jonka hiekkalaatikolle olin astunut! Ei koskaan enään Fränkille!
mad.gif

ASENNE syvältä P:stä!! Muutamalla mullakin kaverilla on samanlaisia kokemuksia. Pitää varmaan olla Granista ja ajaa Ässä Mersulla, niin saa hyvää palvelua...
033102ass_1_prv.gif

Onneksi muualla ymmärretään asiakkaan asema - sehän maksaa myyjänkin palkan...

Kun olen henkilökohtaisesti asioinut silloin tällöin Frank Nymanilla ja ostanut jotain pientä tarviketta sekä vaihdattanut renkaita, voin kokemuksesta sanoa, että palvelu on ollut hyvää...
Niin no, tuskin koskaan asioin ko liikkeessä jos kokemukset ovat edellämainittujen kaltaisia. Tämänkin foorumin tarkoitus on kerätä kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin, ja niden perusteella hyvin pitkälle itsekin aion toimia, jatkossakin (Kuhmon Laatukone on itselläni kuitenkin hankintapaikka numero 1) ...
wink.gif

Haluaisin nähdä sen kaverin ilmeen, jolle putki oli alunperin tilattu, kun frangie onkin mennyt myymään sen toiselle
omg.gif

No, ei se ole ensimmäinen kerta kun frangie kusettaa
crazy.gif
Tiedoksi vaan, että se jolle se oli tilattu, oli ostanut pyörän Frankilta ja siihen tämän putken, ja pyörä odottelee vielä kevättä siellä liikkeessä.
Että sillä ei todellakaan ollut tarvetta. Anteeksi että en kertonut yksityiskohtaisesti.

Ei minullakaan ole pahaa sanottavaa Nymanista. Olen heiltä kaikki pyöräni tähän mennessä ostanut ja vaihturistakin ollaan aina päästy sopuun. Heillä on ihan sama systeemi kuin monella muullakin kauppiaalla eli he valitsevat mitä pyöriä vaihtoon haluavat ottaa. Katselkaapa huviksenne vaikka Mototripin vaihtopyörälistaa ja laskekaa, montako Suzuki GSX:ää siellä on.
Varustepuolesta en osaa sanoa mitään, kun en ole niitä heiltä hankkinut. Yhdet hanskat sain ensimmäisen pyöräni kaupan "kylkiäisiksi", mutta vielä ei ole ollut niin kylmiä ajosäitä että olisin voinut niitä käyttää.

Kun olen henkilökohtaisesti asioinut silloin tällöin Frank Nymanilla ja ostanut jotain pientä tarviketta sekä vaihdattanut renkaita, voin kokemuksesta sanoa, että palvelu on ollut hyvää...
Niin no, tuskin koskaan asioin ko liikkeessä jos kokemukset ovat edellämainittujen kaltaisia. Tämänkin foorumin tarkoitus on kerätä kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin, ja niden perusteella hyvin pitkälle itsekin aion toimia, jatkossakin (Kuhmon Laatukone on itselläni kuitenkin hankintapaikka numero 1) ...  
wink.gif
Suosittelen käymään henkilökohtaisesti mp-liikkeessä - oli se sitten Nyman tai mikä muu tahansa - jolloin voi muodostaa käsityksensä aivan omakohtaisesti. Jos minä muodostaisin käsityksen eri mp-liikkeistä niistä tällä foorumilla esitettyjen arvioiden perusteella, en voisi asioida yhdessäkään niistä kun samaa mp-liikettä säännönmukaisesti sekä kehutaan että haukutaan.
tounge.gif
En tehnyt tänäkään keväänä pyöräkauppoja Frankin kanssa, vaan muualla, mutta ei se muuta sitä, että kokemukseni ko. liikkeestä ovat positiivisen puolella.

Back