• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GoPro - kamera

Simppu, tarttis vissiin jonkunäkösiä ilmareikiä olla kypärässä. Eikä tuossa umpiluussa kyllä ole. :S
No, vois koittaa lärttästä siihen vaan semmosen tarrakiinnikkeen. :)

Simppu, tarttis vissiin jonkunäkösiä ilmareikiä olla kypärässä. Eikä tuossa umpiluussa kyllä ole. :S
No, vois koittaa lärttästä siihen vaan semmosen tarrakiinnikkeen. :)
Mä laitoin leukaosan ympärille. Hyvin se siinä pysyy, eikä tarvi liimailla kypärään mitään. Saat testata tota mun lärpäkettä jos haluat.

Mä laitoin leukaosan ympärille. Hyvin se siinä pysyy, eikä tarvi liimailla kypärään mitään. Saat testata tota mun lärpäkettä jos haluat.

No hitsi. Mä pistän sulle yyveetä tossa ku ensviikolla joskus saan pyörän tuolta heinolta pihalle. :)

Onnistuu

e8920.jpg

Thänks! :)

Joulupukki kantoi hieman avustettuna GoPro 3 Black Editionin Gigantin alemyynnistä. Se levisi jo samana iltana ja lähti takaisin kauppaan. Ei ollut enää 3:sta jäljellä, joten sain tilalle 3 plussan parin viikon odotuksen jälkeen. Hienosti toimittu siellä Gigantissa.

Nyt kun testaillut tuota, niin onko mitään kikkoja saada tuulen kohinaa pienemmäksi? Heti kun vauhtia on 50+, niin eipä juuri muuta kuulu kuin tuulen suhinaa.

Ja toinen kyssäri akun kestosta. Tuntuu aika nopsaan olevan akku tyhjä, jotakuinkin tunnissa. Miten muilla?

Muuten on kyllä loistokapine, hyvä kuva ja yksinkertainen käyttää. Kuvausnapin löytää käsikopelolla hanskakädelläkin.

Tuohon suhinaan on myynnissä sellaisia takakanteen liimattavia karvaturreja jotka sitten vähän etää suhinaa, mutta ei tietty poista kokonaan.

Jotkut on myös laittaneet mielestäni ulkoisen mikin jonnekkin katteiden suojaan taikka penkin alle ettei tuuli ota mutta esim. Putken kuulee :orgmp:

Kaveri on ostanut batterypackin kaveriksi kameraansa joka käytännössä tuplaa akunkeston. Paketissa tulee mukana toinen akku, sekä uusi kotelo kameralle johon mahtuu sisään kamera sekä akku. Taisi olla teknik magazinetistä hommannut tuollaisen. Itellä menee kanssa tuo hankintaan kun rahaa repii jostain.

Tuohon suhinaan on myynnissä sellaisia takakanteen liimattavia karvaturreja jotka sitten vähän etää suhinaa, mutta ei tietty poista kokonaan.

Jotkut on myös laittaneet mielestäni ulkoisen mikin jonnekkin katteiden suojaan taikka penkin alle ettei tuuli ota mutta esim. Putken kuulee :orgmp:

Kaveri on ostanut batterypackin kaveriksi kameraansa joka käytännössä tuplaa akunkeston. Paketissa tulee mukana toinen akku, sekä uusi kotelo kameralle johon mahtuu sisään kamera sekä akku. Taisi olla teknik magazinetistä hommannut tuollaisen. Itellä menee kanssa tuo hankintaan kun rahaa repii jostain.

Ei löytynyt karvaturreja nopealla hakusella. Brasilian waxing -sivuja tuli vastaan. Vaimo uhrautukoon äänenlaadun puolesta. :thumbup:

Tämmöinen vinkki löytyi suhinaan, pala vaahtomuovia tai vastaavaa: http://youtu.be/Yexscr4OfNE

Kuullostaa toimivan.

Mutta kuinka kauan tuolla pitäisi saada kuvattua ylipäätään ja kuinka paljon pelkän virran tai wifin pitäminen päällä syö akkua?

Ja toinen kyssäri akun kestosta. Tuntuu aika nopsaan olevan akku tyhjä, jotakuinkin tunnissa. Miten muilla?

Itse hommasin alkuvuodesta tuon Hero 3 Black Editionin ja mitä sitä nyt on ehtinyt testailemaan, niin akku tyhjenee kyllä laittoman nopeasti. Ostoslistalle päätyikin melko pian tuo batterypack ja pari snadisti alkuperäistä tehokkaampaa akkua. Vielä en ole tien päällä ehtinyt testaamaan. Wifiä ei kannata pitää päällä, ainakin oman kokemuksen mukaan akku kuluu vielä nopeammin tyhjäksi.
Tuon batterypackin ehkä ainoa huono puoli on, että se lisää kameran painoa jonkin verran ja sen kyllä huomaa, mikäli kameran kiinnittää kypärään.

Tuollainen mikkiröllikin löytyy, mutta siitäkään ei ole vielä mitään raportoitavaa :D

Wifiä ei kannata pitää päällä

Tämä on kyllä ehdottomasti ensimmäinen neuvo akun säästämiseksi. Itse teen niin, että käytän wifiä ainoastaan silloin, kun kiinnitän kameran pyörään. Käytän puhelimen näyttöä apuna, jotta saan kameran kohdistettua oikein ja kuvakulman sopivaksi. Sen jälkeen wifi kiinni ja eikun filmaamaan.

Batterypack on hyvä lisä, jolla saa pidennettyä kuvausaikaa. Lisäksi, jos on varaa ostaa vielä yksi ylimääräinen akku, niin tuolla paketilla kuvaa jo melko pitkän aikaa. Vielä kun muistaa, ettei jätä kameraa 'turhaan' päälle, vaan sulkee kameran aina heti ajon päätyttyä.

Itse hommasin alkuvuodesta tuon Hero 3 Black Editionin ja mitä sitä nyt on ehtinyt testailemaan, niin akku tyhjenee kyllä laittoman nopeasti. Ostoslistalle päätyikin melko pian tuo batterypack ja pari snadisti alkuperäistä tehokkaampaa akkua. Vielä en ole tien päällä ehtinyt testaamaan. Wifiä ei kannata pitää päällä, ainakin oman kokemuksen mukaan akku kuluu vielä nopeammin tyhjäksi.
Tuon batterypackin ehkä ainoa huono puoli on, että se lisää kameran painoa jonkin verran ja sen kyllä huomaa, mikäli kameran kiinnittää kypärään.

Firmwaren päivitys auttaa noihin akkuongelmiin. Vanhalla versiolla akku saattaa tyhjentyä vaikka kamera ei olisi edes päällä.

Wifiä ei kannata pitää päällä, ainakin oman kokemuksen mukaan akku kuluu vielä nopeammin tyhjäksi.

Tuollainen mikkiröllikin löytyy, mutta siitäkään ei ole vielä mitään raportoitavaa :D

Testattu. Totta, Wifi pois päältä ja kuvaa saa yhdellä tavan akulla puolikkaan iltapäivälenkin verran. Liki tuplat siihen mitä Wifi päällä. Tämä hyvä.

Vaahtomuovi suojakuoren takakannen ja itse kameran väliin auttoi tuulen suhinoihin. Korkein vinkuna tulee läpi, mutta hurinat ja pörinät katosivat ja tilalle tuli koneen äänet.

Löysinkin oman ratkasun tuohon, unohdin aikasemmin sulle vastailla...
http://www.digitarvike.fi/tarvikeversio_head_strap_mount_gopro_kameraan_musta

Ko. pääpantajuttu maksaa 17e, mut siitä saa sen keskiremmin pois ja se sisäpinta on päällystetty kumilla. Näin ollen kun sen vetää kypärään leuankorkeudelle ympäri, niin ei tartte tosiaan pysyviä kiinnikkeitä liimailla. Seuraavassa kuva tuosta omasta kiinnityksestäni.
rsz_kyp%C3%A4r%C3%A4.jpg

Ja mikäli katastrofi tapahtuisi ja kiinnitys ei pitäisikään, niin kamera ei silti päädy tonttiin vaa jää kaulalle keikkumaan. :)

Mulla lähtee huoltoon tuo oma GoPro Hero3+ black edition. Päivityksen jälkeen kun kuvailee jotain ja antaa olla kameran sammuksissa niin ei lähde päälle enää ilman hard resettiä.

Yritin päivittää uudelleen, mutta ei suostu kamera lataamaan itseensä päivitystä muistikortilta uudelleen, vaikka downgreidaakin yritin.

Toivottavasti menee takuuasiat hyvin, ostin model exposta kyoshoproshopista.

Back