Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama juttu mulla vuoden -91 mallissa. Pitäis nyt keväällä ennen pidempiä reissuja vaihtaa nokkaketjun kiristäjä. Vaihdon tarve ilmenee ilmeisesti nakutuksena koneen ollessa kylmä. Vanhaa kiristäjää voi väkivalloin vääntää kireämmälle, jolloin saa muutaman sadan kilometrin hiljaisuuden, mutta se ei luonnollisestikaan ole pysyvä ratkaisu.Samoin uusi nokkaketjun kiristäjä olisi ihan positiivinen asia. Multa se(kin) osa petti ja taas oli remonttia tiedossa.Uusi oli jälleen erilainen vanhaan verrattuna.![]()
Ihan käsittämätön tuuri kävi, nimittäin ei oikeastaan mitään. Ilmeisesti hyppäsi vaan niin vähän, että venttiilit eivät kuin hipaisseet mäntiä, vaikka ääni olikin karmea (kone kuitenkin kävi vielä). Venttiilit olivat ihan suorat ja männissäkään ei ollut oikein mitään jälkeä. Rupesi oikein epäilyttämään, että eikös se ääni täältä tullutkaan.Sama juttu mulla vuoden -91 mallissa. Pitäis nyt keväällä ennen pidempiä reissuja vaihtaa nokkaketjun kiristäjä. Vaihdon tarve ilmenee ilmeisesti nakutuksena koneen ollessa kylmä. Vanhaa kiristäjää voi väkivalloin vääntää kireämmälle, jolloin saa muutaman sadan kilometrin hiljaisuuden, mutta se ei luonnollisestikaan ole pysyvä ratkaisu.Samoin uusi nokkaketjun kiristäjä olisi ihan positiivinen asia. Multa se(kin) osa petti ja taas oli remonttia tiedossa.Uusi oli jälleen erilainen vanhaan verrattuna.![]()
Ihan näin mielenkiinnosta, mitä vaurioita kiristäjän lopullinen pettäminen aiheutti?![]()
Okei, hyvä tietää. En sit ala uuden hankinnan kanssa viivyttelemään. Ties vaikka mulla ei noin hyvä säkä käviskään.Ihan käsittämätön tuuri kävi, nimittäin ei oikeastaan mitään. Ilmeisesti hyppäsi vaan niin vähän, että venttiilit eivät kuin hipaisseet mäntiä, vaikka ääni olikin karmea (kone kuitenkin kävi vielä). Venttiilit olivat ihan suorat ja männissäkään ei ollut oikein mitään jälkeä. Rupesi oikein epäilyttämään, että eikös se ääni täältä tullutkaan.![]()
Joku edellinen oli hieman viritellyt kiristäjää, kun sen "tikun" päästä löytyi kiinni hitsattu mutteri. Kai se sai siitä säästöä, minä en saanut.![]()
Saako tuosta etutassua ylös muuten kuin tunkilla?Jos on ollu pompperi-perheessä, elikkäs paljolti etutassu ilmassa ajeltu, saattaa olla muutakin remontin aihetta edessä kone puolella.
Oon onnistunut kerran, sekin oli vahinkoSaako tuosta etutassua ylös muuten kuin tunkilla?Jos on ollu pompperi-perheessä, elikkäs paljolti etutassu ilmassa ajeltu, saattaa olla muutakin remontin aihetta edessä kone puolella.![]()
Kiitos kun kerroit tästä vahingostasi. Mulla on ER-5 odottamassa noutoa ensi perjantaina ja olen kovasti miettinyt jaksaako se keulia. Olen tullut siihen tulokseen, että tuskin keulii, mutta tämä kommenttisi antoi toivoa. Ehkä sen joskus saa vahingossa keulille kun osuu kivi tms. eturankaaseen kriittisellä hetkellä.Oon onnistunut kerran, sekin oli vahinkoSaako tuosta etutassua ylös muuten kuin tunkilla?Jos on ollu pompperi-perheessä, elikkäs paljolti etutassu ilmassa ajeltu, saattaa olla muutakin remontin aihetta edessä kone puolella.![]()
![]()
Itselläni tuo keuliminen tapahtui kaveri kyydissä ja tien keskikohdan ylityksessä, eli se missä tie on korkeimmillaanKiitos kun kerroit tästä vahingostasi. Mulla on ER-5 odottamassa noutoa ensi perjantaina ja olen kovasti miettinyt jaksaako se keulia. Olen tullut siihen tulokseen, että tuskin keulii, mutta tämä kommenttisi antoi toivoa. Ehkä sen joskus saa vahingossa keulille kun osuu kivi tms. eturankaaseen kriittisellä hetkellä.Oon onnistunut kerran, sekin oli vahinkoSaako tuosta etutassua ylös muuten kuin tunkilla?Jos on ollu pompperi-perheessä, elikkäs paljolti etutassu ilmassa ajeltu, saattaa olla muutakin remontin aihetta edessä kone puolella.![]()
![]()
![]()