• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSF 1250

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suzu-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joku poistanu näistä lambda-anturin??? Hyöty/haitta...jos samalla säädättää pyörän oman boksin?
 
Joku poistanu näistä lambda-anturin??? Hyöty/haitta...jos samalla säädättää pyörän oman boksin?

omastani aikanaan poistin lambdan käytöstä ja lisäsin eliminaattorin, hyötynä oli tasakaasun nypytyksen täydelllinen poistuminen mutta säätämättömänä haitta oli hillitön kulutus, eli kannattaa säädättää tuon toimenpiteen jälkeen.
 
Just laitoin eliminaattorin 650 banduun. Ero kuin yöllä ja päivällä. Ennen kaasun hiljalleen vähentäminen vauhdissa johti moottorijarrus-kiihdytys-moottorijarrutus nykäisyyn. Eli esim. liikennevaloihin tullessa piti aja kaasu auki --> kaasu kokonaan pois. Osakaasulla vittumainen ajettava. Eliminaattorilla kaasu on lineaarinen eikä pyörä nytkytä osakaasulla. Approved :thumbup: Kulutus se ja sama, viekööt minkä vie. Commanderia miettinyt viimeiset kolme kesää mutta kyllä tää oli ihan riittävä muutos.
 
Löytyykös täältä asiantuntemusta Vstream touring pleksin käyttökokemuksiin?

Itse ostin hiljattain tuon ko. pleksin, ja asensin sen paikoilleen. Mulla on mittaa 186cm ja ensi testeillä suoja vaikuttaisi hyvältä, mutta meteli on Schuberth C3:ssa melko jyräävä, jonkinmoista lisälippaa kaipaa...

Storm myy tällaista Mra X-Creen Touring lippaa http://www.storm-motor.fi/yleisosat...-creen-double-adapter-clear-xcdamra-katelasi/

Onko jollain tällaista yhdistelmää käytössä, miten toimii hiljeneekö potta, ja miten on näkyväisyyden laita?:blink:
 
Hei,
Minulla oli loppujen lopuksi hyvä ratkaisu se, että leikkasin pleksin aika matalaksi. Nyt kypärään tule puhdas ilmavirta ja kypärän aerodynamiikka toimii kunnolla. Turbulenssit iskevät rintaan. Nyt on hiljaisempaa ajaa kun koskaan ennen. Totta kai käytän myös korvatulppia.

T
 
Hei,
Minulla oli loppujen lopuksi hyvä ratkaisu se, että leikkasin pleksin aika matalaksi. Nyt kypärään tule puhdas ilmavirta ja kypärän aerodynamiikka toimii kunnolla. Turbulenssit iskevät rintaan. Nyt on hiljaisempaa ajaa kun koskaan ennen. Totta kai käytän myös korvatulppia.

T

Ok, tuo vaan menee ratkaisumallina suurinpiirtein naku bandiitin suuntaan. Itse kun ajelen paljon isoilla teillä, enkä niin hirveästi noista turbulensseistä tykkää, niin koetan saada tuon katteen toimimaan paremmin pyörteitä vastaan, siksi tuo Vstream tuli kammettua paikoilleen (vaikka ainakin mun silmään on p...rkleen ruma, mutta tarkoitus pyhittää keinot...) :)
 
Jos ei laitetta ole alkujaan suunniteltu "liikkuvaksi puhelinkopiksi,"
reilulla korkeussäädöllä olevalla lasilla, tahtoo usein toimivin ratkaisu
olla tosiaankin riittävän matala käikäle.

Siinä kohtaa kun kypärä ei ole enää jatkuvasti, nopeudesta riippumatta puhtaassa ilmassa,
tahtoo "ongelmien ilmeneminen" vaan vaihtaa nopeusaluetta erilaisilla käikäleen korkeuksilla.

Jos isolla lipalla "paketti" on lähtökohtaisesti toimiva, niin kyllä ne eri ratkaisuin (ajossa)
toimivat korkeudensäädöt ovat ihan asiapohjalta ja todelliseen tarpeeseen noihin ilmestyneet.

Että ei tosiaan ole mitään käytännön tasolla jonninjoutavaa insinööripornoa..... kuten moni muu asia :;):.
 
Jos ei laitetta ole alkujaan suunniteltu "liikkuvaksi puhelinkopiksi,"
reilulla korkeussäädöllä olevalla lasilla, tahtoo usein toimivin ratkaisu
olla tosiaankin riittävän matala käikäle.

Siinä kohtaa kun kypärä ei ole enää jatkuvasti, nopeudesta riippumatta puhtaassa ilmassa,
tahtoo "ongelmien ilmeneminen" vaan vaihtaa nopeusaluetta erilaisilla käikäleen korkeuksilla.

Jos isolla lipalla "paketti" on lähtökohtaisesti toimiva, niin kyllä ne eri ratkaisuin (ajossa)
toimivat korkeudensäädöt ovat ihan asiapohjalta ja todelliseen tarpeeseen noihin ilmestyneet.

Että ei tosiaan ole mitään käytännön tasolla jonninjoutavaa insinööripornoa..... kuten moni muu asia :;):.

No joo, vaihtoehtona olis tosiaan ostaa joku oikeen matkakäyttöön tarkoitettu "puhelinkoppi":grin:, Pakkaa vaan tuo lompakon rajallinen kapasiteetti rajottamaan harrastustoimintaa... toisinsanoen Bandu on hyvä ja halpa:grin:
Tosin sekin on makuasia, toinen äiteestä ja toinen tyttärestä... jne.

Jotenkin aattelisin, että jos tuon saisi suht hyvin toimimaan nopeusalueella 100 - 120km, niin eiköhän tuo pienemmillä nopeuksilla pysyisi metelin puolesta jossakin rajoissa? :blink:

Ja toisaalta tuossa MRA X-creen lipassa on esitteen mukaan pilvin pimein säätöjä, joten eiköhän tuollakin asia hoidu, kun vaan viitsii säätää. Tietenkin näkökenttää unohtamatta, eli saisihan noiden lippa zydeemien takaa jotain nähdäkkin.:blink:

Em. seikkojen valossa, olisi hienoa, jos joku jolla on ko. Vstream touring + Mra x-creen touring combosta kokemusta Bandit käytössä, kertoilisi kokemuksistaan, ettei tarviisi ihan sikaa säkissä ostella.
 
Feman sivuilla on tällainen takaisinkutsu. Katselpaaka onko omaanne se tehty :(

Week 12 – Suzuki – Burgman 400, Bandit 650, Bandit 1250, GSR600, GSX600F, B-King, Hayabusa, GSX-R600, GSX-R750, Gladius, Intruder M1800, Intruder C1500, V-Strom 1000. The motorcycles concerned were built between 2007 and 2012. The regulator/rectifier may overheat and fail to charge the battery. Consequently, the battery may not be sufficiently charged and the engine may stall. Click here for the original listing.

http://www.fema-online.eu/website/index.php/consumer-information/rapid-alert-system-recalls/
 
Eikös tämä Feman kutsu ole käytännössä sama kuin tämä mikä täälläkin päin maailmaa on ollut?

KampanjaKoodi:

99-UN

EY-hyväksyntänumero:

e4*2002/24*0722*04, e4*2002/24*1300*01, e4*2002/24*1300*01, e4*2002/24*1342*00 jne...

Merkki:

Suzuki

Malli:

VL800, GSF1250S, GSF1250SA, GSF650S, GSF650SA, GSF650A, GSX650F, GSX1300R, GSX1300BK jne...

Vikakohde:

Tasasuuntaaja

Tasasuuntaajassa mahdollinen valmistusvirhe

Valmistenumeroväli:


Muu kohdeajoneuvojen määritys:


Mallit: VL800 GSF1250S GSF1250SA GSF650S GSF650SA GSF650A GSX650F GSX1300R GSX1300BK GSX1300BKA VLR1800 VZ1500 GSX-R600 GSX-R750 SFV650 SFV650A GSF650A Tyyppihyväksyntänumerot: e4*2002/24*0722*04 e4*2002/24*1300*01 e4*2002/24*1300*01 e4*2002/24*1342*00 e4*2002/24*1342*01 e4*2002/24*1342*01 e4*2002/24*1342*02 e4*2002/24*1618*00 e4*2002/24*1531*00 e4*2002/24*1531*01 e1*2002/24*0370*00 e1*2002/24*0405*00 e4*2002/24*1756*00 e4*2002/24*1852*00 e4*2002/24*2102*00 e4*2002/24*2102*01 e4*2002/24*2163*00

Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä:*1408

Kampanjan aloitus pvm:23.08.11

Kampanjan valmistumis pvm:

Kampanjaa hoitava yritys

Yritys:*Suzuki International Europe GMBH Suomen Sivuliike


http://www.trafi.fi/takaisinkutsuka...50A, GSX650F, GSX1300R, GSX1300BK jne...
 
Viimeksi muokattu:
24000km huollossa tyyliin kaikki venttiilien säätöpalat vaihtoon.....miksi??? Ku ite en näist tajuu, jollain muulla tietoo/kokemuksia?
 
Eikös tämä Feman kutsu ole käytännössä sama kuin tämä mikä täälläkin päin maailmaa on ollut?

KampanjaKoodi:

99-UN

EY-hyväksyntänumero:

e4*2002/24*0722*04, e4*2002/24*1300*01, e4*2002/24*1300*01, e4*2002/24*1342*00 jne...

Merkki:

Suzuki

Malli:

VL800, GSF1250S, GSF1250SA, GSF650S, GSF650SA, GSF650A, GSX650F, GSX1300R, GSX1300BK jne...

Vikakohde:

Tasasuuntaaja

Tasasuuntaajassa mahdollinen valmistusvirhe

Valmistenumeroväli:


Muu kohdeajoneuvojen määritys:


Mallit: VL800 GSF1250S GSF1250SA GSF650S GSF650SA GSF650A GSX650F GSX1300R GSX1300BK GSX1300BKA VLR1800 VZ1500 GSX-R600 GSX-R750 SFV650 SFV650A GSF650A Tyyppihyväksyntänumerot: e4*2002/24*0722*04 e4*2002/24*1300*01 e4*2002/24*1300*01 e4*2002/24*1342*00 e4*2002/24*1342*01 e4*2002/24*1342*01 e4*2002/24*1342*02 e4*2002/24*1618*00 e4*2002/24*1531*00 e4*2002/24*1531*01 e1*2002/24*0370*00 e1*2002/24*0405*00 e4*2002/24*1756*00 e4*2002/24*1852*00 e4*2002/24*2102*00 e4*2002/24*2102*01 e4*2002/24*2163*00

Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä:*1408

Kampanjan aloitus pvm:23.08.11

Kampanjan valmistumis pvm:

Kampanjaa hoitava yritys

Yritys:*Suzuki International Europe GMBH Suomen Sivuliike


http://www.trafi.fi/takaisinkutsuka...50A, GSX650F, GSX1300R, GSX1300BK jne...

Sama recall. Oli vain itseltä jäänyt huomiotta. Muutama ihmeellinen akun tyhjentyminen selittyi sitten tällä tavalla.
 
24000km huollossa tyyliin kaikki venttiilien säätöpalat vaihtoon.....miksi??? Ku ite en näist tajuu, jollain muulla tietoo/kokemuksia?

Tuo on kyllä erittäin harvinaista, että tarvii noilla kilometreillä säätöä. Mitä maailmalta eri palstoilta lukenut, niin tätä ennen en muista yhtään kirjoitusta että venttiilit olisivat tarvinneet säätöä 24 tkm huollossa. Itse asiassa maailmalta löytyy useita yli 100 tkm ajettuja, joissa ei ole vielä kertaakaan säädetty venttiilejä kun ei ole ollut tarve.

Mikä vuosimalli? Ja onko ihan osaavan mekaanikon käsissä?

Edit: Olihan se vuosimalli allekirjoituksessasi.
 
Tuo on kyllä erittäin harvinaista, että tarvii noilla kilometreillä säätöä. Mitä maailmalta eri palstoilta lukenut, niin tätä ennen en muista yhtään kirjoitusta että venttiilit olisivat tarvinneet säätöä 24 tkm huollossa. Itse asiassa maailmalta löytyy useita yli 100 tkm ajettuja, joissa ei ole vielä kertaakaan säädetty venttiilejä kun ei ole ollut tarve.

Mikä vuosimalli? Ja onko ihan osaavan mekaanikon käsissä?

Edit: Olihan se vuosimalli allekirjoituksessasi.

Tuohan eniten itseänikin ihmetyttää että noilla kilometreillä :dunno: Ja kyl kyseessä ns vaki korjaamo jossa kaikki huollot tehty. Yamahalla oli ajettu reilu 80 000 kun vaihdoin, kaksi isoa huoltoa eikä kummassakaan tarvetta säätöön. Kummallista kyllä.
 
Ja vielä: Oma Bandittini on -14 (otettu käyttöön nyt 2016 keväällä ylivuotisena). Siihen tuli maahantuojalta kutsu venttilien paininkuppien tarkastukseen. Selvittelin asiaa sitten netistä ja myyjältä sekä maahantuojalta. Kävi ilmi että Suzukilla oli vuosien 2012-2014 välillä valmistetuissa useissa eri malleissa ollut muistaakseni noin 50 pyörässä paininkupeissa materiaalivirhe. Tämän seurauksena Suzuki tarkastutti/tarkastuttaa kymmeniä tuhansia pyöriä ympäri maailmaa.

Omissa selvittelyissäni ilmeni, että mikäli takaisinkutsun alaisella pyörällä on ajettu alle 4000 km paininkupit vaihdetaan automaattisesti, sitä enemmän ajetuissa ne vaihdetaan vain mikäli venttilien välykset ovat ylisuuret. Itse valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon ja ajoin yli 4 tkm, jotenkin en pitänyt ajatuksesta että juuri tehtaalla koottu kone puretaan (mm. nokka-akselit täytyy irroittaa) huoltoliikkeen toimesta. Tuossa voi kuitenkin aina jokin mennä vikaan, jos ei heti niin pahimmassa tapauksessa joskus myöhemmin ilmenevänä, eikä minulla ole oikein kovaa luottoa näiden merkkihuoltojen osaamisen tasoon, tai ainakin se vaihtelee. Tuota päätöstä tuki myös se, että luin lukuisia viestiketjuja aiheesta ulkomaisilta foorumeilta ja en löytänyt ainuttakaan kirjoitusta, jossa tarkastuksen perusteella välykset olisivat olleet ylisuuret.

Joten, jos tässä tapauksessasi on kyse tästä takaisinkutsusta, ei sen pitäisi maksaa sinulle mitään. Mutta kuten totesin yli 4000 km ajetuista paininkupit vaihdetaan vain jos venttiilien välykset ovat liian suuret (ja jos pyörä kuuluu takaisinkutsun piiriin), joten onkohan sinun tapauksessasi välykset todellakin olleet liian suuret?

Lisää tietoa löydät esimerkiksi hakusanoilla "suzuki valve tappet recall".

Selvitä nyt onko kyse takaisinkutsun alaisesta työstä, ja vaikka pyöräsi ei siihen joukkoon kuuluisikaan, niin tulisiko sen kuitenkin kuulua, koska kuten aiemmin kirjoitin, venttiilien välykset eivät käytännössä koskaan Banditeissa kaipaa säätöä noilla kilometreillä?

Toivottavasti tästä oli jotakin apua.
 
Tuohan eniten itseänikin ihmetyttää että noilla kilometreillä :dunno: Ja kyl kyseessä ns vaki korjaamo jossa kaikki huollot tehty. Yamahalla oli ajettu reilu 80 000 kun vaihdoin, kaksi isoa huoltoa eikä kummassakaan tarvetta säätöön. Kummallista kyllä.

Omassa K8 1250 SA Bandiitissa huollossa säädettiin yhtä venttiiliä 25 tkm kohdalla virallisessa huollossa laskun mukaan :WAZAAP:. Olisiko huollon kaverilla ollut vähän tarkempi välysmitta käytössä ?
 
Omassa K8 1250 SA Bandiitissa huollossa säädettiin yhtä venttiiliä 25 tkm kohdalla virallisessa huollossa laskun mukaan :WAZAAP:. Olisiko huollon kaverilla ollut vähän tarkempi välysmitta käytössä ?

Okei :) No, ehkä kuulen paremman selostuksen aiheeseen kun meen hakee sen vissiinki huomenna jos kaikki valmista. Mut kummalliselt kuulosti kyl luuris ku selosti miksei tänään viel ollutkaan valmis.
 
Feman sivuilla on tällainen takaisinkutsu. Katselpaaka onko omaanne se tehty :(

Week 12 – Suzuki – Burgman 400, Bandit 650, Bandit 1250, GSR600, GSX600F, B-King, Hayabusa, GSX-R600, GSX-R750, Gladius, Intruder M1800, Intruder C1500, V-Strom 1000. The motorcycles concerned were built between 2007 and 2012. The regulator/rectifier may overheat and fail to charge the battery. Consequently, the battery may not be sufficiently charged and the engine may stall. Click here for the original listing.

http://www.fema-online.eu/website/index.php/consumer-information/rapid-alert-system-recalls/

Mistäs sen pystyy tarkistamaan?
Ostin oman 2010-mallisen reilu kuukausi sitten käytettynä, joten ei oo hajuakaan onko tuota tehty.
 
Back
Ylös