• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSF 1250

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suzu-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos oikeasta nimityksestä vaijerille :). Nyt mäkin osaan käydä ostamassa uuden tutin mopoon :thumbup: ps. kyllä vaijerilla työntäminenkin onnistuu kunhan on sopivat kuoret päällä :)
 
Tilasinpa omalle mopolleni vähän joululahjoja Stormilta.:grin:

Yksi artikkeli oli pyramid etulokarin jatko, löytyykö asiantuntemusta ko. lärpättimen asentamisesta?

Mitens kun ootte tuota asentaneet, niin oletteko irroittaneet lokarin paikoiltaan, vaiko väkertäneet sen siinä kohdilleen?

Jos ja kun tuon lokarin irroittaa, niin lähteekö se suosiolla isommasta vesirosmosta ilman renkaan irroitusta?

Onko se niin simppeli irroittaa, että ne neljä pientä pulttia auki iskarin reijistä, entäs se jarruletku hässäkkä siinä lokkarin takapuolella, miten se irtoaa särkemättä sitä?

Tulipas kasa kyssäreitä, olisin hyvin iloinen , jos joku viitsisi vastata, ite kun en oo ennen näitä konemopedeita tuunaillut.:D
 
Tilasinpa omalle mopolleni vähän joululahjoja Stormilta.:grin:

Yksi artikkeli oli pyramid etulokarin jatko, löytyykö asiantuntemusta ko. lärpättimen asentamisesta?

Mitens kun ootte tuota asentaneet, niin oletteko irroittaneet lokarin paikoiltaan, vaiko väkertäneet sen siinä kohdilleen?

Jos ja kun tuon lokarin irroittaa, niin lähteekö se suosiolla isommasta vesirosmosta ilman renkaan irroitusta?

Onko se niin simppeli irroittaa, että ne neljä pientä pulttia auki iskarin reijistä, entäs se jarruletku hässäkkä siinä lokkarin takapuolella, miten se irtoaa särkemättä sitä?

Tulipas kasa kyssäreitä, olisin hyvin iloinen , jos joku viitsisi vastata, ite kun en oo ennen näitä konemopedeita tuunaillut.:D

Morjens :)
Ei tarvitse irrotella bandiitin lokkaria. Tuossa pyramidin kikkareen mukana taisi tulla hiukan ruuveja kiinnittämiseen, mutta itse en alkanut porailemaan reikiä kun homma onnistuu ilmankin ja tulee siistimpi. Hain motonetistä jotakin muoville tarkoitettua, muistaakseni kaksikomponenttiuretaaniliimaa. Repäisin lokarin jatkopalasta ne tarralätkät irti, liimojen putsaus ja karkealla hiomapaperilla karhennus siihen sovitepintaan.

Bandiitin etulokkariin putsaus ja karhennus alapuolelle kohtaan, johon jatke sovitetaan. Älä hio kuitenkaan ihan lokarin reunan vierestä, ettei tule maaliin tipluja. Onnistui hyvin myös eturenkaan paikaillaan ollessa.

Sitten vain liimaa sekoittelemaan. Levittelet sopivan kerroksen jatkopalaan ja sovitat palan kohdalleen. Liima kovettui pitäväksi muistaakseni noin 10 minuutissa, joten siinä ehtii hetken suoristella ja asetella. Liiman lopullista kuivumista odottelin käyttämällä sellaisia isojen pyykkipoikien näköisiä liimapuristimia, jotka napsautin lokkarin reunoihin kiinni.

Hyvin keikkui se jatke mukana kolmisen vuotta omassa käytössä ja keikkuu varmasti edelleen. Pyörä vain vaihtoi omistajaa.
 
Moro,

Eilen iltasella tuota hämmästelin, niin eikös tuo oo aikast ahdas väli noihin hionta karhennuksiin?
No kaippa munkin nakkisormet juuri ja juuri sinne renkaan ja lokkarin väliin mahtuu.:)

Tuossa Pyramidin kikkareessa ei enää tuu ruuvit mukaan, siinä on nykyään semmoiset muovinastat joihin täytyy kylläkin porata reijät, ne laajenee kärjestään kun ne saa painettua reijistä läpi. Samantapaisia joita käytetään esim. Prossusiileissä kun ne painetaan kiinni emolevyyn.
 
Hehe. Mulla saattaa aika kullata muistot, mutta kyllä mä sieltä jotenkin sain hiottua. Tässä on varmaan se klassinen tapaus, että varustuksen koko pitkälti ratkaisee lopputuleman. Ruuveja en laittanut siksi, että mikäli tuon jatkon olisi joskus irti halunnut niin ylimääräiset reiät ei oikein istu omaan silmään. Voi kyllä olla ettei jatke siltikään olisi kovin siististi irronnut. Aika jytyltä se liima nimittäin vaikutti. Sitähän tekee just niin kuin itse haluaa ja kun itse tekee, saa just sitä mitä sattuu tulemaan.
 
Muutama perusjuttu pitää muistaa kun alkaa porailemaan reikiä
paikoillaan olevaan lokkariin kuin lokkariin......

Porataan tietty aina "päältä"... eihän se muutoin onnistu pyörää irroittamatta.
Valitaan tiukasti haukkaava uusi terä.
Kunnolla runtua koneeseen ja riittävästi painetta.
Ehdottomasti EI lokkarin ja renkaan väliin mitään suojaksi......

SITTEN... :grin:. Eikun etusta irti, kummipajalle ja tubeles- paikhaa renkhaashen.....

Loput tarvittavat reijät voikin porata rauhassa kummalta puolelta tahansa.....
kun ei se pyöräkään ole vielä paikoillaan..... VAI ONKO JO? :grin:.

Nää on niitä..... Ei aina tartte omista virheistä oppia :D......
Samalla saa hyvää pokkatreeniä jos koittaa katsella touhuja naama näkkärillä:right:.
 
Muutama perusjuttu pitää muistaa kun alkaa porailemaan reikiä
paikoillaan olevaan lokkariin kuin lokkariin......

Porataan tietty aina "päältä"... eihän se muutoin onnistu pyörää irroittamatta.
Valitaan tiukasti haukkaava uusi terä.
Kunnolla runtua koneeseen ja riittävästi painetta.
Ehdottomasti EI lokkarin ja renkaan väliin mitään suojaksi......

SITTEN... :grin:. Eikun etusta irti, kummipajalle ja tubeles- paikhaa renkhaashen.....

Loput tarvittavat reijät voikin porata rauhassa kummalta puolelta tahansa.....
kun ei se pyöräkään ole vielä paikoillaan..... VAI ONKO JO? :grin:.

Nää on niitä..... Ei aina tartte omista virheistä oppia :D......
Samalla saa hyvää pokkatreeniä jos koittaa katsella touhuja naama näkkärillä:right:.


Juu, ja porakoneesta kannattaa laittaa isku päälle, ja jos sattuu pajalta löytyyn poravasara... A vot Harasoo :thumbup::grin:
 
Tänään ryhdyin tuota Pyramidin lokarinjatketta asentamaan. Irroittelin oikeen lokkarin irki, ja pestä puleerasin sen täysin puhtaaksi. Sen kuivuttua ryhdyin sovittelemaan tuota jatketta paikolleen.

Mutta eihän tuo Prk...le sovi alkuunkaan paikoilleen.:pissed:
Ensinnäkin tuo kun sen asettaa paikoilleen, niin tuo lokasuojan perän kaarevuus on täysin eri kuin tuon lärpäkkeen syvennys uran kaarevuus, muutoinkin nuo sivu pokkaukset menee aivan vituralleen.:O

Onko muilla miten istunut tuo kikkare paikoilleen?
 
Tänään ryhdyin tuota Pyramidin lokarinjatketta asentamaan. Irroittelin oikeen lokkarin irki, ja pestä puleerasin sen täysin puhtaaksi. Sen kuivuttua ryhdyin sovittelemaan tuota jatketta paikolleen.

Mutta eihän tuo Prk...le sovi alkuunkaan paikoilleen.:pissed:
Ensinnäkin tuo kun sen asettaa paikoilleen, niin tuo lokasuojan perän kaarevuus on täysin eri kuin tuon lärpäkkeen syvennys uran kaarevuus, muutoinkin nuo sivu pokkaukset menee aivan vituralleen.:O

Onko muilla miten istunut tuo kikkare paikoilleen?

Fasussa jatke oli ainakin just eikä melkeen. Käy vaihtamassa ja ota loksu mukaan varoiksi.
 
Väittäisin että omassakin oli istuvuus vähintäänkin hyvä jos ei täysi 100%.
 
Joo, näköjään mulla onkin alunperin ylivuotisena ostettu mopo :blink:, ja pientä kosmeettista muutosta tapahtunut tuossa välissä. Kalikka vaihdossa, saapunee aikanaan...josko sitten soveltuisi paikoilleen?
 
Olikohan näissä joku piuha vapaana johon kytkeä suoraan lataava navigaattoriteline vai vedetääks suoraan akulle vaan...?
 
Olikohan näissä joku piuha vapaana johon kytkeä suoraan lataava navigaattoriteline vai vedetääks suoraan akulle vaan...?

Suoraan akkuun kytketty navigaattori saattaa syödä akun tyhjäksi kun pyörällä ei ajeta. Varsinkin jos jättää navigaattorin päälle. Itse olen yleensä ottanut virrat etujarruvalokatkaisimelta tai parkkipolttimolta jolloin ei ylimääräisiä sulakkeitakaan tarvita.
 
Mulla on ollut useita kertoja yli viikonkin Banduissa ja Yammuissa navi kiinni ja laite tallissa päällä virrat suoraan akulta ja hyvin on kestänyt akku ilman ongelmia. Aina lähti mopo käyntiin ilman ongelmia.
 
Riippuu varmaan navista ja mopon akusta paljon. Mulla viime juhannuksena Tomtom Rider 400 tyhjensi XR:n akun n. 1,5 vuorokaudessa.
 
No niin minullakin, ainakin sen pari viikkoa kärsii pitää, vaikka se sytkäripistoke siellä suojassa penkin alla sulakkeen jälkeen
pötkötteleekin, navipiuha siinä oleva usbi kytkettynä.

Jos akku on kondiksessa, virroissa ja pysyy käytön aikana virroissa, ei viikko,kaksikaan vielä
sitä tapa normin usbilaturin roikottamisessa kiinni ilman muuta kuomaa.

Monella suharilla on kuitenkin läjäpäin muitakin virtaa hieman imeviä "salasyöppöjä" ja
plussana virtaa julmasti syövät käyttötottumukset
..... eli jatkuvia "turhia käynnistyksiä",
pysähdellessä tiuhaan ja lyhyesti kone sammutetaan mutta virrat jätetään päälle.... jne. jne.
Eli kuormituksen/latausajan suhde on.... hieman hankala, jopa ns. reissuajossakin.

Ei se hyväkään mopon akku mikään "Valtakunnanverkko" ole :D

Esim. Banskuun tuollainen kiinteäksi asennettava, kumituttisuojalla oleva pistoke (esim. Motonet)
löytää juuri sopivasti paikkansa aivan penkin takapään alle.
Siellä tuollainen, monen mielestä halpa paskisosa, pötköttelee kuitenkin toimintakunnossa
vuositolkulla.

Ainoa juttu, mikä noissa jatkuvan virran pistokkeissa kannattaa silloin tällöin tehdä ns. huoltotoimena,
on tarkistaa ettei pohjaan ole lähtenyt "kasvamaan hapettumaa".

Jos peli on jatkuvasti ajossa ja säilytyksessä jossain sademetsän oloissa, pistokkeiden
pohjilla tahtoo olla taipumusta lähteä "karstoittumaan" vaikka olisivat kuinka suojaisessa paikassa.

Mut joo, jokaisella tapansa ja laittamattomat perustelunsa.
Ei taida tässäkään jutussa olla absoluuttisesti yhtä ainoaa oikeaa tapaa.... ei edes kahta :p.
 
Niinno eipä sitä navii uskalla tohon parkkikselle yöks paikalleen jättää ees et sillo ku on paikallaan ni ajoahan sillo kyseessä.
 
Olen tässä suunnitellut omaan roismooni hankkia jonkinmoiset peilin ulontajat, tässäpä pari varteenotettavaa vaihtoehtoa, muillekkin vinkkiä, jos kiinnostaa mitä oman mopon takana tapahtuu :;):

http://www.biketema.fi/svl05500100-mirror-extension-hinge-black-suzuki-p-19102.html

http://www.biketema.fi/svl0550110900b-mirror-extension-profile-black-suzuki-gsf-650-09-p-19110.html

Tuolla Motech:in omilla sivuilla kertoilivat, että nuo sopii monen muun suizan ohella myöskin pikku vesibanduun. Mutta osaiskos joku kertoa, että onko isossa SA bandiitissa erilaiset peilit tai kiinnitykset kuin pienemmässä versiossa vai sopiskos myös isompaan?
 
Olen tässä suunnitellut omaan roismooni hankkia jonkinmoiset peilin ulontajat, tässäpä pari varteenotettavaa vaihtoehtoa, muillekkin vinkkiä, jos kiinnostaa mitä oman mopon takana tapahtuu :;):

http://www.biketema.fi/svl05500100-mirror-extension-hinge-black-suzuki-p-19102.html

http://www.biketema.fi/svl0550110900b-mirror-extension-profile-black-suzuki-gsf-650-09-p-19110.html

Tuolla Motech:in omilla sivuilla kertoilivat, että nuo sopii monen muun suizan ohella myöskin pikku vesibanduun. Mutta osaiskos joku kertoa, että onko isossa SA bandiitissa erilaiset peilit tai kiinnitykset kuin pienemmässä versiossa vai sopiskos myös isompaan?

Kysymykseesi en osaa vastata mutta omassa ( GSF 1250 SA -08) on hyvin yksinkertaiset jatkopalat peilien juurissa.
bandupeilit.jpg
 
Back
Ylös