• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-650F kommentteja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Regulator
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on pyörässä minun ajamana 5400km
062802jumpie_prv.gif
yhdessä kuukaudessa, eli riemua on riittänyt, mutta mikäs on tämän pyörän virallinen öljynvaihtoväli?

6000 km on huoltoväli. Joka toisessa vaan öljyt, 12 välein myös tulpat. 24 venojen tarkastus.

Oma täytti toissapäivänä vuoden, tänään meni 31000 rikki. Tässä kyllä juuri vaihtotarjouksia kyselen, on tämä tullut koettua sikäli hyvin jo...

Siis aika erikoista että öljyt vaihdetaan 12000km välein ja suodatin 6000km välein?

Ei, vaan uudet öljyt ja öljynsuodatin jokaisessa huollossa.

Elikkä ensimmäisen kerran 1000km:ssä, ja sitten 6t, 12t, 18t, 24t ja niin eespäin.

Siinä lukee "joka toisessa vaan [po. vain] öljyt".

Jos siinä lukisi "vain joka toisessa öljyt" niin silloin se tarkoittaisi sitä miten ilmeisesti sen epähuomiossa olit lukenut. Sanajärjestyksissä on eroja, kuten viineissä.

Mielestäni tässä 650f:ssä on paljon kovempi penkki kuin vanhassa 750f:ssä, persus puutuu hiukankin pidemmillä matkoilla, mitä ei tapahtunut ainakaan vanhassa pyörässä.

Sitten toi paukuttaa putkessa aika usein moottorijarrutuksessa, mutta ilmeisesti syynä toi Leovincen pakoputki?

Mittarissa on nyt tuolla pyörällä 6000km tänä vuonna ja nyt kun alkoi kesäloma niin mittariin tarkoitus kerätä lisää lukemia
062802moto_prv.gif

Siinä on se järjestelmä (PAIR) joka päästää ilmaa pakopuolelle moottorijarrutuksessa jotta huurut palaisivat ja saasteet vähenisivät.
Alkuperäinen kammiovaimennin on suunniteltu pitämään paukkeen paremmin sisällään, sliparilla tulevat kuuluviin.
Itse epäilin että bensan räjäyttely sliparissa luultavasti edesauttoi villojen vaihtokuntoon menemistä joten tukin järjestelmän villojen vaihdon jälkeen. Riittää kun panee tulpan ilmaletkuun joka on siinä tankin alla tyrkyllä.

Tuolla ohjeita

Tervehdys.

Tuore kortti polttelee taskussa ja GSX-650F vaikuttais aloittelijalle sopivalta pyörältä ja ulkonäkökin miellyttää silmää. Mutta kuinka hyvin pyörä sopii pitkälle kuskille(194/88)? Koeajolle en vielä ole ehtinyt joten ajattelin kysäistä täältä.

Itse olen 183cm pitkä ja jos tuohon nyt 10cm pistää lisää niin en usko että sen kummalisemmaksi menee tuo ajoasento kuin mitä itsellä. Itse olen ollut todella tyytyväinen pyörään, vaikka suhteellisen halpa onkin niin silti laadukas pyörä ollut.

Onhan siinä aika tilava se ajoasento kun ei mikään oikea kyykky kuitenkaan ole. Eiköhän noita ole liikkeissä aika hyvin sovitettavissa, vaikea lyhyempien arvioida.

Hyvin vähäisellä mp kokemuksella voin omasta puolestani kehua 650F-mallia.
Ajoasento ei ole puuduttava ja mutkaominaisuudetkin tuntuvat riittävän uudelleen aloittelijalle mainiosti.
Polvikulma on melko tiukka itsellekkin, pituutta 185, mutta se on lienee kaikissa saman kokoluokan ja tyypin pyörissä melkein sama. Itse kaipaan hieman lisää tilaa jalkatapin ja vaihdepolkimen väliin (ajokenkä 45).
Pleksin vaihdoin säädettävään malliin, MRA vario touring, jolla sain hieman ajoviimaa paremmin rikottua.

Kuinkas konkreettisen hyödyn tuo MRA:n pleksi tarjoaa verrattuna pyörän omaan? Itselläkin on nimittäin käynyt vaihto välillä mielessä. Kuskilla on pituutta 177, joten lisäsuoja voi hyvinkin auttaa.

Minullakin se oli, olin kyllä tyytyväinen. Tuulen paine helpotti selvästi ilman että melu tai pyörteily lisääntyi merkittävästi. Itsellä pituutta 179, (pitkä selkä ja lyhyet jalat).

Ei MRA:n pleksi mikään sateentekijä ole.
Verrattuna originaali pleksiin muodossa tai korkeudessa ei ole eroa, vain se lisäke-spoileri siinä päällä.
Harmitti maksaa toistasataa yksikköä moisesta, kun luulisi lisäspoilerin pystyvän asentamaan originaaliin pleksiin. Pleksin vaihto sinänsä oli helppo homma.
Mutta kuten tympeysmieskin kirjoitti, helpottaa tuulenpainetta mukavasti. Eikä tarvitse edes kääntää lisäläppää ihan pystyyn.

Kyllä niitä MRA:n spoilereita tietääkseni saa irtonaisinakin jos tykkää askarrella paskarrella.
Oman vaihtopleksin otin savun värisenä niin mielestäni näkökin kohentui samalla ja tuli sikäli lisäarvoa. Ainakin musta/hopea-väritykseen sopi hyvin.

Back