• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX 750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, mäkin hankin äskettäin tollasen inasuuman. Son seiskapuolikas 2k malli. Ihan jees peli, täytyy sanoa. Ei tosiaankaan mikään raketti mutta kyl sillä pääsee mutkasta tietä näkymättömiin...
tounge.gif

Tosiaankin vaikuttaa siltä että noi on kaikki varustettu plexillä ja takaboksilla, niinkuin munkin on.  

Mun laitteella on ajettu, ainakin mittarin mukaan, 37tkm.
Kysymys teille muille samanlaisen omistajille: Kuuluuko teitin lootasta ujellusta tietyillä vaihteilla ajaessa?

Mun laite nimittäin "ujeltaa" kohtuu paljon kun ajaa 6 vaihteella tollasta 80km/h. Joku sano että näissä laitteissa (siis toi sama moottorityyppi) on tyypillistä että loota ujeltaa enemmän tai vähemmän riippuen yksilöstä. Sinänsä se ei nyt enää haittaa ku ostin pottaani whisper kitin.  
idea3.gif

Kysymys teille muille samanlaisen omistajille: Kuuluuko teitin lootasta ujellusta tietyillä vaihteilla ajaessa?

Mun laite nimittäin "ujeltaa" kohtuu paljon kun ajaa 6 vaihteella tollasta 80km/h. Joku sano että näissä laitteissa (siis toi sama moottorityyppi) on tyypillistä että loota ujeltaa enemmän tai vähemmän riippuen yksilöstä. Sinänsä se ei nyt enää haittaa ku ostin pottaani whisper kitin.  
idea3.gif
En ole kyllä huomannut mitään ylimääräistä ääntä vaihteiston suunnalta millään vaihteella. Kuuluuko aina, vedättäessä vaiko moottorijarrutettaessa? Ja siis vain 6.vaihteella?

Onko millaset öljyt, ja milloin vaihdettu?

Omassa laitteessa ainoa ääni joka kiinnittää hiukan huomiota on tuo tyhjäkäynnillä kuuluva pieni jakopään ketjun ääni, joka jossain määrin kai kuuluukin asiaan, i/ö jäähdytetyt koneet kun ei ole mitään äänettömiä.

Se ujellus kuuluu vaimeasti vitosella ja sitte ku heittää kutosen pesään niin alkaa kovempi ujellus Niin ja vedättäessä se kuuluu.  
omg.gif

Voisin kuvailla ääntä samanlaiseksi kuin autossa jossa on  suorahampainen laatikko. (aivan niinku mun entisessä Heraldissa
kynttila.gif
Ruostukoot rauhassa)
Vaihdoin öljyt viikko sitten normi 10W-50:iin. Öljypropun magneetissa ei näkynyt yhtään metallihiukkasiakaan.
Sinänsä tää ei haittaa mutta tulee sitten mieluiten ajettua vitosella alle satasen vauhdeissa.

Itsellä kans 2003 gsx 750F ja ujeltaa hiukka 95-100 nurkilla....ajaa joko 90 tai 110 ni loppuu ujeltaminen:D Mutta jos joku tietää syyn moiseen on niin olisi kiva tietää. Eipä kuitenkaan ole ajoa haitannut.

Tämähän koski alastonmallista GSX 750-mopedia, mutta kyllä se katettukin GSX 750 F viheltää kuutosella ja vitosella, tärisee, rapisee, nokkaketju kilkattaa, yms. Sama moottorihan niissä oikeastaan on. Sehän ei ole ompelukone. Ja kun kaasun avaa, ai että kuulostaa hienolta kun se karjuu
062802moto_prv.gif

Juu, kyl se oli mopon öljyä. Muistin kyllä hieman väärin. Se oli siis Hondan (Espoon BIke World ei muuta myyny) 10W40.
Ehkä se tää mun ongelma johtuuki siitä että moon menny laittaan Sontan öljyä mun Suitsaan  
lookaround_orig.gif

Aattelin vielä kokeilla paksumpaa keittoa elikkäs 20W50. Tolla ei kyllä voi sitten starttailla alle nollan keleissä.
Mutta jos nyt jollain muillakin loota huutaa, niin eikai siinä muutako tulppia korviin ja nauttii matkanteosta.  
062802moto_prv.gif

Ei millään kehtais alkaa laatikkoa availeen kesken kauden ja toisekseen eipä kyllä oo paikkaakaan moiseen.

Taitaa jonkinainen ujellus olla noiden äffien perusvika/ominaisuus. Mulla toi 1100 ujesi vitosella kaikki ne vuodet mitä itse sillä ajoin, ja ujeltaa edelleen pojan käytössä. Eri merkkisillä öjyillä ei tuntunut olevan vaikutusta. Ääni ei ole muuttunut mihinkään, avataan lodju sitten kun kolahtaa!
Gixxerin laatikko sen sijaan on hiljainen.

jepu, kiitokset havikselle infosta.

Tuli sitten gsx ostettua, mukava mobedihan tuo on ajella.

sitten tyhmä kysymys, millä bensalla ootte ajelleet, 95 vai 98?

98, ilman mitään erityistä syytä. Ajelisin Shellin ihmebensalla, mutta lähin asema, mistä sitä saa on liian kaukana.

jep jep, ite oon nyt ajellu 95:lla, enkä kyllä oo huomannu notta kilisis.

Mutta tuli tuossa netissä kateltua pyörän arvoja ja näytti puristukset olevan 10,7, joten rupesi mietityttämään että mikä lie tehtaan oktaani suositus.

...Tuli sitten gsx ostettua, mukava mobedihan tuo on ajella.

sitten tyhmä kysymys, millä bensalla ootte ajelleet, 95 vai 98?
Pyörän mukana tullut Käyttöohjekirja sanoo "Polttoaineena käytetään 95E-bensiiniä"

Tuota olen uskonut, ja jos kone on suunniteltu toimimaan 95.lla, ei 98:n käytöllä saa mitään etua. Jos jollakin kone kilisee 95:lla, kannattaa poltella karstat pois ajamalla vähän reippaammin.

Jatkossa saattaa käydä se E10, mutta pitääpä varmistaa tuo.

Kulutus minun ajossa pyörii siinä 4,5 l/100km kahta puolta, ihan riippuu kuinka kahvaa kääntää. Pienimmillään tankillisen kulutus on 4,2, ja suurimmillaan 4,8. Oma ajotapa ei kyllä varmaan ole mikään räyhä, yleensä mutkateillä korkeintaan 5:lla ja maanteillä sitten tarjotaan 6. vaihdetta. Joskus lepposessa ajossa 6 silmässä heti 70 km/h jälkeen

Eniten menee nykyisin aikaa tuon keulan toiminnan zoomailuun. Nostin kokeeks keulaputket alkuperäiselle paikalleen, ja heti on hitaampi kääntymään. Taidan laskea takas sen 13mm ja testata uudestaan sen vaihtoehdon.

tätä, tietoa juuri hain. kiitos siitä.

kulutusta en oo ite vielä tarkkaan mittaillu, mutta alta viitosen kyllä menee.

Löytyykö tohon minkälaista parempaa putkistoo/ilman putsaria.

jep, hyvin kulkee inazuma. Tuli kyllä valittua oikea mobedi. 5000km on tullu jo paukuteltua, mukavoo.
062802moto_prv.gif

Eikö kukaan arvon foorumilaisista ole tehny muutoksia kyseiseen päristimeen. Paljonhan tuota ei voi parantaa, mutta aina jotain pientä. Esim. putkisto. Eli mureemmat äänet ja voishan sieltä pari hv:takin tulla lisää.

Kysyisin vähän nippeli tietoa GSX750:tä Inazumasta että minkä valmistajan jarrusylinterit siinä on??? Itsellä 1200 Inazuma jossa brembon jarrut jo vakiona.

Kysyisin vähän nippeli tietoa GSX750:tä Inazumasta että minkä valmistajan jarrusylinterit siinä on??? Itsellä 1200 Inazuma jossa brembon jarrut jo vakiona.
GSX 750:ssä löytyy vakiona Tokico jarrut, edessä liukuvalla satulalla, jossa kaksi mäntää toisella puolella satulaa, takana kiinteä satula ja yksi mäntä satulan kummallakin puolella.

Ihan eri jarrupelit kun isoveljessä, jossa tosiaan brembon roippeet. Tehossa ei varmaan pärjätä bremboille, mutta kyllä Tokicoillakin toimeen tulee.

Onhan tuossa 1200 mallissa erilaiset jousituskamatkin, kun kerran edessä löytyy säätöjä joita 750:ssä ei ole, ja takapumpuissakin 1200 on muitakin säätöjä kuin pelkkä jousituksen esijännitys.

Olis muuten mukava kokeilla kuinka nuo 1200 osat sopisi 750:een, ja miten ne muuttais käyttäytymistä
smile_org.gif

Onhan tuossa 1200 mallissa erilaiset jousituskamatkin, kun kerran edessä löytyy säätöjä joita 750:ssä ei ole, ja takapumpuissakin 1200 on muitakin säätöjä kuin pelkkä jousituksen esijännitys.
Jäi takaraivoon kaivelemaan että "näinköhän onkaan eri jousitus noissa", piti ihan tarkistaa.

Juu, muistin väärin; keulan osalta ei 1200:ssakaan ole mitään säätöjä, mutta takana on jo sitten eroja

750:
5-asentoinen jousituksen esijännityksen säätö, ei muuta

1200:
Jousen esijännityksen säätö sekä puristus- ja paluuvaimennuksen säätö.

No itseäni toi nippeli tieto kiinnostaa sen takia kun kaikki luettelot ei tunne 1200:ta. Olis helppo tiskillä sanoa sit että anna 750 rojut jos samat kun isoveljessä. Tosin banditin osat käy koneeseen kun sama kaasareita lukuun ottamatta.

Back