GSX-R 1000 2002

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oon tainnu ennenkin manata pyörän aiemman omistajan päähänpistoja... No, lisää löyty tänään. Aloin tarkemmin tutkimaan tota takaswingiä ja nyt näyttää vahvasti siltä että vesseli on saanut idean repiä Yoshimuran änkkäristä peltilätkän irti ja niitata sen takaswingiin kiinni...  
mad.gif
hip-hei ja hurraa  
kaboom.gif


dsc05661v.jpg


On jaksettu jopa kirjailla sama teksti swingin yläosaan

dsc05664.jpg


Edit: motomuumio laittanu rattaat liikkeelle USPS:llä. Niiden trackingsystemin mukaan lähteny USA:sta 12.2., mutta eipä näy Postin järjestelmässä VIELÄKÄÄN. V-*-T-T-U
 
Mitä helvetin persettä? Ei tossa ole rullia, eikä pohjassa oo mitään jälkeä että ne olisi poiskaan leikattu?!  
crazy.gif
Tätä tarkoitin..näyttää oma-asennus rullalta porattuna suoraan swingiin...

korva.jpg
Joo, sori. Kirjoitin väärin. Eli noi korvat puuttuu, mutta jos kattoo sitä swingin pohjaa niin ei siinä näy mitään jälkiä että korvat olisi poistettu... Minkäköhän pyörän swingin tää nyt loppujen lopuksi on? Tossa kuvassa jossa on se Yoshin teksti swingin päällä näkyy myös toi kohokuvioinen "R" siinä takarengasta vasten. Eli kai toi JONKUN R-Gixun swingi on, ku tietäis vaan minkä vuosimallin
nixweiss.gif
 
mutta jos kattoo sitä swingin pohjaa niin ei siinä näy mitään jälkiä että korvat olisi poistettu... Minkäköhän pyörän swingin tää nyt loppujen lopuksi on?
Puoli mutuna heittelen, en vaan koskaan ole nähnyt kun noita korvia tai revenneitä korvia. Luulin, että siitä on korva revennyt ja kaveri on rälläkällä leikellyt jämät pois ja surauttanut swingiin uudet jengat... jos noita sitten on useampaa mallia..
nixweiss.gif


mutua tukemaan selailin NÄITÄ ja eteen tuli vaan korvia korvia korvia....
tounge.gif
 
mutta jos kattoo sitä swingin pohjaa niin ei siinä näy mitään jälkiä että korvat olisi poistettu... Minkäköhän pyörän swingin tää nyt loppujen lopuksi on?
Puoli mutuna heittelen, en vaan koskaan ole nähnyt kun noita korvia tai revenneitä korvia. Luulin, että siitä on korva revennyt ja kaveri on rälläkällä leikellyt jämät pois ja surauttanut swingiin uudet jengat... jos noita sitten on useampaa mallia..
nixweiss.gif


mutua tukemaan selailin NÄITÄ ja eteen tuli vaan korvia korvia korvia....
tounge.gif
Joo, kyllä kaikista swingeistä pitäisi löytyä rullien paikat.
Niin, eikös tää ollu käyny kyljellään jossain välissä kun rungossa oli naarmuja, joten varmaan siinä on korva revennyt ja kaveri on sitten siistinyt molemmat puolet?
 
mistä tilasit noi "pazzot" ja ketjusuojan noin halvalla?
Ite olen löytäny K4:seen 70 taalaan ns kiinan pazzot...
 
Pakkasta riittää ja tekemistä pitää keksiä. Ensinnäkin kurkkasin pakoputkilätkän taaksen ja sileetä pintaa näkyy, joten yksi murhe vähemmän  
biggrin.gif


Motomuumiosta tilasin Drivenin rattaat: 16 (-1) eteen ja 44 (+2) taakse (voi perse että näyttää isolle toi takanen
omg.gif
). Siihen vielä EK:n 520:n kaulaketju. Ihanat. $210 toimitettuna ja tullin pojille vielä 36€ ja sain nää kotiin. On ne vaan niin kauniit  
tounge.gif
Ite en asenna kun en vaan osaa, Meturalle vien kun pääsee ajamaan.

dsc05671f.jpg


Silmään tarttui viikko sitten toinen pikku projekti johon törmäsin ulkolaisella foorumilla. Viime kesänä huomasin että pyörä tuntui motarilla ravistavan ja vaeltelevan kun ajoi sivutuulessa. Pähkäilin että vika saattaa olla ohjausiskarissa kun renkaatkin on hetki sitten tasapainotettu. Öölinssiin ei budjetti veny mutta jotain pitäisi tehdä. Joten ei muuta kuin iskari irti ja öljyt vaihtoon:

dsc05666k.jpg


Hetken tota pyörittelin käsissä ja huomasin että se vaimennus ei kauheen tasainen ollut. Välillä tuli kohta jolloin pisti vastaan, mutta jossain vaiheessa ikäänkuin löi tyhjää. Ei muuta kuin tyhjennysnippa auki ja öljyt pihalle:

dsc05667u.jpg


Aika räkimistä oli toi tyhjennys. Väittäisin että siellä oli enemmän ilmaa kuin öljyä  
sad_orig.gif
Ilmeisesti aika yleinen ominaisuus OEM iskareissa. Lisäksi toi litku mitä sieltä tuli ulos oli kyllä lähempänä vettä kuin öljyä. Sellasta paskasta lirua... Mitä oon lukenut niin ilmeisesti toi tehtaalla laitettu öljy on viskositeetiltaan jotain 2,5W ja 5W väliltä. No oikeaoppisestihan sinne pitäisi laittaa haarukkaöljyä. Mutta kun sitä en mistään hyllystä löytänyt, ja kun vielä luin että monet on käyttäneet ihan perus moottoriöljyä niin sillä mentiin. 15W-40 (5€/1L). Ilmeisesti isoin ero moottoriöljyn ja iskariöljyn välillä on se että iskariöljyn viskositeetti ei muutu lämpötilan vaikutuksesta, kun taas moottoriöljyn muuttuu. Mutta kun ratoja en kierrä ja ajot tapahtuu +10C - +30C niin kauheeta muutosta tossa ei tapahdu.

dsc05673kx.jpg


Tohon täyttöön on kolme suosituinta tapaa:
1) upottaa iskari öljyyn ja työstää mäntää kunnes ilmakuplia ei enää tule
2) virittää täyttöaukolle letkunpätkä ja tratta ja työstää mäntää kunnes ilmakuplia ei tule
3) täyttää iskari kertakäyttöruiskulla. Kuten kuvasta näkyy niin valitsin neiti C:n.

Jos joku lähtee tota kokeilemaan niin pieni vinkki:

Vedä mäntä niin ulos kuin mahdollista, täytä iskari ruutalla kunnes tulvii (n.15ml), Täytä ruutta puolilleen, mutta ota se ruutan mäntä pois. Pidä toisella kädellä ruuttaa tiiviisti täyttöaukolla ja toisella kädellä liikuta iskarin mäntää hitaasti edes takaisin (abt. 10 iskua) kunnes ilmaa ei enää tule. Ruutta roskiin ja mutteri takaisin iskariin. Mitä tossa kädellä koitin iskaria niin on helvetin paljon jäykempi ja vastustaa TASAISESTI liikettä koko iskualueella. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan  
062802jumpie_prv.gif
 
Tästä sun ketjusta saa kokoajan lisää käyttöä visalle
biggrin.gif


Mummysta vois kanssa laittaa tulemaan 16/44 kombo vaikka alunperin ajattelin laittaa sen vasta kun toi nykynen paketti on loppu. Kahvakkin vois laittaa vaihtoon
biggrin.gif


Toi ohjausiskarin öljynvaihto menee enskesän työlistalle
thumbs-up.gif
 
Ai että kun olis se oma lämmin talli... Ropaus olisi armotonta
smile_org.gif

Seuraavat osat on hankittu ja odottaa asennusta:
- savu tuplakupla
- kytkin- ja jarrukahvat
- kaatumatapit
- R1 kaasukahva
- -1/+2 välitykset

Ostoslistalla vielä Speedohealer ym. hilpettä.
Ropauslistalla ainakin tuo ohjausiskarin huolto em. osien asennuksen lisäksi. Pari kk joutuu vielä kestämään...
 
Back
Ylös