• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-R 1000 k5

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gixer1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Homman juju olikin siinä, et miksi vaihtaa hyvä huonompaan!? Tuolla laskutavalla vois ripustaa 10kg painavan rautaputkiston ja tankata 30km välein, eikö.

Esim. Parin Suzukin jälkeen en ole enää ostamassa Kasawikaa...
033102ass_1_prv.gif

Samaa minäkin olen ihmetellyt. Eli porukka vaihtaa onnellisena kalliita alkuperäisiä titaaniputkistoja rosteriputkiin
omg.gif
. Eipä alkukäyrästöllä voi olla merkitystä niin paljon, että kannattaisi...? Ahistavan vaimentimen vaihdon vapaammin virtaavaan vielä ymmärtää. Tai sliparin laiton niin, että saa sen läppäventtiilin pois.

Samaa minäkin olen ihmetellyt. Eli porukka vaihtaa onnellisena kalliita alkuperäisiä titaaniputkistoja rosteriputkiin
omg.gif
. Eipä alkukäyrästöllä voi olla merkitystä niin paljon, että kannattaisi...? Ahistavan vaimentimen vaihdon vapaammin virtaavaan vielä ymmärtää. Tai sliparin laiton niin, että saa sen läppäventtiilin pois.
Ai ei?? no mä oon ainakin eri mieltä, jos gixxer.com:ista kattelee mitä porukka on saanut uudesta kilosesta pelkällä sliparilla (+4-8hp) ja mitä tolla yoshi japanin koko putkella (jopa +16p) niin siin on aika iso ero.
wink.gif

Mun mielipide putkistoista on seuraava:

Tehot tehdään alkupäällä, äänet takapäällä. No joo, saahan sliparilla pyöräkohtaisesti 3-8 lisä hv:ta. Alkupäällä järjestään yli 10hv.

Ilmeisesti porukka vaihtaa titaaniputkiston pois ja laittaa tilalle rosterin juuri tästä syystä. Vaikka uuden K5:n alkupää on titaania ja kevyempää kuin rosteri, niin ei se sitä tarkoita, että sillä saadaan enemmän tehoa. Eiköhän ne ole jo testattu maailmalla, tuskinpa Troy Corserin uudessa Susnassa on vakiokäyrät
wink.gif

Se siitä, enempää kommentoimatta ja häiritsemättä Suzuki-Talkia
tounge.gif

Mun mielipide putkistoista on seuraava:

Tehot tehdään alkupäällä, äänet takapäällä. No joo, saahan sliparilla pyöräkohtaisesti 3-8 lisä hv:ta. Alkupäällä järjestään yli 10hv.

Ilmeisesti porukka vaihtaa titaaniputkiston pois ja laittaa tilalle rosterin juuri tästä syystä. Vaikka uuden K5:n alkupää on titaania ja kevyempää kuin rosteri, niin ei se sitä tarkoita, että sillä saadaan enemmän tehoa. Eiköhän ne ole jo testattu maailmalla, tuskinpa Troy Corserin uudessa Susnassa on vakiokäyrät
wink.gif

Se siitä, enempää kommentoimatta ja häiritsemättä Suzuki-Talkia
tounge.gif
Riippuu pyörästä.. Joissain pyörissä vaimennin ahdistaa huomattavasti enemmän. Näin oikeestaan suurimmassa osassa. Paksummat primäärit auttaa siihen, että korkeilla kierroksilla hengittää vähän vapaammin -> venyy pidemmälle.

Jos vaihtais vaikka Gixxeriin pelkät käyrät ja pitäis orkkis-vaimentajan, niin veikkaan että tehoa tulee vähemmän lisää kuin vaihtamalla pelkän vaimentajan.

omg.gif
Ai ei?? no mä oon ainakin eri mieltä, jos gixxer.com:ista kattelee mitä porukka on saanut uudesta kilosesta pelkällä sliparilla (+4-8hp) ja mitä tolla yoshi japanin koko putkella (jopa +16p) niin siin on aika iso ero.
wink.gif
Kannattavuudesta siinä mielessä, että paljonkohan tuossakin tulee hevosvoimalle hintaa
shaun.gif
? No, kukin tyylillään.

Gixxer -foorumista en tiedä, mutta luotettavan maanviljelijän penkissä erot on olleet tiettävästi luokkaa 2-3hv!

Se, että tarvitaanko myös näitä 2-3heppaa onkin sitten toinen juttu. Käsittääkseni Suomessa on ajettu tonnisilla pelkällä sliparilla ja onpa tainnut muutama SM -kultakin sliparilla irrota.

Voi mennä hiukka off-topic, mutta ihmetyttää tuo sliparibisnes
smile_org.gif
Kävin tuossa katsomassa akrapovichin (kirjoitinko nimen nyt edes oikein), ja siellä näkyvät tehokäyrien parannukset ei vaan kertakaikkiaan mene mun jakeluun. Jos nyt alkaa oikein akateemisesti ajattelemaan, niin voiko olla mahdollista että esim. uuteen 20k euroa maksavaan kilogixuun tehdään putkisto joka antaisi vaikka vastapainetta sen verran että maksimitehoja koneesta ei saada ? Siis mitä helvettiä, kilpaillaan teho/paino-suhteesta muiden valmistajien kanssa ja sitten tehdään noilla tuotekehitysresursseilla tommonen paska putkisto ? Okei, onhan se mahdollista että putkistoja ei tietyille tehoalueelle saada optimoitua, ottaen huomioon esim. EPA:n päästörajat/melut/polttoaineen kulutukset. Silti, en maksaisi 1000 euroa siitä, että saan ~3-5% lisää tehoa, ei pitäisi tuntua muuta kuin nakkikioskilla.

Mutta toisaalta,
withstupid.gif

Asiasta kukkaruukkuun: Onko kukaan säädättänyt gixxeriään vakioputkella? Jos on niin paraniko käytös tai tuliko käyriin merkittäviä muutoksia?

Muistan jonkun kirjoitelleen säädättäneensä -04 R1:sen vakioputkella+commanderilla ja parannus oli huomattava. Se mitä ajan takaa on että kuinka paljon noista slipari+säädätysprosessista saadusta parannuksesta on pelkän säätämisen ansiota ja mikä sliparin ansiota.

Joo. Sliparilla saa paremmat äänet. On tullut todettua edellisissä pyörissä useampaan kertaan. Alkaa vaan vituttaan ostaa se helvetisti ylihinnoiteltu putkenpätkä parin vuoden välein uudestaan...

Edit: Kiinostaa nuo säätökokemukset myös vanhemmista ruiskugixxereistä.

On se vain mahoton peli. Hain oman mustan perjantaina ja on tullu 1800km kelailtua. Toi vehje vetää ihan sanattomaksi. Pirun ketterä ja voimakas. Se varastaa luottamuksen ihan ensi metreistä. Ei muuta kun
062802moto_prv.gif

Kävin porisemassa eilen paikallisella "virittäjällä", tuli puhetta oman sradin säätämisestä, jolloin se esitteli jotain yoshimuran viritysvehjettä, jolla pääsee kiinni suoraan alkuperäseen purkkiin säätämään jonkinverran karttoja/rajoituksia. Mies oli sitä mieltä että rahan tuhlausta ostaa siihen PC II power commander, vaan paljon enemmän saa aikaan itse säätämällä tuon yoshin vehkeen avulla. PCII perustuu anturidatan huijauksiin, joten sen voisikin luokitella tommoseksi "jokapenanviritykseksi", jonka saa tehtya melkein potikoilla itse.

Kävin porisemassa eilen paikallisella "virittäjällä", tuli puhetta oman sradin säätämisestä, jolloin se esitteli jotain yoshimuran viritysvehjettä, jolla pääsee kiinni suoraan alkuperäseen purkkiin säätämään jonkinverran karttoja/rajoituksia. Mies oli sitä mieltä että rahan tuhlausta ostaa siihen PC II power commander, vaan paljon enemmän saa aikaan itse säätämällä tuon yoshin vehkeen avulla. PCII perustuu anturidatan huijauksiin, joten sen voisikin luokitella tommoseksi "jokapenanviritykseksi", jonka saa tehtya melkein potikoilla itse.
Tässäpä olisi kuvakin ko. härpättimestä...
cool.gif
http://www.hiekkalaatikko.org/yoshisaatoboksi.jpg

Juu tuo suikan ruuttahan on lähes kaikista muista merkeistä poiketen säädettävä joten PC:tä se ei tarvitse ellei halua alkaa hifisteleen todella monen eri alueen säädöllä. Tuo vakion säätötarkkuus riittää kyllä meikäläiselle.

Eikö kukaan tosiaan ole säädättänyt omaansa vakioputkella?

Hakusessa ei ole lisäheppoja vaan pehmeämpi käytös ja tasaisempi tehontuotto alakierroksilta asti. Täytyy hommata JSD-1 ja käyttää mopo penkissä. Jos tuntuu hyvältä niin en vaihda orkkisputkea. Vittu mä oon tylsä sälli
tounge.gif

Back